Keresés

Részletes keresés

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.20 0 0 17

Az alábbi címen megnézhető az egész pénteki műsor, így bárki meggyőzödhet az említettekről. Nálam a kép és a hang nincs szinkronban, Bősze Ádám beszél, de másként mozog a szája, mint hallomm a szöveget.

http://www.mediaklikk.hu/2014/10/17/nezze-vissza-a-virtuozok-elso-adasat/ 

 

A felvezetőben ez olvasható:

"A Virtuózok Magyarország első komolyzenei tehetségkutató műsora. A többi televízióban sugárzott versennyel ellentétben itt kizárólag a klasszikus zenei képzettség és tehetség számít. A Virtuózok szakmai csapata azokat a fiatalokat próbálja felkutatni, akik kiválóan játszanak a klasszikus zenei hangszerek egyikén, vagy klasszikus énekben nyújtanak kiemelkedő teljesítményt."  (a kiemelés tőlem, mert tetszik a "klasszikus zenei hangszerek egyike" kifejezés, amely azt bizonyítja, hogy  egy új korszak kezdetét jelentő első komolyzenei műsor szerkesztői nem tudnak egyértelműen magyarul fogalmazni).

Kérdéseim: mi a hangszer és a zenei hangszer közötti különbség?, mert egy üvegpohár is ad hangokat, no meg a felforított üres vödör, de a sín is, ha a kanyarban súrolja a villamos kereke, de azért ilyenre nem gondolunk egy hangszeres versennyel kapcsolatban, ha klasszikus-zenei és főleg komoly vetélkedőről van szó.

Az idézetben vastagított rész előtti mondat alapján elég lett volna ennyi:

"A Virtuózok szakmai csapata azokat a fiatalokat próbálja felkutatni, akik kiválóan játszanak hangszerükön, vagy klasszikus énekben nyújtanak kiemelkedő teljesítményt." ... vagy csak: kiemelkedőt :-)

 

A fenti második mondat helyesen:  A televízióban sugárzott többi versennyel ellentétben itt kizárólag a klasszikus zenei képzettség és tehetség számít.

 

Ártatlan 

[fidelio] talizmán Creative Commons License 2014.10.20 0 0 16

Örülök írásodnak!

Akárcsak mindegy megfogalmazásában, nálad is részletezve, objektíven kifejtve, olvashatjuk az új műsor

nézői véleményét. Feltételezem, hogy sokak csalódottságát képviseli ez a két hozzászólás.

Rögtön a  végére térve - "pocsék..." - sajnos az. Fájdalmas és szánalmas, itt-ott. (Alább részletezve.)

A klassszikus muzsikához és a fiatal tehetségekhez illő finom igényességet vártunk nemcsak a műsor tartalmában, hanem formai és verbális megjelenésében is. Akkor lett volna a néző részére minden tekintetben felejthetetlen.

Előzmény: [fidelio] vörösbegy (14)
[fidelio] könyvjelző Creative Commons License 2014.10.19 0 0 15

"A zsűri nem látja és hallja a műsorvezető színfalak mögötti idétlenkedéseit - szerencsére, így nem is fogja kifogásolni."

Kedves mindegy!Semmiképpen ne gondold azt,hogy a zsűrinek nincs pontos tudomása arról,mi folyik a színfalak mögött,hogy a műsorvezető kommentel a versenyszámok alatt.

Előzmény: [fidelio] mindegy (12)
[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2014.10.19 0 0 14

Látom, egyöntetű az elragadtatottság a versenyzőktől, és a felháborodás minden más miatt.

 

1. Csodálatos tehetségeket hallottunk. Csak gratulálhatunk nekik, a szüleiknek, a tanáraiknak, mindenkinek, aki támogatta őket zenei fejlődésükben. 

