Egy technikai problémában szeretnék tanácsot kérni tőletek. 2004-es szívó benzines Touranom van. Tavaly télen jelentkezett először az a probléma, h. hidegben nem tudja tartani az üzemi hőmérsékletét. A mostani, fagypont feletti időben is szokatlanul lassan melegszik be, és ha ezután egy minimális fűtést kapcsolok, 1-2 percen belül visszahűl 90 fokról 70-re. (A befújt levegő is lehűl, tehát nemcsak a kijelző rossz.) 800 m lejtőn (sebességben) lemegy 50 fokra. A motor egyébként ugyanúgy húz, ugyanúgy reagál, a hangja is normális. Autópályán 130-nál tavaly tél végén már esélytelen volt folyamatosan fűteni. Tavasztól érthető okokból megszűnt a probléma, de most - csodák csodájára - újra jelentkezik. :) Az Opel kadettemben megoldottam a dolgot egy kartonpapírral, itt nyilván a szervíz lesz a megoldás, de mi lehet az oka? Ötlet?
Egyre több kötelező felszereltség van, amit muszáj beépítenie a gyártónak, a szigorodó környezetvédelmi előírások betartása is (még tovább) bonyolítja a motorokat. Maga a motor lehet hogy nem annyival nehezebb, de ha pl. AdBlue is kell már bele, ami korábban nem kellett, az is +20kg lehet (vagy még több). Nem tudom, ezeket a tömeg-adatokat hol láttad, de a konkrét autó tömege a (megrendelt extra és egyre komolyabb gyári alap-) felszereltségétől is igen erősen függ, a pontos adat úgyis csak a forgalmiból fog kiderülni. Ha végignézed az extralistát, és elkezdesz saccolgatni, hogy mi mennyire lehet nehéz, szerintem bőven 100kg feletti plusz is összejöhet.
Egyébként meg amikor pakolod az autót, gondolom nem a saját házi hídmérlegeden fogsz állni vele, hogy vajon +2kg még belefér-e :)
Ebben a kategóriában amúgy sem szoktak tengelysúlyt mérni az ellenőrök, az csak 3,5t fölött fordul elő.
Korábban olvashattuk az örvendetes hírt, hogy az új, 2015-ös 1,4 TSI Touran 13 cm-es hossznövekedés mellett is 62 kilóval könnyebbre sikerült az elődjénél, ami a fogyasztásban mindenképpen pozitívan köszönt vissza http://jarmuipar.hu/2017/01/volkswagen-touran-teszt-csaladalapito/ . Mivel várjuk az új kocsinkat, kicsit utána néztem a műszaki adatoknak, és azt láttam, hogy a 2018-as 1,5 TSI a 2015-ös 1,4 TSI-hez képest 111 (!) kilóval nehezebb, miközben a hasznos terhelhetősége 71 kilóval csökkent. Az adatokból úgy tűnik, hogy telepakolták nehéz cuccokkal, én meg annyival kevesebbet rakhatok bele. A VW oldalán sehol nem találtam egy korrekt műszaki leírást, ezért ezt a kettőt tudtam összehasonlítani:
Tényleg ekkorát lépett vissza a Touran súly ügyileg? És ha igen, mi lehet az oka? Merthogy szerintem a két motor között nem lehet ekkora súlykülönbség.
Egyáltalán elérhető a VW honlapján valahol egy korrekt adatlap?
És ha már ennyit kérdezősködök, vajon miért kellett lecserélni a motort? A kereskedésben erre csak egy homályos neszesemmi-fogdmegjól választ adtak.
Meg állítólag a tengelytáv is csökkent 5mm-rel. Ez lényegében tök mindegy, de úgy tűnik, mintha a VW valamilyen okból komolyabban hozzányúlt volna a kocsihoz, amiről viszont semmit nem hallottam.
Ha bemászol a csomagtérbe, az ajtó alsó részén van vmi kis kivehető fedél, az alatt van egy mechanikus vésznyitó. Hosszú távon azért nem egyszerű ezzel boldogulni, főleg ha tetőig teleraktad csomaggal, macerás lehet az utastér felől kipakolni, hogy ki tudd nyitni
Sziasztok.. Csinált már hasonlót valakinek a 2.0 tdi 140 lovas bkd motorkodu touranja... Szóval ha odalepek neki letiltja a turbót... Újra indítom és semmi gondja.... És még akkor se mindig jön elő ha direkt próbálom eloidezni a hibát..
Sziasztok! Hol találom az ablaktörlő vezérlőjét? Gép szerint a bajuszkapcsoló jó kapcsolásra mozgásban van. De mégsem. Gondolom a komfortmodul vezérli vagy valami más. Előre is köszönöm!
105LE BXE, ha építették touran-ba egyáltalán, hajlamos a hajtókarcsapágy megszorulni 200E km körül. A golfom BXF, ami elvileg nem érintett, de a biztonság kedvéért kicseréltettem.
Sziasztok! Szóval check engine lámpa.Szombaton történt boltból megjöve letettem a kocsit hétfön reggel inditom és láss csodát elalszik a lámpa ma csütörtök azóta is jól teszi a dolgát.Azért csináltatók kiolvasást majd mert cseszi a fantáziámat miért lehetett ?
Sziasztok ! Ma de.elindultam a boltba minden ok volt.Boltbol ki gyújtás rá indulás és égve marad check engine lámpám a motor jó jár semmi rendellenességet nem észlelek rajta.Igen tudom hiba kód kiolvasás.Hátha valaki valamit tud mondani.2017 2.0 tdi.Hétfön megyek szervizbe.Köszönöm a a válaszokat.
El kell olvasni a használati útmutatót, rengeteg érdekességet lehet megtudni belőle :)
Én amikor 2. vagy 3. Touranomat vettem át, akkor láttam, hogy kicsit zavarban van az értékesítő 1-2 dologgal kapcsolatban, úgyhogy mondtam neki, kérdezzen bátran :)
Megint egy érdekességet fedeztem fel. Szegény gyerekeket szídtam le hogy a hosszútávú fogyasztást lenullázta. Közben 100 h vagy 9999 km után automatikusan nullázodik. De minek?!
A kollégám a Passat-jat vitte be a szervizbe hogy mi lehet a baj? Nem tudták megmondani, egy szoftver frissítést kapott. Kicsit aggasztó hogy a szakszervizben nem tudják megmondani közben a használati utasításban meg le van írva. Ez már a második dolog amire nem tudták a választ és még csak fél éve vagyok VW tulajdonos. Előre félek ha hozzá kell majd nyúlni valamihez.😬