Köszi, nagyon nagy segítség lenne. Időközben rájöttem, hogy az outputot kell felvétel közben minimálisra venni. Már csak egy problémám maradt. Ha először az audio sávban felveszem a gitárt, és hozzá bekapcsolom a metronómot, akkor a felvételen a metronóm visszajátszáskor is hallatszik. Ez vajon miért lehet?
Karácsonyra megleptem magam a MAGIX nevű cég Music Studio 2005, illetve MIDI Studio nevű programjával. Ez utóbbival kapcsolatban számítok valakinek a segítségére. A MIDI stúdióban gyönyörűen meg tudom szerkeszteni a kíséretet, mindössze egy dob és egy basszus használatával, aztán adnám hozzá a gépre kötött elekromos gityómat. Követem a használati utasítást (jelesül: élesítsem az audio-sávot a piros R gomb megnyomásával), de ekkor a program teljesen megőrül: elindítom a felvételt úgy, hogy közben a kíséretet is játssza, de a kíséret teljesen apokaliptikus hangokat hallat. Ha visszaélesítem az audio sávot, akkor a probléma megszűnik. Mit csináltam rosszul? (A hangkártyám SB Audigy.)
cubase legfrissebb változata most perpill. melyik? és hogyan tudnék hozzájutni?
és az ableton livehoz?reason 3.0hoz?
ne kövezzetek meg, de jó lesz a tört is...
netről?DC? vagy hol próbálkozzak?
és honnan szedhetek sample CD-ket, mintákat, amik zsír minőségűek?(nem akarnék mindenféle sample CD dealernek pénzeket kifizetni...)
egyáltalán honnan lehet azt tudni, hogy ha egy hangmintát akárhonnan letöltesz, akkor az milyen minőség - halláson kívül tartalmaz-e valami infót?
mekkora anyag lehet?(hány Cd)
és szerintetek mi az ami jobb(vagy egyenértékű) a cubase-nél?
szerkeszteni lehet e reasonban úgy, hogy prof. samplekat behívom, itt csak szerkesztés, aztán kiexport és cubaséban a többi? nem lesz e minőségvesztésem?(már ha megy..)
Kicsit felhozom a topikot, miután van miről írni. Lévén, kezd meggajdulni a Buzz-scene! ;-)
Szóval, a Cocklap fejlesztése - egyelőre csak ezen a kamu néven, de - nagyban folyik (by Paniq - http://www.cockslap.de ), a BuzzLE projekt (http://www.buzzle.de) egy kicsit megfagyott a fejlesztő folyamatban lévő sulija miatt, de állítólag még aktív. Továbbá készül Cyanphase verziója ( http://www.cyanwerks.com ), a Nakalyne. Létezik már egy Bidule nevű program is ( http://www.plogue.com ), bár ebből semmit nem értek; és egy nem tick-alapú, valós idejű tracker is Arguru jóvoltából (VST-alapú, és fizetős lett...): AODIX ( http://www.aodix.com ). (Erről már írtam korábban, alább.)
És itt a legújabb "üdvöske", a Halfo's MMAMS (alpha-verzió)! ;) http://halfo.com/
Ezt sem igazán értem, hogy működik, de vannak hozzá demo song-ok (jobb egérgomb és Load module... - Letátszás: F5 billentyű) és nem szól rosszul. Ja, és lám, ez orosz fejlesztés: az egész nincs 1 megabyte sem! ;)
Kicsit egy felturbózott Buzz-ra hasonlít, de "csak" VST-kkel operál. Még nem próbáltam, de talán nem is lehet annyira rossz, ismerve a fejlesztő "szakmai előéletét"...
"Akkor annyit kérdeznék még, hogy mivel lehet "szépíteni" egy hangon?
sztem. lehagytad a 2 millás kompresszort! Ugyan kinek van ilyen cucca?
A profiknak. Ha Ő profi lenne, nem kérdezne ilyet.
Jóval szerényebb mikikkel is lehet eredményt elérni.
A daltanulásban és gyakorlásban igazad van.
Minden nap énekelni, énekelni mer kutya se lesssz belőled!!!
