Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2017.11.11 0 0 57169

Na, míg el nem felejtem:

Azt mondta a szomszéd, hogy eon területen 5500-as growatt-ot engedélyeztek 1 fázison. De, lehet, hogy ez területfüggő.

RangerJoe Creative Commons License 2017.11.11 0 0 57168

Azzal kezdtem én is. Tavasszal "pályázathoz igazolás" címmel adtam be, és akkor hálózatvizsgálat nélkül rámondták, hogy mehet az egy fázis 4,24kW. Mikor újra beadtam, már tényleg megnézték, és egy fázison csak 2 kW mehet. Alakíttassam át három fázisra. Csak az a gond, hogy az nincs az utcában. Most panaszkodtam nekik. Várok.

Előzmény: almacsiga (57166)
tippmix1997 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 57167

sziasztok!

Sörkollektor építek, hogyan érdemes?

Energiaitalos dobozból érdemes-e ?

Ház falra,vagy tetőre rakjam ? milyen dőlési szögben? 

Milyen ventilátort kell, levegő szűrő érdemes-e beépíteni 

? Tanácsokat bármiről elfogadom .

köszi szépen .



almacsiga Creative Commons License 2017.11.11 0 0 57166

Akkor jó, hogy az Eon jóváhagyásával kezdem és csak utána adom be a pályázatot. Reméljük aztán majd flottul mennek a dolgok.

Előzmény: RangerJoe (57165)
RangerJoe Creative Commons License 2017.11.10 0 0 57165

Én áprilisban adtam be a Budapest Bankhoz 1-es iktatószámmal. Ott átvették, de továbbítani nem tudták, mert nem volt hova. Az MFB nem állt készen a fogadásra és a feldolgozásra. Még szoftverük sem volt júniusban. Augusztusra végre jóváhagyta az MFB de most az eon tett nekem keresztbe. Szerintem a mostanában beadottakra már nem kellesz annyit várni.

Előzmény: almacsiga (57164)
almacsiga Creative Commons License 2017.11.10 0 0 57164

Először én is az FHB-nél érdeklődtem. Úgy tűnt eléggé nincsenek képben, viszont több napelemes cég a Budapest Bankot javasolta, úgyhogy ha az EOn jóváhagyja az igényt, akkor bepróbálkozok a Budapest Banknál és meglátjuk.

Előzmény: szocske_ (57163)
szocske_ Creative Commons License 2017.11.10 0 0 57163

az energiatakarékossági ingyenhitelről egy másik topikban:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145786201&t=9069697

Nap_Pali Creative Commons License 2017.11.10 -1 0 57162

Thx.

Előzmény: Jazz_kedvelo (57160)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.09 0 0 57161

Egyébként nem tudom mi lett, mert EU bírósági szinten ez meg is lett támadva. de aztán lehet nem változott a gyakorlatban semmi :-(. Nem követtem utána az ügyet.

Előzmény: hadhazik1 (57159)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.09 0 0 57160

Nem is örömként raktam be. és tökre sajnálom, hogy igazd van. Mennek a durva játszmák a háttérben sajnos.

 

De hátha esetleg valaki fel tudja használni....

Előzmény: hadhazik1 (57159)
hadhazik1 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 57159

Természetes személyek, családi házak kizárása korábban megtörtént mondva csinált indokokkal.

Ezért így nem teljes az öröm.

Előzmény: Jazz_kedvelo (57158)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.09 0 0 57158
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.09 0 1 57157

Töltés közben nagyon ritkán szokásos bármilyen hűtést alkalmazni az aksira normál esetben, legalábbis az "átlagos elektromos járműveknél". így az aki hűtési energiájával felesleges töltésnél számolni, még ha netán nem is levegős.  Ez gyorstöltésnél tud gondot jelenteni, amikor tényleg mondjuk már 1C vagy afeletti áramokkal töltjük.


A töltő melegszik, le is írtam, és az pár % veszteség lesz max, (a végén a balanszíroznás fog ez csak leromlani, de jó cellák esetén már minimális energiatartalom arányaiban a teljes kapacitáshoz ,képest) de nem 20, baj lenne ha nem így lenne a mai világban.  Az egy versenyképtelen és gagyi eszköznek lenne minősítve, és eladhatatlan lenne a beszállítói oldalról az autógyárak felé......

 

 

Előzmény: qwertz77 (57155)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.09 0 1 57156

Ez sokmidnentől függ:

- rendszerfesztől

- a töltő elektronikában milyen kapcsoló elemet használnak.

 

Egy gyári mai autó jellemzően több 100 V-os rendszerfeszültséggel rendelkezik, ott jellemzően IGBT a kapcsolóelem. Egy alacsonyabb deszű autónál viszont jellemzően valamilyen MOSFET, jellemzően Silicon Mosfet a kapcsolóelem.

