Keresés

Részletes keresés

HBweb hu Creative Commons License 2023.12.24 0 1 2658

Boldog Karácsonyt!

 

Az AE DR-582 szélvédőjén BT RP 745 szerepel. 

Sőt....

https://busphoto.eu/vehicle/914389/#n1238398

 

Előzmény: robbanómotor (2525)
11István11 Creative Commons License 2023.12.23 0 3 2657

SLK-944 >> Vámosi Tours
LWG-279, NBB-358 >> Yellow Travel
PXZ-875 Kleinbus (Markaz) [korábban Kékesbusz alvállalkozás] >> Fador Trans
RVC-735, IBF-365 Kerezsi Tamás ev., Hajdú Rt. szerződéses
RFN-154 Berettyóújfalu >> Nevol Busz, Szeptember óta a Nagykereki vonatpótlón jár.
MBP-300 >> Takács István ev.

NBC-527 >> Synergy szerződéses járat (volt benne egy Polgár és Tiszaújváros tábla is.)

robbanómotor Creative Commons License 2023.12.18 0 2 2656

AE-GU-820 ex SLÜ-AG 233, ex-német Irisbus Crossway, Csermőkén. 

robbanómotor Creative Commons License 2023.12.18 0 0 2655

Nem hiszem, hogy megérné rá költeni. 

Előzmény: diamond way 2 (2654)
diamond way 2 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 2654

Vajon ezt a buszt megjavítják még vagy ugyanannyiba kerül venni egy hasonló évjáratú buszt?

Előzmény: HBweb hu (2643)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.15 0 4 2653

AA-LP-449 pedig a Bencsik Buszhoz került, BorgWarner - Tatabánya járatot végzett. 

Előzmény: robbanómotor (2652)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.14 0 3 2652

LZR-058 a Nimi-Buszhoz ment, az megvolt? Visszakerült Tatabányára... :D SK On-szerződéses. 

 

AE-BB-485 ex Communauté d'Agglomération Bergeracoise - ezt onnan tudom, hogy ez a járat ment a kijelzőjén. Ex sajnos nincs. 

 

Tatabányán láttam egy szürke, spanyol, Orons feliratú kisbuszt szaladgálni, valószínűleg ezt, nem tudja valaki a rendszámot? Köszi. 

trizs77 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 2651

Köszönöm szépen.

 

 

Előzmény: Balázs1a (2649)
Balázs1a Creative Commons License 2023.12.12 0 2 2650

"sem kerülhet rá a közforgalmú személyszállítás" -> közforgalmú, _menetrend szerinti_ személyszállítás, természetesen így pontos. Hiszen a különjárati is közforgalmú, és annak záradéka persze szerepel is az engedélyeinken. Másképpen: nem kapjuk meg a személyszállító engedélyen a B sorokat, csak az A sorokat.

Előzmény: Balázs1a (2649)
Balázs1a Creative Commons License 2023.12.12 0 4 2649

Tavaly ezt a választ tudtam írni a kérdésedre:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160663632&t=9222352

 

A válaszadást nehezítő összes pontot, amit akkor írtam, fenntartom.

 

Ami változott tavaly óta az összegzésben: sok nagybusz helyett jár midi- vagy kisbusz. A szerződéses járatok világa gyorsabban reagál a megrendelői igényekre, itt nem fognak 2-3 utassal vadiúj Econellek / Inovellek rohangálni, mert bizony nem lesz kipótolva az üres ülőhely költsége...

A móri Rejlek például, ami az előző listában még önállóan szerepel, először betársult az adientes járatokhoz, majd átszerződött a móri ipari parkos kollektívához. Mit jelent ez? Mínusz négy kisbusz, olyan értelemben, ahogy Te számolod, az utasaik elszállítása pedig bérletes elven, más cégek járatain történik.

Indult egy rakás úszónemzetes szerződéses járat, de ezek új buszt alig hoztak, mert más (honvédségi, ipari parki) szerződéses járatokkal vonták össze a feladatokat, vagyis a járatok száma jócskán nőtt, de a buszoké nem.

Ami változott még, és nagyobb horderejű, az iváncsai ipari park, arról nem rég esett szó, oda most sok nagybusz jár, de már cikkeztek járatlemondásokról, összevonásokról. Naprakész adatot, ahogy előttem is írták a Kollégák, nem igazán lehet adni.

 

A KSH nem csodálom, hogy elhajtott. Az adatgyűjtési módszerük komolytalan, ráadásul alkalmatlan a tevékenységek szétválogatására. Tőlünk, kismaszekoktól mindig 4 adatot kérnek: szállított utasok száma, utaskm, autóbuszkm (férőhelykm), bevétel, mindezt negyedévi összesítésben. Ha feltételezném is, hogy mindenki precíz, a valóságnak megfelelő adatokat küld be, sose dolgozik számla nélkül, stb., akkor sem alkalmas az adathalmaz a megfelelő kiértékelésre.

