Én kétszer cseréltem eddig trafót (1-et, 1-et, nem az összeset), de előtte mindig kaptam róla hibakódot. Ha gyújtáskimaradás miatt rángat az autó, akkor szerintem a hibaüzenetnek is jönnie kell!
Ha csak egy gyertyánál van hiba, és gyertya csere után is rángat akkor én átnézném a gyújtótrafókat és a kábeleket, csatlakozókat. Égéskimaradásos hiba, ami se lambdaszonda se gyertyacserével nem szűnik meg. Vannak olyan üzemállapotok, amikor jobban érezhető vezetés közben is, általában részterhelésnél vagy alacsony fordulatszámról történő gyorsításkor.
Más autótípusoknál előfordul motorvezérlő hiba, aminek ugyanezek a "tünetei", de a KIA-nál nem jellemző.
Injektor hiba? Pontosabb típus meghatározás jó lenne, de gyanítom 1.4 CVVT. A kivett gyertyák megvannak? A színük, állapotuk beszédes lehet egy szakavatott szemnek.
Sziasztok. van egy 1.4 kia ceed. rángat sokat fogyaszt. Gyertya csere meg volt. Injektor tisztítás is! De hiba maradt! Elvittük szakszetvízbe mondták lambda szonda hiba. Kicserélték. 90 ezer ft!!! 😖😖 de a hiba maradt. A számítógép “túl dús” hibát ír ki. Nincs valakinek tapasztalata ilyen hibával? köszönöm
Hátsó lamdaszondát cseréltek? Akkor ha jól értem most nincs check engine lámpa visszajelzésed.. Nekem már folyamatosan ég, nem időszakosan, alacsony gázállásnál 2-es, 3-as fokozatban beránt néha. Próbálkoztam eddig (egy angol nyelvű videóban ajánlották), légszűrőház, légszűrő ellenőrzése, hiba keresése, hogy hol szívhat fals levegőt, vákuumcsövek ellenőrzése, map szenzor tisztítás. Egyelőre nálam nincs megoldás. Kérlek számolja majd be a tapasztalatokról! Köszönöm
Azért az izzítógyertya is elég fontos. Volt egy 1.1 Crdi Rio-m, a 3 hengeres. Indítómotor hidegben is egész fürgén tekert a még gyári (7 éves, AGM) akkuval, könnyen indult fagypont alatt is, pár fordulatra beröffent (gombos indítás), de köpött egy erősen gázolajszagú füstöt. A 3 izzítógyertyából 2 volt totál halott (kb. 200e km-nél), azaz csak egy működött (!), csere után megszűnt az (elégetlen) gázolajos köpet. Járulékos haszonként megszűnt a kis terhelésnél rendszeres csörgés is, aminek okát egy évig kerestük. A szerelőm mondta, hogy a modern dízelek szükség esetén ráizzítanak menet közben is, nem csak indításkor, ezért is kell más izzítógyertya, mint a régi autókba.
a pöffenésről dízelnél amikor hidegindításkor pöffen egy büdöset szokták mondani hogy izzítógyertya ha mégse akkor meg tárják szét kezeiket a mesterek, meg emlegetnek motorgenerált kompressziót meg más ilyen borzasztó kifejezéseket jelentem ha valakinél ilyen lenne, meg van a megoldás: akksi csere a régi (talán négy éves) akksi még elindította az autót az említett tünettel, de az tűnt fel hogy mintha nem is tekerné az önindító meg rendesen a motort a mesterek mérték az akksit és aszonták hogy de az jó nos, kicseréltem újra, az önindító fürgén teker, a motor első tekerésre pöccre indul a pöffenés meg megszűnt
Az én gépkönyvemben 5W30 és 0W30 van, és még mások is, attól függően, hogy mennyi a legalacsonyabb hőmérséklet. 5W40 nincs a gépkönyvben. Csak az ACEA A3 vagy jobbat említik. Én mindig a Castrol Magnatec stop-start 5W30 A3/B4-et használom, a Bp. Mogyoródi úti Castrol mintaboltból. Máshol próbáltak már rábeszélni C3-ra, 5W40-re, de eddig még ellenálltam.
Az enyém is 2008-as volt. 1,6 G4FC. Ha jól emlékszem annak a füzetében benne volt az 5w40 is, de 15ekm /1év intervallummal. Ha jól tudom, akkor a későbbiekben 20ekm/1évre változott a csere intervalluma. Szerintem akkor kerülhetett ki belőle az 5w40. Egyébként megvannak a régi számláim 120ekm-ig és minden szerviz 5w40-et tett bele. Utána már én cseréltem, 5w30 Castrol Edge Titanium-ot töltöttem bele mindig. Nem rég adtam el 250e km-rel. Előtte márkaszervizben történt átvizsgálás. Se motorkopás, se olajfogyasztás, és láncnyúlást sem tapasztaltak.
az enyém 2008-as, akkoriban az összes szerviz 5w40-et töltött bele az érd m6 kivételével, azok akkor egyedüli kivételként 5w30-at használtak valamikor a 2010-2015 időszakban vált általánossá az 5w30 a márkaszervizekben is
Azért nem írja, mert nem is jó bele! Olvastam valahol, hogy itthon a szervizek (Kia és/vagy Hyundai, már nem emlékszem, de tök mindegy) is töltögettek 5W40-est, de a vezérlés nem szereti, idő előtti láncnyúlást okozott (ami amúgy is elég hamar bekövetkezik), szóval ne használjuk, az 5W30 való bele. (A biztosan hozzá való Total HKS sem véletlen 5W30…)
Ekkora eltérés a "meleg oldalon" nem sokat jelent. Amennyire melegszenek a nyarak, még talán jobb is a 40-es. A lényegesebb szám a hideg oldali, azt nem kéne módosítani.
