Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 2011.08.27 0 0 13518

Van, és inkább a Váci úthoz közel.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (13512)
AtomcsiKK Creative Commons License 2011.08.26 0 0 13517

A tájékoztató mondjuk érdekesre sikeredett, több helyen is buszpótlóról ír...

Előzmény: Peti817172M (13516)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.26 0 0 13516

Végre kirakta a BKV is.

Előzmény: padorjan (13515)
padorjan Creative Commons License 2011.08.25 0 0 13515
Erről a lehetőségről nem tudtam, én építés-bontás nélkül gondolkodtam. A Visegrádihoz rakott kúszóváltó gyorsítja a fordulást, cserébe újabb ponton kell belenyúlni az amúgy sem tökéletes pályába.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (13512)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.25 0 0 13514

Közbe újra elolvastam, és a Nyugatit is említi a cikk.

 

Vajon miért nincs még kint a BKV honlapján? Ha az RTL klub tud róla, akkor már meg van szervezve a pótlás.

Előzmény: Peti817172M (13513)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.25 0 0 13513

A Nyugati is érdekes lesz, mert a Podma után nem lesz áram...

Előzmény: padorjan (13510)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2011.08.25 0 0 13512

Más források szerint kúszóváltó lesz a Visegrádi utcánál.

Előzmény: padorjan (13510)
harisnyatarto Creative Commons License 2011.08.25 0 0 13511

sziasztok. mikor lesz a margit-hidon a végleges proba-terhelés a combinokkal ami teljes lezárással jár?

padorjan Creative Commons License 2011.08.24 0 0 13510

Jászaira nem mehet, mert nem lesz áram.

Mindig a Blahánál volt az esti végpont, a beállók miatt.

Hétvégén Nyugatiig járnak (Oktogontól egyvágányozva).

Előzmény: Peti817172M (13509)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.24 0 0 13509

Közben olvastam a konkrétumokat:

 

Hétvégén teljes vágányzár, végleges madzag kialakítása, ideiglenes pillácsok leszerelése, újak beüzemelése. Így valszeg hétfőtől már megáll a szigetnél a villamos. És talán a 26-os is visszaáll eredeti útvonalra.

 

Viszont azt nem értem, hogy miért lesz a Blaháig vágányzár? Az Oktogonig is lehetne menni.

Előzmény: Peti817172M (13508)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.24 0 0 13508

A margitszigeti megálló átadásának mi híja van? Látszólag kész van már hetek óta, a korlátok íves végelemei is a helyükre kerültek, mégse állnak meg a villamosok.

Peti817172M Creative Commons License 2011.08.21 0 0 13507

Tegnap éjszaka volt, igaz nem vitték túlzásba, 4-6 őr volt villamosonként. Mondjuk a 960-ason is 4 őr volt bruttó 10 utasra a szóló buszon :)

Előzmény: Törölt nick (13506)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.21 0 0 13506

Hétvégére is kaptak biztonsági szolgálatosokat a combinok? Ha jól tudom eddig hétvégén nem voltak.

 

Előre is köszi a választ.

Peti817172M Creative Commons License 2011.08.08 0 0 13505

Egyébként amit a légkondi szellőzés néven művel, az nem ér semmit. Alul vannak méretezve a lyukak. Esőben olyan gyönyörűen bepárásodik az ablak, ha sok utas van, mint egy 20 éves ikaruson. Mondjuk még mindig jobb, mint a Localó, ahol esőben be se kapcsolja a ventilátort,és akkor választhatunk, hogy megázunk, vagy megfulladunk :)

Előzmény: Peti817172M (13504)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.08 0 0 13504

Hát, 20 fokban fűteni csak nem fűt, és ha 4 fokkal melegebb van a villamoson, mint kint, akkor a kompresszor is nagy valószínűséggel pihen. Lényeg, hogy az utastér hőmérsékletét nem befolyásolja a rendszer, ergo nincs értelme hermetikusan lezárni a villamost.

Előzmény: padorjan (13503)
padorjan Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13503

"Minek menne akár a fűtés akár a légkondi, ha se fűteni, se hűteni nem kell?"

Esetleg a légkondi légszárító egysége miatt? A fűtés honnét kap levegőt?

Előzmény: Peti817172M (13502)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13502

Pedig 20 fokban csak a ventilátor megy. Minek menne akár a fűtés akár a légkondi, ha se fűteni, se hűteni nem kell?

