Sikeresen megtörtént az izzó csere... Nem 5 perc volt... Sokat segített egy kétoldalas pipere tükör, aminek az egyik fele domború, felnagyítja a tükörképet. Így láthattam az izzó fészkét, a feszítő rugót, mi hol bújik meg. Utána már csak tapi, tapi. Az akksit nem szedtem ki, azon az oldalon az izzócsere meglehetősen küzdelmes.
Hááát... a klíma sokszor ment a kocsi meg volt pakolva, illetve a német pályákon toltam neki de szerintem olyan 12 tank ment el. Hozzáteszem azért Norvégia nem sík terep brutális helyeken mentünk harmadikba nagyon megindul 5000 nél, élveztem vele menni a kanyarokban. 9,500 km lett az össz táv. Egy elsőizzó ment ki de felmérve a helyzetet úgy döntöttem elég egy első égő is hazáig:-))) Itthon az akksit is ki kellett vennem úgy sem volt egyszerű de a sceniknél is a kereket doblemezt kell kivenni. Nem normálisak a tervezők az biztos.
Köszi, ez jó ötlet! Megpróbálom... Olvasgattam a netet ez ügyben, sok típusnál küzdelmes az izzócsere. Ez közismert. A splashben nem néztem meg eddig, hogy is megy ez. A japók precízek, ésszerűen gyártják a cuccaikat, ez volt a kisagyamban. Persze, ügyes ahogy arra a kis helyre eldugták a foglalatot, de ötéves gyereket kell befogni az izzócserére? Persze akkor se látni, mert rövid a motortér, az ember kobakja nem fér oda. Olvastam valahol, hogy egy 2006-os eu-s határozat szerint az izzóknak könnyen cserélhetőnek kell lenni. No comment... Köszi még 1x!
Én is szívtam a vakon matatással, majd egyszer amikor csak magam tudtam vele foglalkozni, elő a fényképezőt, befotóz, utána vakon is egy pillanat alatt be tudtam tenni, nem kellett 5 perc a kettőhöz együtt.
Emelt fényerejű H4 izzót vettem (GM megalight ultra +120). Jókedvűen kinyitottam a motorháztetőt, majd hamarosan lekonyultam... Ámberek!... hát ez? A jobbos mögött még csak csak van hely, de akkor is teljesen vakon lehet csak matatni. A másik oldalon, az akksi + kábel miatt nem fér be a kezem. Jó, ki lehetne venni az akksit, de akkor a komputer és egyebek kómába esnek. Nem merek hozzányúlni. Van valakinek ötlete/tanácsa? Vagy irány a szerviz? Gondoltam, hogy a lámpatestet talán ki kellene venni. Itt az a gond, hogy egy csavart látok, a többit takarja a komplett, egybe épített lökhárító, jobban mondva az autó egész elejét bontani kellene.
A feleségemnek van most jöttünk meg vele a Nordkapp ról 9.501 km tekertem bele 3 fő csomagok több mint 2 hétre. Hátul ült a lányom aki 10 éves én vezettem végig nekem koppig hátul az ülés de elfértünk számomra meglepően dinamikus volt . A német pályán is és norvégia szerpentinjein is jól ment de pörgettem is. Nagyon pozitivan csalódtam benne pedig nekem egy scenik van használatban. Dániából az utolsó etapon 1306 kilométert jöttem de nagyon jól tette a dolgát a scenikkel is meg kellett volna állni ennyiszer tankolni wc evés de nem volt fárasztó. Mellékelek egy képet a Nordkapp parkolójában álló gépsárkányról.
Mi a véleményetek a Splashről? Leginkább ketten vagy egyedül megyek. Fogyasztásban költségekben hibalehetőségekben szeretném a véleményeteket kérni. Összehasonlítva pl. a FAbiával... ? Köszönöm , ha válaszoltok!
Üdvözlet mindenkinek! 1,3 ddis splash üzemanyag szivattyúja kb gyujtásnál kb 20 másodpercig szivattyúz. Ez nem túl hosszú idő? A régi dizelesnél 7-8 másodpercig tartott izzitással együtt. A splash nem jelzi hogy indítható, de ugye kívárom. Másnak is így működik? Vagy hiba?
Toronycsapágyat csak a a jobb oldalit cserélték nekem pár éve, úgy emlékszem. De annak meg szerintem egy jó éves tanfolyam volt az oka. Napi szinten olyan út, ami elég nagy forgalmú (nem nagyon lehet lassan gurulni), de volt kapásból 3-4 keresztirányú "púp", főleg a jobb keréknyomban.
