Miért lenne hátrányos a Cargonak? Annyiért vállalja a fuvart, amennyiért megéri neki. Max. az ügyfélnek lesz hátrányos, ha túl drágán akar a Cargo szállítani.
Igen, ez magától értetődő, de gondolom nem csak 16 tonnára rakják meg (ha már a 16,5-ös Csörit nem engedik rá állítólag), ugyanis az a vállalkozó vasút számára (jelen esetben Cargo) hátrányos. Más helyeken ahol nem rakhatják meg a vagont a terhelési határig vagy ahhoz közeli állapotig, ott szóba sem áll a Cargo az ügyféllel.
(magánvasút az más tészta, ők elviszik akár a fél terhelésű kocsit is, nekik kell a fuvar, meg nem is kell akkora vízfejet eltartaniuk:)
Ez a tengelyterheléses dolog ellentmondásos. A Csörgőnek viszonylag alacsony a tengelynyomása (ha jól emlékszem 16,5 t). Viszont egy ócskavassal megrakott tehervagonnak simán van 17-18-19 tonna tengelynyomása.
Biztos, hogy le van tiltva a Csörgő a csáti vonalról?
Ma ment le csátra egy újabb adag üres kocsi, holnap valamikor a délutáni órákban hozzák vissza rakottan (gondolom a szokásos 12 kocsi)
Sajnos arról viszont, hogy csáton M41-est fotózz, le kell mondanod, ugyanis már 2009-ben megtiltották a sorozat közlekedését, Hejőbába-Hejőpapi mh.-ig még mehet, tehát a nyiltvonali rakodásban még szerepelhet, de csátra már nem. Ennek az az oka, hogy a pálya állapota nem enged meg egy bizonyos tengelyterhelést amit sajnos a 41-es elér.
De hátha lesz a nyiltvonali rakodáson még 41-eske!
Csak hogy mindenki megnyugodjon, a 88-ason lesz teherezés, ez az ócskavasas vonat rendszeresen jár (általában 2 hetente), meg szerintem lassan beindul a nyiltvonali rakodás is, illetve vannak olyan hírek, miszerint csáton a 4. vágányon is rakodna egy csáti bánya, meg van még egy aki Igricinél akarna rakodni. Hát kiváncsi leszek melyikből mikor lesz valami, az engedélyeztetés elvileg már folyamatban van, a felmérések illetve a helyszini szemle már megtörtént.
Volt olyan elképzelés is, hogy kivilágított rakodót alakítanának ki, hogy éjszaka is rakodhassanak, ki tudja eből is hátha lesz valami.
A 89-esről meg a kolléga jól megírta a dolgot, 2 pár rendszeres vonat van Tiszaújvárosból Miskolc-Rendezőig és vissza, meg az a baj, hogy kiszámíthatatlan a más tehervonatok közlekedése, van, hogy csak a város-rendező közötti jár, máskor meg jönnek dögivel...
Hol?A mezőcsátin, mint látod egyre inkább indul be a dolog.
A 89-esen most, hogy az erőmű körül megy ez a herce-hurca, lehet, hogy a szénvonat ritkábban közlekedik, de a többi teher megy.
Napi 2 Miskolc-Rendező, 1 pár Slovnaft teher(érdekes ez is, mert itt is két féle szokott lenni, van benzinvonat Pozsonyba GATX meg VTG kocsikkal, viszont van TVK-ba menő teher is ZSSK kocsikkal), Záhony felől is szokott jönni olaj, az MMV is néha előfordul, meg ugye a tegnapi Csörgős CER vonat.
A 1302 a Tiszaújvárosi tartalék volt, a 1314 pedig a TIFO-t ment kiszolgálni.
Délután jött aztán a jó dolog:
elsőnek egy Cargo-s Taurus által vontatott szénvonat (65243)
ezt követte egy MÁV-os Tau (a 6-os) egy másik teher vonattal ez már tartályokból állt (48181). Közben a Cargo-s Tau távozott nyékfelé és a 1314-es Remot Dácsia ment vissza Miskolcra.
Úgy tűnik lesz itt élet a csátin, vannak olyan infók, mely szerint Igricinél és csáton a 4. vágányon is akarnak rakodóhelyet kialakítani. Emellett persze megmarad a Bába-Papi is.
Sőt voltak olyan feltevések is, hogy kivilágított rakodókat alakítanának ki, hogy ne csak nappal lehessen rakodni! Az lenne aztán a csúcs... Éjjel-nappal lehetne menet...
Ja meg csátról a FÉMKER-ből is már heti rendszerességgel adnak fel ócskavasat. Múlthéten is hétfőn és kedden vitték le az üres Eas kocsikat (11 - 11 db-ot), majd csütörtökön hozták vissza 2 részletben, Nyéken zárják össze ezeket a vonatokat, majd jön egy villanygép és irány Sopron felé... legalábbis a menetrendje addig szól...
A 011-es Gigant volt ma szénvonattal, tehát még megy az erőmű.Reggel 10-kor volt egy Slovnaftos teher Pest felé.
Ezeken kívül elég nagy pangás volt napközben, viszont estére azért beindult a forgalom.A 11-es Gigant visszajött Tiszapalkonyáról egy ZSSK tartályvonattal Nyékre, ott körüljárt, valószínűleg Rajka felé tart.Közben az 1192-es Szili megjött egy ugyanilyen szerelvénnyel Pest felől, ő pedig körüljárás után Tiszapalkonya felé ment.