 

De hogy őket is védjem egy picit: a saját tevékenységemmel sem mindig vagyok tisztában. Írom ezt közlekedésmérnökként, igen. Mi például rendszeresen és sokat vonatpótlózunk. Eseti szerződések alapján tesszük, így tehát járati vagy vonali engedélyünk nincs, és nem is lehet. Tehát a mi engedélykivonatunkra sem kerülhet rá a közforgalmú személyszállítás, hiszen ahhoz szolgáltatói szerződéssel kellene rendelkezni, csatolt menetrenddel, stb., ami alapján mindez az autóbuszok forgalmi engedélyébe is bekerülne. De ilyenünk nincs, és nem is lehet, hiszen a szolgáltató a MÁV-Start, és erről semmilyen jogcímen nem mond le. Ugyanakkor a járat, amit teljesítünk, közforgalmú és menetrend szerinti. Nem mondhatom, hogy nem az, hiszen érvényes vonatjeggyel, bérlettel száll fel az utas, sőt, még értékesítenek is részére ilyen terméket, ha nincs neki, fent, a mi buszainkon. Szerződéses menetrend szerinti járatnak sem igazán nevezhetem, hiszen eseti, különjárati jellegű megrendelő alapján történik a szolgáltatás, ugyanakkor nem tudom annak kezelni, hiszen nem az, és az ahhoz szükséges utaslistát sem tudom mellékelni, mert bár ilyen értelemben nekem készíttetnem kellene, de az utas joggal mondja, hogy ő egy közforgalmú járaton utazik. Nem akarom túlragozni, főleg azért nem, mert maga a rendszer így is működik, sose volt se elszámolási, se NKH-ORFK probléma ezekből, és szívatnak minket amúgy is eleget, hogy ne keressem külön a bajt, de nem érzem egyértelműen és jól szabályozottnak a kérdést. Márpedig, vissza a Te kérdésedhez, akkor hova könyveljem ezeket a járatokat? Pályázaton valószínűleg elfogadnák az érvelésemet, ha közforgalmú járatok teljesítését próbálnám így referenciaként feltüntetni, de járati engedélyt és igazolást egy métert se tudok mellétenni, csak menetleveleket, abból több százat is.

 

Önmagában zavar az összes közlekedést érintő rendeletben a "menetrend szerinti járat" kifejezés, ugyanis nincs pontosan definiálva. Sejtem, mire gondolnak, de én másra is gondolhatok, ami ugyanúgy helyes. A "menetrend" szót pontosan értjük, bármilyen szakkönyvben megtaláljuk, minimális tartalmi eleme az indulás helye, ideje, az érintett megállók helye, ideje, az érkezés helye, ideje. Ez már egy menetrend, bár tudjuk, hogy rendeltetéstől függően ennél sokkal több információt is tartalmazhat. Na most a különjáratok, amelyek ugye elvileg nem menetrend szerinti járatok, éppen ilyen adattartalom alapján kerülnek megrendelésre. Hiszen mit ad meg a megrendelő? Kell neki egy busz, adott létszámhoz, és megadja, hogy mikor és hol szeretne lenni. Tartalmilag ezzel kész is a menetrend, tehát a különjárat ilyen értelemben ugyanúgy menetrend szerint közlekedik, amit a megrendelő ad a szolgáltató felé. Lehet-e rendszeres? Persze, egy rakás uszodás, korcsolyás, színházas járatunk ilyen, heti-havi rendszerességgel. Én a beszari fajta vagyok, nálunk ezek is tachográffal, szabályosan mennek, nem élek vissza az 50 km-es mentességekkel, bár több esetben érzem úgy, hogy megtehetném, hiszen nem nekem kellene magyarázkodnom a jogalkotói felületességekért. "7,5 tonnás teherautós össztömegkorlátozás, kivéve autóbusz" - ismerjük? Gyakori. Miért? Mert hanyag a megfogalmazás, és az utána következő mondatrészben "tehergépkocsi" helyett egy ponton "jármű" szerepel, emiatt sok útkezelő "jármű" alatt autóbuszt is ért. Félig-meddig jogosan, bár anno volt egy ITM-állásfoglalás, hogy ott nyilvánvalóan tehergépkocsit kell érteni...

