Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Jamalboy 2014.12.09 Creative Commons License 9687

Én nem vitázok. Csak leírtam ami a nálam lévő gyári doksiban van.

Akkor mi a Z? Merthogy nekem azt is 5kW-osnak hozza de keringető nélkül és kiegészítőnek nevezi. A C-t pedig állónak szivattyúval.

 

Valóban nem kezeli, de ez inkább azért mert a PSA nem kötötte be így. Az X1-es csati 4-es lábáról le lehetne gondolom húzni és akkor menne a hőfokfüggő kezelése a belső keringető ventinek.

 

Na most amit belőttél az a hibára kiállás utáni 120 másodperc, nem a normál leállítási idő. Ott van feketén fehéren.

Előzmény: gibbonpitti (9686)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9686

in all cases (except a fault in the combustion air fan),the heather continues to run for 120 seconds after a fault lock-out.the run-on time may vary,depending on the software.

 

 

a webo annyi szoftvert csinált csak a c kályhákra,hogy napestig lehetne sorolni.....a szellőztetés meg részben függ a lángőr hőmérsékletétől...

 

 

a psa-d meg vett olyan c-s kályhát ami nem kezeli a belső ventit.....tudok mutatni akár most is vagy 4 db-ot....bár vizipumpa van rajta. a C meg az 5 kw-ot jelöli....önmagában....illetve a nagyobbik teljesítményt,mert újabban már 5.2 kw.

 

nem óhajtok vitázni.

 

te abból dolgozol amit adtak az autóhoz én meg a teljes webasto adatbázisból....

Előzmény: Jamalboy (9685)
Jamalboy 2014.12.09 Creative Commons License 9685

A PSA állófűtést vásárolt, nem kiegészítőt mivel a keringető egyet képez a kályhával. Thermo Top C azaz pumpával integrált álló kályha.

Leállításkor teljes üzemből kb 175 másodpercig megy a szellőztetés és a keringetés.

 

Amit pedig linkeltem az a Webasto által adott dokumentáció. Amiből a 175 másodperc van, az pedig a Webasto által adott Thermo Top C szerviz dokumentációja.

 

Nem a gyújtás kapcsolja le, hanem a járó motornál elveszi az állófűtéses köteg komplett testjét és hagyja vezérleni ECU által. Ugyebár így nem szól bbele a ventibe és semmibe sem az állófűtéses kapcsolás.

Előzmény: gibbonpitti (9680)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9684

jön vki a t kályha tartályért vagy kidobhatom.....kezdem unni a jobbra-balra pakolászását...

Előzmény: norbi0325 (9534)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9683

és az milyen,hogy egy hozzáértő elad egy vadi új komplett kályhát beszerkészlettel dieselnek és mire hozzám ideért az emberke kiderült hogy benyás....rá is van írva az oldalára de az user nem figyelte...az eladó meg nem akarja visszavenni.

Előzmény: gibbonpitti (9682)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9682

te mit értesz magyar átlafizun?

 

nálunk a takarítólányok alig 90et visznek haza sajnos....az új kályha meg beszerelve mindenestül(csak progiórával és nem távírányítóval vagy gsm-el)bőven 400 felett van.....

 

a bontott meg lutri.....megveszi az user a kályhát,aztán 1-2 nap múlva kiköt egy szerelőnél,pl. nálam,hogy be kellene rakni és akkor derül ki mi nincs hozzá:kábelköteg,progióra,ac,keringető...stb...stb....ja és 10ből 9x nem is jó a kályha és még ráadásul kigeket adnak állónak.

 

aztán a magunkfajta a geci hogy a 45ért megvett szar kályhából miért akarok még sok 10e ft-ért használhatót csinálni.

 

nem örökös a kályha.....sőt!

 

ha nem figyelnek oda 20-30 ciklus alatt be is tud szarni simán,de van olyanom amiben már 8000 ciklus van.és még tökéletes mindene....vannak apró trükkök amivel kitolható az élettartama sokáig.de ezek is el tudnak romlani,ember tervezte....