 

2. Ebben a versenyben mód volt előzetesen szűrni. Aki a tévé közönsége előtt megjelenik, annak a produkcióját ebben a műsorban kutya kötelesség lett volna bemutatni. Az, hogy a zsűri döntését megelőlegezve egyes versenyzőkről és a zsűri róluk alkotott véleményéről csak bevágások voltak, példátlan és felháborító. A közönség mindig igényt formált a zsűri döntésének átláthatóságára és arra, hogy azzal ne érsen egyet. Ettől így meg volt fosztva. Hiába vannak fenn a neten a felvételek, az emberek döntő többsége ezt csak a tévében követi. Az egész szerkesztés azt tekintélyelvűséget tükrözi, hogy az a jó, amire a zsűri azt mondja.

 

3. Mindennemű fecsegés a kulisszák mögött és a zsűriben a versenyszámok alatt felháborító és megengedhetetlen. Kutya kötelességük megtisztelni az előadót, a művet, ahogy már minden kisgyereknek tanítja a szülője az első hangversenylátogatás alkalmával. Kutya kötelességük a néző megkímélése is ettől, aki az előadásra szeretne figyelni, a rokonokról, felkészítő tanárokról nem is szólva. MIlyen zenehallgatási kultúrát közvetítenek az ilyenek? Egyébként hogy tehetik ezt egy gyerekkel és versenyen?

 

4. A zsűrinek kutya kötelessége érdeklődő arcot vágnia. B. András időnként minősíthetetlen volt. Az egyik versenyző mondta, hogy fél tőle. Egy ilyen unott arcot vágó zsűritagtól én is félnék, ha versenyeznék. Nem először látom már harsányan unatkozni. Rektor korában a saját egyeteme diákságának előadásán vágott hasonlóan érdektelen arcot.

 

5. A zsűri viselkedése, megnyilvánulásai olykor minősíthetetlenek voltak. Egyes zsűritagok képtelenek voltak értékelhető zenei, szakmai véleményt megfogalmazni, volt, aki beérte azzal, hogya versenyzőkkel kapcsolatban tett szubjektív véleményeket. Volt, aki szinte kizárrólag. Nem ezért ültek ott. Némelyik zsűritagnak ez hatalmas égés.

 

6. Nem lehet szépíteni, egyes zsűritagok ontották magukból a sületlenségeket. Nem túl jó reklám a komolyzenei szakmának. 

 

7. Magamban azt jósoltam, hogy a zsűritagok a zongorát és a hegedűt fogják favorizálni. Láthatóan van egy másik szempont is: lehetőleg többféle hangszernek maradjon benn képviselője. Sokkal tisztább ügy lett volna, ha hangszerkategóriákban mérik össze a tehetségeseket. A zsűri kettős értékelési rendszerében (hegedű átadása + kamionos cirkusz) a döntés a hangszerek szerinti korrekciót is hozta, és belegondolni is nehéz, hogy még mit. 

 

8. A kétszínű hegedű, amit többször víz alatti felvéteként láttunk a vízbe zuhanni. Isssszonyú szerencsés és eredeti ötlet. 

 

Összességében azt mondhatom, pocsékul elkészített műsor, és pocsékul tervezett verseny.

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.19 0 0 13

Találtam egy classic talents műsort tavalyról, ahol valóban tehetségeket keresnek, és nem virtuózokat..., de a főcímek alatt csak angol idézetek jelennek meg és egyetlen videó több példányban, nem éppen klasszikus zenei tartalommal.

Lehet, hogy a licenc több változata él, azonos formai és körítésbeli előírásokkal. 

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.19 0 0 12

A zsűri nem látja és hallja a műsorvezető színfalak mögötti idétlenkedéseit - szerencsére, így nem is fogja kifogásolni.

Kedves zesa! Egy versenyen le is lehet blokkolni, de azt nem feltételezem, hogy - egy CD-felvételhez hasonlóan -  addig húzzák a felvételt a konzervbe, amíg kifogástalan nem lesz. Hol van itt akkor a verseny? Esetleg manipulált fordulókra nem is lennék kíváncsi, mert ezzel az egész vetélkedő komolyságát vennék el, de a vetélytársak felé is igazságtalan lenne egy ismételt produkció versenyeztetése. Ennyire azért nem nézhetik le a közönséget!

Az értő kezek így ártó kezek lennének. Ha valaki egy ilyen vetélkedőn leblokkol, nem tűnik akkora bajnak, tanulni fog belőle.