Egyébként érdekes dolog ez az olajkérdés. Erőltetik a kereskedések az általuk kínált olajat, de eddig nem hallottam róla, hogy bárhol is tudnának szolgálni olyan olajjal, amit pl az enyémnek a könyve ír.
2016-os dízel, könyve szerint 0w30 API SN; ECT C2/C3 kell bele, de 5w30-akat akartak beletenni mindenhol. Fiam 1.0 T-GDI riojába sem igazán nyerő az általánosan használt olaj. A könyve szerint 0w20 kell bele, mégpedig ILSAC GF-6-os szabvány szerinti alacsony fordulatszám és nagy terhelés mellett előforduló alacsony sebességű előgyújtás (LSPI) miatt. Persze nem tarthatnak 10 féle olajat nagy tételben, de ha már ragaszkodnak hozzá a garancia miatt, akkor lassan el kellene hagyni már ezeket az általános olajakat, hiszen egyre több autóba kell a magas minőségű kenőanyag.
Szia. 5W40-es? Olaj. Érdekes. Nekem 2010-es évjáratú ED-hez 5W30 as olajat javasoltak. No és töltöttek bele. Acea A3-B4. SL vagy jobb. ( Ezek szerint az 5W40 -es is jó hozzá?? ( Az enyém benzines.).
Szia! Nekem is ez a hibakódom van (P2096) és pontosan azt írja ki a diagnosztika, amit a későbbi hozzászóló is említett: Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1 Az autó (2010 Cee'd 1,4 CVVT) működésében nem érzékelhető a hiba, annyi, hogy világít a check lámpa 80-90%-ban. Van, hogy indítás után elalszik és csak néhány nap, vagy hét múlva tér vissza a folyamatos check lámpa jelzés. Ha valaki úrrá tudott már lenni ezen a hibakódon, írja meg legyen olyan kedves, hogy mi okozta nála, vagy mivel sikerült orvosolni!
Sajnos nekem is vannak ilyen tapasztalataim. Most voltunk Szlovákiában és egyes esetekben fogalma sem volt, hogy lakott terülten vagyunk és jelezte a 90km/h max. sebességet. Természetesen itthon is szokott ilyet csinálni, csak most ez volt a legfrissebb történés.
Tisztelettel tudakolom: másnál előfordul-e az a jelenség, hogy a beépített navi használatakor az adott útszakaszon érvényes megengedett max. sebességet véletlenszerű/esetleges módon jeleníti meg a rendszer? 2022-es évjárat Köszönöm, ha lesz info!
Nekem 2021-es az autóm. Most ugyan ezekkel a tünetekkel voltam szervizben. Az enyém recseg is még a városban is (Budapest). Csak az erősebb adók szólnak valamennyire, de ahogy elhagyom a várost megszűnik a rádióhallgatás lehetősége:( Kértek videót a rádió recsegéséről pendrive-on. Most ott tartunk, hogy kimérték van-e szakadás illetve bármilyen sérülés a fejegység és az antenna között, de nem volt. Így megrendelték az új antennát garanciában. Azt várom jelenleg. Nekem is jó a navigáció és minden más funkció a fejegységen, csak a rádió nem szól "rendesen". Kíváncsi leszek, hogy az új antenna meghozza-e a sikert.
Ceed JD 2016. Navis fejegység. Mára eltűntek a rádióállomások. hiába kerestetek, nem talál rádióadást sem AM, sem FM sávon. Egyetlen egy adó szól, valami helyi rádió. Ha leveszem az antennát, akkor az is csak sercegve. Próbáltam másik antennával, úgy sem. Próbáltam a rádió, media beállításokat gyárira visszaállítva, de nem javult meg. USB-media, Navi, telefon, és ezek beállításai is tökéletesen mennek. Valakinek ötlete?
Lenne egy problémám, amire nem találom a megoldást.
2007-es 1.6 benzin, 122le.
A kocsi pöcre indul, télen, nyáron. Viszont ha leállítom indítás után, mondjuk kitolatok az udvarról és el akarok indulni egy két percen belül, nem tudom beindítani.
Teker, teker teker, többszöri próbálkozásra sem akar beindulni.
Üzemmeleg állapotban nem csinálja, olyankor pöcre indul.
Van, hogy hidegen tekertetés után is úgy indul, mint melegen, hogy simán beindul. Viszont van, hogy úgy, mint ha az összes henger egyesével éledne be.
Olyankor rázza a kocsit is mint a bolond. Ez másodpercekig tart és kisimul utána a járása.
Utána gázadásra jól reagál, felpörög, nem dadog, tartja az alapjáratot, minden ok.
Csak az a második hideg indítás, ami problémás.
Ja és az immo jel is eltűnik a műszerfalról, ahogy a kulcsot elfordítom.
Jeladókat kicseréltem, a vezérműt és a főtengelyt.