Jel 11.3-4
"Két tanúmnak meghagyom, hogy szőrzsákba öltözve ezerkétszázhatvan napig hirdessenek bűnbánatot.
Ők a két olajfa és a két gyertyatartó, amely a föld Urának színe előtt áll."
Zak 4.14
"Erre ő: Ez a két Fölkent, akik az Úr előtt állnak az egész földön."
Szűzanyánk, a Napba öltözött Asszony üzenetei.
Azt könnyen belátod, és megértesz engem, hogy amikor egészen könnyen szerzek valamit, az nem sok értékkel bír a szememben, és ha elveszítem, nem hullatok érte könnyeket
És amikor a jó képességeddel vagyont szerzel, könnyen teszed, hogy elherdálod, és benned a gondolat, ha egyszer könnyen szereztem, akkor másodszor is könnyen megszerzem
És amikor látsz valakit, aki mindenért megküzd, izzadságát adja, az ragaszkodni fog mindahhoz, amit szerzett, és nemigen lehet rávenni őt arra, hogy pazaroljon
És belátható, inkább a jó képességű lesz a felelőtlen, aki meg küzd, hogy megértsen, az inkább hűséges
És az aki lelki értelemben könnyen felismer, az is így gondolkozik, de nincs igaza
Mert a felismerés az egyrészt a Tanítások, másrészt a Kegyelem, de a hűség abban nem más, mint a tiszta élet
Hogy azt gondoljam, másodszor is könnyen megszerzem azt, amit elsőben könnyen megszereztem, az nem lesz úgy
Hiszen utánam nyúl a sötétség, és másodszor már nem lesz velem szemben óvatlan, és mielőtt észrevenném, már meg is kötözött
Ezért ne csodálkozz azon, hogy akitől sokat lehet várni, az magasabb küszöböt lépjen, hogy a nehézségeiben meggyökerezhessen benne a hűség
A szellemben és igazságban, az nemcsak megértés, hanem tiszta élet
Így ne hitessen el az értelmed, hanem igazolj a gondolataidban és a tetteidben
És amikor az ítélkezés késztet, az nem a Lélek, hanem az önösséged
És hogy az ítélkezéseimben úgy szólítsalak meg, hogy Uram, Uram, arra nem lehet más válaszod, nem ismerlek téged, pedig azok a gondolataim, hogy értek
Ha még nem jártál térdig érő és közben még szakadó hóban társaiddal, akkor tedd meg
Egész egyszerűen a tapasztalásért
És mennyivel könnyebb hátul menni
Arra lettem rendelve, hogy kiáltsam a letérőnek, hogy lépjen a taposott ösvényre, hogy ki tudjon tartani
Azon az ösvényen nem jár más elöl, hanem a Keresztre feszített
És ha még nem tapasztaltad, akkor csak elbeszélésből tudhatod, de ha eltöltött az élet lángjával, akkor tudod, Aki elöl jár, nem más, mint a Vőlegényed
És nem egyszerűen papírra vetve, hanem megélve a Nász magasságait
Aki a nyomába lép, az megéli azt, amit nehéz, sőt lehetetlen elképzelni
Amikor a Szívébe fogad
És amint a lány, és a fiú egymás iránt lángra gyúl, és egymásban lelik az örömüket, úgy a Szavad teszi ugyanezt velünk
És amint a lány ékesíti magát, úgy ékesítjük magunkat, hogy minden gondolatunk, és cselekedetünk tetszést találjon Nála
És nem az van, hogy egészen messze előttünk halad, hanem jelen van a Lelkével
Hogy már elkezdjünk szégyenkezni azért, amit kapunk, és meg nem szolgáltunk
És ugyan azt gondolnánk, hogy úgy szereti, hogy megmondja
De valójában a Lelkében szereti, Aki összeköti magát a hitünkkel
Így nem teszünk mást, haladunk a megtalált nyomokban, leküzdve a hó ellenállásait, és mégis örvendezés közepette, hiszen oly sokat látunk, sőt már virágzó kertben sétálunk
És amint a lány után járunk, telve erővel, ugyanúgy erővel járunk
És amint eltölti a gondolatainkat, úgy adja a Szava, hogy eltelünk gondolataival az örömében
És az kétfelé választja az értékest, az értéktelentől
Az értékes vonzásában, az értéktelen közömbössé válik
A keresztre feszített és feltámadt Krisztus elküldte az Ő Lelkét, hogy az életünk legyen
És ugyan mi az a kétezer év, ahhoz az akaratához képest?
