Keresés

Részletes keresés

KZsoe Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2224

"minden korban Görlitz (Va?) forgóvázzal pózol"

Ha megnézzük a lenti linken látható Görlitz V és Va forgóvázak lengéscsillapítóit,
https://www.vagony.cz/pojezdy/gorlitz_va/tlumic.html

és utána megvizsgáljuk az alábbi képeket az 50-30 -asokról
https://i47.photobucket.com/albums/f176/Dr2006/PozeLok/515350-30005-6-RevGrivita-002.jpg
https://i127.photobucket.com/albums/p136/zanganel/vagoane%20calatori/DSC_4145%20copy.jpg

akkor én Görlitz Va forgóvázaknak vélem őket (amennyire a képekből kivehető a forgóváz lengéscsillapítója).

Előzmény: nazareth (2219)
KZsoe Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2223

"Hopp! és ez alatt a modell alatt meg Görlitz V forgóváz van. (felteszem a gazdája kicserélte...)"

Nekem Bc 59-50 -es Tillig gyártmányú lila-szürke kusettem van, így sajnos nem ismerem a Heris modelljét, és élőben sem láttam azt. Lehetséges, hogy cserélte a forgóvázat. Amúgy a 2215. posztomban belinkelt képeket szintén a lokomotiv fórumról vettem.
Íme a link a topichoz, ahonnan származnak a képek.
https://forum.lokomotiv.ro/threads/baza-de-date-vagoane-de-calatori-cfr-scara-h0.10484/


Ott van felette kép a Heris hálókocsiról is.

Előzmény: Sz. G. Á. (2218)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2222

A T.A oldalán az egyik  beharangozott Acme/A.F. kusetthez tétre-helyre-befutóra ugyanennek a 003-as 50-30 asnak az eredetijének van befotózva. (Természetesen ezzel a Görlitz forgóvázzal.)
meg hát deréktől lefelé is eléggé máshol vannak a másmilyen dobozok és szerelvények, no meg a légtecnika... de hát kicsire nem adunk :D
... szerintem ezt a forgóvázcserét akkor ahogy így mondod fel is veszem a tennivalók közé, (feltéve ha egyszerűen plug-and-play módon megoldható, mert egyébként általánosságban véve is mindenféle ellenérzéseim vannak a gyári modellek megmókolásával szemben...)

Előzmény: nazareth (2219)
nazareth Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2221

Nekem is egy szürke Bcm és egy bordó T2S párost sikerült összevadásznom :) Egyébként azt néztem, lehet, hogy azért tűnnek annyira aprónak a Heris T2S ablakai, mert még az eredeti, középen elválasztott kivitelűek... Na majd alkalom adtán veszek egy tolómérőt, és méregetek egy kicsit.

Előzmény: Sz. G. Á. (2218)
nazareth Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2220

A duplaablakos AcBc az 59-50-es volt, azokat később felújították, 44-31-esek lettek belőlük.

 

A Heris a nevezett 50-30-ast párban adta ki egy T2S-sel. Volt vörös, illetve szürke-kék kivitelben is (a T2S természetesen kapott sárga csíkot is). Sajnos az 50-30-as feliratozása nem sikerült valami jól (az ablakok fölötti felirat a perem miatt maszatos), a T2S-nek meg az ablakai sikerültek túlságosan picire. T2S-ből azóta a Roco és az A.C.M.E. is adott ki, mindkettő nagy kedvencem (főleg az A.C.M.E. sikerült szépre).

 

Szép volt még a Hansa-féle gömbölyű 71-31-es is szürke-sárga-kékben, kár, hogy a Roco nem vette a fáradtságot, hogy a két ajtót befalazza...

Előzmény: Sz. G. Á. (2218)
nazareth Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2219

Lila-szürke ruhában állítólag Bécsig jutott, de megfordult Romániában több gyorsvonatban is. Bukarestbe voltak állomásítva (ha jól tudom, minden kusett és háló Bc. Grivicára van állomásítva), több bukaresti viszonylatban is forgolódtak. A fórumokat átbogarászva említik a Jászvásár--Bk. Tesszaloniki--Bk. viszonylatokat, meg az Istert.

