Többször is vásároltam, már az említett üzletben, alkatrészeket és nemrégen egy komplett konfigurációt is. Soha nem volt panaszom a kiszolgálással. Az is igaz, hogy nekem egy személyes ismerősöm dolgozik ott, aki néha elmeséli milyen képtelen alakok járnak néha oda. Nagy valószínűséggel a nem megfelelő viselkedés vezet oda, hogy az emberrel így viselkedjenek, de ezt nem tudhatom, mivel nem voltam ott. A konfigomba amit nálluk vettem nem igazán műkszik a videokártya. Lehet vele filmet nézni, netezni, stb., de amint egy játékot el akarok indítani, egyszerűen kikapcsolja a monitort. Felhívtam őket ezzel a gondal és azt mondták bármikor bevihetem és megcsinálják, vagy kicserélik.
Mivel összesen kétszer voltam ott, egyszer mikor leadtam a kártyát, egyszer mikor úgy volt, hogy visszaadják, ezen kívűl kétszer értekeztem velük telefonon, ez 3 hétre lebontva szerintem nem olyan sok, hogy "unják a képemet".
Mivel, hogy ők maguk elismerték, hogy a kártya nem működik és hibás és mindössze azt a kifogást találták, hogy azért nem érvényesíthető a garancia, mert nincs meg a garanciaszámon kívűl még egy titkos jelzés, akkor a napnál is világosabb, hogy ebben az esteben nem én hazudok.
Persze felmerül az a kérdés is, hogy miért közel 3 hét elteltével jöttek erre rá...
Meg még sok egyéb kérdés ami ennek a cégnek a tisztességességét kérdőjelezi meg.
A kereskedő nyilvánvalóan jogszabályokkal fog neked dobálózni, mert a két szép szemedért nem fogja visszavenni azt a cuccot, amiről gyanítható, hogy a tönkremenetelét hozzánemértő szerelés , helytelen kezelés okozta. Ha szerinted a jogszabályok sértik a te jogaidat, akkor fordulj a Fogyaszóvédelmi Egyesületekhez.
Természetesen hibázni bárhol lehet, a balhét pedig valakinek vinnie kell. Persze az is lehet, hogy ha nagyon erőszakos vagy, akkor inkább futni hagynak, minthogynem az igazukat védjék egy nyamvadt videokártyáért.
de írok még egy előremutató javaslatot, amennyiben mégis igaz amit leírsz.
Léteznek fogyasztóvédelmi egyesületek, pl. az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület. Ők foglalkoznak olyan ügyekkel, panaszokkal, amikor a különféle jogszabályok sértik a fogyasztók jogait.
Jó, most már egyértelmű, h fizetett provokátor vagy, aki a konkurenciának "dolgozik"!
1. Az Aqua árjegyzékében nem szerepel semmilyen Geforce Ti4200-as kártya. 2. Nem írtad le (nyilván félvén a pertől), melyik üzletben vásároltál. 3. Ez a "titkos" címke baromság. A bolt szokta ráragasztani a saját - egyáltalán nem titkos - garanciacimkéjét, h ellenőrizni tudják, valóban náluk vetted-e a cuccot. Ha az nincs meg, akkor tényleg elhajtanak a pcsába (jogosan)!
Hazudsz össze-vissza, csak vigyázz, mert a Mistral is beperelt már topiktársat hitelrontásért!
Erre -remélem- mondtad nekik, hogy az ilyen szabályokat imádják a fogyasztóvédelemnél, és elkérted a vásárlók könyvét.
(Ha leírod, hogy neked vásárláskor ellenőrizni kellett volna egy olyan cimke meglétét, amelyről nem tudhatsz, mert titkos, akkor eleve nyert ügyed van.)
Most azt a történetet találták ki embereink, hogy nem vitatják, hogy a kártya rossz, hanem ,hogy az aljáról hiányzik egy titkos azonosító címke (nem a garancai-azonosító szám vagy mi hanem egy másik) amit nekem még a boltban ellenőriznem kellett volna, hogy rajt van e a kártyán.
Mivel folyton jogszabályokkal példálóztak megkérdeztem hol van az leírva, hogy nekem több címke meglétét kell ellenőriznem, azt a választ kaptam, hogy az sehol sincs leírva mert ez titkos.
Szóvel nekem egy titkos azonosítót kellett volna ellenőriznem! Bravó!
vidd el a kártyát a Mistral szervízbe, és mutasd meg a jóembereknek, hogy mondjanak rá okos dolgokat. Ha szépen megkéred őket, akkor segíteni fognak.
Mivel nem ott vetted, ezért a szervízes kollégának nem érdeke téged átcseszni. Valószínüleg az ő véleménye is egyezni fog azzal, hogy az elfüstölést nem a kártya selejtes volta okozta, hanem a tápegységed hibája. Vagy egy olyansmi szerelési hiba, hogy azt a bizonyos P4-es ATX12V-os csatlakozót nem kötötted be.
Ennek a kártyának, amit vettem szinte minden műszaki paramétere megegyezik a korábbi kártyámével, és teljesen evidens, hogy kompatibilis a géppel, ráadásul égési sérülés sincs rajta, továbbá az Aqua az selejtes árut forgalmaz...
Egyébként már ezt ők is belátták és egy merőben új történettel áltak elő. Egyszerűen szánalmasak!
SZVSZ nyugodtan maradhatunk abban, h az Aqua nem rosszabb (sőt szerintem jobb), mint a komputerboltok nagy része.
Nem árulnak direkt selejtes cuccokat (az más kérdés, h néhány éve - valszeg a minőségellenőrzés megspórolása miatt - egyre több a gyári hibás áru :().
A videokártya elfüstölni - általában - csak túlhajtás, ventilátorhiba vagy táphiba miatt szokott. (Persze lehet gyári hibás a VPU is, de akkor vagy eleve nem is ad képet, vagy használhatatlan a képe.)
Elfüstölt alkatrészeket - az esetek zömében - nem szoktak kicserélni (ha látszik az égésnyom...)
nem én mondom hogy nem kompatibilis, hanem az Intel.
Egyébként meg bármilyen készülék esetén érvényes az a szabály, hogy működtetés előtt el kell olvasni a használati utasítást, mert ha nem annak megfelelően működteted, akkor a garancia ugrik.
Nem véletlenül irtam korábban, hogy aki nem ért a hardverhez, az kizárólag saját felelőségre nyúljon bele a gépébe. Ha pedig valamit elront, akkor ne sírjon a szája.
ott le van írva, hogy ez az alaplap kizárólag olyan tápegységgel működtethető, amin ott van a P4-es kiegészítő csatlakozó is, és azt is be kell kötni. Elég valószínű, hogy az ACORP ATX-es tápegységen nincs meg ez a csatlakozó. Mert ha ezt kötötted be, akkor a gépet be tudod kapcsolni, de előbbutóbb valami tönkremegy benne.