 

A két alkatrész nagyon eltérőn viselkedik a magasabb áramra, máshogy változik a belső ellenállása a két konstrukciónál (Rds on vagy mikor minek hívják), sőt a kapcsolás meredeksége, felfutó éle is változik az áramerősségre, és a maradékfesz is, de a két technológiánál eltérően.

 

Míg egy IGBT-n viszonylag "stabil" a rajta lévő feszesés, néhány V-nyi (3-4), szinte független a terhelő áramtól, addig a fet jellegű cuccoknál a terhelőáram növekedésére meredeken nő a belső ellenállása, akár többszörösére is, viszont kis áramnál jóval kisebb lesz a maradékfesz mitn az IGBT-n. Míg az IGBT max 30-50kHz körüli felső frekihatárral szokot üzemelni, addig a fet viszont ennek többszörösét is simán viszi, ami pl egy kapcsolóüzemű táppnál nagyon nem mindegy, mert 80-100 kHz környéki kapcsitáppal általában  jobb hatásfok érhető el mint 30-50kHz kapcsitápnál, mert sokkal jobb szabályozhatósága van, annak ellenére hogy a kapcsolási veszteség nő.

 

Innentől kezdve még akár az is elő tud fordulni amit írsz. Egy dolog mindenképpen ellene szól, a nagyobb áramú töltésnél. Ha egy ellenállással modellezed a generátor oldalt valamint az akku oldalt is, akkor az látható, hogy arányaiban több teljesítmény fog disszipálódni a töltő belső ellenállásán nagy áramú töltésnél mint kis áramú töltésnél.

 

Persze ez baromira nem ennyire fekete meg fehér, és jóval összetettebb.

Előzmény: BJaca (57143)
qwertz77 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 57155

Autókban nem léghűtéses az aksi, de ez mellék száll itt. Írtam hogy ez nem jelentős energiaigény, bár egyébként nagy melegben már (35C idehaza ritka, de simán tud lenni rendszeresen pár melegebb helyen)

nem is olyan kevés, tehát ez hőmérsékletfüggő.

Az aksi viszont csak az egyik oldal, maga a töltő is melegszik, nem kicsit.

És a felhasználáskor megint csak szökik az energia hő formájában.

 

Előzmény: Jazz_kedvelo (57139)
Krinyo Creative Commons License 2017.11.09 0 0 57154

Kösz. :)

Előzmény: Jazz_kedvelo (57149)
tfe_tng Creative Commons License 2017.11.09 0 0 57153

Relative hamar lebukna a gyarto... Tul sok ertelmet nem latom

Előzmény: Jazz_kedvelo (57151)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57152

Rosszul írtam, 32 hónapig van 9+20 és 50 hónap után lehet nullázni.

 

De ettől még jó. :)

Előzmény: MZ/Y (57147)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57151

Nem azt jelenti hogy az alapján számol.

 

Lásd, van aki feltette a diagnosztikai szoftver appo-t a telefonra, és teljesen mást mutat értékekben mint a műszerfal :-)

Előzmény: tfe_tng (57150)
tfe_tng Creative Commons License 2017.11.08 0 1 57150

Nem hiszem hogy trukkoznenek a muszerfali kiirassal, mert ha mondjuk a motor fogyaszt 15kWh-t a klima es egyebek pedig meg 5-ot, akkor ha csak a motor fogyasztas alapjan szamolnak a hatralevo kilometereket akkor eleg sok duhos ugyfeluk lenne.

Előzmény: Jazz_kedvelo (57104)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57149

Az elso mondatof ebben a formaban netto hulyeseg.

Előzmény: Krinyo (57144)
bananatree Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57148

Ioniq helyett Zoe-t vennél?

Krinyo linkje jó információ forrás.

A mostani Zoe-ból is van QC-s (gyorstölthető), amiben Continental a motor és a vezérlő (és a vezérlő a töltő is). Mivel itt a vezérlő vezérlő szerepben se tud top-of-the-edge lenni, meg töltő szerepben se, ezért itt a töltésnek sok a vesztesége, és menet közben is lehetne hatékonyabb az energiafelhasználás.

Ezért a QC-s változat hatótávja is kisebb, mint a Renault motoros, Renault vezérlős változat.

Ha a téma érdekel, akkor érdemes a villanyautosok.hu-n keresztül belépni annak Google+ csoportjába, ahol elég sok tulaj, elég sokféle járművel jelen van, és Zoe-ból is akad jópár.

Ha más típus érdekel, azt is megtalálod ott.

