Keresés

Részletes keresés

lálá.9 Creative Commons License 2015.01.06 0 1 167

Egy műemléket nem lehet ész nélkül felújítani, átalakítani, vagy lebontani. Csakis eredeti formájára lehet visszaállítani. Ezért is kerül ilyen sokba a megmentésük. A zichyújfalui kastély is hasonló helyzetben van. Pár éve a zichyújfalui gyárból az önkormányzathoz évente megközelítőleg 80 millió forint folyt be, mégsem kezdtek semmit a kastéllyal. A pénznek nem volt látszatja, eltűnt, nyom nélkül. Most, hogy megszűnt a gyár, már verik a nyálukat, hogy egyáltalán nincs pénz, mégis basznak pályázni! A kastély kapott 30 millát, de az is csak állagmegőrzésre elég. Megjegyzem, hogy a rendszerváltás óta a kastélyon tavaly végeztek először állagmegóvási munkálatokat...

Előzmény: lálá.9 (166)
lálá.9 Creative Commons License 2015.01.06 0 1 166

Csakhogy az a helyzet, hogy az itt említett épületek valóban műemlékek!

Előzmény: trizs77 (164)
lálá.9 Creative Commons License 2015.01.06 0 1 165

Végül is a zichyújfalui romhalmaz nem akadályoz senkit, mivel ott nem jár ember, maga az állomásépület kitűnő állapotban van. A seregélyesi épület már más kérdés.
Azért az elég érdekes lenne, ha a "porladó téglákat" (mert elég hülyén fogalmaztál, ilyen nincs, több száz, több ezer éves téglák bírják a mai napig) kicserélnék, ehhez ugyanis el kéne bontani az épületet, amit nem lehet egyszerűen kivitelezni, sőt, engedélyezni sem engedélyezhető.

Előzmény: Törölt nick (162)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 164

Amit közvélekedés műemléknek hisz (nem tud hanem hisz) azoknak 90%-a NEM műemlék.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 163

Kétlem, hogy az önkormányzatok átvállalnák a helyi vasútállomások állagmegőrzését, amilyen kevés pénz van az önkormányzatoknál. Seregélyes esetleg akkor vállalja át a vasútállomást és a karbantartási feladatokat, ha a jordániaiak tényleg luxusszállodát fognak létesítenek a Zichy–Hadik-kastélyban és ebből befolyik egy kis plusz pénz. Az lenne a legjobb verzió, hogy a jordániaiak a seregélyesi vasútállomást is feljavítanák, nem csak a kastélyt (bár ennek az esélye a nulla felé közelít).

 

Zichyújfalunak nem tudom hogyan és miként van a költségvetése, de az interneten fellehető információk szerint éppen csak eltengődik az önkormányzat. Ahogy elnézem az önkormányzat pénzügyi helyzetét, kétlem, hogy lenne pénzük a vasútállomás karbantartási munkálataira. Az önkormányzat maximum akkor tudná feljavítani a vasútállomást, ha Európai Uniós pénzeket pályázna meg. Nem tudom, hogy mely település mennyire figyeli a pályázati lehetőségeket. (Bár az biztos, hogy Besencén árgus szemekkel figyelik a pályázatokat.)

Előzmény: Lovrin (161)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 162

Ha 1896-ban épültek, akkor valószínűsíthetően sok az épületekben a gyenge, porladó tégla és építőanyag. Egy idő után minden "műemlékben" ki kell cserélni az eredeti építőelemet egy újra, ha nem akarjuk elveszejteni a "műemléket". Az idő vasfoga ugyanis dolgozik.

Nekem mindegy mit kezdenek a seregélyesi és zichyújfalui romhalmazokkal, de az biztos, hogy az ilyen tákolmányok életveszélyesek, így nem maradhatnak. Bontsák le a fenébe ezeket a düledező épületeket és építsenek a helyükbe korhű épületeket vagy amit csak akarnak. A kutya nem fogja nézni, hogy mi műemléki benne és mi nem, csak esztétikus, szép és biztonságos legyen.

Előzmény: lálá.9 (159)
Lovrin Creative Commons License 2015.01.06 0 0 161

Egyáltalán nem ritka típusú épület. Rengeteg hasonlót lehet találni a magyarországi és a határon túlra került magyar vasúthálózaton. Sajnos jópár sorstársa pusztul ugyanígy, a MÁV általában nem partner a megmentésükben, sőt kifejezetten előszeretettel bontja a megállóhelyi épületeket. A jelenlegi csillagjóslás szerint mellékvonali megállóhelyre nem kell épület, maximum esőbeálló, így ami használaton kívül esik, afölött ott lebeg a halálos ítélet.