Előzmény: BPatty (13501)
BPatty Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13501

"Mivel se a légkondi se a fűtés nem megy..."

 

Szerintem így ez a kijelentés nem teljes mértékben igaz.

Előzmény: Peti817172M (13499)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13500

Igazából nem is az egyedi a fő probléma, hanem a vele kényszerkapcsolatban álló automata zárás.

Előzmény: Peti817172M (13499)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13499

Akkor az utasokat kéne megtanítani, hogy 20 fokban nem tabu az ablak. Meg visszarakni a bemondást, hogy tudják, mikor lehet kinyitni, és mikor nem.

 

Az utasítás meg nyilván azért szól így, mert van olyan villamos, amin csak egyedi használata esetén működik csak a leszállásjelző. De hidd el, jobb idő lenne a villamoson, ha átmeneti időben nem használnátok az egyedit. Mivel se a légkondi se a fűtés nem megy, így nem okoz senkinek se hátrányt a központi használata. Sőt, a kellemesebb idő mellett az ajtót is kíméli.

Előzmény: BPatty (13498)
BPatty Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13498

"Nem értem, hogy 20 fokban mi a rákért kell egyedizni?"

 

Emlékeim szerint az utasításban megjelölt viszonylatokon és arra alkalmas kocsikon - kivéve a hőségriadó elrendelésének ideje alatt  olyan szerelvényeken, ahol nincs automatikus hőmérséklet szabályozás -  az egyedi ajtóműködtetést kell alkalmazni.

(kivéve látásában, mozgásában korlátozott vagy gyermekkocsit toló utas fel- és leszállásának megkönnyítése érdekében, illetve vonali késés vagy az átlagosnál nagyobb utasforgalom esetén)

 

 

Előzmény: Peti817172M (13494)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13497

Meg nem megállónkénti variálásra gondoltam, annyira hirtelen azért nem változik a hőmérséklet. Végállomáson amikor kiszáll a szabadba a vezető, akkor érzi, hogy hűtve van-e az utastér, vagy sem, ebből tud következtetni, hogy van-e értelme egyedizni. De manapság elég egyértelmű az időjárás. Vagy egésznap olyan hűvös van, hogy fölösleges egyedizni, vagy egész nap megy a kondi. Köztes idő nem jellemző.

Előzmény: Peti817172M (13496)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13496

Nem értem a problémádat. Attól, hogy a vezető központizik, az utas még nyomhatja a gombot.

Előzmény: Zolcsi67 (13495)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 13495

Na most képzelj el minden utast kis hőmérővel a kezében. +10-20 fok között van? Ja, akkor nem kell jelezni, nyitja. Hoppá, a Nyugatinál fél fokkal melegebb van, mint a Jászain, itt már jelezni kell?

 

Szerinted ez reális?

Előzmény: Peti817172M (13494)
Peti817172M Creative Commons License 2011.08.04 0 0 13494

A szellőzőventilátorokon nem lehetne állítani, hogy több levegőt nyomjon az utastérbe? Ma 20 fok odakint, villamosokon 23-25 fok, légkondi toszik beindulni, utasoknak nem jutna eszébe ablakot nyitni. Sofőr meg persze egyedizik, nehogy túl sok friss levegő jusson be a villamosba...

 

Nem értem, hogy 20 fokban mi a rákért kell egyedizni?

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.02 0 0 13493

Mi történt ma délután a körúton? Nagyon ritkán jártak a villamosok és óriási tömeg volt a megállókban.

Előre is köszi a választ.

Peti817172M Creative Commons License 2011.07.23 0 0 13492

Passz. Egy rendőrautó állt a megálló után a sínek között, de mást nem láttam.

Előzmény: Törölt nick (13491)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.23 0 0 13491

És mi volt a pótlás oka tegnap Jászay és Oktogon között?

Peti817172M Creative Commons License 2011.07.23 0 0 13490

Délután pótlás volt Jászai-Oktogon között. Mondjuk a Jászai fordítás elég nyögvenyelősen ment, mert kézzel kellett állítani a váltót, de a sorbanálló villamos vezetőjének nem jutott volna eszébe kiszállni állítani, hogy gyorsabban pörögjön a dolog. Igaz honnan gondolta volna, hogy fos a váltó...

Előzmény: DAttis (13489)
DAttis Creative Commons License 2011.07.22 0 0 13489

Mi volt ma este (7 körül) a Moszkva (Széll K téren) a rozsdáson állt a villcsi, onnan is indult el a kőrút felé.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!