A díszletelem részleteit láttam csak, de ha DNS-imitáció, akkor is zavart, mert nem látom a tv előtt az egészet egyben, ahogy az egyes produkciókat sem az említettek miatt.

 

Előzmény: [fidelio] könyvjelző (9)
[fidelio] zesa Creative Commons License 2014.10.19 0 0 11

Kedves mindegy, csak két észrevétel:

 

- az, hogy konzerv a műsor, az szerintem helyes. Ha értő kezekben van a szerkesztés, akkor könnyebb mederben tartani a dolgot és miután gyermekekről van szó, az nem baj, ha valamelyest védve vannak. Isten ments, hogy valaki élőben leblokkoljon és egy életre frusztrálja magát azzal, hogy ezt ország-világ nézi.

 

- az a díszletelem, amit te szerpentinnek neveztél, az remélem, hogy több annál és a génjeinkben hordott képességeinkre utaló DNS spirálra utal.

 


előző hozzászólásomban: licensz = licenc

 

Előzmény: [fidelio] mindegy (4)
[fidelio] zesa Creative Commons License 2014.10.19 0 0 10

Hát, ha ez licensz műsor, akkor olyan marad, amilyen. Elképzelni sem tudom, hogy miért kell valakiknek fizetni egy olyan egyenruháért, amire semmi szükségünk. Meggyőződésem, hogy lennének idehaza olyan szakemberek, akik képesek lennének egy ilyen műsort önnálóan is összehozni. Viszont az a sok producer és "kreativ", aki körüllengi a médiát, minden bizonnyal képtelen lenne rá, így aztán abban érdekelt, hogy a pénz menjem a licenszre, abból bőven csorog nekik is a közvetítésben kimerülő szerepükért. Reménykedem abban, hogy nem derül ki a Felszállott a páváról, hogy az is importált konzervből készült...
A facebookon egyébként már jelezték, hogy a középdöntőkben nem lesz a produkciók alatti műsorvezetői bájolgás. Addig viszont igen, mert - gondolom - azok a felvételek már készen vannak...

Előzmény: [fidelio] könyvjelző (9)
[fidelio] könyvjelző Creative Commons License 2014.10.19 0 0 9

Belenéztem a Virtuózok honlapján a partnerek listájába és szerintem a kétszínű hegedű-emblémával ellátott Classic Talents lehet a hunyó,már ami a műsor menetét illeti.

Bár azt mondták,hogy ez a műsor a világon az első ilyen jellegű próbálkozás,feltételezem,hogy mégsem.

Ez egy licence műsor lehet véleményem szerint,aminek kötött menete van.

Így valszeg hiába fogalmazzuk meg a kritikánkat a műsorvezető beledumálása miatt,figyelmen kívül fogják hagyni...

A zsűri meg sok-sok-sok honoráriumért inkább szemet huny az értékrombolás fölött. 

[fidelio] könyvjelző Creative Commons License 2014.10.19 0 0 8

Kedves mindegy!Jogos kritikáidat szerintem fogalmazd meg tömören és küldd el arra a csinos kis e-mail címre,ami a honlapjukon adva van:

 

hello@virtuozok.hu

 

Hátha figyelembe veszik.

A Fidelio-fórumot egyáltalán nem biztos,hogy olvassa bárki is onnan.

Előzmény: [fidelio] mindegy (4)
[fidelio] talizmán Creative Commons License 2014.10.19 0 0 7

Szerintem is, itt az igényességet és a művészi teljesítményt példamutatóan a fiatal előadók hozzák.

Ez a műsor célja. Ez megvalósult.

Összehasonlítva a proletárdiktatúra kultúrpolitikájával, ahol a legértékesebb művésztehetségeket is az ideológia szolgálatába vonták vagy kényszerítették azzal a céllal, hogy a széles néprétegeket kulturálisan magasabb szintre emeljék, nekik követendő példákat mutassanak  (természetesen erről hosszan lehetne értekezni...) egy ideje az általános elsilányítás folyik, ideológia (eszme, kultúra, etika által kiérlelt jóízés) nélkül, a matériába süllyedve.

