Erről a lehetőségről nem tudtam, én építés-bontás nélkül gondolkodtam. A Visegrádihoz rakott kúszóváltó gyorsítja a fordulást, cserébe újabb ponton kell belenyúlni az amúgy sem tökéletes pályába.
Hétvégén teljes vágányzár, végleges madzag kialakítása, ideiglenes pillácsok leszerelése, újak beüzemelése. Így valszeg hétfőtől már megáll a szigetnél a villamos. És talán a 26-os is visszaáll eredeti útvonalra.
Viszont azt nem értem, hogy miért lesz a Blaháig vágányzár? Az Oktogonig is lehetne menni.
A margitszigeti megálló átadásának mi híja van? Látszólag kész van már hetek óta, a korlátok íves végelemei is a helyükre kerültek, mégse állnak meg a villamosok.
Egyébként amit a légkondi szellőzés néven művel, az nem ér semmit. Alul vannak méretezve a lyukak. Esőben olyan gyönyörűen bepárásodik az ablak, ha sok utas van, mint egy 20 éves ikaruson. Mondjuk még mindig jobb, mint a Localó, ahol esőben be se kapcsolja a ventilátort,és akkor választhatunk, hogy megázunk, vagy megfulladunk :)
Hát, 20 fokban fűteni csak nem fűt, és ha 4 fokkal melegebb van a villamoson, mint kint, akkor a kompresszor is nagy valószínűséggel pihen. Lényeg, hogy az utastér hőmérsékletét nem befolyásolja a rendszer, ergo nincs értelme hermetikusan lezárni a villamost.
Akkor az utasokat kéne megtanítani, hogy 20 fokban nem tabu az ablak. Meg visszarakni a bemondást, hogy tudják, mikor lehet kinyitni, és mikor nem.
Az utasítás meg nyilván azért szól így, mert van olyan villamos, amin csak egyedi használata esetén működik csak a leszállásjelző. De hidd el, jobb idő lenne a villamoson, ha átmeneti időben nem használnátok az egyedit. Mivel se a légkondi se a fűtés nem megy, így nem okoz senkinek se hátrányt a központi használata. Sőt, a kellemesebb idő mellett az ajtót is kíméli.
"Nem értem, hogy 20 fokban mi a rákért kell egyedizni?"
Emlékeim szerint az utasításban megjelölt viszonylatokon és arra alkalmas kocsikon - kivéve a hőségriadó elrendelésének ideje alatt olyan szerelvényeken, ahol nincs automatikus hőmérséklet szabályozás - az egyedi ajtóműködtetést kell alkalmazni.
(kivéve látásában, mozgásában korlátozott vagy gyermekkocsit toló utas fel- és leszállásának megkönnyítése érdekében, illetve vonali késés vagy az átlagosnál nagyobb utasforgalom esetén)
Meg nem megállónkénti variálásra gondoltam, annyira hirtelen azért nem változik a hőmérséklet. Végállomáson amikor kiszáll a szabadba a vezető, akkor érzi, hogy hűtve van-e az utastér, vagy sem, ebből tud következtetni, hogy van-e értelme egyedizni. De manapság elég egyértelmű az időjárás. Vagy egésznap olyan hűvös van, hogy fölösleges egyedizni, vagy egész nap megy a kondi. Köztes idő nem jellemző.
Na most képzelj el minden utast kis hőmérővel a kezében. +10-20 fok között van? Ja, akkor nem kell jelezni, nyitja. Hoppá, a Nyugatinál fél fokkal melegebb van, mint a Jászain, itt már jelezni kell?
A szellőzőventilátorokon nem lehetne állítani, hogy több levegőt nyomjon az utastérbe? Ma 20 fok odakint, villamosokon 23-25 fok, légkondi toszik beindulni, utasoknak nem jutna eszébe ablakot nyitni. Sofőr meg persze egyedizik, nehogy túl sok friss levegő jusson be a villamosba...
Nem értem, hogy 20 fokban mi a rákért kell egyedizni?
Délután pótlás volt Jászai-Oktogon között. Mondjuk a Jászai fordítás elég nyögvenyelősen ment, mert kézzel kellett állítani a váltót, de a sorbanálló villamos vezetőjének nem jutott volna eszébe kiszállni állítani, hogy gyorsabban pörögjön a dolog. Igaz honnan gondolta volna, hogy fos a váltó...