Arvisura - Összefoglaló
1998-ban látott napvilágot Paál Zoltán: Arvisura - Igazszólás című kétkötetes gyűjteménye, a Püski Kiadó jóvoltából. A mű a hun-magyar törzsek több mint 6000 évre visszatekintő írott, igaz történelmét foglalja magában és a Bibliához hasonlóan többszörösen kódolt szöveggel bír, azaz túl az elsődleges mondanivalóin, a sorok mögött is fontos információk bújnak meg a teremtéstanra, és az univerzum működésére vonatkozóan.
az arvisura szerint 24 törzsből állt a hun törzsszövetség
Hun Empire must have developed an organized system for keeping order. Their military organization was based on the decimal system. That in itself shows a great level of civilization. The Chinese Annals mention twenty-four high dignitaries. Under each of these were 10,000 men. There was one commander or corporal for every ten men.
From Eastern and Western Chjuki-Princes to the Danhu, the upper have 10 thousands, and the lower a few thousand cavalry. In total twenty four elders (here N.Bichurin is using the term “elders”, which is confusing because the term “elders“ describes leaders of individual tribes and tribal unions, not dynastic appointees; in this case the term “seniors“ or “commanders“ is more suitable) who carry the common designation tuman.
The first Xiongnu ruler ever made record of was Touman danhu9 頭曼單于, who started to reign about 215 BC Below the danhu there were twenty-four great ranks, or da chen 大臣, these kings were divided into two parts, left and right, so there were two of each kings. The titles are not always referred to under the same names or ranks in the Chinese chronicles. The dignitaries were responsible for ten, one hundred, one thousand or ten thousand horsemen according to their ranks but all the twenty-four kings were called by the reverent name “one-thousand-horsy”. This institution served as political system in times of peace and as military system in war times.
a keleti tatárok urának, Argonnak a felesége, Bolgana fejedelemasszony meghalt, Bolgana utolsó kívánságát eljuttatták a Güjük és Möngke után hatalomra került Kubilájhoz, hogy családjukból adjanak a férjének feleséget. Kubiláj örült a kérésnek, mert jó barátság kötötte Argonhoz.
Berka kán az Ungika tanácsára kezdte meg a kereskedelmet Balduin bizánci császárral is. Balduin görögöket és más nyugati kereskedőket irányított Szoldiába. ...
Csingisz kán, azaz Temüdzsin utódai Csadáj fősámán vezetésével igazságosan megosztozkodtak a birodalmon. Berka kán az Etil, vagy ahogy ők nevezték, a Felső-Tigris vidékén, tőle délre pedig Alan (Alau kán) a perzsák földjén uralkodott. Barak kán országán, Bokharán keresztül érkeztek a sámánfogatok, a Balhás tó környékén pedig Kaidu volt az úr. Jugurisztánon át vezetett az út Karakórumba, ahol Ung vezér parancsnoksága alatt Ungratban volt a Magyarországból odaküldött lovasok kiképző tábora. Ordoszt (abesenyő Patót) a mongolok Tenduknak hívták. Itt volt az Égi birodalom papi központja. A Lop-nor felé Tangut kán uralkodott. Ott hun szokás szerint elégették a halottaikat.
... Kosztromával szemközti síkság dombos oldalán pedig Dorozsma városa épült...
... Ezzel átellenben terült el Dorozsma, amely a fekete és fehér hunok fővárosa volt. Fentebb, az Indus folyó feletti részen éltek a maják, indijók, valamint a Kékleny...
... Vele szemben a fehér és fekete, azaz Góg és Magóg hun törzsek közös fővárosa, Dorozsma. Góg és Magóg két részre osztotta a termékeny ...
Kosztroma: Armogur fejedelemségének törzsi központja Ataiszon, a Bálvány-hegy alatt.