 

2009-től a légkondi hiánya miatt elég keveset közlekedtek.

 

2015-től egyik-másik kocsi szimpla másodosztályként közlekedett Bk--Galaţi és Bk--Temesvár viszonylatban is.

 

Konkrétan a 003-asról nem találtam fotót, de amit találtam, mindegyik példány, minden fotón, minden korban Görlitz (Va?) forgóvázzal pózol, legyen szó 2008-as fotóról még pirosan, vagy 2016-os fotóról, már kék-szürkén. Szóval nem lősz nagyon mellé, ha fogsz egy levedlett Tillig forgóvázat, leszeded róla a tuskófékeket, és berakod alája.

 

Sőt, a fenti forgóvázcsere már csak amiatt is kötelező, mert a Heris MD-forgóvázak anyaga bottrányosan vacak, a tengelyek tűcsapágyai rekord sebességgel kirágják belőle magukat... Én is lecseréltem a forgóvázakat, bár nem voltam elég körültekintő, és ugyanúgy MD-ket raktam alájuk :)

Előzmény: Sz. G. Á. (2211)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2218

Hopp! és ez alatt a modell alatt meg Görlitz V forgóváz van. (felteszem a gazdája kicserélte...)
viszont így a modellen a Rev dátuma és az elmodottak alapján a lila szürke szín között is érzek némi ellentmondást.
(érdekes, hogy ezek szerint szettben, vagy szettben is árulták... eképp a párja sajnos nincs meg, viszont a bordó T2s meg pont megvan... és így ahogy nézem a googlt, ahhoz meg ugyanígy tartozott, vagy tartozhatott egy bordó kusett... mivel egyértelműen külön saját dobozban van, ezért gondolom simán árulhatták külön is a egyik másik boltban...)

Az biztos, hogy idehaza román kusettek jöttek-mentek pl az Isterrel és a Daciaval... és ilyen lila színű AcBc-t biztosan láttam többször is itthon (mert azt a furcsa dupla ablak miatt könnyen megjegyzi az ember...), és úgy vagyok vele, hogy végülis miért ne jöhetett volna néhanapján ilyen Bcm is, ha máshogy nem, akár pótlásként...

Előzmény: KZsoe (2215)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2217
KZsoe Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2216

Itt egy topic egy román fórumról.
https://forum.lokomotiv.ro/threads/cusete-uic-x.3651/

Sajnos sok kép már nem elérhető, főleg sok photobucketre feltöltött kép, mióta fizetőssé tették a szolgáltatásukat.

A fenti linken található topic alapján UIC-X szabvány szerint épített ex. nyugat-német Bocm243, Bcm243 kocsik. 1998 után kerültek a CFR-hez. A posztok alapján 5 darabról tesznek említést. Eredetileg piros színűek voltak egy vastag és egy vékony fehér csíkkal az oldalukon. A maradék elérhető képekből látható, hogy 2008-as dátumú posztokban feltöltött képeken még piros színűek.
A fent linkelt topic-ban a legrégebbi képek, amiken már lila-szürke színben pompáznak, 2012-ből származnak. Tehát akkortájt (2011-2012) lehettek átfestve.

Van néhány említés vonatszámokról is, amikben láttak közlekedni ilyen típusú (50-30) fekvőhelyes kocsikat.
Remélem a fenti link segít valamit.

Előzmény: Sz. G. Á. (2211)
KZsoe Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2215
Előzmény: Törölt nick (2212)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2214

DB X-wagen tipus. Nehez kepet  talalni az igazirol CFR-ben, valoban

 

https://www.naumann-online.de/en/heris-17021-i-ii.html

 

 

Előzmény: Sz. G. Á. (2213)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.11.04 -1 0 2213

17021-1

Előzmény: Törölt nick (2212)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.04 0 0 2212

Mi a Heris cikkszama hogy  lassuk mirol van szo?

