Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 2018.12.11 -2 0 16883

Ez az engedélyezett és már megkezdett BUD parkolóház építés letiltás hogy van? Ilyen esetben nem kell az államnak azonnal kifizetnie a már elvégzett munka értékét az építtetőnek plusz a félbehagyással keletkezett üzleti kárt? Lesz-e nemzetközi gazdasági döntőbírósági per, ahol majd a magyar adófizetők állják az euró tízmilliókat az előre látható elmarasztalás után? Miért nincs politikai felelős, aki lemond emiatt?

czy Creative Commons License 2018.09.08 0 0 16882

Hal!

 

Az EUROWINGS is a WIZZAIR/RYANAIR karámból indul?

Melyik társaságok tartják a kedves utasokat a karámban?

BJ Creative Commons License 2018.07.07 0 0 16881

Kossz a visszajelzest, tovabbitom az illetekesnek

 

en mar egy ideje nem a boltosokat boldogitom, hanem mindenfele exceltablakat gyartok :-)

Előzmény: Utas2 (16878)
Gulper Creative Commons License 2018.07.06 0 0 16880

Rejtő Jenő nyomán csak annyit tudok mondani, hogy nem lehet minden váratlan csőtörés mellé vízvezeték szerelőt állítani.

 

Előzmény: matemato (16879)
matemato Creative Commons License 2018.07.06 0 0 16879

Most nézem, hogy volt már hasonló reptér lezárás. 2012 december 7-én egy teljes napra lezárták a repteret, mert eltört egy hővezeték.  A Budapest Airport ugyanúgy vis maior-nak minősítette az esetet, és minden felelősséget elhárított. Mintegy 7500 utas volt érintve, nem kaptak kártérítést. Indult rendőri nyomozás is, de az eredményét nem találtam meg.

 

Hogyan úszhatja meg a Budapest Airport az ilyen ügyeket??? Milyen kockázata van a reptér üzemeltetésének? Ha minden rendben megy, akkor beszedik a hasznot, ha pedig nem, akkor kiakasztják a vis maior táblát. Soha semmiért nem felelősek? Akkor mit jelent a reptér üzemeltetése?

 

Ezen kívül nézem Hardy Mihály nyilatkozatát a HírTV-ben június 8-án. Fapofával azt mondja, hogy az utasok kérjenek kártérítést a légitársaságoktól, hiszen velük állnak kapcsolatban. Aztán majd a légitársaságok, a reptér és a biztosítók egymás között lezongorázzák, hogy ki fizet kinek és mennyit. És képes azt mondani, hogy "szerencsére az utasokat ez már nem érinti". Nyilatkozza ezt úgy, hogy pontosan tudja, hogy a légitársaságok vis maior-ra hivatkozhatnak, és semmilyen kártérítést nem fognak adni az utasoknak. Van bőr a képén...

Utas2 Creative Commons License 2018.07.06 -1 0 16878

Nyilvánvalóan kinőtte az infrastruktúrát a forgalom, és erről nem a személyzet tehet.

 

A múlt héten volt egy AMS-BUD-AMS fordám easyvel. Odaúton méretes késést hozott össze a gép. Érkezéskor a szokásos (?) tömeg a 16 méteren.

 

Visszaúton - ha lehet - még nagyobb tömeg, a szekunál is és a tranzitban is. Galyassy úrnak viszont kudos, mert amíg sorban álltam a “Fast Track” sorban (csak a nevében az), figyeltem a munkáját, jópofán, odafigyeléssel melózott. Good job!

 

Viszont, BJ, figyu,

 

eddig 4-szer voltam ebben a sport bar elnevezésű ? emeleti vendéglátóipari egységben. A kiszolgálás valami borzasztó, most is ültem ott vagy 80percet, és a személyzet fejveszetten rohangál ide-oda, de a vendégek közül sokan 20perc múlva felálltak, mert még egy hello-t sem kaptak. Qrvára nincs megszervezve a hely - és nem öregbíti a reptér hírnevét...

 

A karám meg mindig egy “élmény”, pláne, ha visszafele is késik a gép (késett.)

 

Jövő héten is lesz egy fordám, KLM és Lufi kombó, AMS-BUD-AMS megint.

