Keresés

Részletes keresés

nixon70 Creative Commons License 2014.12.02 0 0 2720

Ki fognak szolgálni.

A gyújtóláng fúvókáját cseréld ki, a főégő lángját állítsd be a tekerős szabályzóval úgy, ahogy leírtam.

Szerintem ennyi elég lesz.

Előzmény: zenobatyo (2718)
zenobatyo Creative Commons License 2014.12.02 0 0 2719

Még egy kérdés. Úgy , hogy nem vagyok gázszerelő adhatnak el nekem alkatrészt, vagy megtagadhatják e miatt azt?

Előzmény: nixon70 (2717)
zenobatyo Creative Commons License 2014.12.02 0 0 2718

Köszönöm a választ. Még azért kíváncsiskodnék, mert az előző fűtési idényben működött a cirkó ezekkel a fúvókákkal. A fő fúvóka is óriásinak tűnik, és félek, hogy az előzőekben leírt beállításokat meg kéne csinálni, nehogy tényleg felrobbanjon a cirkó. Azokat pedig nem tudom hogy kell elvégezni. Ebben tudnál tanáccsal segíteni? Köszi.

Előzmény: nixon70 (2717)


nixon70 Creative Commons License 2014.12.02 0 0 2717

A gyújtóégő fúvókát cseréld le 0,3-asra,szakboltban tudsz venni.

Csúnyán félreolvastam, ne haragudj, azt hittem, hogy a főégő.........

Előzmény: zenobatyo (2716)
zenobatyo Creative Commons License 2014.12.02 0 0 2716

Szia!

A gyújtóégő őrlángja állítható? Azt gondoltam, hogy a gyújtóégő fúvókája szabályozza egyedül. Az indítógombnak van egy kontrázható rézanyája, de ezzel a főégő lángját állítom. (Valószínűleg, minél jobban szorítom a rugót, annál nehezebben nyitja ki a gáznyomás, így kisebb lesz a főégő lángja. Jó a gondolatmenetem?) Ennek ellenére megpróbáltam állítani. Ha kitekerem a szétesés előtt 1-2 menettel, vagy befelé 1-2 menettel, mielőtt állandóan nyitva tartaná a gyújtóégőt, akkor is nagy lángon lobog az őrláng. A gyújtóégő fúvókába nem nyúltam bele szerszámmal, csak kifújtam szájjal. Azóta kivettem, és megmértem a tolómérő hegyével, 2-s furat van benne. A "Fűtőkészülékek és vízmelegítők" oldalon C 18-nál "h" és "s" gázra 0.3-t ír. A teljes égőre -biztos ez a főégő fúvóka,ami bele van sajtolva feeberre emlékeztető anyagba-1.28-t ír. De erre 435 van ütve.Tolómérővel 4.65 körül van. Addig nem mentem el, hogy feltekerjem a termosztátot, szeretném, ha egyben maradna a cirkó. Ha az előző gázórából kisebb nyomással jött a cucc és át kell fúvókázni mindkét helyen, akkor valószínűleg állítani kell a gázmennyiség-szabályozó rugóerejét, azt meg nem tudom, hogy kell. Vagy a műanyag gázmennyiség-szabályzót kell állítani? Vagy mégiscsak volt valami a főnyomócsőben? Felül nem lehetett, ott már kanyarodik, alul meg azért logikátlan, mert ha kiesik, belepottyan a gázcsapba, nem lehet elzárni. Bocsi ha még mindig az órára és a csőre gyanakszom, meg szeretném érteni mi a baja. 

Előzmény: nixon70 (2715)
nixon70 Creative Commons License 2014.12.01 0 0 2715

Állítsd be a lángmagasságot kb 4-5cm-re,vagy úgy, hogy még kéken égjen.

Előzmény: zenobatyo (2713)
nixon70 Creative Commons License 2014.12.01 0 0 2714

Hali!

Szvsz a 17,5°C karcsú.

22°C-ra kellene fűteni,hogy a falak,berendezések át tudjanak melegedni rendesen.

Utána fokozatosan csökkenteni lehet.