És akkor van még az autóbuszbérlés és az autóbusszal végzett személyszállítási szolgáltatás nem kicsi összemosása... De az már messze mutat innen. :)

 

Remélem, találsz azért hasznosat akár az előzményben, akár a kiegészítésben, de az se baj, ha a Hozzád forduló jelöltek is képbe kerülnek egy kicsit. Mert a "szerződéses busz" egy nagyon felszínes, semmiképpen nem szakmai megközelítés, már csak azért is, mert a vonatkozó engedélykivonatokon eleve "szerződéses és különjárati" (saját számlás) tevékenység végzését együtt (egy sorban) engedélyezik, tehát az a legritkább eset (de van ilyen), hogy egy busz csak és kizárólag szerződéses busz. Mert még az is szokott évente legalább egyszer, ugyanannál a cégnél céges kirándulásra különjáratozni... :)

Előzmény: trizs77 (2641)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.09 0 0 2648

Az a JSZP alapján nekem is egyértelmű volt, viszont az idén volt egy tulajdonosváltás, tehát a költői kérdés, hogy azelőtt hol volt, mielőtt Algida-járatra került. 

Előzmény: Joe0401 (2647)
Joe0401 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 2647

Hol? Hol? Hát Miskolcon! :D 

2020 Szeptemberében hozták be.

Előzmény: robbanómotor (2618)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.09 0 2 2646

RHE-933-ból AE-BF-798 lett, most Nemesvámoson árulják. 

11István11 Creative Commons License 2023.12.05 0 3 2645

Ezeket tulajdonképpen nem saját használatra vették...

Már túl is adtak rajtuk, eredeti fényezéssel használják az új tulajdonosok is.

Előzmény: robbanómotor (2636)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.04 0 0 2644

Az. 

Előzmény: HBweb hu (2643)
HBweb hu Creative Commons License 2023.12.04 0 0 2643
Előzmény: robbanómotor (2642)
robbanómotor Creative Commons License 2023.12.04 0 0 2642

Hullanak a Lion's Regiók: úgy néz ki, a RAV-678 is karambolozott. 

Előzmény: robbanómotor (2612)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.03 0 1 2641

Mindenkinek köszönök mindent.

Nem annyira öncélú a dolog.

 

Számomra elég vad "szakmákból" amiknek csak perem területeik kapcsolódnak a közlekedéshez kapok mostanában felkérést diploma munkák konzulensi vagy bírálói szerepkörére.

 

Ez nem új nekem, hisz több mint 200 diploma munkát bíráltam már az elmúlt évtizedekben.

 

Ami új, hogy a szerződéses járatokat anno még a közlekedés mérnök szakos hallgatók se nagyon dolgozták fel, mostanában meg iparpolitikai és foglalkoztatás politikai szakmákban írnak erről - még ha csak érintőlegesen is - a jelöltek.

 

Próbálkoztam a KSH-nál hisz nekik - elvileg - kell erről lenniük adataiknak.

Fínoman de elhajtottak.

 

Szerintem nekik saccolásaik vannak ezekről.

Sehonnan nem kell pontos adat, hisz ez nem szükséges.

Nagyságrendekre viszont szükségem lenne.

 

Példa :

 X megyében kb. 150 szerződéses busz dolgozik. közülük kb. 60 db 20 fő alatti, a többi 21 ülés fölötti.

 

Persze ha valakinek ennél részletesebb adata van, azt nem utasítom vissza.

Ebből is látszik, hogy számomra a rendszám és a busz típusa, évjárata érdektelen.

 

Bárki is segít, előre is köszönöm.

 

 

 

 

robbanómotor Creative Commons License 2023.12.03 0 3 2640

Vagy ez inkább egy rendszám megfigyelő topik ?

 

Ez nem szaktopik, ez egy "ki mit tud" topik. Aki amit lát, beírja. Aztán a másik meg elmegy arra, megnézi, kifotózza, örül. Szerződéses járatokról nem lehet (és nem is érdemes) olyan mélységben értekezni, mint közszolgáltatási szerződés alapján közlekedtetett, menetrend szerinti járatokról, mert két magáncég szerződése nem közadat. Ezt nem neked mondom, ezt te nagyon jól tudod. Csak arra akarok utalni, hogy dőreség vármegyei szinten számolgatni (cégek jönnek, cégek mennek, járatok megszűnnek vagy nulláról indulnak), mert ez egy folyamatosan mozgásban lévő szektor. A Volán buszait össze lehet számolni rengeteg szempont alapján, a magánszektorban ez nagyjából lehetetlen. 

Előzmény: trizs77 (2638)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2023.12.03 0 2 2639

Egyszer azt hiszem, pont a te kérésedre elkezdtük összegyűjteni a listát, igaz, csak Fejér és Jász-Nagykun-Szolnok megyéig jutottunk. Ellenben egy amolyan közösségi összefogás nem lenne rossz ötlet; egy nyílt táblázat, amibe mindenki (vagy mindenki kérésére egy maréknyi admin) beleírhatja a saját gyűjtéseit. Egy frissített JNSZ megyét a közeljövőben egyébként tervezek felpakolni, mert vannak az előzőhöz mérve új infóim is, de immáron laza fél éve lusta vagyok többek közt a túrkevei vagy a kunszentmártoni ipari parkba is kilátogatni. :D

Előzmény: trizs77 (2638)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 2638

Szervusztok .

