Sziasztok érdekelne info bmw e34 524td mechanikus adagoló beállításához. Hátha valaki vágja. 525tds az megy de az elektromos adagolós és megakadtam a mechanikussal. Köszi előre is ha tudd valaki segíteni. :)
Sziasztok egy kérdésem lenne , hátha tud valaki segíteni.
Hidegen jól indul a 3 hengeres kubota motor
, melegen nem akar elindulni . Csak akkor ha kihűl a motor vagy ha leöntöm az adagolót vízzel . onnantól kezdve röktön elindul . találkozott e valaki ilyen jelenséggel és , hogy hol keressem a hibát.
nekem valahol van is eltéve ilyen, mert én kiheréltem annak idején a saxomról! és persze az összes környezetvédelmi faszsággal eggyütt, amik mind 1-1 hibaforrások voltak! és mégis jók az eredmények a kipufogógáz összetevők vizsgálatakor! most éppen turbón dolgozom, azt rakok a kis saxora, hadd szedje jobban a lábait és várhatóan pár decivel kevesebbet is fog enni! :)
Szeretnék egy kis segitséget kérni tőletek. 2.5tdi acv t4 quantity adjuster implausible signal hibakodom van de már tanácstalan vagyok. Kitörlöm és egyből visszajön. Cseréltem adagolófedelet ü.a. hőfokmérőt előtöltés állitót és átnéztem a kábeleket de még mindig semmi. Az alapjáratom ingadozik előtöltésem jó injected quantity 2.8-4.2 kozott ingadozik az alapjarat miatt. Mit próbáljak még meg?
Előre is köszönök minden épitő jellegű hozzászólást.
Megoldódott a füstölés problémám :) Mivel már nem volt mit kicserélni az autón, ezért úgy gondoltam kipróbálom a pémium dieseleket. Már 200-300 km után kb a felére csökkent a füst. mostanra már 3000 km-t mentem ezekkel az üzemanyagokkal és teljessen megszünt, és nem érezni az elégetetlen gázolaj szagot. Eddig a Mol-t és az OMW-t próbáltam. Az utóbbitól sokkal dinamikusabban megy viszont kicsit füstöl. Emiatt már csak Mol Evo Dieselt tankolom kb 1800-al kerül többe egy tanra (60l) nézve. A fogyastása nem változott semmit 6,2-6,5 között van. Szerintem megéri. NKH-nál vizsgáztattam le multhéten és az emissziós értékek nagyon jók lettek.
A gyertyákkal kapcsolatban ok! Megpróbálom majd aksiról is.
A a szerelőmben nem bízom annyira. Azért akarom el vinni csornára a specialistához. Csak legyen időm vele foglalkozni.
Amúgy a kocsi nagyon jól húz.
Azt nem tudod véletlenül mitől van ilyen ütemes hangja az adagolónak? Mintha így megszaladna vagy nem is tudom. Legalább is a hang az adagolótól hallom.
Mintha valami techno zenét hallanék a távolból. Nem tudom mihez hasonlítsam.
öö, a kép alapján, a balszélső és balról a harmadik gyertya, tűnik belsőzárlatosnak, ami ami azt jelenti, h melegszik, de nem kellőképpen és ott ahol kell!
örülök, h van javulás! a gyertyákat nem akksitöltőről kéne megnézned, mivel, így becsapós lehet, akksiról kellene! a töltő nem tud annyi ampert adni a gyertyára, h az hamar és kellően felizzon, hacsak nem bikázó töltőd van!? a gyertya akkor jó, ha a legvége, felizzik, kb 2-3 másodperc alatt , ha ez nem jön létre, akkor, hiába füstölögve melegszik, nem jó! a mostani könnyeb indulás is erre utal! kék füst, meg külön történet ezek szerint! adagolóprobléma lesz, vagy üzemanyagköri fals, dugulás esetleg, akármit is mutat a műszere szerelőnek! egy mechanikus adagolónak rengeteg hibája lehet ami ezt a tünetet okozhatja, és amit a műszer nembír kimutatni! de,ha már voltál szerelőnél, akkor miért nem javította meg? viszont aztis tudom, h nem egyszerű ezeket a hibákat megtalálni, még olyannak sem, aki napi szinten ezekkel foglalkozik, pont azért, mert olyan sok esélyes a lehetséges hibaok, sőt, van, h több hiba is jelen van egyszerre... :)
Na eddig nem volt még időm írni! Meg történt a gyertya csere. Ami pozitív hogy végre könnyebben indul a mai 2 fokban is. Szinte egyszerre. Az összes henger úgy indul ahogy kell nem külön külön. Csendesebb, nem olyan kopogós mint az előtt.
Viszont a kék füst most sem múlt el hideg indításnál. Megnéztük műszeresen nincs hiba kocsiban pedig profi műszere van a szerelőmnek.
Menet közben még turbó nyomás diagramot is rajzolt a gép.
Na mindegy.