Még azok is rákényszerülnek a dagonyázásra, akik nemesebb érzületűek és nem óhajtanak lealacsonyodni (itt pl. a zsüri és a hozzátartozók, mi is, a nézők).

Bizonyos média-körök azt hiszik, hogy a nézettség a bornírtsággal jár együtt. A néző erre kapcsolja be szerintük  a készüléket. Tévednek. Sokan be se kapcsolják, ill. kikapcsolják, vagy nincs tévéjük, ha volt, megszabadultak tőle. (Én sok műsort hang nélkül nézek. Ez egy külön téma, a riporterek hangja és kiejtése.)

Legalább a "Páva" szép volt, hosszan lehetne méltatni, és nézőrekordot is elért (úgy tudom)!

Ami a lényeg, a tehetséges fiatal művészek kurázsija, bája, amit láthatunk és hallhatunk.

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.18 0 0 6

Néhány további elírásom miatt elnézést, elfáradt a szemem...

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.18 0 0 5

Köszönöm a fideliónak, a partnerek egyikének, hogy teret ad e nyílt értékelésnek, ami a világhálóra kerül, és remélhetően olvassák a szerkesztők is! (így helyes :)

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.18 0 0 4

Nem ismertem még a verseny honlapját, de most végigfutottam rajta... Vitaindító észrevételeimen túl így bővebben írok az egészről, aminek alapja a http://virtuozok.hu/rolunk/ bővebb bemutatkozásának utolsó mondata:

"A Virtuózok műsorkészítő csapata azt szeretné, hogy mindenki, aki részese lesz a műsornak, vagy épp nézőként kíséri figyelemmel a komolyzenét játszó tehetséges fiatalok versenyét, úgy érezze, hogy valami különleges, szép, nemes és szívet gyönyörködtető történet részese."

Nézőként írok, egyben részese is vagyok a műsornak, mint hallgató, és az egész történetre vonatkozó jelzőket keresem. Az esemény különleges, nemes a cél, szépek a fiatalok és a játékuk, a szívem pedig legtöbbször gyönyörködik e tehetséges gyerekek hallatán. A közönség tagjaként szórakoztat, ámulatba ejt, vagy éppen elgondolkoztat az egész: jót szórakozom a tehetséges fiatalokon, de szórakozom a műsorvezetői közreműködésen és úgyanúgy ámulatba ejt egy produkció, mint az összeszedett zsűrizés, viszont ámulok a figyelemelterelő, show-elemekkel fellazított komolyságon, ami komolytalanságba torkollik, és mindezeken el is gondolkozom. Most alaposabban. 

Köszönöm a fideliónak, a partnerek egyikének, hogy teret ad e nyílt értékelésnekm ani a világhálóra kerül, és remélhetően olvassák a szerkesztők is! 

Ami bosszant: a vitaindítóban is kiemelt műsorvezetői-rendezői idétlenség (ötlettelenség, zavaró tolakodás stb.), és még néhány dolog, amiről még írni fogok, bezáróan a helyesírási hibákkal, fogalmazási és a tördelési figyelmetlenségekkel. A behívható bemutatkozásban említett formabontásról és sajátos eszközökről is írok, kétségbe vonva szükségességét, mert alkalmanként éppen a lényeget tekintik ezzel másodlagosnak.

 

A ZSŰRIről: http://virtuozok.hu/zsuri/

A verseny jellegéhez illően jól kiválasztottak, kedvesek és szakmailag is a lényegre törekednek. Helyesen kritizálnak, elismernek, biztatnak, jobbító tanácsaik találóak. A zsüriben is szereplő zenekarvezető esetében már máskor megemlítettem együttesének nevét, mert több szerénységet illene mutatni, hiszen nincs még egy "virtuóz" zenekar a világon, ahogy a gyerekek nagyszerű játéka néha lehet virtuóz a korosztályukban, de egy szerényebb cím jobban tetszene. A virtuózitás komoly fogalom. A zsüritagok kezében lévő játékhegedűn lévő két kedves gyermekarcot alig lehet észlelni, a színek gagyira vallanak, én sem értem ennek a tárgynak a célját, bár bizonyára jó üzlet a készítőjének. 

