Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 4 napja 0 1 328888

Hagyd már a komcsi propaganda szöveget, nincs egységes nyugati akarat sem, ahogy magyar sem, nincs megtiltva ,hogy minőségi elérhető árú buszokat gyártsunk, csak nem tudunk, mert bénák vagyunk, megteszik helyettünk a lengyelek, már mi is tőlük vásárolunk trolit, pl, igaz Skoda hajtással, aminek semmi köze a VW-hez.Szóval a nyugat hibáztatása helyett, inkább itthon kellene rendet tenni, először a fejekben.

Előzmény: padisah (328884)
Auralianus Creative Commons License 4 napja 0 0 328887

Megint csak a felét olvastad el....

 

 

... mivel nem csak bér, de TB únió is lenne... a közalkalmazottakat pont nem a magyar költségvetésből fizetnéd, oda a járulékok

be sem kerülnének, ahogy a nyugdíj sem :) Menne az egész egy központi kasszába, ahonnan aztán mindenkit fizetnének is. 

Ergo a közszféra, az oktatás és az egészségügy pont nem ellehetetlenedne, hanem a finanszírozás részben függetlenedne a
nemzeti költségvetés helyzetétől.

 

 

... az elmaradott magyar iparért pedig nem kár... van elég innovációs kapacitás a más alapokon történő újraépítéséhez, ráadásul

a KKV-k már eleve a nyugatiakkal egyező feltételekkel működnének tovább. Lenne fizetőképes kereslet a szolgáltatásokra IS...

 

 

IGEN... ez természetesen azzal járna,  hogy a szociális demagógia, mint politikai eszköz nagyrészt mergszűnik létezni...

Előzmény: padisah (328886)
padisah Creative Commons License 4 napja -1 0 328886

ha bérúnió lenne az úniós tözsországokkal, akkor:

- iszonyú gyorsan becsődölne a tőkehiányos, és technológiailag elmaradott magyar ipar

- sokszorosára ugrana a közalkalmazottak bérköltésge, amit nincs miből fizetni

- biztosan megállna az összeszerelő/ssc telepítése az országba, de inkább elvinnék a meglévőket is, vagy vissza nyugatra, vagy az únión kívüli országba, ahol nem kötelező a bérúniót tartani

 

szóval ez kb gazdasági öngyilkosság lenne

 

a kilépés az únióból, és a norvég-svájcihoz hasonló társult tagság inkább járható út lenne, de az únió a brexithez hasonló módon büntetné a szökevényeket

kereskedni meg már csak geológiai okból sem nagyon lehet mással mint az eu-val, tehát mindenképpen oda integrálódna a gazdaság, csak ezt megdrágítanák vámokkal

 

pont ma jutott eszembe, hogy pl a jugoszlávok a rendszerváltás előtt nem húztak vasfüggönyt hogy benntartsák a munkaerőt, el is ment nyugatra a lakosság tehetségesebbik része, és ma demográfiai katasztrófájuk van, elcigányosodás

 

ma az únió egyik alapelve a munkaerő és szolgáltatások szabad áramlása (gondolom ebbe a termékeket és a cégeket is beleértették)

 

tehát a választás, hogy a kelet-nyugati bérkülönbség kiegyenlítődése a cégek, vagy a munkaerő áttelepülésével valósul-e meg, tolódik a munkaerő migrációja felé, ami kelet-európát gyászosan lezülleszti

 

tehát nekünk tulajdonképpen az lenne az érdekünk, hogy a munkaerő vándorlását blokkolni, helyette a cégek vándorlását elősegíteni

 

ez még mindig a kelet-európa gyarmatosítását jelenti, tehát a kínaiakhoz hasonlóan kötelezővé kellene tenni vegyesvállalatok létrehozását, amiben helyi vállalkozóknak, illetve az önkormányzatnak van tulajdonrésze, de nem döntéshozó tehát 50% alatti, hogy megmaradjon a nyugati vállalkozók vállalkozási szabadsága, megérje nekik technológiát exportálni, ugyanakkor kevesebb profitot tudjanak hazatalicskázni

