A kijelző meglepően pontos tud lenni. A tapasztalat az, hogy a sok hirtelen gáz nem barátja, ott viszi el a fogyit, ezt nem tudja lekövetni a rendszer. Ez igaz scrossra is és a korábbi sx4-re is. A városi közlekedés mindig picivel több nálam is (2-3 tized amúgy, nem vészesen), a vidék viszont meglepően pontos tud lenni.
De én nem nyúlok hirtelen gázra, papásan megyek jellemzően, sőt városban is sok a tempomatos menet. Viszont ha valaki "sportosra" veszi ott nagyobb difik jöhetnek ki.
Szerintem jelentősen befolyásolja a vezetési stílus. Amikor néztem az átlagfogyasztást több ezer km és több tankolás alapján számoltam. Ebből nekem az jött ki, hogy elég pontos a kijelzőn látott adat. Nagyjából 40-50% autópálya 130-al, a többi város, falu és országút hegyvidéken.
(Én szeretek a megengedett és lehetséges max. körül menni amennyire lehet tartósan. A pirostól pirosig nagy gáz/nagy fék nem az én világom.)
"A kevés hibaforrás egyike a klímakompresszor, az utastéri fűtőventilátor és a külsőhőmérséklet-érzékelő. A vékony fényezés könnyen sérül, a korróziógátlás tisztességes."
Ez csak azért érdekes mert itt nem nagyon hallottam ilyen panaszt, viszont múltkor használt S-Crossokat nézegetve láttam egy kb. 8-10éves, 80-100.000 km körüli példányt, ahol szerepelt a hirdetésben, hogy felújított klíma (de lehet, hogy klímakompresszor is írva volt). Csodálkoztam is rajta, hogy ilyen kevés futás mellett fel kellet újítani.
Szóval tudunk itt erről?
- Külső hőmérséklet érzékelőt már olvastam párat itt és/vagy Vitara fórumon, mondjuk ez nem annyira tragédia.
- Utastéri ventilátorról talán nem olvastam konkrétan, de olyat igen, hogy páran égett/büdös szagra panaszkodnak, ha megy hűtés/fűtés klíma. Ez esetleg lehet döglődő utastéri ventilátor?
2. LED-es lámpa/menetfény.
Ez csak amolyan harmadkézből származó pletyka (rokonom hallotta valami márkaszervizes emberkétől), hogy bizony előfordulnak LED-es világítás problémák a Suzukikon.
Akinek még gariban jön elő szerencséje van, akinek nem, lehet zsebbe nyúlni. Nem javítják, csak csere megy. (Egy főfényszóró esetén 200-300.000 Ft is lehet/db.)
Az sajnos nem volt világos, hogy melyik modell melyik lámpájáról van szó (menetfény, főfény) és hogy mi a bajuk.
Nyugalom, nincs olyan nagy baj Gyöszörrel mint most gondolod csak még nem melegedtetek össze. Adj neki minuszt, azt szereti, sőt kimondottan gyűjti. :-)
Néha kicsit nyers tud lenni, a szarkazmusát, esetleges poénjait érteni kell, nem megsértődni rajta, csak Te még nem ismered a stílusát.
Egyébként gyanítom azért reagált így, mert fogyasztás kényes téma, nyilván nem is először kerül szóba, de még sosem vezetett békés egyetértéshez. (De szerintem egyik autós topikban sem.)
Inkább vita van belőle, ami csak sokára ül el nagy nehezen.
És akkor jön valaki aki ismét előveszi a témát és kezdődik megint elölről.
Persze nem a Te hibád csak próbálom magyarázni mi történik.
Na meg enyhíteni a feszültséget, hátha nem mérgesedik el a helyzet...
(A fogyasztással az a baj, hogy teljesen különböző módon közlekedünk, más utakon járunk, de még az időjárás is befolyásolja. Önmagához tudja mérni az ember, egész jó kis statisztika kerekedik belőle hosszú távon, de máséval hasonlítgatni nehéz. Nyilván a nagy szélsőségeknek oka van, azt lehet esetleg találgatni. Az átlag meg nagy esetszám mellett kirajzolódhat pl. a spritmonitor oldal adataiból is.)
20 ker - Izsák, pálya 130-140, közút 90, 6.7 átlag.
20 ker - Fehérvár pálya nélkül oda-vissza 5.5
2019 4wd mt kocsival. De volt példa 5.0-5.2 fogyira is nyáron.
Pesten belül meg a norma a 7.5-8.5, attól függ hogy tél vagy nyár, 2-3km-es utak jellemzően dugó nélkül (egész pontosan 20 ker és 9 széle között, Soroksári Taglóig pl), amikor 10 kerbe jártam melózni volt ott 11.5-es fogyi is időnként :D
Nagyon jól tud enni ez a kocsi, de körülményfüggő és ezt a körülményt sem lehet 2x megismételni ugyanott se, nemhogy az ország különböző részein.
Szerintem reális az 5,3l/100km. Nálam vegyes használattal (2018-as évjárat) 5,6l/100km a fogyasztás téli gumival, ugyanez nyári gumival 5,4l. A más gyártmányú "munkás" autóm tavaly egy durvább mintázatú 4 évszakos gumit kapott, ezzel kb. 1 l-el fogyaszt többet ugyanolyan használat mellett.