 

A MŰSORVEZETŐKről: http://virtuozok.hu/musorvezetok/

A hiv atkozott linken minek kiírni a két kép alá, hogy műsorvezető, amikor a fejlécen is ez szerepel? A hölgy kedves, Bősze Ádámról pedig már írtam a vitaindítóban, és a hozzászólók is hasonlóan látják méltatlan szerepeltetését, megnyilvánulásait! Ha ebben is megmutatkozik a formabontás és néhány sajátos eszköz, akkor el kellene gondolkodni a továbbiakban való erőltetésén! Nem passzol a verseny céljához, mert hiába cél a show, ha épp az ellenkezőjét érik el egyes elemekkel. Az előre felvett műsor sem szerencsés, nem illiik ide a konzerv!

 

A GALÉRIÁról: szemes már hivatkozott rá: http://virtuozok.hu/galeria/

Nem nevezem bagázsnak, de itt is az az idétlen hegedű egyeseknél, és 9 esetben egybefolyik a vezeték és a keresztnév (pedig óriási  a képernyőm).

 

A MÉDIA mögötti videókat ajánlani fogom a távoli külföldre is, mert ez fontos elem, és bizonyítják a kritkai észrevételek alaposságát. Jó ötlet az azonnali közzététel, és látszik is a látogatottságon a sikere. Az egésznek a lényege ezeknek a tehetséges és lelkes gyerekeknek a bemutatása, A Csengőhang nem értelmezhető, jelszót kér a program. Mi ez?

Visszahallgattam Simon Zoltán és Váradi Gyula hegedűsök előadását, de a videókon szerencsére nem jelent meg a bírált műsorvezető, vagyis több kamera és hang van. Így élvezhetőbb  volt, bár a szilveszteri szerpentinekre hasonlító  csillogó-villogó drága díszlet ráúsztatása  a képre most is zavaró volt. Még jó, hogy a zsűri közvetlenül nézhette az előadásokat, de azért a tévénézőket is meg kellene becsülni!

 

A VERSENY szabályzata nem nekem szól, de néhol túlmagyarázzák a dolgot, vagy logikátlan, mint rögtön a REGISZTRÁCIÓ elején: "A jelentkezés online felületen történik" 

5 sorral lejjebb pedig: "Aki nem tud online regisztrálni, postai úton is elküldheti jelentkezését."

 

"(A korcsoportokba sorolásnál az tekintendő mérvadónak, hogy az adott korcsoporthoz szükséges életkort a jelentkező a jelentkezés évében, azaz 2014.j anuár 1. és 2014. december 31. közt betöltse. Ha tehát a 13.életévét tölti be 2014-ben, akkor az I. korcsoportba sorolható, ha pedig a 14.életévét, akkor a II. korcsoportba kerül.)" Mint a dedóban...  - az elcsúszott vagy hiányzó szpészekről most csak mellékesen - látszanak. 

 

"A Fináléban ... a nézők döntik el szavazással, ki legyen az abszolút győztes, azaz a Virtuózok fődíjasa. Ő lesz az a 3 versenyző közül, aki hazaviheti a 12 millió forintos főnyereményt is."

Ezzel szemben: "A három győztes közül a közönség megszavaz egy fődíjast is, aki a tengerentúli fellépés és a lemezfelvétel mellett egy éven keresztül havi 1 millió forint díjazásban is részesül, tehát összesen 12 millió forintot nyer."

Most akkor a fődíjas megkapja rögtön a 12 millió forintot, és haza is viheti, vagy havonta kap egymilliót, szigorú szabályozással a zenei fejlődésére költhetően, mint olvastam valahol? Az elemi iskola első osztályában  feladható szorzás itt is fölösleges. 

 

A SAJTÓ-ba csak belepillantottam, éktelen hibát is találtam :-) pl. SAJTÓKÖZLEMENY  

 

A PARTNEREKEL is bajom van, bár itt helyén van a piros-kék (Vasas:-) hegedű szövege, mert a kifogásolt nagyképű virtuózok helyett a tálentumot, vagyis a tehetségeket választották jelszónak.

