Keresés

Részletes keresés

br130 Creative Commons License 2013.04.06 0 0 913

Végállomásokon irányváltáskor a vezetőfülke üzemen kívül helyezésekor bevészfékez a vonat és bontanak a megszakítók , az új menetirány szerinti fülke üzembe helyezésekor pedig kis késleltetéssel zárnak - ezt a kattogást az Örsön lehet is hallani a vonat alól.
Üzemi fék alkalmazásakor nem bontanak a gyorsmegszakítók , a fékező szerelvény visszatáplál , vagy ha nem fogadja a hálózat , akkor megy az ellenállásokra.
A jelen átmeneti időszakban úgy lett megoldva az , hogy a feszmentes 3. sínt lehetőleg ne táplálja meg egy fékező Alstom szerelvény , hogy a V.1. Szolgálati Szabályzat 196. pontja kapott egy kiegészítést: "AM5 M2 típus esetén a vonatszemélyzet köteles vészfékezni , ha a pályán bármilyen rendkívüli feszültségmentesítésről tudomást szerez" (mivel vészfék alkalmazásakor bontanak a gyorsmegszakítók a szerelvényen , nem is tud visszatáplálni).

Előzmény: UltraCap1 (910)
Peti817172M Creative Commons License 2013.04.06 0 0 912

Elhagyott fülkében 1-es álásra kell kapcsolni a világítást (ez a kapcsoló alapállása), aztán visszafogás után időnként elfelejtődik a visszakapcsolás.

Előzmény: FKU-911 (906)
Peti817172M Creative Commons License 2013.04.06 0 0 911

A légkondi ventilátorát hallod leállni. Megálláskor leáll, hogy kisebb legyen a zaj.

Előzmény: tompi03 (908)
UltraCap1 Creative Commons License 2013.04.05 0 0 910

A ventillátor fordulatszáma a megállóban csökken, hogy ne legyen olyan hangos.

A visszatáplálásról én úgy tudtam, hogy jelenleg nincs, aminek biztonsági, biztber okai vannak, és feltehetően ez okozza elindulás előtt azt a kattogó hangot alulról, amikor a főkontaktorok visszakapcsolnak. Tudomásom szerint fékezéskor a gép leválik a hálózatról és ellenállásra fékez, hogy ha valaki peronvészt nyom akkor a visszatápláló vonat, ha azon a szakaszon van ne vágja agyon, mindezt pedig addig, amig a peronvész jelét a biztberen keresztül nem kapja meg a vonat. De ezek nem hivatalos infók. Ha te többet tudsz és biztosat akkor kérlek erősítsd meg, hogy tutira van visszatáplálás.

Előzmény: br130 (909)
br130 Creative Commons License 2013.04.04 0 0 909

Most is van visszatáplálás , ha a hálózat tudja fogadni (900 V alatt van a harmadik sín).
A motorkocsik 2-es vége felé , a második forgóváz mellett egy rozsdamentes acél dobozban vannak az ellenállások és a hűtőventillátoruk (ez a doboz nincs szürkére festve , mint a többi).
A vontatási inverterek és a segédüzemi konverterek is kényszerszellőzésűek , azoknak is zúg a ventillátoruk.

Előzmény: tompi03 (908)
tompi03 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 908

Köszönöm!

Azt lehet tudni, hogy hol helyezkednek el a fékellenállások a kocsikon? Úgy tudom, jelenleg még nincs visszatáplálás. A megállás pillanatában lehet hallani alul, hogy valami ventillátor leáll. Az ellenállások hűtése?

Előzmény: br130 (907)
br130 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 907

Igen , egy 3 állású kapcsolóval ( 33 , 66 és 100% ).

Előzmény: tompi03 (905)
FKU-911 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 906

Kétszer már utaztam úgy, hogy a teljes vonalon csak felesben volt a világítás, az alagútból kiérve nem változott semmi.

Előzmény: tompi03 (905)
tompi03 Creative Commons License 2013.04.03 0 0 905

Az utastéri világítást tudja a vezető manuálisan is kapcsolni? Sokszor tapasztaltam, hogy alagútból kiérve a világítás lekapcsolódott. Azaz csak a "vész" világítás ment. Aztán Örsről indulva szintén csak az a pár lámpa világított. Alagútba érve kapcsolódott fel a teljes.

Törölt nick Creative Commons License 2013.04.03 0 0 904

Két megfigyelés tegnapról, ill. máról.