Felébresztett, és megtartott egy maroknyi maradékot, hogy visszatartsa az igazságos kezét
Ha nem lenne igazságos keze, akkor irgalma sem létezhetne
A Lelkét meg elküldte a vizek fölé, hogy ahol meglát egy ébredező életet, annak életet adjon
És ugyan a sötétben is bennem ég a parázs, ami képes lángot fogni, de mégiscsak az van, hogy azt akarom, vagy nem foglalkozok az életemmel
Pedig ha tudnám, milyen értékes lehet egy órám a Földön, akkor ragaszkodnék az egészségemhez, hogy hosszú földi életem legyen, hogy boldoggá tehessem magamat az örök életbe
És minden pillanathoz ragaszkodnék, ami még adhat
Ahol mellém állhat a Lélek
A gondolataim jönnek, és mennek, de ugyan hol van az a gondolat, amelyikkel késztetem a Lelket, hogy életet adjon nekem?
És nyilván az a gondolat nem értékes, amelyik jön, de nem marad
És mikor a szememet az égre emelem, de a gondolatom lent marad, ugyan mit érhet nekem az a tekintet?
A gondolatok jönnek, és mennek, és azt gondolom, meg tudom őket fogni az akaratommal
Ha felülről nem kapok segítséget, elbukok
Mint ahogy az alulról jövő gondolat, az elbuktat
Hát hogy gondolataim foglalkozzanak a gondolataimmal, tehetem, sőt az felismertet engem
És nyilvánvaló, hogy az a felszólítás, hogy vizsgáld meg magadat, az nem kezdődhet mással, minthogy megvizsgálom a gondolataimat
Hiszen a tetteim sem mások, mint a gondolataim kezei és lábai
És amíg megtartom a gondolataimban az értéktelent, addig a kezei és a lábai újra nőnek
"Drága gyermekek! Ez az idő legyen átszőve békéért való imával és jócselekedetekkel, hogy érezhető legyen a Béke Királyára való várakozás öröme a szívetekben, a családjaitokban és a világban, amelynek nincs reménye. Köszönöm, hogy válaszoltatok hívásomra."