A 40-nek számolt partner között kétszer szerepel a Sotto Voce és a kétszínű Roland, az utolsóként betett címerről pedig első látásra nem derül ki, hogy Hódmezővásárhelyt jelképezi. Köszönet mindannyiuknak! 

 

Hát csak ennyi, első nekiülésre is sok, és akkor még nem írtam a többi elírásról és helytelenségről. mint pl. melyek az amelyek helyett stb. Kicsit döcögős a fogalmazás, pedig horribilis pénzekről lehet szó. 

 

Bizakodom és várom a következő konzervet, főleg a klassz gyerekeket és előadásaikat. 

 

[fidelio] Szemes Creative Commons License 2014.10.18 0 0 3

Visszataszító bagázs - http://virtuozok.hu/galeria/ !!!

 

És ne higgyük, hogy a többi műsor még nincs meg konzerv módban. Ugyanaz vár ránk, mint tegnap. Csak a gyerekekre figyeljünk, ők csodásak! Isten éltesse őket!

[fidelio] zesa Creative Commons License 2014.10.18 0 0 2

Vártam ezt a műsort és kíváncsi voltam (nem csak a szereplőkre, mert azt jól tudom, hogy mennyi a tehetséges fiatal), hanem arra is, hogy ezt a műsorrendező urak és hölgyek hogyan juttatják el a közönséghez?

Bocsánat, hogy ez utóbbiról írok inkább, de ez az, amin változtatni kellene és nem a gyerekeken.

 

Tessék megnézni, mennyi szuperokos, művelt (és önelégült) arc dobta össze ennek a műsornak az arculatát.

http://virtuozok.hu/galeria/

Ehhez képest számomra elég csalódást keltő volt az, hogy milyen szánalmasan igyekeztek közmédiássá pofozni a kereskedelmi csatornák tehetségkutató versenyeit, amit én nem szidni akarok, mert az olyan, amilyennek lennie kell, tévés szemmel azok valószínűleg rendben is vannak. A Virtuózok látványügyileg csak gyengélkedő másolat volt sajnos, ahelyett, hogy megpróbálták volna újragondolni ezt az egész show-t és nem a már bevett receptet újrafőzni. Ehhez jobb lett volna szerződtetni az X faktor stábját, talán jobban csinálták volna és talán még jobban is tudtak volna "közmédiásak" lenni. Azt kell mondjam, a Felszállott a páva a maga nemében sokkal önállóbb, szimpatikusabb, egyénibb médiaprodukció volt.

No mindegy, nem volt így sem olyan szörnyű, hogy ne nézném szívesen legközelebb, de azért megfontolnám, hogy min érdemes változtatni:

- a produkciók alatt ne legyen szövegelés, főleg ne olyan, amit Bősze Ádám provokált kényszeredetten

- bőven elég a figyelmes és izguló arcokat megmutatni, de a zsűri se próbálja túljátszani a szerepét, semmi szükség itt Tóth Gabik és más celebek manírjait felfedezni.

- viszont legalább egy képkocka erejéig megmutathatnák a kisérő muzsikusokat

- legyen valami normálisabb egyensúly abban (bár tudom, ezt nehéz megvalósítani) hogy ki az, akinek a produkcióját végig mutatják, riport is elhangzik vele, azt akinek a produkciójából csak részleteket mutatnak, és akit egyáltalán nem mutatnak, éppen csak a youtube oldalán látszik, hogy ő is "futott még".

- az a hegedú-díj szerintem nagyon gáz. Miért nem lehet  kitalálni egy normális TÁRGY-at? Miért kell egy színesre mázolt, semmire se jó, funciójától megfosztott egér-hegedűt átadni? Ez hegedúverseny? Pinokkiók a versenyzők?  Nem volt egy kis fantáziája a kitalálónak? Még egy kis valamilyen egyedi csengettyű is izlésesebb lett volna, amivel a zsűritag jelezheti a tetszését. De ez a hegedű-makett... remélem, legalább cerozahegyező van benne.

- a zsűritagok kiválasztásával sem vagyok feltétlenül elégedett, százszor alkalmasabb zenepedagógusokat is megnyerhettek volna ennek a célnak, akik nem csak értik a zenét, de a gyerekek nyelvén is jobban tudnak.

