Epét köpsz minden alkalommal ha valami elektromos autóról van szó
És ha ehhez a gerincnek kell puhulni, az sem riaszt vissza
Minden autóhasználó pontosan tudja, hogy a fogyasztási adatok és így az autók hatótávja egy érték a levegőben, hajtáslánctól függetlenül. Akár lehet annyi is, vagy akár kétszer annyi is. Nincs itt semmi látnivaló...Nekem a 600km fele is kompromisszum nélkül elég, ebbe minden létező biztonsági tartalék be van építve. Nem mondom hogy soha, de rettenetesen ritkán megyek többet egy seggel, mint 300km, szünet nélkül. Ahogy más értelmes, felelősségteljes emberek is így tesznek...nem mindenki rabszolga és menekülő ember egyszerre, hogy rendszeresen kelljen egy seggel 300+ km-t mennie.
Egy Model Y kis odafigyeléssel elmegy 15kWh/100km árammal, az a 75-ös akkuval 500km. 20-22kWh/100km-el már pályatempót tud, akkor is 300km feletti a hatótáv. Tölteni meg gyorsan tud. Gyorsabban mint én WC-re menni, meginni egy kávét és egy jót kinyújtózni...
De persze valami epét erre is lehet köpni, mert lassan már érvek teljesen elfogytak, marad a fullba nyomni a kretént...Kár hogy Shadowbull kollégád lelépett, már csak te maradtál itt ősember
Ez nem olyan egyszerű számítás mert mindenkinek más a helyzete ! Nálam van esély a rövid megtérülésre mivel autó csere előtt álltam és pont annyiba került volna egy 5 éves kb ugyanolyan felszereltségű fosszilis jármű mint a Zoe-m, tehát itt csak a napelem játszik . Ami 4 éve 2.2 millióba került , de evvel meg van oldva a háztartás ( mosás,főzés,stb ) Plusz hőszipkás klímával a fűtés ,hűtés, fűtőpanelek ,elektromos autó töltés ! Régebben számoltam, én már pénzemnél vagyok a napelemmel, az autóval meg ahogy nézzük, mindenképp kellett másik a 27 éves Chrysler és a 28 éves Passat helyett napi használatra .
Nem véletlenül voltál nálam eddig bezárva, marad is ez így...Olyan szinten vagy buta hogy az már fáj....8 millió aggregátor országa...persze...biztos van olyan borgőzös szakadt kocsma ahol ezt a hülyeséget bárki beveszi neked, mert 5 perc múlva úgysem fog emlékezni rá senki....
Elég sok NY-i és környéki kollégám volt, aki suburb-ban lakott, annak szinte mindegyiknek volt otthon valamilyen generátora. De te biztosan jobban tudod.
Teljesen lényegtelen. Mindenki tudja kb, hogy egy személyautó, teljesen mindegy milyen hajtáslánccal, a tulajdonos lábától függően fogyaszt...A legnagyobb eltérések a kis városi benzines autóknál vannak, amik gyakran járnak hidegen és gyakran részterhelésen. Még a villany a legjobban kiszámítható, lehet tudni mit fogyaszt, aztán az annyi hideg motorral is. A komfortfogyasztók használata megint a használó dolga, ha akarja télen sem fűt 25 fokra, vagy hűt nyáron 15-re és akkor kisebb a szórás
Szerintem nincs ezzel probléma. A standardizált összehasonlítási lehetőséget szolgálják ezek a fogyasztási adatok.
Akit pedig a különböző vezetési és környezeti feltételek melletti hatótávok érdekelnek kattint még kettőt, ez ugye sokkal korrektebb, mint a 2 l/100 km-es kamufogyasztású benzineseké.
Bullshit...addig nem jutott el a világ 150 év alatt hogy a hagyományos konnektorok a háztartásokban egységesek legyenek, nem hogy világszerte, de még az EU-ban sem! De nincs még egységes oldal sem az utakon, amiken közlekedünk, vagy egységes KRESZ...Majd pont ebben lesz egységesítás (mondjuk az USA-ban szépen áll át mindenki a TESLA rendszerre, de magától)...
Aha...ha a hagyományos autók kapcsán hazudnak, az kit érdekel, ha a villany autók kapcsán akkor az bűn... Ilyen az igazi puha gerinc...erre van kitalálva a kifejezés...
'És tessék mondani!': 'mikorra jön vissza' a 'beruházás', amitegy 43 millió 231 ezer forintos SUV-ba fektetsz, ~ 20 l/100 km-es városi fogyasztással, oviba hordani a gyerkőcöt?
Ráadásul krva veszélyes is, a legtöbb baleset a hárombetűsökkel van.
Olyan mint amilyen eddig is volt. A Michelin kicserélt nekem két gumit garanciában, mert volt egy pici vibráció 140 körül. Most meg nincs. Hiába a Roadforce vizsgálat, nem sikerült jóra beállítani a régi gumikat, ezért küldtek két vadi újat. 1 hátsó és 1 első. 13e km alatt 0,8mm-t kopott a hátsó gumi és 0,5mm-t az első gumi. Sajnos a jobb első nem pont rávaló. Amikor megvettem a kocsit , defekt miatt cseréltem a jobb elsőt de csak T0 gumit lehetett kapni , de a kimondottan Plaidre gyártott gumi T2 spec, és most sajnos ugyanúgy T0-át kaptam rá jobb elsőnek. Tök egyforma de mégsem. A vége az lesz hogy veszek egy T2-t rá , a T0-át megpróbálom eladni.
Ami a nagyobb, gond hogy nagyon drága buli az ilyen. Tud óránként nagyságrendileg 5-10 akkut cserélni mindenestűl. Számold ki mennyibe kerül egy akkucsere ha figyelembe vesszük a "rezsiórabérét" egy ilyen csereállomásnak. Többszörösébe kerül működtetni, mint amennyi energiát raksz így az autóba.... Azt is bele kell számolni, hogyha fél egy óráig nincs akkucsere. Még ha az energia ingyen is volna a csoda folytán, akkor is bazi drága egy ilyen automatizált csereműködtető állomás működtetése fajlagosan. Plusz egyre többféle akkut egyre többféle kémiával lesz jelen mindenféle elektronikával tűzdelve, mert 5 éve még más volt mint ami idén jön ki, stb. nehéz lesz egy állomást 100 féle akkura megcsinálni és szabványosítani úgy hogy a csereállomás nem tudhatja 3-4-5 év múlva milyen akkuk elrendezések stb lesznek. És valljuk be, egyre kevésbé van rá szükség is.....
Voltam kint Biatorbágyon megnézni ezt a Nio csereállomást, ott rakják össze. Talán lesz itt ott helye a rendszerben, de nem hinném hogy széles körben el fog terjedni.