Egyébként régebben is voltak itt eszmecserék a fogyasztásról, van akinek ez fontos van akit nem érdekel.
Szerintem normálisan feltettem egy kérdés egy akadozó fórumon.
Légy oly kedves, írd ki nagybetűkkel miről nem szólhat egy fórum.
Gondolom te határozod meg a tartalmat mi szerepelhet. (valószínű a tiéd a fórum és csak arról szólhat amit engedsz)
Ha ez nem így töténik akkor belemászol az új emberbe okosnak tűnő tényfeltáró valahol olvasott szenzorokkal stb.- vel.
A járműveink alkalmasak arra, hogy az első indítás óta tárolják az adatokat ennek köszönhetően a hülye tulaj bele tud nézni a hideg, meleg motor rövid és hosszú utat futott teljes átlagának.
Az a gönc számítógép oszt szoroz jobban, mint én, vagy te. Fogadjuk el hogy nálunk okosabb emberek tervezték. Nos ezek alapján, ha én ennek megfelelően elfogadom az értékeket ne legyek lealázva.
Mivel tudsz többet, mint a tervezőmérnökök? Holnaptól ki kell őket rúgni és átveheted a helyüket.
Kb annyira vagyok sértő, mint te.
Szegény én csak érdeklődtem, de ennek ez az eredménye. inkább ne is válaszoltál volna.
Ma megjött az új, elsőre csatlakozott, egyelőre müxik. Időközben megjött a visszatérítés is. Az eredeti ár 24,99 € volt, visszautalás 22,16 €, kuponban kaptam2,83 €-t.
Amúgy úgy tűnik mindenki a fogyasztási adatokról csacsog itt a fórumon?
De tőlem mehet, de ha csinálunk valamit csináljuk JÓL!
Fel kell tölteni youtube ra egy dashcam felvételt az útról amin a jobb alsó uszkve 1/5ödébe egy másik dashcam felvételét rátenni ami csak a műszerfalt veszi. A bal oldalra pedig kérjük a gázpedál szenzor mindenkori állását egy zöld csíkon jelezni. Valahogy úgy mint a formula1 közvetítésben. Kúttól kútig minden centiméter út rajta lesz, parkolás nem kell.
És akkor elétartod vmelyik kamerának a friss meleg blokkot amit kaptál tankolás után.
Nem kiszárad (pont a klíma fúj száraz levegőt), hanem felnelegszenek a csövek, így nem csapódik ki/le a pára leállítás után, és így nem telepszik még a (penész) gomba.
Én nagyon elégedett vagyok az eddigiekkel. Mindössze 3700 km-r van a trakiban. Nem használtam még autopályán, napi szinten 50 km-t autózok. Vegyes használat így a nagy átlag 5.3 l/100.
Az enyém továbbra is bírja. Sajnálom, hogy a tiéd behalt. Nyugodtan reklamáld meg. Kezdheted fényképpel aztán ha nem tetszik nekik akkor videó. Ha nem akarnak segíteni akkor nyílt vitát kell indítani!
Én nem mertem szögugyanazt a routert megvenni. A bekrepált 10 körül volt bár ezt már írtam, talán 10.800Ft. most komolyabb terveim vannak, szeretném ha nagyon sokáig bírná. Ezért egy teljesen másik típust, egy 8.800 Ft osat választottam (postával) 😆🤟
Köszi a videós tippet, olvashattam volna előbb is. Egyelőre két fotót készítettem, amin látszik hogy a kütyü össze van kötve az USB-vel, mellette a telefon képernyő, amiről meg hiányzik az elérhető wifis, illetve a BT-s eszközök közül. Várom az Ali válaszát.
Optimista voltam, és megrendeltem ugyanezt a típust, hátha kétszer nem lőnek mellé.:-)
Reklamáld meg az alin. Csinálj egy videot amiben jól láthatóan megmutatod, hogy nem működik, töltsd fel youtubára, vagy gdrive, persze figyelj rá, hogy látható legyen a videó.
Beszélj egy agenttel.
Van egy 1 hónap után megmurdelt simkártyás routerem, 10ért vettem, visszautaltak vagy 7500at vagy 8500at nem emlékszem.
Nekem bírja szerencsére, de ajánlani így már nem merem csak ha kifejezetten kéred :-)
Nálam viszont úgy tűnik, hogy ennyi volt. Három napja sem BT-n, sem wifin nem ad életjelet, bár a led világít, tehát delejt kap. Úgy tűnik, hogy kifogtam egy selejt példányt. Most aludni fogok rá egy-kettőt, hogy mit rendeljek helyette, lehet hogy ilyen lesz, talán kétszer nem kapok hibás példányt.
Most leteszteltem, valóban rácsatlakozott a telefon WIFI-jére (kiléptette a telefont a saját WIFI hálózatomról), majd átváltotta a telefont mobilnetre.
Azért hittem, hogy Bluetooth-os csak, mivel azon keresztül kellett az elején párosítani. Ettől függetlenül nekem tetszik.