Előzmény: Gregor83 (16870)
malazs Creative Commons License 2018.07.05 0 0 16877

Szerintem teljes mértékben igazad van, viszont ezt csak bíróságon keresztül tudnád lenyomni a torkukon, azt is csak akkor ha kellően tapasztalt és profi az ügyvéded, mert az ők ügyvédei bizony azok.

Előzmény: matemato (16876)
matemato Creative Commons License 2018.07.05 0 1 16876

A Budapest Airport-tól emialben azt a tájékoztatást kaptam, hogy

 

"2018. június 7-én 23:30 tájban egy felszálló repülőgép gázsugaras hajtóművének tolóereje hatására az üzemben lévő II. kifutópálya szélén kisebb sérülés keletkezett.

...

A II. futópályán keletkezett kár olyan – a közelmúltbeli extrém, csapadékos időnek is betudható – elháríthatatlan külső behatás (vis maior) következménye, amelyet Társaságunk előre nem láthatott, és melynek elhárítása nem volt elvárható. Ekként Társaságunknál felróhatóság nem állapítható meg; ebből kifolyólag a Budapest Airport Zrt.-t felelősség nem terheli."

 

Tehát, ha jól értem, akkor a vis maior ebben az esetben a következőket jelenti:

-- májusban esett az eső

-- egy gázsugaras hajtóművel rendelkező repülőgép felszállt

 

Pontosan melyik eseményre nem számítottak a kettő közül? Szerintem egyértelműen rendeltetésszerű használat közben sérült meg a kifutópálya.

 

Ezek után tud valaki egy olyan példát mondani, amikor nem vis maior egy káresemény? Tényleg kiváncsi vagyok.

malazs Creative Commons License 2018.07.05 0 0 16875

Többször is ellenőrzik a pályát naponta, illetve elég közel is volt a küszöbhöz, pont ahhoz a ponthoz ahol a gépek felgurulnak a pályára. szóval akár egy másik felszálláshoz készülődő gép pilótái is észlelhették.

Előzmény: Gulper (16874)
Gulper Creative Commons License 2018.07.05 0 0 16874

A minap volt az a kátyú. Néha azon töprengek, hogyan veszik ezt észre éjszaka ? Szabad szemmel aligha lehet meglátni, ha valahol középtájon van, ahol már/még a fel/leszálló is gyorsan megy. Esetleg beledöccen egy repülő ? Szerencsésebb esetben olyan helyen van, ahol a lassan (?) guruló gépből ki lehet szúrni. (Tényleg milyen gyorsan közlekednek a gépek a földön, amikor megközelítik a futópályát vagy érkeznek az előtérre ?)

malazs Creative Commons License 2018.06.30 0 0 16873

Bocs. 2B-re gondoltam amúgy, indulás terén is

Előzmény: Gregor83 (16870)
jr79 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 16872

A lakonikus válasz: mert ezt mondja a törvény (EU261 rendelet) és Európában jellemzően ez alapján fizetnek kártérítéseket a légitársaságok (máshol pedig még ez sincs). Én teljesen megértem, hogy ezt igazságtalannak érzed, de ebben az esetben maximum egy polgári perben lehet esélyed a repülőtérrel szemben.

Előzmény: matemato (16868)
matemato Creative Commons License 2018.06.30 0 0 16871

1 futópálya valóban elég, de nulla már nem. És mivel így alakult, ez a Budapest Airport felelőssége. Miért ússzák ezt meg kártérítés nélkül? Hogyan lehetséges, hogy kárt okoznak, és nem lehet őket felelősségre vonni? Legalább a légitársaságok be tudják rajtuk hajtani a kárukat? Vagy a repülőterek valami felsőbbrendű helyzetben vannak, és elég annyit mondaniuk, hogy "Szíves elnézésüket kérjük?", és azzal el van intézve?

Előzmény: malazs (16869)
Gregor83 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 16870

Teljes mertekben egyetertek az osszes leirttal. De hozzavehetjuk meg a 2B erkezesen levo kaoszt, mokor egyszerre fut be az Emir, a Qatar es a Turkish. Gyonyoru volt, amikor a 3 gep utasait raeresztettek a hatarellenorzesre es a szalagokra, ugy hogy meg a tel-avivi es moszkvai gep utsai a csomgjaikat vartak. A noi wc-hez 15 perc volt a sor.