...Törzsi székhelye a Bálvány-hegy alatti Kosztroma volt, ahol a Bálvány-hegy körül 3 napi lovaglási területtel Uruk törzse helyezkedett el. Uruk törzsét a kettős hun törzstől a Tigris folyó torkolata és a Hangun választotta el. Kosztromával szemben, a Tigris öböl másik oldalán Dorozsma épült, a hun törzsek fővárosa. A fehér hunok Góg törzsét és a fekete hunok Magóg törzsét a Hun-síkságon az Anina hegység és 1 tyumen lépés szabad terület választotta el egymástól...
Ataisz, a mediterrán éghajlatú földrész. A hunok ezt a gazdagon termő földrészt ezen a néven nevezték. Magas kultúrát teremtettek. Lépcsőzetesen kialakított, csatornázott öntözéses területein minden megtermett. Itt három szinten kialakított mesterséges kultúrszigetet teremtettek. A sík területen, valamint a dombok és hegyek lejtős területein lépcsőzetes talajművelést folytattak. Földalatti alagútjaikban, melyek az egész földrész területét, különösen a hegyeket összekötve behálózták, földalatti raktárakat létesítettek. Ez háború esetén azt a célt is szolgálta, hogy hadsereget tudtak észrevétlenül az ország egyik végéből a másikba átcsoportosítani. Hegyeiken voltak a szent Kegyhelyek és a különböző törzsek vezéri székhelyei.
a hunok Dorozsma és a Tigris folyó síkságáról felkapaszkodtak a jégmezők fennsíkjára,ahová csak a fénylő Gara-zúgókon át lehetett feljutni. A Kékleny sziklái 500 öl magasak voltak. Az itt legelésző lovak közül hozta le Magya, a széki-hun származású fejedelem a lovakat,
a kékleny
a kök tepe (kék tömb) almák-atyja (almaatü) mellett tadzsikisztánban
vagy
a gök tepe ashgabat mellett a káspi-tó keleti oldalán
Ezen Saka vezette törzsszövétség megszervezte, a Káspivár birodalmának hatalmát. Gandás birodalmából érkező menekültek vezéreik lettek. Maga Arszák, a hikszoszoknál letelepedett Gilgames házból származott, és beavatott körökben még Ordoszban is nagy tekintélynek örvendett. A
Arszák utódai az arszakidák hatalmának vége felé Kr.e. 220 körül a szarmaták és roxolánok átvéve a hatalmat, a Saka-szkíta birodalmat kétfelé osztották.
Arsaces was temporarily driven from Parthia by the forces of Seleucus II Callinicus (r. 246–225 BC).[29] After spending some time in exile among the nomadic Apasiacae tribe, Arsaces led a counterattack and recaptured Parthia.
olyan dolgokat fogok bemutatni, amikrül nem tudtok
el kellett rontani, semmi se elsőre tökéletes
na,
Al-Biruni az "Arsák" dinasztiát, a Pártos Birodalom királyait a Chorezm királyi dinasztia családfájából vezeti le,
The Parthian Empire (247 BC – 224 AD), also known as the Arsacid Empire ( اشکانیان Ashkāniān), was a major Iranian political and cultural power in ancient ...
247-ben a Szeleukida uralom idején első királyuk Nagy Arszak megalapította a legnagyobb és a leghosszabb ideig fennálló közel-keleti birodalmat.
Az 1092. évi szabolcsi zsinat a kereskedőket kifejezetten az izmaelitákkal azonosította. Egy 1111. évi adat szerint pedig a királyi kincstár ügyintézőit „magyarul” káliznak hívták, mivel a pénzverés és a pénzforgalom irányítása muszlim bérlők kezén volt. http://www.mohamed.hu/index.php?menu=iszlamhaza
(700 körül)... az uruki püspökség híveit meg kellene szabadítani a böszörmények mind jobban elharapódzó nyereségvágyától.
