Keresés

Részletes keresés

hg9eo Creative Commons License 2014.09.15 0 0 584

Vgyuri Creative Commons License 2014.09.01 0 0 583

Földalatti hangár sehol sem volt Magyarországon. A "köznép" a földdel/fűvel fedett beton hangárokról gondolta, hogy egy földalatti hangár lejárata.

Előzmény: hil (581)
bodrostomi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 582

Ami nem volt, annak nincs is nyoma. :-)

Előzmény: hil (581)
hil Creative Commons License 2014.09.01 0 0 581

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a Klementinán volt-e földalatti hangár, mint ahogyan a legenda azt tartja. Én egy teljes napot bóklásztam ott 2 éve, de nyomát sem találtam.

hil

iff Creative Commons License 2014.04.24 0 0 580

Mire számítasz? Szóba állnak veled?

Előzmény: hg9eo (578)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.24 0 0 579

OFF

 

Szét akartam nézni, Kunmadarasig el is jutottam Abádszalók felől, de ott kellemetlen meglepetés ért: A Kunmadaras-Karcag út le van zárva. Mehettem vissza Tiszafüredre, ahonnan elindultam :-(

Előzmény: iff (577)
hg9eo Creative Commons License 2014.04.23 0 0 578

üdv mindenkinek aki repülőtérnek akarja a kövesdi repülőteret. most olvastam a legújabb hírt:http://www.boon.hu/mezokovesd/de-ki-ad-uj-szarnyakat-a-repternek/2535994

     én szívesen bemegyek megint a polgármesterhez megkérdezni hogy is van ez???

iff Creative Commons License 2014.04.20 0 0 577

Tudnék mesélni az önkormányzatról! Az a szerencséjük, hogy a polgármester egy megszállott. (Jó értelemben)

Előzmény: Vgyuri (576)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.20 0 0 576
A pályaszerkezet most nem értékelhetó, mert a 2500 méteres betn nagyrészéből gyorsulási és motorversenypályát csináltak, csak az első 700 méter maradt meg, a Wasp azt használja. Bár az autógumikból álló versenypályát 3 buldózer félóra alatt kifutópályává alakítja:-)

Amúgy a gurulóutak olyan nagyok, hogy szegényebb helyeken elmegy kifutópályának .

Az önkormányzattal nincs baj, csináltak üzemeltető kft.-t, ami a pénzt szedi a bérlőktől, de még a nosztalgia turistak is 500 forintért hajthatnak be. Az épületek sokkal újabbak, mint. Mezőkövesden, van egy csomó, amiben csak takarítani kellene. A baj, hogy mindenből túl sok van, és az őrzés, parlagfűmentesítés elviszi a bevételt:-(
Előzmény: iff (575)
iff Creative Commons License 2014.04.19 0 0 575

Jó a repülőtér pályaszerkezete. hasonló Kiskunlacházáéhoz, de a megközelítés miatt nagy levegőt kell vennie minden potenciális fejlesztőnek. No meg az önkormányzati testület sem piskóta.

Előzmény: Vgyuri (574)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.19 0 0 574

A mezőkövesdihez képest Kunmadaras maga a Sziliciumvölgy. Amekkora csődtömeget örököltek, egy csomó mindent hasznosítanak belőle, ha másra nem termelő mezőgazdasági területnek. De van ott festékkeverő, paintball lőtér, kutyafüle.

 

És megvan az a minireptér, ami fenntartja a folyamatosságot, a Wasp Kft-vel Darazsac Bandi 2-3 turbó Cmelákkal és egy An-2 vel elpancsolgat a pocsolyában 15 éve.

 

Akárhova is fejlődhetnének. Ott van nekik Berekfürdő, a régen ott szolgáló orosz katonák a családjukkal odajárnak pancsolni, de vannak "friss" németek is. De ettől még nem lesz Héviz.

Előzmény: iff (573)
iff Creative Commons License 2014.04.18 0 0 573

Ez hasonlítana a Kunmadarasi megoldáshoz. Csak ott kukoricát termeltek. (Talán most is)

Előzmény: Vgyuri (572)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.18 0 0 572
Az ökormányzat a szabad helyet átminősíti szőlőskertté, odaadja egy csókosnk, aki felveszi a területalapú eu.támogatást, amiért nem termel rajta szőlőt :-)
Előzmény: iff (571)
iff Creative Commons License 2014.04.18 0 0 571

Igen. Most úgy 5-6 évig pereskednek, addig ott semmi nem történik. Aztán meg valami.

