Köszönöm a segítséget, a felvetésed jogos! A "B" - jelű alumínium sín nálam is leesett a szélvédő pereméről, első javítási próbálkozásként rá is ragasztották szilárdan az üvegre, de a hiba sajnos megmaradt. Azért gondolják, hogy hiányzik valami az autóból, mert a "B" és "D" között arasznyi szünet van, és ezen a szakaszon lefolyó víznek valami módon oldalra kellene terelődnie, de nem ez történik, hanem egyenesen az akkura, és a rajta lévő dolgokhoz kerül a víz, ami nem egészséges.
Ha jól értem, a 2-es elem tehát szerinted nincs kapcsolatban ezzel a hibával? Egyébként hol kellene ennek lennie? (Ha nem lenne ilyen borsos ára, lehet, hogy már meg is rendeltem volna, talán teljesen feleslegesen...)
A műanyag levélrács elöregedése, torzulása is okozhatja a gondot? Újat kell vennem, vagy csak ragasszuk gondosan az üveghez a régit, és akkor jó lesz?
Sziasztok, meg tudnátok mondani, milyen módon érhető el az I. generációs 308 esetén olyan gyári állapot, hogy a szélvédőről a víz ne jusson el az akkumulátorra? Szélvédő cserén vagyok túl (rövid időn belül sajnos másodszor tört el), de ezt a problémát nem sikerül most megoldani. A szélvédőt beépítő cég legutóbb arra jutott, hogy a hiba azért áll fenn, mert a kocsimból hiányzik a 8108v9 (88108 v9) gyári számú elem (ábrán a 2. számú) - és jó eséllyel időszakos karbantartás során távolíthatták el, hiszen útban van a levegőszűrő cseréje esetén.
Szerintetek helyes ez a tipp? Hol kell lennie egyáltalán ennek az elemnek? Részt vesz ez a víz terelésében, vagy a szélvédő alatt van?
Ti hogyan tennétek/tettétek szárazzá az akkumulátor környékét?
Nem megy se a kompresszor, se a ventilátor. A BSM modulhoz van bebarkácsolva egy külön relé, azzal be lehet indítani a kompresszort, ha lehúzom a hőgombáról a csatit, akkor a ventilátor is megy, de hideget nem csinál. Gáz rendben, nyomás rendben, szivárgás nincs...
Így vettük 3 éve, eddig működött.
Úgy tűnik nem eredeti kompresszor van benne (ezért van belebarkácsolva egy külön relé), ennek állítólag olyan kompresszorának kellene lenni amit direktben hajt a szíj, és nem egy mágneses kuplung kapcsolja. De ennek a seggében is van egy nyomásszabályozó, amit állítólag az elektronika is vezérelhet (úgymond letilthatja a klímát), a motor terhelésének fügvényében...
A klíma gomb benyomásakor hallod, hogy indul a kompresszor? Hallható a kattanás? Ha diagoltátok gondolom ezt teszteltétek de nem látom, hogy leírtad így rákérdezek. Már így vetted a kocsit vagy nálad a történt a jelenség? Volt valami előzmény?
-diagos szerint az emisszión kívül nem jelez semmi hibát,
-a klímacsőben levő nyomásszenzort cseréltem, semmi nem változott,
-BSM modult cseréltem, semmi nem változott,
-van még egy fűtőellenállás a klímakondenzátoron, a lökhárító mögött (itt alább a képe), azt nem tudom van-e köze a klímához, nem tudom annak lehet-e baja,
Ha az utastérben benyomom a klíma kapcsolót, nem indul a hűtőventilátor. A csati kapcsain 12,8V van, de nem megy, ha a ventilátorra direktben kötöm rá az akksit, akkor az forog rendesen.
Ami még furcsa, tegnap a nagy melegben járattam a motort, a vízhőfok pár perc alatt felment 90 fokig, hagytam még tovább járni úgy 15 percet, de nem indult be a ventilátor (igaz a vízhőfok se ment feljebb)
2010 1,6 HDI tulaja vagyok 5. éve. Meg vagyok elégedve az autóval, viszont most érdekes jelenséget produkált. Elkezdett búgó hangot hallatni . Jobb kanyarban csendes, ahogy áll egyenesben hangosodik, bal kanyarban nagyon hangos. A 2. kerékcsapágyat cseréltem benne jobb oldalt, semmi javulás. Váltó olajcsere után egy fokkal halkabb lett, de messze nem csendesedet el. 5 sebességes kézi váltós.
Jól érzem, hogy differenciálmű javítás, felújítás előtt állok? Aki esetleg érdemben tud segíteni, tapasztalta már ezt a jelenséget annak hozászolását megköszönném. Milyen költség vár rám?
Sziasztok ! 2016-os 308 sw 1.6HDi ( 133000 Km ) lett az új családtag. Ki hogy van megelégedve vele, akinek az van ? (+) ( - ) tulajdonságok ? Fogyasztás a gyakorlatban mennyire jön ki ? Mire vigyázzak / figyeljek leginkább nála ? Aki tud , köszönöm a válaszát !
Szamolja a komputer a segedszij elhasznalodasat az s&s miatt es szerinte mar cserelni kell ezert nincs most s&s. Gyari diaggal kell nullazni h cserelve lett.
Sziasztok! Még új vagyok a fórumban. Boldog tulajdonosa vagyok 1 2012-es 308sw-nek. Egy ideje a Start-Stop rendszerek nem müködik. Indítás után kiírja,hogy kikapcsolta a rendszert. A müszerfalon sárga háromszög és ENGINE FAULT REPAIR NEEDED felirat. Volt kiolvasáson. Energiatároló hibát jelzett és nem törölhető. Két alkalommal magától visszakapcsolt,de csak azt jelezte,hogy aktív. A motort nem állította le. Mi lehet a probléma? Van valaki aki tud csinálni a start-stop rendszerről diagnosztikát? Vagy tapasztalt már hasonlót? Szeretném olyan szakira bízni az autót aki ismeri ezt a típust. Borsod megyei vagyok. Miskolc környékén van valaki akivel megtudom csináltatni? Ha muszáj bevállalok hosszabb túrát is. Előre is köszönöm a segítséget!!
A fejegység eltávolításáról találtam egy videot, de a nyomógombos modult nem tudom leszedni, hiába távolîtottam el a 2 torx csavart nem tudom kipattintani. Vmi ötlet, tipp ehhez? A fejegység kábelezését akarom megnézni, hátha ott van vmi guba.