Miként az acélt a melegkovácsolás szívóssá teszi, úgy a fájdalmak és a nehézségek győztessé teszik az alázatos lelket
Mint az ínséges talajon, szélviharoknak kitett fa törzse, olyan lesz az a lélek
És amint a hidegalakítás alapvetően kikeményíti az acélt, olyan lesz a gőgös lélek, amelyik szívét még nem melegítette át a szeretetet, rideg marad minden behatással szemben
A gyereknevelésben a mindent megengedő, ajnározó szeretetnek nincs köze a valódi szeretethez
Távol tartja tőle az alázatot, hiszen nem melegedett fel a szíve
Egyedül csak nagyon óvatosan adagolt szenvedés az, ami át tudja törni a kialakult gőgjét
A jó mértékkel mégis valódi szeretetben tartott nevelés, alázatot ad, mindent magad, hogy a szülő örömét lelje majd a már felnőtt gyermekében
A Lélek jön hozzánk, hogy elárasszon minket az erényeivel, és mi vagyunk azok, akik az alázatunkkal magunkhoz engedjük, vagy a gőgünkkel távol tartjuk magunktól
Természetünknél fogva a könnyebb utat keressük, hiszen annak is van jó mértéke
Mikor Isten Szavát vesszük, hogy elnyerjük a tökéletességet, bár a Szávában ott a tökéletesség, de az, hogy vesszük, az önmagában számunkra nem a tökéletesség
Hanem amikor egyesülünk a Szavában
Azt pedig nem sikerrel lehet megmérni, hanem áldozattal
Ami pedig ott van nap mint nap az arra alkalmatlan időben
Így a legrejtettebb áldozat válik az érdemszerzőbbé
Mikor az az értékrendem, hogy többet nekem, hogy még több kényelmet nekem, hogy kiszolgáljanak, hiába tudok a föld szemének tetszeni, de valójában csúf vagyok
És amikor egyszerűségben élsz, és szerénységben, látszatra nincsenek messziről látható műveid, és megelégszel az eléggel, alázatod fent ragyog
Hogy látszatra sokat tudsz felmutatni a földnek, az semmit sem ér az égben
Ugyan a bőségbe élő is lehet szerény, és alázatos, és a nincstelen is lehet gőgös, elveszejtőjük az, hogy nem kérdeznek, és a megmentőjük a kérdés
Az önmagában semmi, amit a földnek építek, ha nem lesz a bálványom, nyugodtan építhetem
Hogy a szívemet a földnek adom, nem adom másnak, mint az elmúlásnak
Hogy a szívemet az égnek adjam, tehetem
Ha odaadom magamat az egyiknek, vagy a másiknak, mért is ne értsem meg a választásomat
Hogy elhiggyem azt, amiben a föld elhitet, vagy elhiggyem azt, ahogyan az ég hív, mért is nem megyek el oda, ahol tapasztalhatok, és akkor már nem lehet elhitetni engem
És szembe kell néznem azzal a ténnyel, hogy továbbra Dávidnak kell legyőznie a Góliátot
Hogy az alázat lehessen a győztes az erőszak felett
Ugyan gondolhatom, hogy jó helyen állok, de amíg a gondolataimat magamnak tartom, jobban mondva a földnek tartom, nem vagyok attól messze, aki el sem tud képzelni Téged, nemhogy a társaságodat el tudná képzelni
Hogyha nem tudom kiküzdeni a jelenlétedet, ami ott kezdődik, hogy gondolat, nem is tudom legyőzni a távolságunkat egymástól
Ugyan büszke vagyok szabadságomra, ami pedig nem tőlem való, hanem Tőled, de a mibenlétét nem akarom megtudni, mert az megint csak földből kiragadott gondolat
Ugyan a gondolataid azok egyben korlátok is, csakhogy azok nélkül a korlátok nélkül, soha sem fogom megtalálni a szabadságomat
És ugyan azt gondolom, hogy a gondolataimat úgy irányítom, ahogy akarom, de amíg nem kezdem el irányítani őket, addig nem ismerem fel annak a nehézségeit
Hogy a föld ösztönzi a gondolataimat, az önmagában nem szabadság, inkább következmény
Ha viszont elkezdem irányítani a gondolataim az ég felé, akkor az életet fogja az elhozni nekem, ami a halálról lemondásom következménye
Mert önmagában a test haladása, az nem más, mint ítélet
És az nem más, mint az ég gondoskodó akarata
Hogy felismerhessem a szabadságomat, ami azzal kezdődik, hogy megtisztítom a gondolataimat