Előzmény: Vgyuri (570)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.17 0 0 570

Hát ez az. Ezek az ex-katonai repterekért azért kapkodnak az önkormányzatok és csókosaik, és temérdek a leválasztható szükségtelen terület. És ott szokott megbukni a dolog, hogyha nincs vevő az elidegeníthető területre. Nyilván ez történt Mezőkövesden is.

Előzmény: iff (569)
iff Creative Commons License 2014.04.17 0 0 569

Ez így nagyjából rendben is van. Amennyiben csak cargoban gondolkodna a helyi önkormányzat. De a terület mintegy 600 hektár, melyből úgy 200 kell a repülőtérnek. A többire símán fel lehet építeni egy jelentős méretű ipari és logisztikai központot. Megfelelő partner kell hozzá

Megj: A BUD most sem felel meg néhány környezetvédelmi előírásnak. Ha jól tudom a terminál bevásárlóközpontként kapott engedélyt, és a zajövezeti kijelölés sem ok. 

Előzmény: Vgyuri (568)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.17 0 0 568

A cargo reptér sem a betonbol nő. A kereslet hozza létre. A Pont-Pont cargóhoz kell egy-két Audihoz hasonló partner, ami cargoreptér nullszaldós működéséhez szükséges forgalmat már az építés előtt biztosítja. Akkor amit azután még összeszednek, az már a hab a tortán. Hol van ilyen megalapozó óriás Mezőkövesd környékén?

 

Az, hogy Ferihegyről a cargo kiszorul, az a környezetvédők vágyálma. (Néha kihúzhatnák a kezüket a biliből  :-) Minden környezetvédelmi előírásnak megfelel Ferihegy, a kapacitása pedig koránt sincs kihasználva és még bővítési lehetősége is van. A p2p cargó vagy van, vagy nincs. A "sima" átrakós cargóhoz viszont ugyanúgy évtizedek alatt kialakult kapcsolatrendszer kell, mint az utasforgalomhoz. Ahhoz kevés, hogy Tállai ex-polgármester OVI tettestársa. 

 

A harmadik lehetőség lenne a gyorsposta (FedEx, DHL stb.) Ahhoz is csomópont kell. Ha a nagy cég úgy dönt, hogy kell neki egy új csomópont, akkor keres egyet. De rákényszeríteni erre sem lehet. A nagyok most otthon vannak Ferhegyen. Miért jönnének el? A BA a többévtizedes folytonosság alapján bármikor alá tud igérni egy új reptérnek, amit a teljes beruházás költsége terhel.

 

A légvár tervezésért persze mindig fel lehet venni a kockázat nélküli milliókat, mert azt nem a terevző felelőssége biztosítani, hogy forgalom is legyen. Porpácon a kinaiak az építési tapasztalataikat ajánlották fel, nem a szállítási keresletet. A tervben az van, hogy ha majd lesz fuvar, akkor azt így lehet majd lebonyolítani.

Előzmény: iff (567)
iff Creative Commons License 2014.04.17 0 0 567

Az Audi hasonlat maga a tökéj! De a repülőtér fekvésénél fogva abszolút alkalmas egy cargo repülőtérnek. Budapestről idővel kiszorulhat a cargo, ha erre a környezetvédelem rákényszeríti. E repülőtér lehetőséget teremt egy olyan koncepció megvalósítására, mely Szombathely mellett elhalt. Túl erős volt nekik a pápai konkurencia, melyet ráadásul egy szombathelyi politikus, a Hende Csaba tolt.

Előzmény: Vgyuri (566)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.17 0 0 566

Nem sportrepülőtérről beszélek, hanem ki- és középgépes reptérről. A lényeg, hogy nem légitársaságok veszik igénybe, hanem magánemberek vagy azok csoportjai. Tipikus példa, hogy Horst el akar tünni a csajával a felesége látóköréből, ezért beülnek a cessnába és elmennek  a jó b.. fr...ba. Vagy Horst bepakolja Ilset és két gyerekét a Cessnába és elmennek Szilvásvárdra vagy Zsórifürdőre vikendezni. Vagy Joe nősül és a barátaival elmennének legénybúcsúzni valamilyen egzotikus helyre. És tudják, hogy Magyarországon olcsó a pia meg a csaj...

