Egyszer láttam egy képen, hogy valami tálca volt ott, hogy a teniszütőn keresztül közvetlenül a kinti levegőt szívja a motor. Lehet, hogy annak a tartója...
Igen, én is erre gondoltam, csak a fölötte lévő négyzetek rendeltetését nem tudom, de lehet csak technológiai szerepük volt a gyártáskor. Nem akartam végleges helyükre tenni a vezetékeket amíg nem tudom, hogy is kell kinézni a hátfal belsejének. Már elég régen szereltem szét, nem emlékszem minden részletre. Az utólagos középkonzolon is agyaltam egy ideig, hogy hol és hogyan is volt rögzítve. A bele való rádiót meg nem is találom jelenleg:)
Megint volt egy kis haladás a géppel. A rendszámtábla világítás egyik rögzítőcsavarját elfűrészelték, úgyhogy ki kellett vennem, mert így rácsavarni már nem lehetett semmit. Először hőlégfúvóval melegítettem az egész lámpatestet, hogy majd megpuhul annyira az anyag, hogy ki tudjam nyomni belőle a csavart. Viszont ehhez nagyon fel kellett volna melegítenem, akkor meg szétolvadt volna az egész búra, úgyhogy végül is egy tűzön felforrósított pálcával harmadik-negyedik alkalomra sikerült benyomnom. Kíváncsi voltam a fejére, mert a túloldalra is kell tennem egy csavart, mivel az időközben elkallódott. Ez egy sima 4-es hatlapfejű csavar volt. Égettek melléje egy furatot, talán úgy rögzítették a fűrészelés után a lámpa ezen oldalát.
A hátfal belső oldalán rendezgettem volna a vezetékeket, de előtte kérdezném, hogy a perem alatt lévő kettő szögletes résbe mit kellene tenni? Úgy gondolom, hogy a vezetékeket az alattuk lévő fülek tartanák, csak mindegyik letörött.
Ezzel a tömítéssel nem fér be alá. Viszont mivel vastag kívülről nem hiszem, hogy bejuthat a csapadék vagy a pára. Lezárja a hátfal és a búra közötti részt.
Voltam autósboltban, parafa szerű, szivacsos szalagot vittem a lámpákhoz. Először levettem az alaplapot, és félig alá próbáltam betenni a tömítést, de úgy nem akart összeállni, úgyhogy összeraktam ahogy addig volt, aztán egyenletesen betömködtem egy csavarhúzóval a hézagba. Szerintem jó lett, és még tömít is.
izzót a műszeregységben,és kicseréltem a gyertyàkat
a rotort,az elosztófedelet,és kapott egy új gyújtàskàbelkészletet is. Sajnos a gyertyàkból is làtható
volt ,hogy motortér felöl nézve a 2. hengernél vmi nem igazán ok.Sajnos sokat nem változott a helyzet. Pöccre indul a gép ìgy a mìnuszokban is,viszont alapjàraton tovàbbra is olyan mintha az a henger nem igazán dolgozna. Csinàlok majd vmikor egy próbakört,aztàn
megnézem a gyertyakép mit mutat.... Rossz szelephézag
Aha, akkor a régi lámpánál is kellett lennie valaminek. A rendszámtábla világításé megvan, igaz két darabban, de azt majd összeragasztom. Beviszem az alkatrészboltba a tartalék lámpámat, aztán nézünk hozzá valami méretben passzoló tömítést. Köszi az infót!
Jó látni, hogy más is küzd ezekkel a régi vasakkal, értéket ment. Sok sikert kívánok nektek!
A miénk váza is nagyjavításra került. Némi kapargatás után, nem túl nagy erőfeszítéssel sikerült a képen látható méretes hézagot "kialakítani" a padlólemezen, de a küszöbök sem voltak sokkal szebb állapotban..
Az oszlopok a sárvédők és ajtók viszont egy-két kisebb hibától eltekintve meglepően jó kondíciónak örvendenek.
A munkához be lettek szerezve különféle javítóelemek, és összehozott a sors egy ügyeskezű, lelkes mesterrel is, ami talán a legfontosabb.
A külső pót-küszöbök sajnos csak emlékeztetek az eredetire, több helyen műtéti beavatkozást kellett eszközölni rajtuk, de legalább lehetett kapni. Belső küszöb gyanánt Ladához valót sikerült találni, azzal érthető, hogy volt munka. A lyukacsos középelem elvileg Skodához való, ám némileg azon is kellett szabnia. Az alsóval viszont nem volt probléma.
A lemezelési, hegesztési munkálatokon már túl vagyunk, a héten gurult át a fényezőhöz. Ha visszajön, akkor a műszakira való felkészítés, illetve a jövőre nézve "érdemesen elvégzendő" egyéb javítási munkálatok kerülnek sorra.