Előzmény: Sörös Balázs (2712)
zenobatyo Creative Commons License 2014.11.30 0 0 2713

Sziasztok! Van egy FÉG C18-as falikazánom. Az a problémám vele, hogy a gyújtóégő nem szabályos lángon ég, hanem nagy lángon lobog mikor begyújtom. A főnyomócsőből kitört a légtelenítő csonk, amit ipari ezüsttel beforrasztottak. Történt gázóra csere is. A főnyomócső átmérője belül 12-es, nem láttam benne szűkítést. A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a probléma: 1. A gázórából nagyobb nyomással jön a gáz, mint a csere előtt?, 2.Vagy mégis lehetett-e a főnyomócsőben szűkítő fúvóka a forrasztás előtt? Az őrláng fúvókája benne van és tiszta.

Sörös Balázs Creative Commons License 2014.11.29 0 0 2712

Fagor ECO PLUS FA- 20E jelű a cirkó.

17,5 fokos hőmérsékletre melegítettük fel a lakást.

A víz hőfokot nem tudom megmondani, mert az a mutató rossz a cirkón.

Mi szükséges még ahhoz, hogy véleményt tudjatok róla mondani?

A cirkón 4 fokozat van a vízhőfokhoz is és 4 a gázhoz is. A víznél 2-esre van állítva, a gáznál 1-esre.

Előzmény: sjohn (2711)
sjohn Creative Commons License 2014.11.29 0 0 2711

Ez így nagyon kevés.

Előzmény: Sörös Balázs (2710)
Sörös Balázs Creative Commons License 2014.11.29 0 0 2710

Sziasztok,

Normális, hogy a kombi cirkó felmelegítette a lakást a termosztáton beállított hőmérsékletre, de azóta is pár percenként bekapcsol és 20-30 másodpercekre megy? Most költöztünk először kombi cirkós lakásba és nem vagyunk tisztában vele, hogy ez így jól van-e.

Úgy gondoltuk, hogy felmelegíti és kb. fél óránként fog újra bekapcsolni, nem arra, hogy "percenként".

Köszi szépen a segítséget!

Topi7 Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2709

Sziasztok!

 

Westen star mastar gázcirkóm van, ami melegívíz megnyitására sokszor újraindul. Mi lehet a hiba oka?

 

Lev25 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 2708

Sziasztok!

 

Szeretnék egy kis segítséget kérni a hozzáértőktől, tapasztaltaktól!

 

Néhány napja, hogy elkezdtünk fűteni és a cirkó egy furcsa dolgot művel, amit tavaly télen (amikor beköltöztünk) még nem tett. Belobban, hangosan kattan egyet, elalszik a láng, "szüttyög" egy kicsit, majd ismét begyújt, stb úgy 3-4x, utána megy. Mitől lehet ez, hogyan tudnám elejét venni?

 

Radiant a márka. 

 

Köszönöm szépen a segítséget!

nixon70 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 2707
Előzmény: spud83 (2705)
nixon70 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 2706
Előzmény: spud83 (2705)
spud83 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 2705

Sziasztok.

Azzal a problémával fordulok hozzátok hogy vsn egy saunier d. Thame classic készülékünk és egy honeywell t6360-as termosztát hozzá.a baj az hogy a termosztát nem kapcsolja ki/be a kazánt automatikusan.ha eltekerem a gombot kb 16fok környékén bekapcsolja a kazánt (a lakásban kb 21 fok van) és innentöl kezdve addig megy amíg újra le nem kapcsolom.

A lakást új, fogalmam sincs a készülék előéletéről.az lehet hogy rosszul van bekötve a termosztát?

 

Köszi

Zsombi

nixon70 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 2704

A két agyament fikanikkel ne foglalkozz,ha viccnek szánta,elmegy,ha meg komolyan gondolja,sürgősen orvost neki!!!!! :-)))

Előzmény: hadzsinora (2698)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 2703

te meg ugyan az vagy mint az elozo.... bb3nzO ...es ugyan az ment az agyatokra !

Előzmény: drrcs001 (2701)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 2702

elso hozzaszolasnak nemsemmi ?

tudsz meg ilyet ?

> levego radiatorba > kavitacio ...hol radiatorba ?? es ezert szakad le a tormelek ???

> ha megszorul a szelep mitol/miert szivarog ??

DE ez a legjobb !