 

 

Előzmény: malazs (16867)
malazs Creative Commons License 2018.06.30 0 0 16869

1 Futópálya is bőven elég, lásd előző hozzászólásomat. Pl SAW 3szor annyi utasforgalmat bonyolít és ha jól tudom Cargo-t is lényegesen többet, vagy Heathrow, és még sorolhatnánk.

Előzmény: matemato (16868)
matemato Creative Commons License 2018.06.30 0 0 16868

Én pont ezt tartom furcsának: nyilván a légitársaság (British Airways) szempontjából vis maior az, hogy lezárták a budapesti repteret és ezért nem tudtak ott leszállni. De miért nem történik az, hogy a British Airways behajtja a kártérítést a Budapest Airport-tól, és aztán odaadja nekem? Úgy érzem, hogy itt valami nem fair. Az egész repülés egy folyamat, és a folyamat során valaki elszúrt valamit, amiből nekem károm lett. Olyan, mintha egy étteremben a pincérnél hiába reklamálnék, hogy romlott a hús, mert azt mondja, hogy ez vis maior, hiszen ők már reggel romlottan kapták a hentestől...

 

Ami még nagyon érdekel puszta kiváncsiságból: az átirányított gépek miatt a légitársaságok hatalmas anyagi kárt szenvednek el, még úgy is, ha semmi kártérítést nem fizetnek az utasoknak. Hiszen ott vannak a hotel számlák az utasok elhelyezése miatt, ott van az extra üzemanyag költsége, és a személyzet túlórázása, stb. Ki állja ezt a költséget? A British Airways megrázza a vállát, hogy ez vis maior, és kész? Vagy szépen behajtják a Budapest Airport-tól? Ha ezt be tudják hajtani, akkor az én káromat miért nem?

 

És mi történik a repülőtéri illetékkel? A bécsi reptér nyilván behajtja (a British Airwaystől?), és a budapesti nyilván nem érdemli meg. De a jegy árában már benne volt, tehát Budapest egyszer már zsebre tette.

 

Továbbá: mennyire jogosan hivatkozhat a Budapest Airport vis maior-ra, ha az ő túlhajszolt üzletpolitikájuk miatt volt túlterhelve a kifutó, és emiatt nem bírta ezt a terhelést?  Kovkáztattak, hogy egy kifutó is elég lesz hónapokig, és nem jött be. Származik-e bármilyen kára a Budapest Airport-nak ebből kínos hercehurcából, amivel tönktertették többszáz ember egy napját? Van-e bármilyen kockázata a Budapest Airport-nak az üzemeltetrésben? Vagy csak zsebreteszik a hasznot amikor minden rendben megy, és különben pedig kiakasztják a vis maior táblát? Engem ez eléggé idegesít.

Előzmény: malazs (16866)
malazs Creative Commons License 2018.06.29 0 1 16867

Jó dolog azért hogy növekszik a reptér forgalma, folyamatosan új járatokat nyitnak, megy a hurrá propaganda.

Ez mind szép és jó.

Csak éppen illett volna ezeknek a feltételeit is megteremteni már!

2A check-in előtt tér már elviselhetetlen. UB képtelen lekezelni ezt a forgalmat kellő gyorsasággal. Erste hiénák már-már bicskanyitogató kategória, szerencséjük hogy az UB-n nem mehet át egy normál méretű bicska.

Poggyász szalagoknál tumultus, általában 1 órányi várakozás. Érkezésnél át kell verekedni a rokonokat váró tömegeken (kordonnal, korláttal egyszerűen megoldható lenne)

Taxis hiénák felhajtói továbbra is "zaklatják" az utasokat, miközben mellettük röhögcsél a biztonsági szolgálat.

Terminál előtti parkoló "elesett" hülye kiléptető rendszer, ha valaki elszúr valamit, torlódást okoz, nem tud visszafordulni, tolatni sem, így autó ott marad, séta az automatához, ha van aprója az a jobbik eset, ha nincs akkor még több idő. Mindeközben a mögötte feltorlódók ideje is leketyeg és kezdhetik játszani ők is ezt.

Igazi balkáni káosz reptér lett ez. Bár lehet a Balkáni már túl pozitív jelző lenne, mert ezen a téren is beelőznek lassan.