Az izzító gyertyára vissza térve kipróbáltam aksi töltővel és mind 4 régi gyertya izzít. Kb olyan 6 sec után kezd izzani. Lehet esetleg, hogy nem mindegy meddig izzíthat?
ha bosh adagolód van, akkor állj vele szembe és a bal oldalén van egy kitekerhető szelep. nehezen, de 10-es villáskulccsal ki lehet venni és, lehet az van felakadva, vékony csavarhúzóval nyulj bele és kicsit nyomkodd meg, h a szelep könnyen mozog e, vagy, ha kivetted megkell rángatni kézben a szelepet, h lötyög e benne a szelep?, erősen ne nyomkodd, csavarhúzóval, h a rugó nehogy összeessen benne, mert akkor, más értéken nyit, mint kellene... de lehet most állandóan nyit, mert kosz miatt felakadt talán. nem biztos, de ilyen miatt is szokot álltalad leírt tüneteket produkálni! ez amúgy az előtöltés nyomásszabályzó szelepe és egyben a kisnyomású rész nyomását is szabályozza.
Most mentem vele egy kicsit hosszabb távot ez 90 km volt nem sok , kicsivel jobban indul és nem kell neki annyi indítózás, és kékes szürke füst van de ezt kinyomja 5 mp alatt és jó, de ha hagyom alapjáraton visszaesik abba hogy dadog és füstöl kékes szürkén , akkor falsot szív szerintem valahol vagy ha nincs fordulat akkor elveszti a nyomást ? De átnézem akkor az izzító gyertyákat , a szűrő tiszta mert új van benne. Köszönöm segítséget !!
Teljesen megértelek! Az ütemtelen járás hidegen és a kopogás a hengerből melegedés hatására alábhagy az most is meg van ahogy írtad. Holnap kivesszük az izzító gyertyákat. Csak reménykedni merek hogy nem törik bele. Mert akkor....
Köszönöm mindenesetre a segítségedet így is sokat segítettél és hálásan köszönöm!
@ Ha valaki esetleg tudja a Csornai Úriember számát segítsen lécci! Megnézetném azért vele is a vasat.
az izzitógyertyára utaló tünet lehet még, ha hidegen beindul a motor, ütemtelen alkalmankénti járás (kompressziófüggő) és egy két hengerbe erősebb kopogás, ami melegedéssre eltűnik. itt nemtudom mennyire kapsz segítséget, ha visszanézel 2013-ra elég kevés a brekegés... :) de hátha nem lesz igazam és segít valaki az adagolós elérésében!? persze, ha netán csak izzítógyertya gondod van, akkor ahhoz nem kell adagolós! bár a kékes színű füst akár utótöltés jele is lehet, ha amúgy nem eszi a motorolajat a motor... nehéz így konkrét tanácsokat adni, h nem látja az ember a motort és nem hallja és ráadásul egy tünet több irányba is mutathat...
Egy-két éven belül, - ha nem kell előbb - szeretném lecserélni '96-os W210-emen a Lucas adagolót, névadó típusom soros adagolójára.
Milyen problémákra készüljek ezzel kapcsolatban?
- gáz rudazat helyett, bowden
- vákumos leállítás helyett ???
- indítás talán nem gond, mert soros adagoló, ha forog, már nyom is, de előtöltést még el kell találni
Tudom, nagy kihívás, de megéri! Kérlek pozitívan álljatok hozzám. Tudom, hogy nem lehet leírni, mert egy könyv is kevés lenne rá, de ha lesz konkrét kérdésem, kérlek válaszoljatok. Köszönöm.
Üdv! Segítséget szeretnék kérni egy 99-es 1.9TD 95Le Volvo V40-el kapcsolatban. Adagolójának elektromos része úgy döntött hogy elég volt neki a 270 ezer km és megállt. Vettem egy bontott típus azonos adagolót bontóból, felraktuk, de mégsem indul el. Hibakód nincs. Mit lehet ilyenkor csinálni? Villamossági szerelő kimért mindent, minden jó, azt mondta ennek az adagolójába még nincs immo, az külön a kulcs és egy kis modul, el is alszik ha a gyújtást rátesszük.
Az izzító gyertyákat meg fogom nézni mindenképpen. Ma csináltam egy próbát és vagy 4x izzítottam hidegen. Egy pöcre beidnult a masina viszont olyan kékest nyomott mint omega koncerten! :(
Érdekes a füst mennyisége is sokszor változik, mikor picit mikor többet.
Tök ciki. Nem tudom mitévő legyek.
Az izzító gyertyákat persze ki fogom venni és meg fogom nézni természetesen.
az, h kinyom hidegen akármilyen színű pamacsot az szinte természetes diselnél, bár a mennyiségtől függ inkább, a te esetedben lehetséges, h azon a pár fordulaton amin még nem indult be a motor, a hengerekben összegyűlt többletüzemanyag miatt lehet a pamacs... az izzítógyertyát akkor kell cserélni, ha elpösszen benne a cekasz! le kell kötni róluk a drótokat és egyszerű multiméterrel, ha van rajta csipogó, ki kell mérni, h nincsen e szakadás! persze biztosra menni úgy lehet, ha kivannak szerelve és egy aksiról lepróbálja az ember és látja, h izzik e a vége. mert van, h multiméterrel jónak látszik, de a cekasz a gyetya házában rövidre záródik és csak a tövét melegíti és nem az előkamrába benyúló részt! amiket az előző kollégának ajánlottam neked sem ártana végignézni!, ha mindezek jók, akkor egy kompressziómérés sem árt, h egyformák e a hengerekben, mert hideg motornál az is megtéveszthet olykor, mikor még a hőtertelék az összesűrített levegőban a hengerekben...
szűrő tiszta? falsot nem szív? valahol a tanktól az adagolóig? izzitógyertyák jók? egy, ha kimegy hasonló tüneteket okozhat! míg ezeket nem nézted át, kár lenne mélyebben belemerűlni!