Előzmény: Sz. G. Á. (2211)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.11.03 0 0 2211

pár napja sikerült börzéznem egy Heris CFR kusettet, a lila-szürke színűt.
(már elég rég szerettem volna ilyet, hogy gyakorlatilag legyen végre egy "ilyen színű" kocsi is a román stokkban... gondoltam, nem várom meg, míg az Acme talán mgejelnik vele egyszer... meg így legalább nyugodtabb szívvel vehetem meg a bordót, ha kijön...
az igazi ínyencség persze egy szoknyás AcBc lenne, de olyanról nem tudok, hogy létezne modellben... talán az L.S.nek van olyan kocsija, ami jó lehetne neki, de román változatot midnen estre még nem láttam modellben...)

Na de a lényeg: ha tudtok kérlek segítetek ki pár infóval az eredetijét illetően. Mikor és hol futott ez ebben a lila-szürke színében?
51 53 50-30 003-1.  és a REVvje 19.12.03, Griviţa.
mikor került a csefereéhez, mikor lett ilyen lila, és  mikor lett bajon bordó?
de a legérdekesebb kérdés, hogy futott-e tényleg MD forgóvázzal?
Mert a heris modell alatt egy MD36-nak tűnő forgóváz van, de azon a kevés fotón, amit neten látok, mind alami Görlitz V-nek tűnő forgóvázzal futnak az igazi kocsik.
(ami egyébként azért id fura, mert az internet szerint ezek ex-DB kocsik... viszont akkor honnan az NDKs forgóváz...)

futottak eze a véóságban ebben a CFR gúnyában MD forgóvázzal? Vagy egyszerűen csak a herisnek ilyenje volt, és azért ilyen a modell?

Roli0622 Creative Commons License 2021.09.10 0 1 2210

üdv én bálák helyett inkább Otava-kat tettem volna  lankákra. az sokkal románosabb. 
Otava = speciális fa alátámasztásos széna kazal.

Előzmény: KZsoe (2202)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.08.31 0 0 2209

Szia! Elküldtem emailben.

Előzmény: szalamander007 (2208)
szalamander007 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 2208

Szia Korongos!

Készítsél már egy pár képet a tákolásról,légyszíves.

 

Üvd.

Előzmény: Fordítókorongos (2207)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.08.29 0 0 2207

Köszönöm. A nálam levőben 13-mas lapolású (14mm széles az öntvényben a hely,ezért szigetelőszalag rátekeréssel kompenzáltak),és 35mm hosszú motor van, nem olyan pici,mint a tiedben.

Előzmény: nazareth (2206)
nazareth Creative Commons License 2021.08.29 0 2 2206

Nekem 3 Albert-gépem van, egyikben sem találkoztam hasonlóval.

 

Olyannal igen, hogy kissé aszimmetrikus az öntvény, emiatt a gép kissé féloldalasan állt (az öntvényt óvatosan kalapálva helyre lehetett hozni); illetve a jelek szerint a főkeret öntvénybe akadó fülei sem túl acélosak, így néhol cianoakrilátos pillanatragasztóval rásegítettek. De ezek a Tiedhez képest apróságok.

 

Ha gondolod, fotózok még szívesen, csak mondd, hogy mit :)

Előzmény: Fordítókorongos (2205)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.08.28 0 0 2205

Szia!

Köszi, sajnos nem erre gondoltam, ezek szerint szerelték kisebb és nagyobb motorral is ezeket...

Itt is látszik a bejlagolás,hogy eredetileg nagyobb motorhoz tervezték az öntvényt,

nálam ettől ~10mm-rel hosszabb és 2-vel szélesebb motor van beszerelve, gyalázatos módon forgácsolták szét az útban lévő lendkereket és  ~fültisztító csövet használtak a kardán rövidítésére...

Nagyon látszik,hogy nem megfelelő szerszámokat használtak és azt is nagyon amatőr módon.

Arra lettem volna kíváncsi. hogy ez így a gyári, vagy már valaki esetleg rádolgozhatott.