(A közelmúltban újra előkerült az ingatlanvagyon "rendezésének" ügye, ami alatt azt kell érteni, hogy a MÁV előszeretettel bont el minden kihasználatlan épületet.)

 

Létezik azonban menekülési útvonal: lehetőség van a vasútállomások, megállóhelyek önkormányzati kezelésbe vételére. Jelen esetben a seregélyesi önkormányzat magára vállalhatja a vasútállomás karbantartását, aztán attól függően, hogy mennyi pénze és közmunkása van, emelheti a színvonalat, hasznosíthatja az épületet.

Előzmény: lálá.9 (159)
lálá.9 Creative Commons License 2015.01.06 0 1 160

Egyébként tegnap (hétfőn) és ma aláírást gyűjtött egy hölgy a szabolcsi vonaton. Elég komolynak tűnt, állítólag a minisztériummal is felvették a kapcsolatot és a pusztaszabolcsi polgármester össze fog fogni a zichyújfaluival és a seregélyesivel, annak érdekében, hogy javuljon a helyzet a 44-esen, főleg menetrendi szempontból. (Ez a Székesfehérvár és környéke topikbeli kommentem)

Előzmény: Törölt nick (158)
lálá.9 Creative Commons License 2015.01.06 0 1 159

Nézz körül az országban, hány műemlék van hasonló helyzetben!
Mi lenne rajta műemlékies? Mondjuk az, hogy 1896-ban épült, és elég ritka típusú épület.
Csak úgy megjegyzem, hogy a seregélyesi állomás is műemlék, mégis szétdől lassan.

Előzmény: Törölt nick (158)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 158

Jó, akkor bontsák el Seregélyest és építsenek helyébe új vasútállomást. Ha már Mindszenten képesek voltak valamit produkálni a vasútállomással...

Előzmény: lálá.9 (154)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 157

Műemlék? Mi benne olyan műemlékies?

Ha műemlék lenne, akkor kétlem, hogy ilyen állapotban lenne.

Előzmény: lálá.9 (154)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 156
Előzmény: Törölt nick (155)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 155

Hiába árasztják el az utasok a MÁV-START-t üzenetekkel.

Előzmény: Soldato (152)
lálá.9 Creative Commons License 2015.01.05 0 1 154

Nem tudom, hogy mi lesz vele, állítólag volt valami csere-bere is vele. Eléggé levan, kéne már vele valamit kezdeni. Azt hiszem, hogy műemlék az állomásépülettel együtt, ezért nem lehet elbontani.

Előzmény: Törölt nick (151)
lálá.9 Creative Commons License 2015.01.05 0 1 153

Ugyanez volt hazafele is. Bár ácsorogni csak egy-két embernek kellett (nem úgy, mint reggel, szó szerint úgy kellett feltuszkolnunk magunkat), de akkor is kényelmesebben érzi magát az ember, ha nem lihegnek a nyakába 40 percen keresztül.

Előzmény: Soldato (152)
Soldato Creative Commons License 2015.01.05 0 0 152

Elkezdődött...

Első munkanap/iskolanap két motorral, mellék nélkül...

Zichyben már heringesdoboz feeling...

Grat START! :-(

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.28 0 0 151

Tervezik-e elbontani valamikor a Zichyújfalun található romos szolgálati épületet? Ha kilátót akar a MÁV a zichyújfalui vasútállomása mellett, akkor jobb, ha biztonságosabb tákolmányt nevez ki eme nemes feladatra.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.20 0 0 150

Nekem mindegy mit csinálnak abban a megyében és országban. Az utasok és a Magyar Államvasutak problémája, ha nem fejlesztik a tömegközlekedést (ezen belül leginkább a vasutat) a 21. századi elvárások szintjére. Bár az utasok húzzák a rövidebbet a Magyar Államvasutak nemtörődömségéért és lustaságáért.

A 19. században és a 20. században valamiért több pénz volt Magyarországon a vasútállomások és a vasutak karbantartására, feljavítására, szépítésére. Elég összehasonlítani a régi korok fotóin fellelhető vasútállomásokat és azon vasútállomások mai állapotát. Napjainkra jóformán alig maradt olyan vasútállomás, amely felérhetne a régi korok dicsőséges állapotához.

Ott van például a seregélyesi vasútállomás. Régen pompázatos állomás volt, napjainkra omladozó roskadály. ( http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=sere )

Előzmény: ajm (148)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.20 0 0 149

Bocsánat, hogy nem beszélem normálisan a magyar nyelvet.