 

az elektromos fűtéseknek van némi hátránya...villany kell hozzá.....és nem is a pénz oldaláról közelíteném meg hanem a hosszabbító oldaláról....a bolt előtt nincs ilyen,az ovi előtt sincs....csak otthon.....

 

ha üzemanyagos vízes kályhában gondolkozol akkor 2 gyártó ami szóba jöhet...a webo meg az eber....személy szerint az utóbbit rühellem....de ez személyes dolog.van akinek bevált....  :)

 

egy jó vizes használt kályha simán elmegy 10-12 évet gond nélkül ha beépítés előtt a megfelelő dolgok ki vannak újra cserélve....van olyan kályhám mire nyugodtan adok 1 év garit....mert tudom,hogy jó.és nyugodtan is alszom.

 

ha meg extrákat akarsz mint a gsm vagy távirányító akkor az nyílván pénzbe kerül...és ezek közül is van jó és kevésbé jó.

 

olyan embert keress aki egyben adja mindet és van referenciája.

 

vagy veszel újat számlásan....nyílván ez már más ársáv....    

Előzmény: s4tch (9679)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9681

a búgás lehet a szellőztető venti lesz.

 

én még ilyen köteg rajzot nem láttam....a gyújtást minek megszakítani?

Előzmény: Jamalboy (9678)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9680

olvasd végig miről írok.... az állófűtés tudja az utánkeringetést a tűz kioltása után amíg megy a kazán szellőztetése megy a szivattyú is.szoftver függő,de max 60mp.

 

ezt a kieg nem tudja.....a  legegyszerűbben a laikus onnan veszi ezt észre,hogy van-e keringető dugva a kályha vezérlőjébe...ha a pumpát a kábelkötegre kötöttöték akkor az kiegből átalakított álló lesz.

Előzmény: bt74 (9677)
s4tch 2014.12.09 Creative Commons License 9679

Értem a célzást, de pont az a bajom, hogy találtam már mindent, kezdve a 25 rongyos vízmelegítőtől az 1000 eurós, programozható, telefonról vezérelhető szetteken át az 50 ezres bontott kályháig mindent. Ja, és alap, hogy mindenki a saját igazságát szajkózza: az olcsó vízmelegítő forgalmazója szerint a saját portékája pont ugyanolyan fasza, mint a 10x annyiba kerülő csúcs kütyü, a bontós szerint a bontott kályha várható élettartama örök élet +1 nap, a márkás, új kályhákat forgalmazók szerint meg minimum két havi nettó hazai átlagfizetést bele kell tolni a műveletbe, különben telente 4x spontán jégtömbbe fagy az autó. Ebből egy laikus annyit fog fel, amennyit keresgélés előtt is tudott: segghülye a témához. Itt tartok most. Persze a fórumokkal kapcsolatban sincsenek őrületes illúzióim, de ha egy általános iránymutatást kapnék, az már többet érne, mint néhány óra vezérfonal nélküli böngészés. 

Előzmény: gibbonpitti (9664)
Jamalboy 2014.12.09 Creative Commons License 9678

Belinkelem.

Ez a gyári átalakító doksiból van.

Nincs benne leállítás utáni időzítő relé. Venti, kályha, gyújtás lekapcs és programóra reléje van.

 

Meg nekem is kb 1-2 percig búg még, lehet az utókeringetés lesz az, de majd megsasolom.

Előzmény: gibbonpitti (9676)
bt74 2014.12.09 Creative Commons License 9677

Nem értelek. Gyárilag van benne utánkeringetés. Az nem elég? Asszem 2 percig keringeti leállítás után.

 

Előzmény: gibbonpitti (9671)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9676

nekem a fejemben van mind a 4 féle köteg....már ezekkel álmodom,annyit kell csinálnom belőlük.

 

 

 

azért,mert akkor nem vennéd meg pl. az átalakító kábelköteget vagy egyből az állófűtést....miért nem mindjárt a legerősebb motorral szerelnek egy adott autótípust?