Ugyan nyílt titok az alázatosnak Jézus jelenléte, és a válaszai, de a nagynak titok marad
Mert ugyan elé lesz tárva a Hegyi beszéd, de mégis abban marad, hogy a megismerés az nem lehetséges, és a hit az a múlt, és önmagunk dicsősége az a jövő
Hát tehetjük végül is, hogy megdicsőítjük az Istent
A titok mibenléte abban leledzik, hogy amit mond, nekem mondja, és arra válaszolok, és a válaszom arra indítja, hogy úgy válaszoljon, amint megértek
És amint az én nyelvezetemmel válaszolok, úgy az én nyelvezetemmel válaszol
Hogy ne maradhasson kétség bennem
A kicsinek elég egy pont, vagy egy vessző, vagy annak a hiánya
A nagynak a körmönfontságában kénytelen nagyban mutatni, belefonva azt a sorsába
Pedig magunk is azt tartjuk, az okos más kárán tanul, holott az úgy van, hogy az igazán okos más jó sorsából tanul
Hogy az alkalmatlanságom megismerése, olyan, mint egy kulcs, az elsősorban ott fog megismertetni engem, amint felismerem az Alkalmast, és meglátom a különbséget közöttünk
Hiszen amint vagyok, és amint vagy, azok között kicsi a különbség, így a felismerésem sem indulhat abból, mint ahogy máshogy fogalmazva, vezeti a vak a világtalant, miközben még dicsekszik azzal, hogy milyen messze lát
És bár nyilvánvaló, hogy a horizont lehatárolja a meglátásom lehetőségeit, de mégis azon vagyok, arra azt gondoljam, az a végtelen
És ez a gondolatom késztet arra, hogy ne fogadjam be a Világosságot
Megelégedve a végessel
Miközben az alázatom, megmutathatná nekem a Végtelent
És nyilván nem az a lehetőségem a megismerésre, hogy hazudok, hanem az, amint úgy beszélek, ahogy gondolom
Mert nem az a megismerésem, hogy először tisztává válok, hanem az, hogy kimondom az igazat, azaz azt mondom, amint vélem
És azt fogja tenni velem szemben, hogy megnyit a számomra egy kérdést, és azt valójában közösen fogjuk megfejteni, de mégis a magam döntéseiben
Így lépésről lépésre kialakul bennem a hála
Ugyan van egy jó kérdésem, hogy mi a jó sorsom, hogy boldog legyek az örök életben, vagy az, hogy boldoggá tegyem a földi sorsomat, akár más kárára is?
De az a kérdés hordoz egy választ is, mert az nyilván nem lehetséges, hogy mindenki más kárára legyen boldog, mert az egy összeomlás önmagában, ha mindenki ezt gondolja
Isten a tökéletességünkre törekszik, az pedig nemcsak tisztaság, hanem egyensúly
Mint ahogy teremtett világ is egyensúlyában épül, és emelkedik
Tehetné, hogy egyszerre mindent megadjon, de akkor Ő lenne abban az egyensúlytartó, abban nem lenne részünkről érdem, a tökéletesség abban növekszik, ami érdem, és kiküzdés
És amint a Földön, az úgy van a mennyben is, még a mennyben minket eltöltő felismerések, is kis lépések
Majd az egykori mélységünkre emlékezésünkben is pontról pontra kapjuk a felismeréseket a mennyben
Minden egyes kockája megmutatja a hálót, aminek a részesei voltunk és vagyunk
És mindent, amiben kaptunk
És a felismerését, ahogy a másikkal a megszerzettet megosztjuk, és osztozunk, és annak a csodáit
Avval mind közelebb kerülve egymáshoz, beleértve az Istent is
És most minél mélyebb a mélységünk, az annál jobban készteti a bennünk jelenlévő magasságot, hogy az áldozatban megtartsuk az egyensúlyt
Így valójában a zuhanásunk lesz indítéka az emelkedésünknek
De az nem történhet felismerés nélkül, ami pedig világosság a Világosságtól
Aki meg el akarja zárni a világosságot, az sarokkőre esek, és széttörik, hogy elkezdhesse az emelkedését majd a számára túl szűkké váló sötétségből
Hogy ez számunkra örök halál, valóban az, egészen addig, amíg Isten nem látja meg bennünk a megírtózást a mélységtől
Aki a halálba akar menni, hogy megszerezze a mélység tapasztalását, az megkapja