 

Utasmólókra szükség van ez nem kérdés, viszont nagyobb terminálra is, megfelelő infrastruktúrára is. Értem én hogy a SkyCourt által akartak nagy pénzt szakítani, de ez így alkalmatlan. Normális terminál fontosabb lett volna. No meg a bádogváros miatt lassan a gépeknek sem lesz kellő számú állóhely már.

malazs Creative Commons License 2018.06.29 0 0 16866

Vis maior.

 

Kártérítést elvileg a légitársaságtól kaphatnál abban az esetben ha nem vis maior. Itt a légitársaságon kívül eső oka volt a késésnek.

Mondhatjuk szerencsétlen egybeesés hogy akkor történt probléma mikor a másik pálya felújítása zajlott.

A légitársaságok biztos bevasalják az őket ért kárt,ez szerintem nem kérdéses.

Talán polgári peres úton neked is lehet némi esélyed arra hivatkozva hogy ha egy késés esetén a gép meghibásodása nem számít vis maior-nak, akkor a futópálya meghibásodása is karbantartás elmaradása miatt alakult ki. Kérdés hogy van rá kellő időd, pénzed, türelmed, és ér-e annyit a dolog?

Előzmény: matemato (16865)
matemato Creative Commons License 2018.06.29 0 0 16865

Én azt nem értem, hogy az átirányított gépek utasai miért nem kapnak kártrítést a Budapest Airport-tól. Az én gépem például Bécsben szállt le Budapest helyett, és hajnalig a reptéren bóbiskoltam, és utána busszal jöttem haza többedmagammal. Maga a gép mintegy 20 órás késéssel érkezett Budapestre, miután Bécsből délután újraindult. Hogyan lehetséges, hogy a Budapest Airport nem tudja üzemeltetni a repülőteret, de ezért az utasoknak semmilyen kártérítés nem jár?  

Előzmény: martinaxe7 (16864)
martinaxe7 Creative Commons License 2018.06.13 0 0 16864

A Flightradar és a rádiózás adatai alapján többen is azt valószínűsítik, hogy június 7-én 23 óra 20 perckor a 31R pályavég felé induló ATG4452 járatszámú Boeing 747-400-as, teljes terheléssel 300 tonnás Aerotranscargo óriásgép szakíthatta fel a már valószínűleg megrepedezett pályatestet.

Előzmény: martinaxe7 (16863)
martinaxe7 Creative Commons License 2018.06.13 0 0 16863
Szajci Creative Commons License 2018.03.30 0 0 16862

értem, köszi a segítséget :)

Előzmény: malazs (16861)
malazs Creative Commons License 2018.03.30 0 0 16861

Nem, ha bele tudod tenni,akkor az benne van ;-)

Előzmény: Szajci (16860)
Szajci Creative Commons License 2018.03.29 0 0 16860

igen, csak hallottam olyat ismerőstől, hogy a személyzet teszi bele, és eléggé szőrösszívűek, ezért kérdeztem, hátha van valakinek tapasztalata

Előzmény: malazs (16859)
malazs Creative Commons License 2018.03.29 0 0 16859

Írtad hogy sporttáska, ha nem tömöd agyig és puha falú, akkor simán bele lehet tömni a keretbe ;-)

Előzmény: Szajci (16858)
Szajci Creative Commons License 2018.03.29 -1 0 16858

sziasztok! poggyászproblémám van: most mértem meg az itthoni utazó(sport)táskáimat, de a magasságuk vagy 25 vagy 28 cm. A wizzair-nél 23 cm a megengedett. Esetleg, ha nem pakolom meg, és befér abba a wizzair-es ketrecbe, akkor fölengedik a gépre? Mi a tapasztalatotok? Tudom, hogy nagyon szigorúan veszik a fapadosok, mert ebből van lóvéjuk

Szajci Creative Commons License 2018.03.29 0 0 16857

köszönöm szépen :)

Előzmény: zerberus (16856)
zerberus Creative Commons License 2018.03.28 0 0 16856
Előzmény: Szajci (16854)
zerberus Creative Commons License 2018.03.28 0 0 16855
Előzmény: Szajci (16854)
Szajci Creative Commons License 2018.03.28 0 0 16854

sziasztok! Megkérhetek valakit, hogy föltölt egy képet a wizzair poggyászmérő ketrecéről?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!