 

ha kályhavezérelt a keringetőd akkor az utánfutásunak kell lennie.

Előzmény: Jamalboy (9674)
tolnaikrek 2014.12.09 Creative Commons License 9675

Tökéletesen működik álló motornál az átfolyós kályhám, (az adagoló visszatérőjéből szívja az üzemanyagot). Már csak egy dolgot szeretnék megoldani, hogy a fűtőventilátorom is elinduljon álló motornál (Citroen Evasion 1.9TD digit klima) !

Tudna valaki segíteni?! Relé van a kályhához.

Előzmény: bt74 (9620)
Jamalboy 2014.12.09 Creative Commons License 9674

Hát előttem a Webo köteg kapcsrajza és nincs benne ez az időzítős relé. Lehet, hogy az eleve állóhoz való kötegben benne van, de ugye az átalakításnál (EV2 esetében) nem csatlakozik a kályhához a köteg, egyszerűen csak az ECU-tól jövő testet vezérli maga.

 

Asszem megbontom majd az alját és megnézem, hogy rá tudok e csatlakozni a szivattyúra, mert akkor rakok rá valamit, hogy míg szellőztet hajtsa a keringetőt is. Nem is értem, hogy miért nem így csinálja kiegként is, amikor egy az egyben ugyanaz az egység.

Előzmény: gibbonpitti (9673)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9673

a gyári állófűtés keringtet végig....a szellőztetés végéig.csak a kiegek nem.

 

amit lehet venni webo kábelköteget a kieghez h álló legyen azon van egy relé ami 60mp-ig hajtja még a keringtetőt,de a belső ventit nem hőfok alapján kapcsolja henem a fűtés indulásakor egyből indítja azt is.

 

azért ilyen lett a webo kötege,mert a hőfokra kapcsolást bonyolúlt jól és tartósan megoldani.meg nem is olcsó.....

 

a kiegkályhák 95%-a nem tudja semilyen formában sem kezelni a keringetőszivatyút a maradék 5% amelyik tudja(de a belsőventit egyik sem tudja a kiegek közül) az az utánkeringetést is tudja.

Előzmény: Jamalboy (9672)
Jamalboy 2014.12.09 Creative Commons License 9672

Értem. Jól kitalálták ezt. Gondolom a gyári nem csinál utánkeringetést.

Mert kiegészítő fűtésként nem az tuti.

 

Nem értem, hogy a kiszellőztetéssel együtt miért nem tud még keringetni is.

 

Köszi az infót, valamikor megkeresem a keringető lábát azt megnézem, hogyan bírom rá az utánkeringetésre egyszerűen.

Előzmény: gibbonpitti (9671)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9671

az utánkeringetés nem a fűtés miatt kell.ha kikapcskor egyből leáll a víz keringése mondjuk 80 fokos víznél akkor a kályhában meg is tud forrni egy rövid időre és ezáltal a kályha test is túlmelegszik...a kályhatestre meg ugye a vezérlő van feleszkábálva...amit ugye a kályhatest hivatott hűteni.....szóval megcsinálod jópárszor ezt a leállításos dolgot és kuka lesz a panel....

 

mielőtt nekem esne pár okos aki így üzemelteti elmondanám csak idő kérdése mikor kakukkol meg a vezérlő.

 

sikerül időnként ilyeneket is javítanom.....nem ritkán....3 hete innen is volt egy úriember....

Előzmény: Jamalboy (9670)
Jamalboy 2014.12.09 Creative Commons License 9670

Igen ez a jó megoldás.

Utánkeringetést a kályha kímélése miatt vagy inkább a meleg víz jobb felhasználása miatt használod?

 

Én is már tervezem a béta verzióm bétáját pont késleltetett venti kapcsolással. Azon is gondolkodom, hogy hőfokfüggővé teszem a venti sebességét is.