Aki pedig az életben akar tökéletesedni az életre, azt felveszi a Kegyelem
Ugyan azt mondjuk, az Isten ítél felettünk, de valójában az történik, hogy mindenki maga választ
Mikor rettegsz, hogy a felismerésben másként kell gondolkodnod, de hát aki ismer, az is eszik, iszik, dolgozik, és éli az életét
Hogy a tenger, a világ gondolatai aszerint csaponganak, amilyen hatás éri őket, az nem a szabadságuk
Lásd be, hogy aszerint értelmezel, ami körbevesz
Ugyan minden út Rómába visz, ami nem hely, hanem felismerés, de mégis mennyivel könnyebb úgy felismerni, hogy eléd lesz tárva az igazság
Mert az igazság az a szeretet, a szeretet, ami nélkül hiányba kerülsz, és nem tudod azt megfogalmazni, de érzed
És a szeretet társa béke
Mikor a szíved révbe ér, és megnyugszik, és abban már lángol
Hidd el, hogy a gúnyod vagyok, anélkül, hogy gúnyolódnék
Mert válaszok megoldják a miérteket, és feltárják az akaratot, ami arra indul, ahogy a hatás jön
Hiszen amikor ismeret nélkül állok, azon vagyok, hogy szabad legyek, és azért, hogy szabadságra jussak, miközben lekötözöm magamat
Isten szeleket ébreszt a vizek felett, gondolatokat ébreszt a gondolkodóban
És nyilván, ha kiűzöm magamból a gondolatot, akkor nem jutok el sehova
Isten maga előtt küldi a legkisebbet, a legkisebb gondolatokkal
Ami nem azt jelenti, hogy jön, hanem azt, jelen van
És tanúságát adja mindazoknak, akik befogadják a Szeretet Lángjában
Abban maga tanúsítja, már nem csak azt, hogy vagyok, hanem már azt is, itt vagyok
És amint a mézes korsóba nem a korsó falán keresztül vezet az út, úgy a tapasztalásomhoz sem vezet más, mint a vizek felett lebegő gondolatok önkéntes követése az engedelmességben
Ha ellene mondok az Igazságnak, és lázadok ellene, az a kérésem szent Előtte, és ezért nem adhat mást nekem, csak ítéletet
Ami meg az, hogy nézz szembe magaddal
Azaz magamat látom meg annak, aki nem vagyok
Hogy szörnyű lesz az, hiszen én tettem azt a szörnyűt
Ha meg ellene mondok a szörnyűnek, hogy megtaláljam az Igazságot, szent az a kérés Előtte, és a szeretetét adja
Ha az történik velem, hogy magamat látom meg, az nem más, mint az akaratom, ha a szeretetében látom meg, az az akaratom
Egy hosszú út végén állok, válaszútnál, mint ahogy egy hosszú út végén állsz
Tanúkat ébresztettél, és ébresztesz, hogy elmondják az igazat
Ami jó benned, az Tőle van
Így megtörténhet, hogy közel van hozzád, de nem akarod felismerni a közelségét
Ugyan amikor a tetteid már tanúságot tesznek az igazságról, az már élet
De mennyivel több az, amikor már megismered az Igazat
Amikor megismered, a könnyűbe lépsz, a szűk ösvényről térsz az egyre szélesebb térbe
Ugyan nagy kérdésed, és az értetlenséged nem tudja elképzelni abban a könnyűt, pedig annál nincs könnyebb, mint a találkozásban eltöltekezni a szeretetében
Amely felismerés eltölt akarattal, amelyik meg akar maradni az Igazságban
Ha okos vagyok, Elé megye, és köszöntöm, hiszen az tér be hozzám, aki hoz
A felismerésem meg arra késztet engem, hogy magam romboljam le azokat a falakat, amelyek távol tartanak Tőle, amelyeket saját magam építettem
Az ígéreted vagyok, aki viszont hozzád van kötve, a juhokhoz
Aki úgy van itt, hogy azt egyetlen porcikája sem kívánja
Aki lemondott érted a Lángodról
Hogy az alkalmatlanban felismerjen az alkalmatlan, hogy befogadja az Alkalmast
Ismerd fel a reményed beteljesülését, hogy meg tudd tenni, amit vár tőled
Megmutatta, amint majd megyek, hogy a felismertetésében befogadd
És ugyan lemaradtál, de kész megbocsátani, hogy utolérd
A legkisebbet adta nektek a sokakért
Az ígéretében, hogy a többit én teszem meg
Mert mit is vár tőled az, tőled, aki nem ismered fel ezeket a sorokat?