Crock
A dupla sáv egy régi technika mondjuk 4 sávra 4-szer felénekled amit szeretnél, és a legjobbat megtartod. A többit vastagításra lehet használni párhuzamosan a legjobb verzióval. Lehet, hogy szabdalni kell, az egyikből az eleje ad pl. jobb eredményt a másikból mondjuk a vége. Játék, sok munka. Én eltolnám a hagmagasságot egy hangyányit, hadd vastagodjon.
Az egyik hozzászóló írta, hogy a formánsszerkezetén változtass. Ez próba szerencse. Ha felviszed nőiesebb lessz a hang, ha lefelé férfiasabb. Lehet, hogy kicsit arrébb tolni az jó, csak mértékkel.
Bármilyen plugin sokat ronthat a hangon, ha nem elég profi. Az emberi hangra atom érzékenyek vagyunk. Én 24 bites feldolgozást választanék 44.1 Khz.
A pluginek nem bírnak így annyit rontani.
Szerintem felvételnél egy 1/2 kompresszió jót tenne neki. Kompresszorból analógot használj, mert a számítógépben már mindegy.
Jó mikrofon, előfok, kompresszor elengedhetlen, de az nagyon pénztárcafüggő.
Inkább kérd meg a haverodat, akinek van, hogy hadd vedd fel nála...
Olcsóbb, és otthon elmatyizol a gépeden vele. Mennyit spórolsz?
"Akkor annyit kérdeznék még, hogy
mivel lehet "szépíteni" egy hangon?
Tehát mikrofonnal felveszem az éneket
(ami nem hamis), de a hangszínt szeretném
változtatni.
Öblösebbre, teltebbre, érettebre,
rekedtesre, ilyesmik." - Leghatásosabb megoldás, ráadásul mindenféle technikai manipulácio nélkül, soksok gyakorlás, rengeteg éneklés, énektechnika fejlesztése, illetve elöször megtanulni énekelni. Ha elektronikával akarsz érettebb hangot csinálni, azt már b*szhatod aszerintem. Egyébként sokat segithet egy milla körüli csöves mikrofon hasonlo kategoriáju csöves elöfokra kötve a keverö helyett. Meg a többszöri feléneklés több sávra.
Amennyire így, hasonlóképp a közelmúlt távlatainak szűkös intervallumában szerzett információm alapján megítélhetem, a Reason és az FL Studio a legnépszerűbbek. Eppur si (muove:) - legott mégis a Jeskola Buzz a legszimpatikusabb, így több mint 4 év kihagyás után. Bevallom, ettől függetlenül kötve hiszem, hogy ez utóbbi lenne a legjobb, de azért érdemes vetni erre is egy pillantást (sic itur ad astra;).
régen réges rég még a trackeres idöszakban, impulse tracker meg ilyesfélék sok sok zenét hoztam létre, aztán kimaradt az eletemböl, de megin vmi ilyen vonalon akarnék elindulni
mi az amire azt mondjátok jo zeneszerkesztö progi?
fruityloopsot "amatör" szinten vágom,de nem az igazi a program, vagy lehet sok lehetöség rejlik benne, csak leirs nélkül nem tudom kicslni magamtol belöle
reason megvolt eccer már, de nemtom az pedig olyan érdekes, vagy ezek a jók??
valami leirás létezik ezekhez?
vagy mi az a program amit szerintetek érdemes kitanulni?
Én egy német billentyűsújság melléklet CD-jéről kipróbáltam a Melodyne 2.0-t, és valami elképesztő volt. Azóta jelent meg újabb változat, ami még azt is túlszárnyalja. Csak egy kicsit borsos az ára.
A tömegből, zajból szűrés esetén nem az a szempont hogy teljesen különállóan és szépen szóljon, hanem hogy érthető legyen - és ekkor nem baj ha vacak a minőség.
Viszont egy karaoke célra szánt zenénél ugyebár nem maradhat semmi az eredeti énekből, de úgy hogy a többi hangszer tökéletesen szóljon. - a kettő tehát elég távol áll egymástól, és az előbbi inkább kivitelezhető mint az utóbbi.