Bár ha a zsalukat megoldom, akkor ez kb felesleges hiszen belső keringetéssel csak meleget betolva nem oszt és nem szoroz a késleltetés.

Előzmény: gibbonpitti (9669)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9669

az sem jó,mert amikor igazán hideg van sokára fog felmelegedni a víz.....

 

elég sok kiegből állóvá alakítást végzek és a saját kábelkötegemmel meg az egyébb kiegészítőkkel teljesen gyári specifikációjú lesz a kályha...van utánkeringetése a vízpumpának és 40 foknál kapcsol a belsőventi....

Előzmény: Jamalboy (9668)
Jamalboy 2014.12.09 Creative Commons License 9668

EV2-kbe való Webasto upgrade szett egyből indítja a ventit, nem vár hőfokra.

Előzmény: gibbonpitti (9667)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9667

akkor az nem gyári megoldás gondolom....mert az 40nél indítja.

Előzmény: bt74 (9666)
bt74 2014.12.09 Creative Commons License 9666

60 fokos radiátorhőfoknál.

 

Előzmény: gibbonpitti (9655)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9665

a gyáriak mindíg jók,nekem vannak majd 40 éves benzincsöveim és tökéletesen üzemelnek.kicsit kemények már,de nem használhatatlanul.

Előzmény: danidoki (9661)
gibbonpitti 2014.12.09 Creative Commons License 9664

ha keresel biztos találsz valamit....  :)

 

nem feltétlen kell 2 akku.....ha rövideket mész(20 percnél kevesebbet jár a motor egy indításra) akkor kell sajnos tölteni az akkumulátort.én erre szoktam az autó elejére valahová rakni egy csatlakozót(vízmenteset) és azon keresztül lehet tölteni bármikor az autót.elég a célra a 74ah-s akku tökéletesen.

 

ennyi macerát megér a kényelem,szerintem.

Előzmény: s4tch (9663)
s4tch 2014.12.09 Creative Commons License 9663

Bárcsak ott tartanék, hogy csak egy nagyobb akksi hiányzik - egyelőre nincs semmi az autóban...

Előzmény: danidoki (9651)
mica-r 2014.12.09 Creative Commons License 9662

Letesztelem ezt a bekötést, köszi

Előzmény: TurboCharged (9657)
danidoki 2014.12.08 Creative Commons License 9661

Mivel egy e34-et csináltam, stílusosan maradtam a BMW gyári benzincsövénél. Az bevált. 

Előzmény: gibbonpitti (9656)
koszegikaktusz 2014.12.08 Creative Commons License 9660

gibbonpitti 2014.12.08 Creative Commons License 9659

ha mükszik akkor örömbodotááá.....én sokat szoktam szívni az újabb fosvágenekkel.....mindíg a climatronic szívat meg.

 

ilyen régit még nem csináltam....audiból...  :)

Előzmény: TurboCharged (9657)
msanyesz 2014.12.08 Creative Commons License 9658

Szép estét Mindenkinek!

Sanyesz vagyok. Még új vagyok ezen a fórumon és ebben a témában is.

Lenne egy apró problémám ami nem is annyira apró. :-)

Van egy 2003-as 1.9 PDTDI Ford Galaxy-m.

Ebben az autóban az Eberspacher D5WZ kályhája dolgozik, azaz csak dolgozna, mert meg sem moccan. A vezérlő elektronikája adta meg magát. Legalábbis a szerelő ezt mondta (állófűtést is szerelnek).

Hozzá jutottam egy szép állapotú és állítólag működőképes D5WZ kályhához, csakhogy ez egy Toyota Avensis-ben volt.

A csatlakozó teljesen más. Nem ástam bele még nagyon magam de mielőtt megtenném meg szeretném kérdezni, hogy szerintetek a VW-féle csati "ráapplikálható" a Toyota kábelére?

A Toyota kábeleinek színe megegyezik a Fordéval/Volkswagenével?

Tudom, hogy kókányolás, de hátha ki tudnám hozni olcsón.

Köszönöm!

Üdv, Sanyesz