 Így a cirkó nem tudja rendesen felfűteni a hőközeget, mely feszültséget generál a tágulási tartályban, ami biztonsági szelep híján akár fel is robbanhat. 

 

mivel itt a gravitáció erősebben hat a hidro-tőkesúlyra.

 

te mit szivsz ?

Előzmény: bb3nz0 (2700)
drrcs001 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 2701

Kedves Nóra!

A probléma megoldása attól is függ, hogy milyen típusú a kazán. Alapvetően létezik mono- bi- és tricirkulásis ventillációval operáló fajta.

Ennek megállapításához a radiátortartó konzolcsonkok belső felén található nyilvántartási szám (ún. RKCsNySz) utolsó 16 számjegyének Pornhubedátor-nyilvántartási rendszer alapján történő beazonosítása szükséges.

Amennyiben a rendszer típusa mono- vagy bicirkuláris, akkor a bb3nz0 felhasználó által javasolt módszer eredményes lehet, a tricirkuláris ventillációjú rendszereknél azonban a speciális kavitáció-aktivizátor kardántengelye körül elhelyezett szimmering részleges perforációja, vagy átszakadása okozhatja a problémát.

Ezzel a hibával nagyon vigyázni kell, mert az ilyen módon kicsapódó pára hatására a rendszerben felgyülemlett bihidrogén-monoxid illuminációja során mégrező gázegyveleg kerülhet a levegőbe, ezért ha ilyen hibát tapasztal, szerintem ne aludjon egy légtérben a csöpögő szeleppel, hanem sürgősen hívjon vizibuzerátort.

Remélem, még nincs késő és tudtam segíteni!!!!

 

Előzmény: hadzsinora (2698)
bb3nz0 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 2700

Szia!

 

A szemcsés anyaggal elszennyeződött szelepek hajlamosak a megszorulásra, amit okozhat szivárgást. A fűtőtestben levegő gyűlik össze, mely kavitációt eredményezhet és a leszakadó törmelékek eljutva a cirkóhoz tönkretehetik az egész rendszert. Így a cirkó nem tudja rendesen felfűteni a hőközeget, mely feszültséget generál a tágulási tartályban, ami biztonsági szelep híján akár fel is robbanhat. Társasházaknál ez igen gyakori probléma, általában a legfelső szinten okoz problémát, mivel itt a gravitáció erősebben hat a hidro-tőkesúlyra. Célszerű évente átnézetni a fűtésrendszert hivatásos vizibuzerátorral, hogy ezektől a kellemetlenségektől megkíméld magad.

 

Remélem hasznos tanácsokkal szolgáltam!

 

Üdv,

 

Béla

Előzmény: hadzsinora (2698)
nixon70 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 2699

A szelepet meg kellene csinaltatni,hogy ne csepegjen,mert a sok utantoltes nem tesz jot a rendszernek

Előzmény: hadzsinora (2698)
hadzsinora Creative Commons License 2014.10.30 0 0 2698

Sziasztok!

 

Albérletben lakom egy hónapja és még sosem volt szerencsém kombi kazánhoz és megköszönném, ha valaki, akinek van tapasztalata vele, megválaszolna egy kérdést nekem! :)

 

1,3 bar az alapnyomás, a tulaj szerint ez alá nem mehet. Megmutatta, hol kell engedni vizet a rendszerbe, de állította, hogy sosem kell, max egy évben egyszer, mert nem szokott lecsökkenni ez alá. Ehhez képest egy hónap alatt már négyszer történt meg, hogy reggelre 1.3 alatt volt....ma reggel például 1,0 volt...nekem nem nagy megterhelés, akár minden reggel elcsavarni azt a kis fekete pöcköt, vizet engedni a rendszerbe és normalizálni a nyomást, de nem tudom, hogy nem fog-e tönkremenni, vagy hogy ez mennyire nagy probléma. Az egyik radiátorból a szabályozó csapnál csöpög a víz (napi 1-2 dl), alátettem egy kis tálat és részemről el van intézve. :).....Lehet ebből később nagyobb probléma, vagy nem kell aggódnom?

 

A választ előre is köszönöm!