(955 körül) A besenyőkkel sok káliz és böszörmény is érkezett. Izbeg a böszörmények üzbég származású parancsnoka megnyerte Taksony bizalmát ...többféle segítséggel rendbe hozta az ország pénzügyi helyzetét. Azzal kezdte, hogy megszüntette a nyugati kalandozásokat és azok helyett kereskedelmi kapcsolatokat szervezett. ... 970-ben a déli kalandozások is vereséggel végződtek Arkadiopolisz mellett, az orosz-bolgár-besenyő szövetkezés miatt.
na jól van, látom ma is avval fog elmenni az éj szakám, hogy olyan dolgokat fogok bemutatni, bemutattatotta lesz a
Maga Arszák, a hikszoszoknál letelepedett Gilgames házból származott, és beavatott körökben még Ordoszban is nagy tekintélynek örvendett. Anyanyelve szabir volt, de görög, etruszk, zsidó és latin nyelvek mellett mind a 24 hun törzsszövetség nyelvének változatait ismerte.
Az Arvisurák a modern keleti egzisztencialista filozófia alaptételei. Az első öt Arvisura tartalmazza a bölcseleti rendszer axiómáit, igazi lényegét. Ezek az alaptételek aranylemezen rovásírással így szerepelnek Cecil M. Joepardy Nagy Traktátum c. alapművében:
A létezés egysége a tudat és a tudatnélküli egylényegűségében ölti magára a Semmi egzisztenciáját.
Az ősprincípium a léttudat akaratlan szétszóródása révén lényegül rá az újonnan keletkező szubsztanciákra.
Minden létezőben örökletesen jelen van a képzet valósága és a valóság képzete.
Minden létező komplex módon létezik: van valós és van imaginárius létezése, amelyek a Semmiben egyesülnek.
A valós létezések és imaginárius létezések intentzitása szabja meg a létezőről alkotott emberi tudattartam jellegét.
Mit is ír róla a német krónika? Merthogy sehol máshol nincs eredeti forrás erről az állítólagos vereségről.
Hogy a magyarok háromszor annyian volta de jól elverték őket, mert a magyar vezérek annyira elbízták magukat, hogy fényes brokát és selyme díszruhában jelentek meg a csatában.....
Nem értem, hogy aki pár percet is foglalkozott a magyarok történetével, hogy nem gyanakodott már réges rég hamisításra.
1.) A magyar vezérek soha nem mentek volna semmilyen csatába ünneplőben. Vioszont egy béketárgyalásra annál inkább.
2.) A régészeti ásatások a legnagyobb buzgalom ellenére se találták abban a korban semmilyen komoly csatát. Illetve találták nyomát egy kisebb ütközetnek nagyjából pár száz fő lehetett mindkét oldalon, de az inkább 880 körül lehetett (?).
Másszóval ma már nagy eséllyel állíthatjuk, hogy nem volt Augsburgi csata, de erről a te kis pamfleted írója nyilván nem tudott. Viszont alighanem működött a régi germán szokás, hogy a béketárgyalások követeit egyszerűen megölték. Így viszont elfogadhatóvá válik a német krónika állítása az akasztásról és a díszes ruhákról..... csak épp a csata volt kitalált.
István magyar lkeresztény volt, azért volt apostoli király, mert a magyar kereszténység kifejezetten a Jézusi tanokon alapult az ó-szövetségei sátánista dumák nélkül. A magyar kereszténységnek valójában akkor még semmi köze se volt a Vatikáni ún. zsidó-kereszténységhez. Koppány, habár ki tudja mi lehetett a neve, hiszen a Koppány nem név volt, HANEM CÍM. Csak később lett belőle név. De mindegy is, akárki is volt, az viszont egyértelműen kiderül, hogy Koppány keresztény volt MÉGHOZZÁ PÁPISTA. Azt szerette volna, ha István szorosabbra fűzi a kapcsolatait a Vatikánnal, Gyula, a másik ellenfél, akivel szintén komoly ellentétek voltak, volt bizánci keresztény, ő viszont inkább Bizánccal való közelebbi viszony kialakítása mellett tette le a voksot, ahogy ma mondanánk.