Előzmény: nazareth (2204)
nazareth Creative Commons License 2021.08.28 0 0 2204

Semmi különös, olyan, mint manapság minden mozdonyban:

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=153904199&t=9179816

Előzmény: Fordítókorongos (2203)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.08.28 0 0 2203

Sziasztok!

Meg tudná valaki mutatni egy Albert féle Sulzer motorját?

Nagyon kíváncsi lennék,hogyan néz ki gyárilag az a rész.

Köszönettel: Korongos

Előzmény: KZsoe (2104)
KZsoe Creative Commons License 2021.07.12 0 2 2202

5 évvel ezelőtt kipróbáltam magam a terepépítésben egy fotó-modul erejéig. Akkoriban a Trains Addicted-nél kaphatóak voltak CFR-s felsővezetéktartó oszlopok. Vettem belőlük néhányat, amiket felhasználtam a fotó-modulon. Igaz régi képek és nem valami jól sikerültek, de gondoltam beteszek ide párat, ha már felhoztad a felsővezeték témát. :)

Meg a teljes felsővezetékes modul, "madártávlatból".

Előzmény: nazareth (2199)
KZsoe Creative Commons License 2021.07.12 0 0 2201

"később jelentek meg a narancs mozdonyok, meg a világosabb zöldessárga kocsik, ugye?"
Hát az én gyerekkori emlékeimben inkább a kék színű kocsik élnek, ahogyan az általad linkelt képeken is látható. Olyan élénkzöld színű kocsikra, amilyent a T.A. készített a mozdonyok mellé, olyanokra nem emlékszem, hogy lettek volna itt Vásárhelyen. Meg a mozdonyok esetében inkább a narancs rémlik.

2009-ben ide hozták Vásárhelyre a 017-es számú gépet Nagyszebenből ha jól tudom (amelyik azóta is tengeti napjait). Akkor volt frissen lefestve vörös színűre. Le is töltöttem pár róla készült képet a netről, amik akkor készültek amikor éppen daruval leemelték a trélerről és sínre helyezték, de sajnos az oldal ahonnan letöltöttem őket már nem létezik, ezért nem tudom belinkelni az említett képeket.

 

"Vásárhelyen vannak valamerre kocsik, amiket esetleg körbe tudok fotózni, meg egy-két méretet levenni? Megpróbálnék nyomtatni..."

Sajnos csak néhány kocsi meg mozdony maradt itt, és azokat is közben áthelyezték a fűtőház területéről egy másik helyre amit elkerítettek magas hullámoslemez kerítéssel, így nem közelíthetőek meg.
Íme.



Ezeket a képeket a tavaly karácsony és szilveszter között készítettem. Akkor a mozdonyok még a fűtőház területén voltak, azóta már őket is áthelyezték onnan.

Előzmény: nazareth (2192)
alkotasu Creative Commons License 2021.07.11 -1 1 2200

Nem baj, majd a barkácsolmányaimat tesszük alá, :-) ott én is szoktam hasalni, pl. a Da kocsimnál. (Na jó, az ütköző közötti hosszá azért valahol megtaláltam.)

 

Viccet félretéve, nekem nagyon jól visszaadja a CFR felsővezetéktartó rendszert. 3D nyomtatás?

 

Az Ázea áramszedő palettája tényleg ilyen keskeny lenne, vagy csak rátettek egy olasz szabványút? (Ez nekem  viszont nem adja vissza az eredeti mozdony áramszedőjét. Arról nem is beszélve, hogy nekem teljes pantográfos az Ázea etalon, lévén gyerek-, és fiatalkoromban, amikor oda inkább vonattal közlekedtünk, még nem volt félpantográf.)