Előzmény: Auralianus (328885)
Auralianus Creative Commons License 4 napja -1 0 328885

Ezt a stratégiát leginkább azzal lehetne ellensúlyozni, hogy az EU-n belül egységes bértarifa megállapodásokat, egységes szociális juttatásokat,

egységes nyugdíjat, közös egészségügyi és társadalombiztosítási rendszereket erőltetné a mindenkori kormány. Akkor ugyanis nem a mostani
rendszerben, az amúgy is csak helyi kontextusban értelmezhető "hozzáadott érték" arányában részesülne a dolgozó a megtermelt javakból....

 

...a visegrádi négyek állampolgárainak (+lengyelek) EZ LENNE az alapvető érdeke. 

 

 

Ehelyett különutaskodás megy... aminek a vége képzett munkaerő, vásárlőerő és innovatív kapacitás nélküli országok kialakulása lesz... amik

vagy félfeudális állapotokba süllyednek... vagy átalakunak "bulinegyeddé" ahová berúgni+randalírozni járnak a fiatalok... vagy kilépés az EU-ból

aminek még katasztrofálisabb következményei lesznek...

Előzmény: padisah (328884)
padisah Creative Commons License 4 napja -1 0 328884

és szerinted ez rendben van? Mert szerintem viszont gyászos, és leginkább ez mutatja meg mind a rendszerváltás csődjét, az azóta bármely politikai erő által megvalósított gazdaságpolitikákat.

 

Valójában Magyarország nem felzárkózott a nyugathoz, hanem eladta saját magát nekik. A termelőeszközt, az ingatlant, a munkaerőt stb. Saját magyar termék az kb a munkások etetése, meg az ide telepített nyugati cégek rezsije: áram, víz

 

ja nem, mert már azokat is a nyugatiaknak privatizálták

 

A nyugat pedig pontosan abban érdekelt, hogy Magyarország örökre alacsony bérköltségű összeszerelő ország maradjon. Konkrét lépéseket tesznek, hogy ez az állapot tartósan fennmaradjon. A CEU fő funkciója pl. azok nyugatra költöztetése, akik képesek lennének sikeres helyi vállalatokat létrehozni.

Előzmény: Rangun (328877)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 328883

A gyartas mindig igazodik a kereslethez. Van egy adott darabszam, ami felett erdemes kozel vinni a gyarat a piachoz.

 

A hagyomanyos X3 is tobb helyen keszul.

Előzmény: Auralianus (328881)
QuantumSingularitas Creative Commons License 5 napja 0 0 328882

A CATL egyik szagembere aszonta, hogy a szallitgatas (meg a szallitasi idö) is fontos szerepet jatszik, ... az is egy gazdasagi tenyezö.

 Miután a légi szállításról le van a li-ion tiltva, hajóval vasúttal tényleg kicsit sokáig tart.


Ha ugy gondoljuk, hogy 1 kWh akku ipari ara ~100 $ (ill. oda kivanunk jutni), akkor olyan kabatgombgyarat kell epiteni, amely 2 $/akku gyartasat lehetöve teszi ...

 

Fellendül legalább tűzoltó szerek gyártása is.

Előzmény: _Berci (328876)
Auralianus Creative Commons License 5 napja 0 0 328881

Szerintem is megosztják a termelést, egy ponton túl eléggé nehézkes lennea logisztika.

Előzmény: shadowbull (328880)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 328880

Amugy szerintem az USAban is fogjak gyartani, ugy logikus.

Előzmény: Auralianus (328879)
Auralianus Creative Commons License 5 napja 0 0 328879

Ez még változhat... attól függően, hogy menet közben ki mire és mekkora vámot vet ki ;)

Előzmény: shadowbull (328878)
shadowbull Creative Commons License 5 napja 0 0 328878

"az iX3 gyartasa kizarolag Kinaban lesz"

 

Az elozot meg az USAban. Hatalmas problema.