 

1) Tegnap este 7 előtt láttam próbázni a 460-464-est. Ez csak a szoftverfrissítés miatt lehetett? Amúgy szállított már utasokat?

2) Egyre több szoftverfrissített vonaton lehet utazni. Elég (megfelelő) hangos az utastájékoztatásuk, ide értve a zümmert is. Egy határozottan pozitív megfigyelés egy ilyen szerelvényről: az egyik állomáson a vezér túl hamar nyomott "kérem vigyázzanak"-ot. Ezért utána nem csukott ajtót. Várt egy kicsit, és még egyszer bemondta a szöveget. Utána zárt. Ez az egész semmi problémát nem okozott, ugyanolyan gördülékenyen működött, mint a régi szerelvényeken. Szóval megy ez, megy ez! :)

adam1400 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 903
Most 6 napig nincs orosz?
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.29 0 0 902

extrém magyar mélyvalóság - passed :P

Előzmény: Törölt nick (901)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.29 0 0 901

Mondhatni bedobták a mély vízbe, és kiállta a próbát, végül is ennél jobb alkalmat keresve is nehéz lett volna találni egy ilyen próbára.

Előzmény: Törölt nick (900)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.29 0 0 900

Ha szétverték volna, valószínűleg híre ment volna. Szerintem nem történt vele semmi.

Előzmény: Ashi Valkoinen (899)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2013.03.29 0 0 899

Erre a kérdésre senki sem tudja a választ?

Előzmény: Ashi Valkoinen (879)
adam1400 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 898
Mikor vizsgázik az az 1?
Előzmény: T5C5K2 (897)
T5C5K2 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 897

Pontosan. 415-419 - 465-469, 475-479 - 515-519 vizsgázott már (20 db). 470-474 nem vizsgázott (1 db). 410-414 még nincs itt (1 db). Összesen 22 db.

Kicsit részleteztem, bocsi :)

Előzmény: Törölt nick (895)
T5C5K2 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 896

Most meg hallnani sem lehet rendesen, csak belülről. Akkor szoftveresen lehet növlni a hangerejét ezek szerint.

Előzmény: UltraCap1 (891)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.28 0 0 895

Én úgy tudom van 20 vizsgázott egy nem vizsgázott és 1, ami még nincs itt.

adam1400 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 894
És már le is vizsgázott?
Előzmény: br130 (892)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.28 0 0 893

Akkor még csak most kezd próbázni, igaz?

Előzmény: br130 (892)
br130 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 892

A 21. Alstom szerelvény is fel lett matricázva , pályaszáma 470-474.

UltraCap1 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 891

Szerintem betről visított akkoriban olyan hangosan, legalábbis nekem úgy rémlik. Egy alkalommal amikor mentem vele próbán kifejezetten üvöltött belülről.

Előzmény: T5C5K2 (890)
T5C5K2 Creative Commons License 2013.03.27 0 0 890

Lenne egy műszaki jellegű kérdésem. Van bennük külső hangszóró? Mert egyszer még mikor 2010-ben vagy 2011-ben próbázgatott az első, úgy üvöltött az indításjelzője, hogy a fél Örs vezér tere bezengett. Ha ez így van, ajtózárásnál lehetne valamit hangosítani.

T5C5K2 Creative Commons License 2013.03.27 0 0 889

Ez várható volt. Akkor még valószínű, hogy az országhatárt sem lépte túl.

Előzmény: media11 (883)
adam1400 Creative Commons License 2013.03.27 0 0 888

akkor miért nem azok járnak? átviszik majd hármasra?

Előzmény: FKU-911 (887)
FKU-911 Creative Commons License 2013.03.27 0 0 887

4 olyan van, ami még jár is. Állományban több (6) van.

Előzmény: adam1400 (885)
Darhon Creative Commons License 2013.03.27 0 0 886

435 is

Előzmény: Jeep D. (884)
adam1400 Creative Commons License 2013.03.27 0 0 885

2 vagy 3 barbi van állományban?

Előzmény: Peti817172M (882)
Jeep D. Creative Commons License 2013.03.27 0 0 884

Ma reggel vettem észre, hogy a 495-ös után már a 455 is Szalóczis "kérem vigyázzanak..." bemondással közlekedik, ráadásul az utóbbi szerelvényben kifejezetten jól hallható.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!