 

A lényeg, hogy ha minden utas schengeni polgár, akkor az indulási hely felel az utasbiztonsági és idegenrendészeti ellenőrzéséről, a fogadó oldalon nem kell rendőr, vámos, fbő. Az említett Józsi meg Marika biztosítja a handlingot, a gépet betolják egy könnyűszerkezetes hangárba, éjszaka Bodri és Rex a biztonsági őrség. Egy jó üzleti érzékű autókölcsönzős odaviszi a batárt, Marika intézi a papírokat, Józsi a műszaki felülvizsgálatt.

 

A Lajta, de főleg a nagy pocsolya túloldalán ezer ilyen reptér van, és szemben a "komoly" repterekkel ezek legalább nullszaldósok, vagy a veszteségük belefér az önkormányzat marketing keretébe.

 

Azután majd a növekvő igények lehetővé teszik a fejlődést. De nem azzal kezdik, hogy előbb belefektetnek 1 milliárdot, felvesznek igazgatótól, titkárnőtől őrkutyáig 25 alkalmazottat, és legelőször 100 millió forintért készíttetnek egy sor megvalósítási tanulmányt.

 

A mezőkövesdi állóhely nem sokkal kisebb annál, amivel Győr-Pér elindult, hangárjuk, épületük még több is van. De volt egy Audijuk, láthatod, hova jutottak.

Előzmény: iff (565)
iff Creative Commons License 2014.04.17 0 0 565

Igen, koncepcionális kérdése az egész. De  itt nem a Jenei Zolin múltak dolgok, hanem a tulajdonosokon, akik Sármelléken már egyszer "bizonyítottak". Nem tudom itt mivel etették meg az önkormányzatokat, de most szívhatják a fogukat.

Lehet bármilyen faja a szakértő, ha a tulajdonosi kör analfabéta, és pénze sincs az elképzelések megvalósításhoz. Ugyanis a repülőtér méretei, fekvése azért túlmutat egy sportrepülőtér méretein és lehetséges kapacitásán.

Előzmény: Vgyuri (564)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.16 0 0 564

Ha van fizetőképes kereslet a légikikötőre, akkor lett volna minden. Egy időben Jenei Zoli volt ott a főszakértő, aki a debreceni reptér első vezetőjeként sokat tett a sz..ból való kipucolásban. 

 

Egy turista kis és középgépek fogadására alkalmas reptér beindításához kellene 100 millió forint, meg egy házaspár, aki a lakhatásért meg egy tisztes fizetésért mindent megcsinál a betonsepréstől az AFIS irányításig. Ha visszaengedik a sportrepülőket, az ingyen használatért némi rohammunkára őket is igénybe venni. Debrecenben pl. a sportrepülők öntötték az aszfaltot a ma is használt kifutó dilatációs hézagaiba. (Akkor még nem voltak zavaró tényezők :-)

Előzmény: iff (563)
iff Creative Commons License 2014.04.16 0 0 563

Meg nem volt szakértelem és tőke sem.

Előzmény: Vgyuri (562)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.16 0 0 562
A (lepukkant) beton méretén kivül semmiben sem vetekszik Feriheggyel. BUD nem két kifutópálya, hanem 70 év kialakult kapcsolatrendszere az ország politikai, lakosságszámi, ipari és kereskedelmi középpontjában. Ha Mezőkövesden azt meg tudnák valósítani, amire a még viszonylag jó állapotban levó műszaki állohely kifutópályaként alkalmassá teszi, már összetehetik a kezüket. Erre már volt próbálkozás, de nem volt türelem.
Előzmény: iff (561)
iff Creative Commons License 2014.04.16 0 0 561

Amennyiben per lesz, akkor ez a repülőtér úgy 10 évig még hasonló állapotban lesz. Ugyanis az önkormányzati tulajdon nem azonos a birtoklás jogával. Amennyiben a birtokbavételt perben kell kikényszeríteni, akkor itt csak kukoricát lehet majd vetni, de azt is csak a birtokon belül levő cég engedélyével.