 

Ja, nem is.

Előzmény: _Berci (328876)
Rangun Creative Commons License 5 napja 0 0 328877

Meg nekünk is, mivel nálunk készülnek a német gépek, az exportunk túlnyomó többsége multik adják, vagy multiknak való beszállítás.Tavaly volt vagy 90 milliárd euro a magyar export amiből a magyar ember vagy 6-ot tudott összehozni az EU álltal támogatott mezőgazdaságával,a többi a németeknek, franciáknak, amerikaiaknak, izraelieknek, osztrákoknak, japánoknak köszönhető, akik befektettek ide, vagy akiknek beszállítunk.

Előzmény: zöldkomcsi. (328874)
_Berci Creative Commons License 5 napja -4 0 328876

 

A CATL egyik szagembere aszonta, hogy a szallitgatas (meg a szallitasi idö) is fontos szerepet jatszik, ... az is egy gazdasagi tenyezö.

 

A Tesla akkugyartasa "kabatgombgyartas". Egy 2170-es akku ~20 Wh-t tud, vagyis ~50 db ad 1 kWh-t. Ha ugy gondoljuk, hogy 1 kWh akku ipari ara ~100 $ (ill. oda kivanunk jutni), akkor olyan kabatgombgyarat kell epiteni, amely 2 $/akku gyartasat lehetöve teszi ... ennek ugy tünik, fejlett gazdasagu (fejlett infrastrukturaju) orszagokban ... es környezetben nincs komoly akadalya ... Ez egy olyan területnek tünik, ahol a gyartas visszajön/visszajöhet Kinabol ...

 

Különben a BMW nagyot fog meg küszködni azzal, hogy az iX3 gyartasa kizarolag Kinaban lesz. Az "egyeb" piacokra, mondjuk az EU-ba meg majd honapokig kell hurcolni az autokat (azert Kina se kicsi).

 

(Ahol a CATL akkugyara epül Nemetorszagban (Thüringia, Erfurt mellett), ott közvetlen autopalyacsatlakozas van ... es a nagy autogyartok 100-130 km-en belül vannak.)

 

Előzmény: Rangun (328869)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 0 328875

Nyugi! Csak megmutattam, hogy a zöldkomcsi is tud szemétkedni személyeskedni, másokból hülyét csinálni.
(na ezekből mondjuk tényleg nem nehéz, tehát nem dicsekedni akartam )

zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 0 328874

Nem tudom mekkora az a piac, gépipari termékekről van szó, a németnek igénye volt rá, az biztos.

Előzmény: Rangun (328873)
Rangun Creative Commons License 5 napja 0 0 328873

Buta, D-Amerika kis piac, kis vásárlóerővel, leírom neked mi a nagy, mert nem vagy képben, EU nagy piac, ahogy az USA, és Kína is, a többi kicsi, esetleg még Japánt hívhatjuk közepesnek.

Előzmény: zöldkomcsi. (328871)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 0 328872

Angliáról beszélsz? Az előbb még azoknak osztottál egy kis észt.

Előzmény: Rangun (328870)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 1 328871

A te agyadban ott igen. A valóságban meg úgy engedték be az eu robot izé...mizé.... csúcstechnikát D-Amerikába ha az eu ba meg a brazil csirkét. Versenyezzen a magyar csóró tyúkól takarításban brazil rabszolgával, kukorica kapálásban argentin gmo val ha tud.

E nélkül a német munkaerő robotostul mindenestül lenne versenyképtelen.

Előzmény: Rangun (328869)
Rangun Creative Commons License 5 napja 0 0 328870

Nem, az ostoba komcsik hatalomba emelése a probléma, ennyit tud egy buszsofőr, nálunk meg egy gázszerelő, és egy másodosztályú focista kezében van az ország.