Előzmény: Soldato (147)
ajm Creative Commons License 2014.12.14 0 0 148

A mostani felfordulásban nem is lehetne cserélgetni, de akkor is ezerszer körülményesebb lenne, ha nem lenne átépítés!

Előzmény: Soldato (147)
Soldato Creative Commons License 2014.12.13 0 0 147

Azt írta, hogy karbantartásra gond nélkül eljutnak a 40-esen, nem pedig azt hogy nem járnak Fehérvárra!!

 

Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 146

hmmm... Lássuk csak. Csak és kizárólag a 40-es vonalról írt, hogy csak és kizárólag ott közlekednek Flirtek. A 40-es vasútvonal pedig nem érinti Székesfehérvárt. Mivel a 30a vonalat nem írta bele a hozzászólásába, ebből arra következtettem, hogy a 30a vonalon már nem közlekednek Flirtek.

Előzmény: trizs77 (144)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 145

?

Előzmény: trizs77 (144)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 144

Helytelenül, rosszul értelmezett mondatokból csak sületlenséget lehet leszűrni.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.08 0 0 143

"Keleten a helyzet változatlan."

 

Szóval már nem közlekednek Flirtek a 30a vasútvonalon. (Legalábbis a hozzászólásodból ez szűröm le.) Milyen személyvonat-típusokat raktak be a Flirtek helyére a 30a vonalon?

Mondjuk ha csak a 40-es vonalat használják a Flirtek és a 30a vonalon már nem bonyolítanak le személyforgalmat, akkor tényleg felesleges a 44-es villamosítása.

 

Attól még érdekesek ezek a régi cikkek. :-)

Előzmény: ajm (142)
ajm Creative Commons License 2014.12.07 0 0 142

Ezerszer meg lett cáfolva, hogy a Flirtek karbantartásra viteléhez szükség lenne a

44. vonal villamosítására! Hét éve eljutnak oda gond nélkül a 40-esen.

 

Előzmény: Törölt nick (141)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.07 0 0 141

http://feol.hu/gazdasag/megujul-a-bakterhaz-1197851

Érdekes e régi interjút olvasni, ahol Heinczinger István nyilatkozott.

Ezek szerint Székesfehérvárott már nem közlekednek Flirtek? Ugyanis az általad linkelt újságcikkben azt nyilatkozta a Máv munkatársa, hogy már nincs igény erre a villamosításra a vonalon. Mivel a villamosítás igénye a Flirtek székesfehérvári jelenlétéből adódott, ebből kifolyólag azt szűröm le, hogy Székesfehérvárott már nem is közlekednek Flirtek.

Kíváncsi vagyok, hogy milyen ("modernebb") vonatok váltották fel a Flirteket Székesfehérvárott. Vannak új mozdonytípusok az óhazában, amelyek a Székesfehérvár–Budapest-vasútvonalon közlekednek?

Előzmény: Törölt nick (138)
lálá.9 Creative Commons License 2014.11.24 0 1 140

Nem, a zsúfoltság az azt jelenti, hogy minden 4-esben 4-en ülnek, egy két kivétellel, imitt-amott vannak üres helyek. Az elmúlt 1-2 hónapban egyébként enyhült a zsúfoltság, de nem azért, mert fejlődött a vasút, hanem azért, mert csökkent az utasok száma! Ez a Bz és a szar menetrend hosszútávú következménye... De azért a 3 kocsi így is megtelik, 120-140 utas a két reggeli és két délutáni járaton van. Vannak kihasználatlanabb járatok is, de azokban az időszakokban (este 6-8 óra, délelőtt, kora délután) mindenhol így van.

Előzmény: trizs77 (139)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 139

Mikor van zsúfoltság egy 44-n közlekedő vonaton ?

 

Mit jelent ott a zsúfoltság ? Egy négyesben nem egy fő ül, hanem kettő ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (138)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.24 0 0 138

Sebestyén Lilla: "MÁV: nem lesz felújítás, marad a zsúfoltság", Fejér Megyei Hírlap, 2014. november 12.

Ennek ellenére még mindig azt írják itt-ott-amott és pletykálgatják itt-ott-amott, hogy villamosítani fogják a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalat.

 

 

Érdekes, hogy a Metropolban azt hirdeti a MÁV, hogy mennyi fejlesztést hajtott végbe az elmúlt év(ek)ben a vasúton. Vajon azt mikor hirdetik meg, hogy mennyi beígért fejlesztést mulasztottak el?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!