Előzmény: nazareth (2199)
nazareth Creative Commons License 2021.07.11 0 3 2199

Távol álljon tőlem, hogy floodoljam a topikot (amolyan székelybácsis módon), de megint egy kis infrastruktura-projekt következik. Ezúttal felsővezeték-témakörben, ha már az A.C.M.E. van olyan kedves,és eláraszt minket Ázeákkal:

 

  

 

 

Egyelőre még csak szárnypróbálgatás, de végül is a végeredmény tetszik. Sajnos a jelzőhöz hasonlóan ezúttal sem sikerült terveket szereznem, így a főméreteket megsaccoltam, a többit fotók alapján arányosítottam. Ha valaki tudna terveket a mindenféle infrastruktúra-elemekhez, nagyon megköszönném... :)

 

nazareth Creative Commons License 2021.07.03 0 0 2198

Persze, biztosan ott is ment a zsebre dolgozás, miért ne ment volna... Emékszem, egyszer a torockói buszon bukkant fel egy ellenőr (sosem felejtem, vastag fekete keretes szemüveg, élére vasalt szövetnadrág, vastag talpú bőrcipő, igazi szoci darab): írd és mondd, senkinek nem volt jegye :) A bevált szokás akkoriban az volt, hogy mindenki adott némi pénzt a sofőrnek, és ment hátra a buszba.

 

Igazából csak arra céloztam, hogy sajnos az egész kisvasút-dolog életképtelen volt. A szocializmusban azért működött, mert a buszos közlekedés még életképtelenebb, egyéni közlekedés meg egyáltalán nem volt. Valószínűleg ha '95-ben valakinek "piaci" árat kellett volna fizetnie azért, hogy két órával lassabban döcögje le a 60-70 km-t, mint bármilyen konkurencia, ugyanúgy megszűnt volna :-(

Előzmény: alkotasu (2197)
alkotasu Creative Commons License 2021.07.02 -1 0 2197

Biztosan így van, ahogy írtad, Te vagy arra ismerős. (Csak annyit, hogy 2000-ben már nem működött a kisvasút pár éve, tehát a módszerváltás után max. 7 évig mehetett így a zsebre dolgozás. De 7 év nem nagy idő, az ilyen szokásokat nem lehet ennyi idő alatt megszüntetni. [Lásd a saját példádat!])

Előzmény: nazareth (2196)
nazareth Creative Commons License 2021.07.02 0 0 2196

Elképzelhető, hogy ment a zsebre-meló, akkoriban ez elég elterjedt dolog volt. De hogy a rendszerváltás után 10 év alatt se sikerült visszaszorítani a problémát, azt nem hiszem... (...bár ha azt vesszük, hogy az utóbbi 5 évben háromszor mentem busszal Gödöllőről Vácra, és abból két alkalommal zsebre tette a pénzt a sofőr – Magyarországon, a rendszerváltás után 25 évvel...)

 

Egy Szászlekence – Vásárhely út vasúton 96km volt, a menetidő meg 4:40. Ugyanez közúton max. 1:30 (Vásárhely belvárosáig, nem a vasútállomásig). Egy Szováta – Vásárhely 75km; vasúton 3:50, közúton pedig akkor 1:30, ha ugyanúgy csigavonalban közelítjük Vásárhelyt, mint a kisvasút. Ha egy faluból csak célirányosan Vásárhelyre akarunk bemenni, 20-40 perc (Szováta is max. 50). Ezek a menetidők nagyon távol álltak a versenyképestől, és borítékolni lehetett, hogy abban a pillanatban, amikor megjelenik bármiféle versenytárs, a vasútnak lőttek.

 

És '90-ben azért csak megjelent a konkurencia, még ha nem is normális busztársaságok formájában (olyanok ma sincsenek), hanem az út szélén leintett rozzant BMW-k formájában. És az ember már csak leinti a rozzant BMW-t, ha azzal spórol 2x1, 2x2, 2x3 órát a napjából... 

Előzmény: alkotasu (2195)
alkotasu Creative Commons License 2021.07.01 -1 0 2195

2000-ben nyárádszeredai szállásadónk azt mondta, hogy az lett ennek a kisvasútnak a halála, hogy az utasok szívesebben fizettek a kalauz zsebébe kevesebb pénzt jegyvásárlás helyett, így a CFR ráfizetése nagy volt, a forgalom papíron meg kicsi.

Előzmény: nazareth (2194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!