Elküldenéd ezt nekem olvasható formában is, mert így nagyon kicsi, köszönöm.:
hidasinfo(kukac)vasutihid(pont)hu
Szép lehetett ez a völgyhíd, amúgy ezért is becses itthon a két rátóti völgyhíd, mert működő vasszerkezetű már nincs itthon üzemben más, és a biatorbágyi van meg mint emlék még. Pedig azon szép volna valami atrakció a jövőben, akár egy kisvasút formában is, de ez már egy másik történet.
Jé, ez szerkezetileg totál olyan, mint a Vadnai Sajó, vagy a Rétszilasi Sárvíz vasúti hidak. Elméletben egy terv alapján még további az említett két híd épült, de akkor lenne még ez is? Na ennek majd utánaolvasok, hogy ez a véletlen műve-e vagy sem. Érdekes még, hogy a rácskiosztás is azonos, meg a méret is.
A Tárnok-Székesfehérvár vonal korszerűsítése keretében felszerkezet cserére kerül sor a Baracskai közút feletti műtárgyon. Félpályás útlezárás mellett folyik most ősszel a bal vágány alatti szerkezet cseréje. A tartóbetétes vasbeton födémet hosszában két helyen átvágták - a vágányok közötti nagytengelynél és a bal oldali födémrész középvonalában, majd éjjeli teljes útzárban leemelték. Zsaluzás után az új tartóbetétek beemelése, majd vasszerelés következett. Ma a jó időnek köszönhetően a betonozás is megtörténik. A szigetelés elkészülte után, mikor a födém elérte a két hetes kort, alsóágyazat készíthető és a géplánc átfektet a műtárgyon. A jobb vágány felé ágyazatmegtámasztó gerenda zárja le a munkaterületet. Néhány kép:
1. Beállványozott műtárgy
2-3. A felszerkezet hűlt helye, még a hídfők visszavésése előtt
4. A leemelt felszerkezet
5. Új hídfők, tartóbetétek és vasalás. A keddi "monszun" miatt szerdán ki kellett fújni a vizet a zsaluból.
6. Ütközőgerenda. Ez védi a műtárgyat a figyelmetlen űrszelvényes kamionoktól és emeletes turistabuszoktól.
Sajnos annyi alvást vagy elhivatottságot nem sikerült tartalékolni, így maradt az épületben alvás. Legalább jó volt korán fölkelni és sétálni egyet, de evezős csónakkal soha többé, ide már kell a motor:)
Igen, pedig érdekes, hogy azt írják, hogy 1974-ig a 29,00 m támaszközével a MÁV legnagyobb vasbeton hídszerkezete volt. De majd egyszer ezt is lefotózom persze.
Az bizony, csak ezen a vonalon egykoron nem Szob (64km) / Helemba (66km) volt az országhatár, hanem Dévény-Újfalu (226km) / Marchegg (232km) az osztrák határon.