Amúgy e repülőtérnek jelentős lehetőségei volnának térségfejlesztési kérdésekben is. Az, hogy paramétereiben vetekszik BUD-al, az csak jó! Amíg teljesen tönkre nem megy.

Előzmény: Vgyuri (560)
Vgyuri Creative Commons License 2014.04.12 0 0 560
Megnyílik az út egy újabb projekt-társaság létrehozására, emelyik ismét felépítené pár millióért azt új légvárat a régi, másik klientúra által épített helyére. Mintha a környék gazdasági fejlődése csak azon múlna, hogy van-e Ferihegyet verő repülőtere. Egy szolid kis regionális reptérben a repülős túrizmus, a sport és hobbirepülés céljaira, abban nincsenek ellopható százmilliók.
Előzmény: bodrostomi (559)
bodrostomi Creative Commons License 2014.04.11 0 0 559
Előzmény: bodrostomi (558)
bodrostomi Creative Commons License 2014.04.11 0 0 558

Felmondták a bérleti szerződést.

bodrostomi Creative Commons License 2013.12.30 0 0 557

Egy idézet a 60-as évek közepéből, amikor a Betonútépítő Vállalat befejezte a repülőtér építését és az iparvágány hálózat átkerült a HM kezelésébe:

 

"Az átépítés után az iparvágány engedélyese a Betonutépítő Vállalat helyett a Magyar Néphadsereg 7244 sz. /Mezökövesd/ helyi alakulata lesz." [MÁV bélyegző, 1966. december]

 

És a régmúltat sem feledve:

 

"Jegyzőkönyv (...) Tárgy: A hatvani Cukorgyár Részvénytársaság. Deutsch Ignácz és fia czég által Mezőkövesd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomások között tervezett rakodóhely közigazgatési bejárása, kereskedelemügyi m. kir. Minister urnak 1914. évi április hó 3-án xxxxx szám alatt kelt rendelete alapján. (...) 5.) A rakodóhely építéséhez kizárólag a hazai vas ipar termékei használandók s általán a vasutépitkezés összes szükséglete, ide értve a jármüveket és forgalmi eszközöket is, a hazai ipar utján fedezendő. Külföldi beszerzés csakis a kereskedelemügyi magyar királyi Minister előzetes engedélye alapján eszközölhető." [M. Királyi Államvasutak Igazgatóság, 1914. május]

 

Száz év elteltével sem a megbízó részvénytársaság, sem a rakodóhely, sem pedig a helyén kialakított repülőtér nem létezik...

 

Előzmény: bodrostomi (556)
bodrostomi Creative Commons License 2013.12.30 0 0 556

Köszi, hogy belinkelted a cikket. Valahogy elkerülte a figyelmem ez az "esemény".

 

A legszebb dolog ebben a bérbeadásban az volt, hogy semmi konkrét cél nem szerepelt benne.

 

Ezek után csak annyi kérdésem lenne: ha külföldi kézre kerül is a terület, ki az a "külföldi" és mihez kezdene egy nagy placcal, aminek már minden eddig létezett infrastruktúráját felszámolták, (lásd: iparvágány, úthálózat, elektromos hálózat, ivóvízhálózat, stb.) azokat szinte a nulláról kell(ene) újjáépíteni.

 

Ha értelmes dologra akarták volna használni ezt az ingatlant, akkor Miskolcon például nem szenvednének a déli ipari parkkal, vagy történt volna valami fejlesztés pályázati pénzekből (lásd az eger-felnémeti kőfeldolgozó helyén kialakított ipari park, vagy a bélapátfalvi történet).

 

A szentistváni laktanyával egyébként mi a helyzet? Vagy a mezőkövesdi üzemanyagraktárral?

 

 

Előzmény: BükkAir (555)
BükkAir Creative Commons License 2013.12.27 0 0 555

Mindig benézek a fórumra, hátha történt valami pozitív.

Csalódtam, ugyan ott állunk, mint 1998-ban. Remélem, valaki újrakezdi.

 

Ezt nem olvastátok/nem ütötte meg az ingerküszöböt:

 

http://alfahir.hu/kulfoldi_kezre_jatsszak_a_mezokovesdi_repuloteret

 

Kiegészítésként:

 

A Bükk Air vállalkozás volt.

 

A Klementina Aero klub üzemeltette, bérelte a repülőteret ~ 8 évig.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!