 

Üdv:

Nóri

pyf Creative Commons License 2014.10.29 0 0 2697

Ez egyre rémesebb. Fogtam a multimeter-t, és nekiálltam méricskélni. A képen látható A és B kapcsokon mindössze 40-50 V-ot találtam, miközben a szivattyú rendesen megkapta a 220-at. Ugyanezek az értékek voltak a másik képen lévő kábelkáoszban is.

Amennyiben a Greatz nevű alkatrész az, amit zöld nyíllal jelöltem, nos azon nem találtam 2 olyan kapcsot, amik között lett volna bármilyen egyenfesz. Felette a fehér (2x4-es) kapcsokat is végigmértem ellenállásmérővel, de ott sem találtam mérhetőt. Mármint végtelen ellenállása volt mindenütt. Gondolom, ezek a tekercs kapcsai.

 

Engedelmeddel küldtem Neked egy email-t a profilodon található címre. Kérlek, olvasd el, ha van rá 1-2 perced.

 

Előre is köszönöm.Üdv

Pyf

 

Előzmény: sjohn (2696)
sjohn Creative Commons License 2014.10.29 0 0 2696

Az elég karcsú.

Azért még ,nem ártana megnézni, hogy a szelep kap-e ménkűt.

Kitekered a termoelemet, leveszed a szürke tetőt és megnézed kap-e 230-at, ha igen, akkor megméred, hogy a tekercs másik végén levő Greatz ad-e ki egyen feszültséget.

Ha befelé meg van a 230, de egyenfesz nem jön ki, akkor két lehetőség van:

-meghalt a tekercs, de ezt egy Ohm mérővel ellenőrizheted,

_megdöglött a Greatz, pár szásas tétel, kicseréled.

Előzmény: pyf (2694)
ArtArt Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2695

koszi

Előzmény: cat5409 (2693)
pyf Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2694

Na, itt vagyok! Megnéztem, mi újság a szivattyú tengelyével. Horony nincs rajta, úgyhogy csak annyit tudtam tenni, hogy a csavarhúzót nekinyomtam a tengelyvégnek. Így is viszonylag csekély ellenállással meg lehetett állítani. Mint tegnap írtam, a fordulatszáma amúgy is csak töredéke az előírt 2500-nak, és ezek szerint nyomatéka sincs.

 

Fogalmam sincs, mekkora ellenállással lehetne megállítani egy jól működő szivattyút, de ez nagyon gyengének tűnt. Nem tudom elképzelni, hogy ez lenne a normális üzemi állapot.

 

 

Előzmény: sjohn (2690)
cat5409 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2693
Előzmény: ArtArt (2692)
ArtArt Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2692

Sziasztok! - latom van itt elet. Az en kerdesemre nem tudjatok a valaszt esetleg? - mert valamit szeretnek vele csinalni... :s

 

Beteszem meg1x:

 

Sziasztok!

 

Segitseget szeretnek kerni.

Junkersz kombi cirkom van (a tipust nem tudom mert nem tudom hol van rajta), es az a jelenseg hogy ha kinyotom a melegvizet es elzarom akkor a szivattyu nem all meg.

Tudom hogy alul van egy kapcsolo egy fekete kapcsolohazban es azt leszerelve es nyomogatva tokeletesen mukodik, szoval ugy tunik hogy a tomszelenceben levo tuszelep nem nyomja meg elegge. De eddig megnyomta. Az egesz 2 csavarral fixalt alsotest nem mozog, tehat nem az a baj hogy az egesz lefele mozdul es emiatt nem nyom eleg nagyot a tuszelep.

Meg egy erdekes jelenseg van: ha elzarom a vizet az egesz lakasban, akkor azonnal leall a szivattyu es nem indul (helyesen) akkor sem ha ranyitom. Tehat ha a nyomas megszunik a nyomo oldalon akkor. Amugy kicsit csopog is, de ettol most tekintsunk el ha lehet.

 

Koszi, Art

 

pyf Creative Commons License 2014.10.28 0 0 2691

Valahogy megpróbálom ellenőrizni, van-e feszültség, bár egyelőre nem tudom, hol és mit mérjek.

A szivattyú tengelyét megnézem ismét, de erre legközelebb este kerülhet sor. Még jelentkezem.

Addig is köszönöm az eddigi válaszaidat.

Üdv

Pyf

 

Előzmény: sjohn (2690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!