 

A sok sok jó hozzászólásból valaki csinált már, csinál már megyei vagy országos összefoglaló táblázatot, táblázatokat ?

 

Például Baranya megyében (vagy más megyében ) hány db szerződéses busz dolgozik?

 

Vagy ez inkább egy rendszám megfigyelő topik ?

 

 

robbanómotor Creative Commons License 2023.12.01 0 0 2637

AA HL-093 ex 7434 TZ 33, fehér Bova Lexio, a barna, háromtengelyes Setra helyére került, Balatonfőkajárra, de vonatpótlón is találkoztam már vele.

 

ex Les Pullmans Landais

Előzmény: Balázs1a (2617)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.29 0 3 2636

Vesz a Cento használtakat is folyamatosan. Ezen a 2022. márciusi utcaképen ott van 7 ex-francia Integro a svéd Tourismo mögött, és azok még akkor is ott álltak, amikor mentem tavaly Csíksomlyóra, Zilahon keresztül. Akkor csak a szélsőt lőttem ki, mert azt sütötte jól a Nap, a többi túl szorosan állt egymáson. 

Előzmény: 11István11 (2635)
11István11 Creative Commons License 2023.11.29 0 4 2635

AE-CT-120 Pullman Travel
ex. SJ 34CTO Cento Trans ex. AR-450-RP [Fr]


Elképzelhető hogy több busz is került be az országba, mivel a Cento Trans 12 új Mercedes Intourot vett Áprilisban.

Előzmény: robbanómotor (2433)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.26 0 0 2634

Októberben odakanyarodtam, két buszt láttam, az egyik a gyár előtti nagy körforgalom mögött kialakított parkolóban állt, a másik egy lekerített építési lerakaton belül. Ha van bármilyen járat, az szerintem a munkásszállókról viszi oda az építkezésen dolgozókat. Részleteket nem tudok. 

Előzmény: trizs77 (2633)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 2633

Egy kis szakmai segítséget kérek.

 

A debreceni BMW gyár építésén dolgozó munkások munkaideje hogyan alakulhat?

Volt aki azt írta napi 12 órát dolgoznak.

Ezt 220 km-ről nem tudom megvizsgálni.

 

Az építkezésen dogozókat Berettyóújfaluból és más településekről oda szállító szerződéses autóbuszok úgy érkeznek és úgy távoznak, hogy a két időpont között van 13-14 óra ?

 

 

Őrült Szemetelő Creative Commons License 2023.11.25 0 1 2632

Nem tudod, ez a visontai móka mikor van, hány busszal?

 

És egyúttal javítanám magamat: nem V. Ber, hanem Riv Trans. A NEW-705 szürke Lion's Coach áll a Szent-Györgyi Albert Általános Iskola előtt, Törökszentmiklósról jár a TGECommerce Kft.-hez, Abonyba. Erről sem hallottam még.

Előzmény: Joe0401 (2629)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.24 0 4 2631

Csoda történt: meglett az RCJ-717! :D Éppen, amikor a Vitescótól sétáltam az autóbontóhoz, és útközben volt egy telep. (Tehát most már nem Kovácsbusz.) Váltottam pár szót az emberrel, dicsérte a gépet. Abszolút nem számítottam semmilyen rendszámra, erre leesett az égből az egyik legnagyobb ex-francia hiányzóm. 

Előzmény: 11István11 (2014)
robbanómotor Creative Commons License 2023.11.23 0 4 2630

THD-462 > ML-TM-051 

SLK-952 > ML-TM-052 
PGS-803 > ML-TM-053 
PGS-804 > ML-TM-054 

Joe0401 Creative Commons License 2023.11.22 0 5 2629

Hamár szóba került az Inter-VM, kiderült pár régebbi kisbuszról, hogy hová kerültek:
- LNR-425 >> NR-747LR Nitrans MG s.r.o.
- LPK-634 Szalajkabusz
- MAA-323 H&H majd Brabusz
- MKA-443 H&H majd Tolmácsi Tibor e.v.
- MKA-446 Czakó Busz
- MKA-456 Kereszt-S Busz
- MKA-457 H&H
- NDP-968 R-Busz Travel Kft.


Kékesbusz:
- MVT-593 & MVT-595 Viserol (Visonta) szerződéses
- MYL-147 ; NDP-967

Előzmény: Őrült Szemetelő (2628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!