egy kedves ismerősöm szeretné eladni a Z-s Marklin gyűjteményét, a pontos lista elkészítésében és a reális árak meghatározásában próbálok segíteni neki.
Pontosabb infókkal és fotókkal hamarosan tudunk szolgálni, nagyságrendileg ezek lennének:
Összesen 9 db mozdony, ebből 2 db svájci villany, 3 db USA gőzös és 4 db USA dízel mozdony (két és három részesek is). Összesen kb. 60 db tehervagon és 30 db személyvagon, a 90%-uk USA modell, a többi német. 2 db trafó, lámpák, jelző kittek, néhány épület (dobozosak és összerakottak is), néhány fa, pár sín, 1 db kocsilekapcsoló, 1 db váltó, pár egyéb kiegészítő, egy vitrin és egy komplett dobozos fordítókorong. A modellek 90%-a nem használt és eredeti dobozos.
A probléma, hogy egyben vagy ha így nem megy nagyobb tételekben szeretné értékesíteni. Abban kérném a segítségetek, hogy erre van-e reális esély vagy nagyon kicsi a magyar piac és csak darabonként érdemes próbálkozni.
Ha köztetek van olyan akit esetleg érdekelhet vagy az ismeretségi körötökben van potenciális vevő/vevők, kérem jelezzétek a publikus e-mail címemen.
Tudom hogy nem ez a börze topic de ide is beteszem. Ezeket a Z-s kocsikat szeretném eladni.Ha valakit érdekelne 11000ft a 2db.Mindkettő hibátlan, és doboza is van.
Rendben! Egy esetleges közös rendeléstől sem zárkózom el. Így még ha nem is lesz teljesen díjmentes a posta, legalább némileg megoszlanak a költségek. Remélem januárra már lesz valami az októberre beharangozott Märklin 88771-ből.
Megjelent a német nyelvű Trainini Z-s magazin 160., 2018 novemberi száma, 69 oldalon. Díjmentesen letölthető a kiadó oldaláról (kb 7,6 Mbyte) : http://trainini.de/download/Trainini_2018-11.pdf
benne: - olasz Gbs kocsi (Freudenreich Feinwerktechnik) - szerény 119 EUR (német áfával) - épület makett (Märklin KIT, vidéki kereskedőház) - lézervágott fa (vagy karton?) és fröccsöntött műanyag elemekkel - fenyvesítés Z-ben - Am Mauspfad diorama (modulszerűen)
Elrettentő példa is van a 25. oldalon. "Így nem szabad vezetéket forrasztani a sínre" is lehetne a kép címe, de sajnos ők komolyan úgy gondolták, hogy ez a követendő út...:-(
Megjelent a német nyelvű Trainini Z-s magazin 157., 2018 augusztusi száma, 48 oldalon. Díjmentesen letölthető a kiadó oldaláról (kb 4,7 Mbyte) : http://trainini.de/download/Trainini_2018-08.pdf
Sínbusz evolúció, mezőgazdasági kiegészítők, ....némi sziklatan habszivacsból. Bt.
Itt nálunk minden 10V-os. A vontatás, az 2-10V egyen, a tartozékok 10V váltakozó feszültségről mennek. (A Märklin start szettes, új, analóg menetszabályzók pl. kis terhelésen, max állásban ennél jóval többet, akár 13-15V-t is adnak. Ez csak azért baj, mert általában egy pici kis mozdonyka lesz így egyedül a pályán, és rohangál maj, amíg meg nem sül a motor.)
Digitális technika: az emlegetett bemutató pálya DCC digitális, ABC fékezéssel üzemel. 12V egyenáramról van meghajtva a ROCO 10764 erősítő, így a sínbe kb. 10,5V jut. Semmi gond vele, pedig hangos modellek is járnak rajta.
Kell-e egyáltalán? Jó kérdés. Mondhatjuk, hogy nem, mert minek? Általában kis pályákról besZélünk, felesleges is lehet. Csakhogy a digitális vezérlés előnyei ebben a méretben is meg vannak ám! Soroljam?
Én úgy vagyok vele, hogy ez ízlés, és igény dolga. Sok modelleZőnél elegendő egy rendes PWM menetszabályzó. Van, akinek ez kevés, mert több vonata is van, nem szeretne vesződni a kapcsolókkal a szakaszoknál, inkább digitaliZál. Mindenkinek van hely a Nap alatt...:-)
Köszi a hasznos információt vezérlés trágyában! Amikor az ON méretű BR80-hoz hozzájutottam ösztönösen tudtam, hogy nem szabad üzemeltetni a Piko FZ1 -ről, hanem a Piko Junior elemes vezérlője (+ később egy pótméter is) tökéletesen elég a maga 9 voltjával.. Digitális technika nagyon szükséges ebben a méretarányban? Mint te azt tudod, én még az OFF H0 méretben is a hagyományos analóg híve vagyok.
Aki ebben a méretarányban tervez mégis egy bármekkora terepasztalt, az a gyári meghajtású váltókhoz és jelzőkhöz mekkora tápfeszültséget használjon? OFF H0 tapasztalat: - az AC 16 V -ra tervezett váltók és jelzők DC 12 V -nál szépen átállítódnak.
Az első az szubjektív. A 21. oldalon felülnézetben mutatják a cikkben leírt kis pályát, ami amúgy nagyon szép lenne, de azok a váltók...:-( Mint egy erdei kisvasút, vagy villamos. Olyan meredekek, és kis sugarúak a kiágazó ívek, hogy az kiábrándító.
A második már komolyabb, és objektív baj. A 47. oldalon az írják a kép alatt, hogy a Märklin Mobile Station2 vezérlő használható Z-hez. Ahha, a 18V-os sínfeszültségével, mi?! Még H0-ban is sok, nemhogy Z-ben!!!
Sajnos Z-ben a gyári vezérlők többsége nem használható gyári állapotban! Értem ez alatt a tápegységeket/trafókat, amikkel ezeket a kis ketyeréket adják. Vannak kivételek, de egyiket sem az olcsó kategóriában adják a boltban.
Gyári konfigurációban a következő vezérlők esnek ki a rostán:
- valamennyi ESU termék (a PIKO és a Bachman is!)
- minden Uhlenbrock vezérlő és erősítő
- Z21, z21
- az összes ROCO LokMaus, MultiMaus, ProMaus
- a Kühn vezérlője,
- az összes Märklin termék (sic!).
Közös jellemzőjük, hogy vagy nem lehet beállítani a sínfeszültségüket, vagy nem lehet eléggé alacsonyra vinni. Valamelyiken lehet segíteni úgy, hogy a gyári tápegység helyett egy stabil, 12V-ost használunk. Ilyen a HaGe Modells bemutató asztala is, azon egy így megtáplált Roco MultiMaus dolgozik, még a Lenz ABC fékezés is megy rajta.
Hamarjában három vezérlőközpontot tudok, ami gyári állapotban változtatás/tápegység csere nélkül használható Z-ben:
- Tran HR3/ZF5
- Lenz Set 100
- nanoX-s88
(A Rokuhant nem ismerem, még nem volt nálam, de a tápegysége alapján az is jó.)