Ennyire azért nem érdekel. Olyan úgysincs, hogy sokszáz km-t lehet azonos sebességgel menni. Örülök neki, hogy a kijelzett fogyasztás csak egy decivel kevesebb a mértnél, ennyi. :)
(A Superb 140LE CRTDI 1,3 literrel jelzett kevesebbet.)
Legközelebb csináld azt, hogy aktiválod a TripB számlálót (ha még nincs), és akkor nullázod, mikor elérted a 140-et és tempomatra teszed. Igyekszel ezt tartani, 1-2 perc kilengés/lelassulás lényegtelen, 1-2 tized úgyse számít.
50-100 km múlva felírod. Aztán visszafelé úton is, csak hogy a lejtőt/szélirányt kompenzáld.
Meg fogsz lepődni, mennyivel több lesz, mint a tankolásodból számolt és 'sejtett' fogyi. Én kipróbáltam.
Fizikailag képtelenség, a teljesítményigény nem egyenesen arányos a sebességgel (a légellenálás kb. köbös ha jól emlékszem), de még úgy sem jönne ki amit írtál.
Tegnap futottam egy 1500 km-es etapot. 140-nel mentem legtöbbször, 5.5 jött ki átlagnak. Az ilyen "mérésben" természetesen mindig sok a változó: időjárás, forgalom, domborzat, DPF-regenerálás stb. Nagyjából ilyesmi értékek jönnek ki.
Skoda Octavia III (2017-es facelift előtti) RS TDI-vel kapcsolatban kérdezném, hogy német autópálya tempóknál milyen fogyasztással számolhatok? 140Km/h, 160Km/h, 180Km/h.
Youtube-on csak az Ocatvia II RS TDI-ről csináltak eddig ilyen videót.
Segitseget szeretnek kerni kipufogodob vasarlassal kapcsolatban. A hatso dob cserere szorul, de jopar alkatreszkereskedot vegignezve sem talaltam sehol. Nem szeretnek a gyarinal sportosabbat, csak vegso esetben. Az auto 2008-as, 200 LE, benzines, kombi, CCZA. Koszonom elore is az otleteket!
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Skoda Octavia RS 2015. [220 ló]. Utolért engem is a kocsi típus hibája, és vízpumpa cserés az autó. 60000-es szervíznél vettek észre. Mondanom sem kell, hogy olyan ár ajánlatot kaptam, hogy még most sem hiszem el. Azt mondták, ennél a típusnál nem kell vezérlést cserélni, csak a pumpát.
Tudnátok nekem segíteni, hogy milyen típust vegyek? Melyiket érdemes, ami megfelelő lenne az autóba. Illetve, ha van egy általatok kíválónak mondható szerelő, szervíz, azt is megköszönném. Lassan elegem van a kóklerekből. [ emil: robiwtc@gmail.com]
Csak kb 5000 km-nél járok (2. szezon hobbiautón) de nagyon halk még mindig. Ha felhangosodik azt is lesz...om, míg így tapad. Még esőben is jó, érthetetlen :) Nem tudom hány km-t fog tudni míg elkopik, de úgy sejtem, az átlagnál sokkal hamarabb.
Természetes az volt az első, csak gondoltam esetleg itt is lesz olyan, aki használt már ilyen gumit, van róla tapasztalata, vagy ismer olyant akinek van ilyen ismerete, és nem olvassa a gumikérdés fórumot.
Kérdeztem ezt más fórumokban is, de itt is megkérdezem.
Michelin Pilot Sport 4 gumik vásárlásán gondolkodom.
A gumiról általában mindenki csak jót ír, azonban jelentős számú felhasználó panaszkodik, hogy 10-15 ezer km futás után baromira zajossá válik az egyébként új korában csendes gumi. Olyan lesz, mintha csapágyassá vált volna a kocsi.
Kérdésem, hogy van-e köztetek olyan aki ezzel a jelenséggel kapcsolatban rendelkezik valamilyen információval (saját tapasztalat, vásárlói visszajelzések... stb.)?
Valószínűleg a szerviz a ludas. Olyan helyre vidd az autót, ahol az olajcsere periódust be tudják állítani. Én azért nem várnám meg a 15 ezret a cserével. :-)
A fékkel csak óvatosan. Egy esetleges balesetnél komoly következményei lehetnek. Igen, jogi is. A régi betét nem biztos hogy passzol majd az új tárcsához. Szóval a tárcsával együtt betét is cserélendő. Ne a féken spóroljál.
Octavia III RS-ember 22.000 km van. 15.000-néz elvittem olajcserére. Nemrég kiírta, hogy 1500 km múlva esedékes egy olajcsere. A kérdésem, hogy mi alapján írja ki ezt a rendszer? Úgy hallottam, hogy egyrészt nézi, mennyi szennyeződés van az olajban, másrészt statisztikai adatok alapján.
Lehetséges-e, hogy nincs szüksége a kocsimnak olajcserére, csupán a szervíz nem nullázta az olajellenőrzést? Egyáltalán van ilyen opció, ha a fedélzeti computer nem figyelmeztet? És amennyiben van, vissza lehet-e követni, hogy mikor lett nullázva?
Aktuálissá vált az első fékek cseréje, olyan 1mm körüli válluk van, illetve a hátsókat is lecserélném egy füst alatt, bár ott még nem kritikus a dolog.
Két kérdésem volna ezzel kapcsolatban:
- Szeretnék rovátkolt (nem fúrt!) tárcsákat, előre legalábbis biztosan: melyik gyártót ajánlanátok, ami még nem csillagászati árú? Láttam tárcsákat előre 6-8-10 ezertől a csillagos égig, szerintem olyan 15-20 körül már lehet korrekt tárcsa is. Mit gondoltok?
- A másik, hogy az első fékbetétek kerek egy éve lettek cserélve, mert nagyon csikorogtak, azóta nincs baja. Mivel nem öregek, nem feltétlen cserélném azokat is a tárcsával együtt. Azonban, főleg ha rovátkolt tárcsát vennék, érdemes lenne új fékbetétet vennem mégis? Ezekből mit javasolnátok? Van tapasztalat? Esetleg cikkszámot, bármi azonosítót tud valaki "fejből" a fentiekhez?
Amúgy képzeld el, micsoda frusztráció lehet valakiben, ha egy fórumon, ahol maga a nicknév is anonimitást biztosít, még négyzetre is emeli ezt azzal, hogy nyomkodja két nickjével a negatívokat, aminél még az sem látszik, ki adta. :D Pláne úgy, hogy még az életben nem tettem soha keresztbe senkinek, sem a valóságban, sem fórumokon. :)