Kiprobaltam ma reggel, tenyleg lehet. Olyan 2200-ig engedi a motort porgetni. De igazabol erzetre nem rajtolt el kemenyebben, mintha csak siman lepadloztam volna.
Lenne egy kérdésem. Mennyire árt az autónak ha piros lámpánál kiakarok lőni, és egyszerre nyomom a féket és a gáz pedált, értem ezalatt, h az autót 3ezer körüli fordulaton tartom.
nem konkrét tipusra irtam, csak azt hogy a benzin NEM tud belenyulni az elogyujtásba a gyári értéken felul..Az hogy melyik kocsi mennyire van belöve, más tészta.....
Hát, erről ugyebár már volt szó korábban (elég sok).
Egy benyás kocsi elmegy 83-105 oktánig bármivel. Lexus MINIMUM 95-ös benyát javasol kocsiba (mert az leromolva is megvan 91 ... lásd később)
USA-ba általános a 87-as oktánú "normál" benya, azaz 87 (US) = 91 (EU) oktánszám
Erre van a kopogásérzékelő, és ECU (régen ugyebár manuálisan kellett állítani előgyújtást, ha jobb/rosszabb benya került kocsiba).
ECU-ban van egy oktán táblázat. Ez (és programja) alapján x tankolásonként, meg y km-enként újra teszteli mi is van a tankban és állítja hozzá előgyújtást.
(
mert attól, hogy te 95-ös pisztolyt vetted le, még közel se biztos hogy 95-öset tankolsz a kúton ... erről beszél is, hogy adalék átlag van meghatározva cég szinten, tehát néha extra sok etanollal, néha kevéssel kapod ...
Sőt ha állt 1/3 tankkal kocsi, párolgott tankba, közben etanol szedte össze levegőből a vizet ... hát lesz az 91 is.
Akárcsak egy kis forgalmú kis kút, majdnem üres tankjában az etanol által összeszedett víz -nem kell vizezni a kutasnak, vizezi az magát-
)
Tehát ECU áll éppen 95-ön, felengedi 96-7-8-ra, és közben hallgatózik kopogásérzékelővel, hogy mikor koppan.
Ahogy koppan visszavesz egyet, és így megy utána.
Ha koppanna bármikor később, megint vesz vissza 1-et.
mitol, mivel emelné az elögyujtast?? belenyuk a benzin az ECU-ba??
ha egyszer be van lőve a kocsid gyarilag mondjuk pl.95-re pl 17 fok max elogyujtassal, tehetsz bele 106 oktánost is, akkor sem megy e fölé..kivéve ha Te állitasz, vagy ha adaptiv az ECU. az meg nem igazan van utcai kocsikban..
Gondolom, annyira nem nehéz, és nem is nagy autó, úgyhogy ja. :-) Szerintem lesz majd belőle rendes F verzió, az LS-ben benne van ugyanez a motor két turbóval, szerintem ha simán belefér, akkor a turbókkal együtt is.
Nemtom, ott a hatuljanal, a lampa es a csomagtarto talalkozasa valahogy nem adja ki nekem. A csiklampa tetszik, de belul semmi ambient light, pedig az jo :)
Valóban nagyon alacsony. Én is mindig nagyon vigyáztam rá, és magasabb járdákat kerültem. Egyszer mentem fel 5 személlyel az Árkádba, és ott van egy elég éles dobbantó. A sebesség nem volt gyors, csak még jobban lent volt az alja az 5 személy miatt, és már odaért. Szóval akkor inkább valami SUV kell neked. RX400h pl. . Az is nagyo jó autó, és megbízható. Habár a GS azért luxusabb érzetet ad, de ha szempont a magasság, és a Lexus, akkor inkább RX.
A 450h azért is jó, mert az akkmulátor cellákat egyesével is lehet cserélni, és már van pl. Újpesten egy műhely, ahol erre specializálódtak. RX-nél azt hiszem csak egyben lehet. RX-hez amúgy sokkal több alkatrész is van, ha esetleg kell, de úgy hallottam, olyanom nem volt, hogy csak a vízhűtő a problémás. Ha azt cserélték, akkor fut ki a világból az is.