Előzmény: zöldkomcsi. (328868)
Rangun Creative Commons License 5 napja 0 0 328869

A Tesla is valószínű német földön fog autógyárat építeni. A robotizáció versenyképessé teszi a német munkaerőt is, az olcsóbb országokkal szemben, arról nem beszélve, hogy a magas bérek mellett, könyebb a munkaerőhiányt megoldani.

Előzmény: _Berci (328867)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 1 328868

az ostoba komcsi szocialista diktatúrák még úgy sem, lásd Venezuela, ahol már a WC papír ellátás is akadozik.

 

az olaj lenne a probléma, mert Kubában az nincs, wc papír viszont van? Tehát a kettő kizárná egymást? Jobb olaj nélkül? 

Valójában nem vagy te annyira hülye mint amilyet csinál belőled a zöldkomcsi, csak nem mindég tudjátok valójában mit beszéltek.

 

Amiért válaszolgatok annak oka, hogy ahogy mondtam a minap, jóval később fogtam fel, a hozzátok hasonlónak is lehet igaza, csak a vak hitetek elnyomja a megnyilvánulását.

Előzmény: Rangun (328866)
_Berci Creative Commons License 5 napja -3 0 328867

 

BMW az autoiba az EV akku igenyet CATL (kinai akkugyarto) Nemetorszagban felepitendö gyarabol kivanja fedezni.

 

https://insideevs.com/bmw-inks-4-7-billion-battery-contract-with-catl/

 

Rangun Creative Commons License 5 napja 0 0 328866

Már hogyne lenne, csak a demokráciák viszik valamire, ahol szabadon élhetnek, és vállakozhatnak az emberek, diktatúrák maximum az olaj kincsekből tudnak ideig óráig hasonló életszínvonalat elérni, ha jó sok az olaj, és kevés az éhes száj,  az ostoba komcsi szocialista diktatúrák még úgy sem, lásd Venezuela, ahol már a WC papír ellátás is akadozik.

Előzmény: zöldkomcsi. (328863)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 0 328865
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 0 328864

És? nem úgy lett még minden? na erről van szó.

Rangun alakítása ma ez, hogy a kgst ből nyugatra vágytak az emberek, pedig pont onnan tán a legkevésbé. Burgenlandból Salzburga többen mint Sopronból Bruckba.

...na meg az a maffia =kommunizmus amivel nagyot alakított itt a minap. ((((-: na ugye, hogy vaktyúk talál szemet? ((((-:

Előzmény: ,m,1710 (328860)
zöldkomcsi. Creative Commons License 5 napja 0 0 328863

Vettem észre, pl Antwerpenben kialakult egy portugál város rész, a bruxellesi görög az megvolt már 1985 ben is.

 

Lüke! Te! ((((((-: A világnak mindég voltak közponjai és perifériái, de ennek semmi köze a politikai rendszereknek, az következménye a helyzetnek nem okozója. Ezt próbálgassad feldolgozni. Na! Egyrészt!

De másrészt akkor ha nincs vasfüggöny lett volna réz függöny amit a másik oldal épít mert más volt még akkor ott a demográfiai helyzet, még egy yugo esetleg elment volna de tömeges már nem.

Előzmény: Rangun (328858)
_Berci Creative Commons License 5 napja -4 0 328862

Ebben van valami ... de ez vegülis egy olajos topik ...

Előzmény: Rangun (328859)
_Berci Creative Commons License 5 napja -4 0 328861

 

Tesla Model 3, Model X, & Model S = #1, #2, #3 In US Electric Car Sales

 

https://cleantechnica.com/2018/07/09/tesla-model-3-model-x-model-s-1-2-3-in-us-electric-car-sales/

,m,1710 Creative Commons License 5 napja 0 0 328860

Ma nekem nemkell beszolni "Rangun" elitéz téged

csak anyit, hogy a könyökön jönek ki a "joslataid'

 

Előzmény: zöldkomcsi. (328840)
Rangun Creative Commons License 5 napja 0 0 328859

Nem az olaj fog elfogyni, hanem  a klíma lesz katasztrófális.

Előzmény: _Berci (328857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!