Szóval nem tudom miből idéztél de tele van olyan képtelenségekkel, amik sajnos mutatják, hogy írójuk csak hamisított legendákhoz jutott hozzá.
Taksony irányvonalának megfelelően Nyugat felé igyekezett jó kapcsolatokat teremteni, de felesége révén a háta mögött álltak a besenyők, akiknek 955-ös riadóztatásakor megdermedt Nyugat Európa és Magyarország megtámadásáról lemondott.
hivatalos tudomány:
Tomajmonostora: valamikor 955–970 között Tonuzoba vezér (a talmács besenyő törzsből) a mai Abádszalók környékén kapott szállásbirtokot, központi szálláshelye Tomajmonostora környékén lehetett, itt volt ugyanis az Árpád-korban a tőle leszármazott Tomaj-nemzetség családi központja. Tomaj apja Urkund volt, nagyapja Tonuzoba, és lehetséges, hogy nevében épp a tolmács, talmács törzsnév köszön vissza, már elmagyarosodva – ezt erősíti az is, hogy Cserszegtomaj estében Tolmay, Tolma, Tolmad alakokból alakul ki végül a Tomaj.
955 az ágostai (augsburgi) csata aug. 10.-én
Népének zömét a nyugati határon a mosoni kapunál telepítette le ekkor valószínűleg Taksony, hogy védje az országot a 955-ös augsburgi vereség utáni időszakban.[2]
Anonymus:
Anonymus szerint Taksony „Kunországból” nősült, ahol ekkor a besenyők laktak, valószínűleg ezzel a házassággal lehet kapcsolatban Tonuzoba Magyarországra költözése, a házasság a szövetséget pecsételte meg. Tonuzoba Hevesben kapott birtokot Taksony tiszai szállása mellett
egyáltalán nem különbözik. még egyetlen olyan dolgot nem hallotam ami ellentmondana az ismert magyar történelemnek.
viszont vagy 10 dolgot olvastam benne, amelyik tényszerűen megerősit történelmi tényeket. ahogy itt is felsoroltam párat, csak hát az előitélet sokaknál sokakat megakadályoz abban hogy az agyukig eljusson.
de meg lehet próbálni. az arvisura ír Koppányról, Saroltról, az erdélyi gyuláról, Vazulról, Bulcsúról, Taksonyról, Ajtonyról
az olyan dolgok pedig mint a pannonhalmi apátság első két magyar rendfőnöke, élete-halála, a 904-es német orv követgyilkosság, a késő avar Ábrány, Taksony pápai követe stb. ténynek kezelendők, mert számtalan forrásban alá vannak támasztva
pl. mi nem igaz ebben? valamelyik állítására létezik cáfolat?
Vajk nem tudott ellenállni felesége, a bajor Gizella és az idegen lovagok követelésének, hogy az Öreg Östenben hívő pogányságot el kell pusztítani. Koppány vezér és a vele tartó surányi, káli lovasság 998-ban még erősen tartotta magát. István, Vecelinék megerősített seregét küldte Koppány ellen, aki apjának, Gelyza nagyfejedelemnek unoka-testvére volt. Koppány magyari serege a veszprémi Farkas hegyen csapott össze az István küldte német lovagok és a velük tartó magyariak seregével. Az ádáz csatában az új istent hívők győztek. Vérbulcsú végvári serege elkésett. Koppány élve került Vecelin, Hunt és Pázmány fogságába. Szerintük nincs kegyelem az Öreg Östent hívőknek, Veszprém táltosainak, az ősi sámánhelynek. Az Öreg Östent hívők igyekeztek menteni mindent, ami menthető. Veszprémet Vecelinék felgyújtották és elpusztult...
Nem akarok ezen vitatkozni, lehet bármit mondani, de az Arvisura annyira különbözik mindenben a krónikáinktól és a gestáinktól hogy egyértelműen kitaláció. Ennyi. Gestáink és krónikáink valóságtartalmát a genetikai kutatások egyértelműen bizonyították, erről meg ennyit.