 

Ioniq-ot miért mondtad vissza? a várólista miatt?

egy 30kWh-s fél éves Leaf nem érdekel? :)))

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57122)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57147

A jelenlegi tiszta, a folytatásra voltam kíváncsi.

 

Ha napon belül is menne az oda-vissza elszámolás, akkor felesleges jóval túlméretezett rendszert telepíteni, túl sok áramot vennének vissza olcsón. De még a szezonális elszámolásra is igaz, ha a "felesleg" fűtésre menne.

 

Azért kérdezem, mert ha belevágnék, akkor döntésre kéne jutnon. :) Mivel a 0 %-os játszana, a 2 millás határ játszana. Abból kijönne talán egy 4 kWp rendszer, vagy egy 5-6 kWp inverter 3 kWp panellal. Az éves fogyasztásom kb. 3 MWh (bár talán kicsit nőne mostanában), így a 4 kWp jó lenne a mostani fogyasztásra, a másikban meg lenne tartalék némi gáz kiváltására.

 

Apropó, a 0-s hitel témában van még 1 dolog, amiről nem volt szó: 18 hónap turelmi idő. Ez elég jelentős, az én példámban:

18 hónapig 9e áramszámla helyett fizetek 20e ltp-t.

24 hónapig 9e törlesztés és 20e ltp.

A 42 hónap után kb. kinullázza a hitelt az ltp. (Valamennyi marad.)

 

Ilyen alacsony fizetnivalókkal nem úszható meg a hitel+ltp módszerrel. Ahhoz képest van felára a 0-snak, de akinek a havi fizetnivaló a lényeg, az ezt benyeli. :)

 

 

Előzmény: szocske_ (57131)
Krinyo Creative Commons License 2017.11.08 -1 0 57146

Láttam, de én meg pont ezért írtam, hogy az idő miatt pont az ellenkezője igaz.

Előzmény: BJaca (57145)
BJaca Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57145

Jazz_kedvelo alábbi mondatára reagáltam:
"A nagyáramú töltés az már viszont valóban más, ott megnőhetnek a veszteségek."

Előzmény: Krinyo (57144)
Krinyo Creative Commons License 2017.11.08 -3 0 57144

Mivel nincs ideje hővé alakulni, nincs ebben semmi meglepő. 1 óra töltés alatt fajlagosan nyilván kevesebb energia alakul hővé, mint 10 óra alatt. 89-91%-os hatékonyság 11 kW-tól teljesen jó, én 80-85 közé tippeltem volna...

Előzmény: BJaca (57143)
BJaca Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57143

És az a vicces, hogy pont a nagyáramú, gyors töltésnél javul a töltés hatásfoka.

Előzmény: Jazz_kedvelo (57142)
Jazz_kedvelo Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57142

Persze hogy van melegedés amit el kell vinni ezért van a venti. de ez a hőtés pár10W gyakorlatilag, elenyésző a töltési teljesítményhez képest.


Az a keletkezett hő, amit el kell vinned, az max pár % a mai jó töltők esetében, baj lenne ha több lenne.

 

Nálam az NICD aksiknál aminek tragikusan rossz a töltési hatásfoka magának az aksik miatt, itt is 75% körüli töltési hatásfok van az NiCD aksikra nézve. Úgy hogy két komplett vízhűtő rendszer megy töltés közben. Egyik kör a töltőt hűti, a másik kör az aksikat.

 

Egy mai nagy teljesítményű töltő áramkör teljesítmény fokozata 98% körüli hatásfokkal bír. Ehhez jön hozzá még a többi fogyasztás, meg az aksi vegyibaja. nehezen tudom elhinni, hogy a többi nagyságrendben sokkal több veszteség lenne mint ez......

 

A napelemes inverterek - a tiéd is a falon - kb ugyanígy dolgoznak, ilyen tartományban. És ha van rajta két benti, nem az a fő hatásfokrontó.

 

A nagyáramú töltés az már viszont valóban más, ott megnőhetnek a veszteségek.

Előzmény: szocske_ (57140)
halaloszto Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57141

persze, de a pár pici venti nem fog pár száz wattnál többet kivinni meleg levegővel. pár száz watt meg nemsok, ahhoz képest hogy kilowattokkal töltesz.

 

Vajk

Előzmény: szocske_ (57140)
szocske_ Creative Commons License 2017.11.08 0 0 57140

ha van ott egy néhány10W ventilátor, az nyilván azért van, hogy elvigye a töltéskor keletkező de feleseges meleget. És a meleg áramból lett, tehát nem a ventilátor fogyasztása, hanem a melegedés okozza a veszteség javát szvsz.

Előzmény: Jazz_kedvelo (57139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!