Hogy mért is ne tapasztalj?
Hogy mért is ne ismerd fel az igazságot?
A legegyszerűbben, hogy kérdezzél
Hogy olyan választ adhasson, amiben felismered
Mit tesznek az angyalok? - megalkotnak egy eszmét, ami gondolat, felemelik, és megtartják
És mi a megismerés, egyszer gondolat, ami kutatás
Majd felemelés, és megtartás
Azaz valójában egy kérdés, de nem a pillanat kérdése, hanem megemelt, és megtartott gondolat
És mindezt az igazságban
Ezért amikor Hozzá fordulok abban a kérdésemben, hogy keresem az igazságot, de nem hiszek Benned, az már szent kérdés, mert abban kérdezek, ahogy van, ahogy gondolom
És a megismerésemben is kérdezhetek úgy, mint ahogy a halott kérdez, amint azt kérdezem, ami a hátsó gondolatom, de ezért hazugban kérdezek
Ha úgy kérdezek, ahogy gondolom, még akkor is, ha az messze van az ismerettől, az szent kérdés
Míg amikor hazugságban kérdezek, hátsó kérdésemben, arra hiába várhatom a válaszodat
Így mindent kérdezhetek, szentségre az visz el engem, ami ott van a válaszodban
A jó kérdésem az, amit gondolok, a rossz kérdésem az, amit elrejtek
Mikor elrejtem magamat avval, hogy azt várom Tőled, amint én gondolom a hátsó szándékomban
Hiszen vagy várok Tőled gondolatot, vagy erőszakot veszek rajtad
Nem az a kérdés, hogy van e tévedésem, hanem az, hogy befogadni akarom e a gondolataidat
Hiszen a gondolatod fogja helyre igazítani a gondolataimat
Így az, amikor megcsókolsz a szádnak a csókjával, az nem más, mint a gondolatod, és annak a befogadása a részemről
Ez az a frigy, amire meghívást kaptál
És ezért az én csókom nem más, mint az engedelmesség
Amikor csak a földdel foglalkozom, amikor minden gondolatomat a földnek szentelem, az az ismeretem hiánya
Amikor meg felébredek a megismerésben, és csak a lelkivel foglalkozok, az hiba
Ha a nem ismerésemet megtetőzöm abban megrögzülő akaratommal, az már hiba
Még nem mást nézve, hanem az érdekeimet nézve
Ugyan egészen könnyen meg tudnék bizonyosodni a lelkiekről, azt gondolom az értelmem a gátam, holott az önszeretetem az, amelyik tiltakozik, hogy elismerjen valamit felettem
És ugyanúgy a megismerésemben, amikor elvetem a földit, és evvel kényszerítek másokat, az még mindig az önösségem
Ha nem úgy veszem az Isten Szavát, hogy én mondjak Neki, hanem úgy veszem, hogy adjon tanácsot az adott pillanatra, akkor felismerem, a Szavában ott van az élet
És visszaigazít az engem arra a helyre, ahova tartozok
Hogy megismerhessem az Istent, az az alázatom
És hogy benne maradjak akkor is, amikor felismerem a látásomat, hogy akkor is Benne maradjak, az az alázatom, avval, hogy megalázom magamat
És ugyan megalázhat engem az Isten a sorsommal, de jobb ha tudom, hogy az sokkal több, ha magam alázom meg magamat
A föld meg szolgál, méghozzá jól szolgál
Egészen addig az az áldásom, amíg nem tekintem istennek
Még akkor is, amikor a testem a földnek szolgál, a gondolatom a lelkit keresi