Nagyon jó választás lehet! Úgy tudom, hogy Swift alapokon nyugszik mindene, de érzésre sokkal jobban össze van rakva. Praktikusabb is, én nem cserélném le az enyémet Swiftre, az biztos. A gyenge pontok talán a torony csapágy és az ABS motor. Más mindene megbízható, mint a Swifteknek. Próbálj meg magasan felszerelt modellt keresni belőle. Ha van affinitásod az automata váltóshoz, akkor az a király választás. Sok sikert!!! :)
Lassan lecserélném hű társamat (Peugeot 206 sw 1.4-es, 2002-es) és nagyon megtetszett a splash. Még soha nem ültem benne, csak láttam, meg olvastam róla. Nekem fontos a csomagtartó mérete, ezért választottam annak idején a Peugeot-t, mert teljesen sík rakteret ad az ülések döntésével, és ezt látom a splashnél is, még ha egy picit kisebb is, de én szinte csak ledöntve használom. Nagyon tetszik, csak azt látom, hogy az újkori ára picit alacsonyabb volt, mint a swift-é, most használtan meg kicsit drágább tőle :D Nyilván azért van ez mert praktikusabb. Van valami típushiba a splashnél? illetve mire kell figyelnem, ha elmegyek nézni egy használtat? 1.2-es benzines motorral szeretném :) köszi előre is!
Én is második autónak választottam a Splasht. Ennek ellenére ma sem a Xsara Picassóban ültünk 4-en, hanem ebben. :D 2008-as 1.0. A "városi" fogyasztása 4,5 körül tartható. Persze nem szétforgatva. Garantáltan kevesebbet kér, mint az 1.2-es változat. A teljesítménye bőven elég. Ha ráérzel, akkor jól autózható! Mondom ezt úgy, hogy egy hete egy 182+ LE-s RS Cliot hajtok napiszinten. :D De ma jó volt beülni a Splashbe, komolyan mondom!
Sziasztok! Voltam a szervizben motorvezérlő szoftver (ha jól tudom) cserén pár hete. Úgy érzem, hogy jobban megy az autóm. 2008-as évjáratú, 1.0-ás Spash-em van. Volt más is ilyen szoftver cserén? Ha igen, akkor mit tapasztalt utána?
Nekem az sx4 jött be nagyon, aztán egyre csak drágult a benzin, 2013-14-ben 450 forint környékén volt már literje. 500 forint feletti benzinárat is vetítettek előre egyes sajtócikkek, úgyhogy arra gondoltam, csak kis fogyasztású autó jöhet. Megjelent már az új swift-3, tesztvezettem azt is, aztán mégis az akkor már kifutó splash mellett döntöttünk 2014-ben. A swift-3 térérzetre kisautósabbnak tűnt belülről a splashnél - alacsony szélvédő, keskeny ablakok -. persze minden paraméterében korszerűbb, a motor ugyan egyforma, de 650 ezerrel drágább volt. A splash egyedi, érdekes formavilága, tágas belseje, magassága, a csomagtartó jobb kihasználhatósága (kétszintes cs.tartó + a síkba dönthető üléstámlák) döntött. Utólag sajnálom, hogy nem a GS felszereltséget rendeltük az elektromos menetstabilizátor miatt. Türkízkék színben tetszett, de időközben ez a szín már kikerült a kínálatból. Viszonylag hosszabb utakat is tettünk vele (Adria), mindössze 2x álltunk meg pihenni 700 km-en. Az autópályák belső sávjában nyugodtan lehet vele gurulni, ha kell, 150-160-al simán. A gps statisztikáját nézegetve, mentünk 165-el is. Menet közben fel sem tűnt, hogy így "repesztettünk".
Nekem nagyon bejön a Splash! Még 2008-ban vettem egy SX4-et, automata 1,6. Egy éven belül eladtam és vettem egy szintén automata Splast. Az SX4, bármennyire is favorizálták, közel sem volt olyan jó vezetni, mint a Splash-t. A kis Splash a mai napig megvan és nem is tervezem eladni, míg ki nem rohad alólam! Most 82000 km van benne, garázsban lakik és persze patika állapotú. Úgyhogy még van egy pár boldog évem vele. Ja és egy éve vettem egy új automata Vitarát. Mondván kell a két autó a családban, meg nagyobb is. Nem mondom, hogy rossz autó, de mégis jobban szeretem a kis Splasht!!!
A fogyasztás jól hangzik, mert zömében autóúton + városban lenne használva. Az 1 literest azért nem zárom ki, utazóautónak van nagyobb. Mivel használtan veszem, az általános állapot fog inkább számítani.
Az 1.2-es 2008-as modell országúton 80 körül 4,1-4,2-t eszik, 90-nél 4,4-4,5 míg pályán 130-nál 5,8-6-ot. (60-70 közt tartósan egyenletes haladáskor 3,9-re is lemehet :) )