Azért viszont hálás vagyok, hogy elmaradt a bikucsunáj, hogy nem mutogatták azokat a jelenkezőket, akik alkalmatlanok lettek volna a szereplésre, és akiken lehetett volna káörvendenie az arra éhes nézőnek.

[fidelio] könyvjelző Creative Commons License 2014.10.17 0 0 1

Félek,hogy ez a jogos észrevételed nem fog célt érni és figyelmen kívül fogják hagyni.

Én lemaradtam róla,de most ezt olvasva egészen kétségbeestem,hogy ez a neves zsűri engedi,hogy ilyen formában folytatódjon ez a műsor.

Valamelyik idétlen versenyen,valamelyik kereskedelmi adón,tapasztaltam már ezt,hogy a produkció közben,a háttérben a műsorvezető háttérkommentezik,na de ezt miért kell lemásolni?

Licencre készült ez a műsor,mert ha nem,akkor nem lennének kötelesek ezt tenni.

Ha önszántukból csinálják,akkor súlyos hibát követnek el.

A közönség az utóbbi években amúgy is kezd már kulturálatlan módon viselkedni,tételek között tapsolni,köhögni a pianok alatt,zörögni,pl.Ebből majd azt szűrik le,hogy beszélgetni is szabad egy-egy komolyzenei mű hallgatása közben.

Na,az lesz aztán a vég!!!

Előzmény: [fidelio] mindegy (-)
[fidelio] Szemes Creative Commons License 2014.10.17 0 0 0

Botrányos, siralmas, ócska vásári rendezés, a nagyszerű "gyerekek" nem ezt érdemelték volna! Bőszét csak saját szereplése érdekli, hogy fecsegjen, pöffeszkedjen öntelten, fényezze magát. Ugyanezt műveli a rádióban is, tudálékos és marhaságokat beszél. De jó lenne megszabadulni tőle! Meg attól az ócska vásári stílustól, amit nemcsak ő képvisel.

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.17 0 0 topiknyitó

Néhány perc a Virtuózok után...

Nagyon vártam ezt a versenyt, mert a komolyzene jobban vonz bármi másnál a művészetek közül. Megható volt a sok tehetséges és szívből szépen játszó fiatal, volt akit már hallottam is koncerten, és lelkesítő volt a zsűri hozzáállása. A  mai ítéletekkel is egyetértettem.

Ami érthetetlen volt: a műsorvezető(k) előadás közbeni idétlen, és egy-egy rövid zene közben néha többszöri kérdezősködése, amivel nem csak a szereplők izguló hozzátartozóit zavarták, néha szinte zaklatták, hanem engem is, aki arra a néhány perces csodára voltam kíváncsi, amibe jól belecsaptak. Mi értelme van ennek a rendezői fogásnak?, mert nem hiszem, hogy a gyakorlott koncertlátogató és -közvetítő Bősze Ádám megengedné magának, hogy egy közvetítés alatt hasonló kérdésekkel terelje el a hallgatók figyelmét. Miként egy teniszmérkőzésen, ahol egyes riporterek locsognak-fecsegnek a minden mozzanatában érdekes ütésváltások alatt.

Kedves Ádám, térjen észhez, ne vállaljon ilyen nevetséges szerepet! 

Egyszerűen nem érdekelnek ezek a közjátékok, ahogy a zsűri sem lenne kíváncsi a fellépők figyelmes hallgatása közben Bősze Ádám magánbeszélgetésére. Elég a versenyzők és hozzátartozóik rövid megszólaltatása. Volt, hogy magát az éppen szereplő gyereket játszották be felvételről, ami aztán a csúcs volt.

Ha a hallgatókért, illetve a nézőkért is készítik a műsort, becsüljék meg az itthon és külföldön televízió elé ülő százezreket annyi figyelemmel, amennyi egy igazi komoly műsortól elvárható!

A másik komoly műsorban, a Fölszállott a pávában ilyet nem csináltak.

A műsor végén száguldó óriás kamion és berendezése kissé anakronisztikus volt, de úgy tűnik, kell a show.

Rosszall 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!