Aki meg nem lép magaslatra, az nyilván le sem eshet róla, de mégis az, hogy a tudatlanságom védjen meg engem, az olyan, mintha gyerekkoromban nem akartam volna járni megtanulni
A hit az ugyan kegyelem, de mégis abban van, ami akarat, akarat nélkül nincs hit
És útja is van, az meg a Hegyi beszéd
Ugyan jönnek, akik a könnyűt kínálják, de másban nincs élet, csakis abban, amikor meghalok a halálnak, az meg akarat és kitartás az igazságban
És ugyan a hitetlenségem nem engedi, hogy megértsem, hogy a hit az egyben értelem, de a hitemben is nagyon jó szolgálatot tehet nekem a felismerés, amikor értelembe lépek
Hiszen a test az gyenge, de a gyenge testnek is van segítő értelme, ami megtartja az igazságban
Ami engedelmesség
Ugyan közelíthetek a felébredő érzelmeim felöl is, de az értelmem, az képes az érzelmeimmel karöltve járni
És amikor egyszerűen szeretek a Szeretetért, ami több már, mint a hála, akkor is megsegít engem az értelmem
És már a kezdeti lépteimben is segít, hogy legyőzzem az önösségem gondolatait
Majd segít, hogy ismét, és ismét, és ismét legyőzzem az önösségeim gondolatait
Szembeállítva engem az önösségeimmel
Haladásom gyorsasága a magasságba, nagy részben függ az értelmemtől, amikor megragadom az engedelmességet
A visszaeséseim meg értetlenségeim, amikor még ragaszkodok az önösségeimhez
Az meg nyilvánvaló az értelmem előtt, hogy szükségem van arra, hogy magamat is szolgáljam a jó mértékében, hiszen nem tehetem azt, hogy másokat kényszerítsek a szolgálatomra avval, amit nem teszek meg szükségeset magamért
Felismerhetné az értelmem magamat, amikor az indulatomban az igazság nevében támadom az igazat
És mennyivel inkább megtehetném azt magammal szemben, amikor szent Nevedben nekimegyek az igaznak
És ez a két gondolat nagy kettő, mert amíg nem ismerlek Téged, addig abból cselekszek, amit nem értek, de amikor Nevedet használom arra, hogy gyűlöljek, akkor abban cselekszek, amit tudok, annak ellenére, amit már felfogtam, így a bűnöm is ezerszeres
És az, hogy magammal törődve meghalok, az egyszeres, de hogyha másokat is bevezetek a sírba, akkor a bűnöm százszoros
És az, hogy Tőled bocsánatot kérek a felismerésemben, az rendben van, sőt tegyem, de amikor másokat gyilkolok, akkor már nem elég a bocsánatod, mert azt nem teheted, hogy mások helyett megbocsátasz
Így amikor másokat halálba vezetek, szembetalálom magam a bosszújukkal
És az elöl nem menekülhetek, csak a megbocsátásukkal
Így jó, ha teszem, hogy az életedben hozzád megyek, hogy megbocsáss nekem, nehogy a halálodban az ellenségemmé tegyelek
És ugyan, amikor megtámadom az igazat, és amikor a támadásom ellenére az igazságban marad, akkor megszentelődik, de azt nem én tettem, hiszen a halálát akarom, hanem ő tette, hogy az életben maradt, így az életében még sincs érdemem
Az akaratom vezet engem a síromba
És megmenekülhetek, ha a kettőnk kapcsolatában kettőnk közül én leszek az, akit megvizsgálok