Nem gondolja, hanem így is történt, bár egészen más, és másképp, mint ez bulvárszinten meg szokott jelenni. Épp elég olyan külső körülmény, esemény történt, ami a szavait utólag igazolta, noha egy percig sem kételkedtem benne, mert az apja vagyok, minden rezdülését ismerem.
Egy idegen világ tárult föl előttem, amitől féltem, mert nem ismertem, és félelmem a megismeréssel párhuzamosan oszlott el.
Mi lenne, ha megismerkednétek egymással? Ez most komoly! :-) Sokszor képes egy személyes találkozás a félreértéseket tisztázni! Nálam mindig előrelépést hozott, ha valakivel személyesen is megismerkedtem!
Hát igen.... ez jó kérdés.... Amikor a kisfiammal 10 éve efféle dolgok történtek, azt mondta, te leszel a következő a családból apa... Ez kedden volt és én csütörtökön már türelmetlenül vártam...
De végülis számomra csak az létezik, ami tudatosul bennem, így nyugodt lélekkel mondhatom, még nem vittek el.
van szerencsénk ismét találkozni? tudod egy bizonyos idő után, mint ahogy a fényen mint vizeken tudsz sikongozni, ugy a szavak értelmén is, s a magyar, igen a magyar beszéd csodálatos, s nagyon bánom, hogy kénytelen voltam más nyelvelveket is tanulni, ami miatt, most ha azokat is gondolom, van valami olyan hatása, hogy az nem mond semmit?
Hallattlan hasznos tanitások vannak, a többi nagy népek hiedelem világainak, amit vallás egy kicsit tulzás, ugy a budhizmustra mint az indiaiak, akik közvetlenebb kapcsolatba vannak a szüleik szellemvilágaival, mint most nekünk tüzzel vassal, el kell fogadnunk, a feletteseink Isten kegyélméből szavak értelmezését, s főleg a szemita allatvaló viszonyt, szellemileg is?
Nagyon jó jó jó leirása, hogy lehet a hegyet megmászni, mert agi a Ziont megmásza, aki a csucsra érkezik 1, azé minden, azaz ami látsz, az a tied? Persze csak a kiválasztot fajból, igy Jézus csak csuszda?
Az áramlással (Anuszóta szutta AN IV. 5.)
Ez a négyfajta személy található a világban. Melyik négy? A személy, aki az áramlással megy, a személy, aki az áramlás ellen megy, a személy, aki erősen áll, és az aki keresztül ment, túljutott, aki biztos talajon áll: egy brahman.
És ki az a személy, aki az áramlással megy? Van, mikor egy személy érzéki szenvedélyekbe merül és gonosz tetteket követ el. Ezt hívják a személynek, aki az áramlással megy.
És ki az a személy, aki az áramlás ellen megy? Van, mikor egy személy nem merül érzéki szenvedélyekbe és nem követ el gonosz tetteket. Bár fájdalommal járhat, bár szomorúsággal járhat, bár lehet, hogy sír, arcát könny fedi, a szent életet éli, ami tökéletes és tiszta. Ezt hívják a személynek, aki az áramlás ellen megy.
És ki az a személy, aki erősen áll? Van, mikor egy személy, az első öt béklyót* teljesen legyőzve, ezért újraszületik [a Tiszta Helyeken], ott teljesen szabad lesz, sosem tér vissza abból a világból. Ezt hívják a személynek, aki erősen áll.
És ki az a személy, aki keresztül ment, túljutott, aki biztos talajon áll: egy brahman? Van, mikor egy személy, a tudati zavarodottság legyőzésével, belép és megmarad a zavarodottság-nélküli éberség-szabadulásban és tisztánlátás-szabadulásban, ismerve és megjelenítve magának az itt és mostban. Ezt hívják a személynek, aki keresztül ment, túljutott, aki biztos talajon áll: egy brahman.
Ez a négyfajta ember található a világban.
Érzéki szenvedélyekben kötetlen emberek,
szenvedélytől nem üresek,
belemerülve az érzékiségbe:
visszatérnek a születésbe és öregségbe,
újra és újra
vágytól ostromolva
az áramlással mennek.
Így a megvilágosodott,
éberséggel megalapozta
az érzékiségbe és gonoszba nem merülést,
bár fájdalommal járhat,
elhagyhatja az érzékiséget.
Úgy hívják:
aki az áramlás ellen megy.
Bárki,
elhagyva az öt szennyeződést,
tökéletes a gyakorlásban,
nem zuhan vissza többé,
éberségben képzett,
elnyugodott érzékekkel:
úgy hívják
aki erősen áll.
Ki a magas és alacsony
minőségeket mind ismerve
elpusztította,
végükre ment,
nem léteznek:
úgy hívják
a tudás mestere,
aki beteljesítette a szent életet,
elment a világ végére,
túljutott.
*tíz béklyó: 1. énképzet, 2. kétely, 3. szertartásokhoz és szabályokhoz való kötődés, 4. érzéki vágy, 5. ellenszenv, 6. finomanyagi létezésre irányuló vágy, 7. anyagtalan létezésre irányuló vágy, 8. önhittség, 9. nyughatatlanság, 10. nem tudás
A mítoszokkal, illetve a bennük előforduló szimbólumokkal és jelképekkel foglalkozó szakirodalom számára már tisztázott tény, hogy ezek az archaikus gondolkodás termékei. Az archaikus gondolkodás nagyon különbözik a történelmi kor emberének racionális gondolkodásától, amely, mint köztudott a lineáris logikán alapszik. Az archaikus gondolkodás teljes egészében az analogiás logikára épül. Ezt legtömörebben Hermes Trismegistos szavaival lehet jellemezni: "Ami fenn van az megfelel annak ami lenn van, és ami lenn van az megfelel annak ami fenn van." Tehát minden valóságszint között megfelelés van. Az analógiás logika legfőbb művelete éppen az analógiák, a megfelelések feltárása. Ebből adódik végső igazsága is, a „Minden egy” tétele... Tehát annak az archaikus kornak a gondolkodását, amelyben a mítoszok keletkeztek és még betöltöttek egy funkciót, az analógiás logika, a megfelelések feltárása jellemezte. A mítoszokban megnyilatkozó kor embere olyan jellegű információkat hagyott reánk, amelyekhez szokványos látásmódunk, racionális gondolkodásunk nem ad kulcsot. Mai szóval élve a két gondolkodási rendszer nem kompatibilis. Be kell lépnünk tehát az analógiás logika rendszerébe, amennyiben hozzá akarunk férni a formai burkon túl lévő, a lényeges információkhoz. Minden bizonnyal nagy horderejű információkat tartalmaznak ezek a megnyilatkozási formák, hiszen évezrededekkel dacolva jutottak a mai kor emberéhez. Az archaikus gondolkodás ilyenszerű, kompatibilis rendszerben történő vizsgálatát lehetővé teszi az új modell, a hologram. (Gábor Dénes magyar tudósnak köszönhetően.) A hologramban minden részlet tartalmazza, hordozza az egészet. Tulajdonképpen a megfelelések, az analógiák magasabb szintje ez. Egy új, ismét egységes világkép van alakulóban, amely holisztikus. Ezt a holisztikus modellt, amely szerint minden részletben benne van az egész, próbáltam alkalmazni én is, eredetmondáink vizsgálatához. Úgy gondolom, hogy minden állításom próbája éppen az, hogy, akárcsak egy hologram részlete, tartalmazza a nagyobb egységet, az egészet, amelybe teljesen illeszkedik.