Végállomásokon irányváltáskor a vezetőfülke üzemen kívül helyezésekor bevészfékez a vonat és bontanak a megszakítók , az új menetirány szerinti fülke üzembe helyezésekor pedig kis késleltetéssel zárnak - ezt a kattogást az Örsön lehet is hallani a vonat alól. Üzemi fék alkalmazásakor nem bontanak a gyorsmegszakítók , a fékező szerelvény visszatáplál , vagy ha nem fogadja a hálózat , akkor megy az ellenállásokra. A jelen átmeneti időszakban úgy lett megoldva az , hogy a feszmentes 3. sínt lehetőleg ne táplálja meg egy fékező Alstom szerelvény , hogy a V.1. Szolgálati Szabályzat 196. pontja kapott egy kiegészítést: "AM5 M2 típus esetén a vonatszemélyzet köteles vészfékezni , ha a pályán bármilyen rendkívüli feszültségmentesítésről tudomást szerez" (mivel vészfék alkalmazásakor bontanak a gyorsmegszakítók a szerelvényen , nem is tud visszatáplálni).
A ventillátor fordulatszáma a megállóban csökken, hogy ne legyen olyan hangos.
A visszatáplálásról én úgy tudtam, hogy jelenleg nincs, aminek biztonsági, biztber okai vannak, és feltehetően ez okozza elindulás előtt azt a kattogó hangot alulról, amikor a főkontaktorok visszakapcsolnak. Tudomásom szerint fékezéskor a gép leválik a hálózatról és ellenállásra fékez, hogy ha valaki peronvészt nyom akkor a visszatápláló vonat, ha azon a szakaszon van ne vágja agyon, mindezt pedig addig, amig a peronvész jelét a biztberen keresztül nem kapja meg a vonat. De ezek nem hivatalos infók. Ha te többet tudsz és biztosat akkor kérlek erősítsd meg, hogy tutira van visszatáplálás.
Most is van visszatáplálás , ha a hálózat tudja fogadni (900 V alatt van a harmadik sín). A motorkocsik 2-es vége felé , a második forgóváz mellett egy rozsdamentes acél dobozban vannak az ellenállások és a hűtőventillátoruk (ez a doboz nincs szürkére festve , mint a többi). A vontatási inverterek és a segédüzemi konverterek is kényszerszellőzésűek , azoknak is zúg a ventillátoruk.
Azt lehet tudni, hogy hol helyezkednek el a fékellenállások a kocsikon? Úgy tudom, jelenleg még nincs visszatáplálás. A megállás pillanatában lehet hallani alul, hogy valami ventillátor leáll. Az ellenállások hűtése?
Az utastéri világítást tudja a vezető manuálisan is kapcsolni? Sokszor tapasztaltam, hogy alagútból kiérve a világítás lekapcsolódott. Azaz csak a "vész" világítás ment. Aztán Örsről indulva szintén csak az a pár lámpa világított. Alagútba érve kapcsolódott fel a teljes.
1) Tegnap este 7 előtt láttam próbázni a 460-464-est. Ez csak a szoftverfrissítés miatt lehetett? Amúgy szállított már utasokat?
2) Egyre több szoftverfrissített vonaton lehet utazni. Elég (megfelelő) hangos az utastájékoztatásuk, ide értve a zümmert is. Egy határozottan pozitív megfigyelés egy ilyen szerelvényről: az egyik állomáson a vezér túl hamar nyomott "kérem vigyázzanak"-ot. Ezért utána nem csukott ajtót. Várt egy kicsit, és még egyszer bemondta a szöveget. Utána zárt. Ez az egész semmi problémát nem okozott, ugyanolyan gördülékenyen működött, mint a régi szerelvényeken. Szóval megy ez, megy ez! :)
Szerintem betről visított akkoriban olyan hangosan, legalábbis nekem úgy rémlik. Egy alkalommal amikor mentem vele próbán kifejezetten üvöltött belülről.
Lenne egy műszaki jellegű kérdésem. Van bennük külső hangszóró? Mert egyszer még mikor 2010-ben vagy 2011-ben próbázgatott az első, úgy üvöltött az indításjelzője, hogy a fél Örs vezér tere bezengett. Ha ez így van, ajtózárásnál lehetne valamit hangosítani.
Ma reggel vettem észre, hogy a 495-ös után már a 455 is Szalóczis "kérem vigyázzanak..." bemondással közlekedik, ráadásul az utóbbi szerelvényben kifejezetten jól hallható.