A karosról tudok regélni (gondolom, a gombos is ilyen, de infóm nincs róla). 2WD-4WD közt menet közben is válthatsz (kb. 100 kmcs-ig), csak arra kell figyelni, hogy ne legyen fordulatszámkülönbség az első-hátsó tengely között. Felezőből/-be csak állóhelyben (kivéve, ha van rutinod duplakuplungolásos/gázfröccsös - szinkron nélküli - váltásban).
De, biztos van ilyen ember (nekem már 5 éve nincs meg a vas), ha itt nem is találsz, a jimny.hu-n biztosan.
Hozza a szokásos Suzuki-minőséget (tudom; 15. éve suzukizom), annyival több szervízigénnyel, amit a terepezés okoz (törés nélkül is: sűrűbb olajcserék, sártól tönkremenő csapágyak, ilyesmi).
na ettől félek én is, a francia dolgokat nem szeretem, van családban francia autó, 4éves de új korától úgy jár a váltókar mint a habverő
-
kb 8 éve volt swiftem azzal minőségileg összerakásilag nagyon meg voltam elégedve, azzal több mint 200.000km-t mentem el gond nélkül, kopóalkatrészt cseréltünk és a szervízintervallumokat betartottuk
-
van itt egy céges ezres magyar szuzink céges autóként amit bárki vihet melóba,
közel 600.000km van az autóba és még mindig normálisan működik
-
pest környékén esetleg pest megyében nem tudnék valakivel összetalálkozni, hogy vigyen egy kört illetve hogy meséljen egy kicsit az autóról? akár mailban is, címem publikus
A Niváénál tuti sokkal magasabb alkatrész-árak, viszont sokkal kevesebb is kell. :-) Kisebb, kevésbé kényelmes rugózású, mint a Nyiva.
Nem egy pályagép (pontosabban de, csak nem autó-, hanem triálpályára), de ha a 100-120 megfelel, a világból is kivisz, nem is lesz benne halálfélelmed. A nyomvályút, na, azt rühelli.
A dízelmotor Rönyó, ennek megfelelően állj hozzá (én speciel nem szeretem, főleg használtban nem vennék).
Triál EB 1. helyezés (nem ám xarráépítgetve, hanem oridzsi kategóriában) mond valamit a terepképességeiről?
Sztem a Nívánál kevesbbet kell szerelni. Bár nincsen Niva-s tapasztalatom, de a Jimny-t az eddigi 10ezer km alatt nem sokat szereltem. Terepképesség sztem hasonló lehet. Hasonlóan jó. Fogyasztásban kicsit jobb a Jimny (9L) és sztem az utazója is magasabb (120-130-at enyém simán viszi). A hazai választék nagy része benzines, dízelt nem lehet(ett) kapni újonnan, csak behozottak vannak. Alkatrészárak sztem drágák.
Nos nagy a csend, de gondoltam írok, a tapasztalatokról, amit az elmúlt pár hónapban szereztem a Jimnyről.
Terepjáró képesség:
Kiváló, de ehhez gumi is kell. Continental minden szempontból átmeneti gumi van rajta, eleddig kiválóan teljesített, és a Nivás tapasztalataimhoz mértem azt modnom, hogy pariban vannak.
hely:
Elöl kényelmes kettőnek, hátul szűk kettőnek, a csomagtartó kisebb, zavar, hogy be lehet látni a csomagtartóba, de ez megoldható,
kényelem:
Mit is mondjak. Zötyögni, rázni jobban ráz mint a níva, ugyanakkor sokkal jobb az úttartása, az ülés hosszabb távon itt is fárasztó.
benzinszag:
menyei felüdülés - itt nincs
egyszerre fogó fékek:
mennyei felüdülés - itt van
szervó kormány:
mennyei felüdülés - itt van
fogyasztás:
klímával, sok tereppel (255 km / 95 km) két emberrel 7,9 l.
Akkor szerencséd volt. Nagyrészt a kereskedők a kinti églegesen kivont járműveket hozzák haza, (nincsen angol forgalmijuk) mert azt nagyon olcsón megkapják kint. A hirdetés tényleg fáj: a rendszám alapján ez egy "erdészeti közelítő jármű": nem kell rá se vizsga se semmi - hasonló mint a lassú jármű, de azokat vizsgáztatni kell 5évente. Szoktam látni terepjárókon ilyen "MO"-s zöld rendszámokat.
Amit én néztem, vizsgás, magyarított lett volna, ha jól emléxem, úgy 2 millió körüli áron. Ez fáj: http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/jimny/suzuki_jimny_jimny-3828305
Én eleve azt akartam 3.-ik autónak - illetve előbb akartam jobbkormányosat mint Jimny-t. Aztán egyszercsak a terepjárók kezdtek érdekelni. Nézegettem a Nivákat, de a szerelési igényük és fogyasztásuk elriasztott. Aztán tovább nézelődve jött képbe a Jimny: sok is van angoloknál, Suzuki nálam már bizonyított, terepjáró is - ez kell nekem! Ki akartam menni venni, de úgy hozta a sors, hogy itt az Indexen egy másik topikban volt egy jobbkormányos Jimny ami pont megfelelt, aztán azt megvettem (nem hirdette a tulaj vagy ilyesmi - ez csak úgy összejött "hirtelen").
Amúgy az eddigi legkedvesebb autóm (leszámítva, mikor meg akart ölni), még mindig "visszasírom" néha. Pár év múlva, ha már lesznek igazán öregek, mostani Samu-árban, lehet, lesz még Jimny-m. 3. autónak....
Dehogynem. Kérdezd csak meg Nyuszy-t, vagy a tavalyi európai triálbajnokot... :-) Személyautónak nem jó a terepjáró, nekem legalábbis. Nálam úgy van a prioritás, hogy legyen egy autó az évi ~30e km-re, amivel csak tervezetten megyek szerelőhöz, bármikor gyorsan elvisz bárhová. Aztán jöhet a jáccósautó, ami elromolhat, összetörhet, lerohadhat, nem érdekes, ha a vasárnapi túr(áz)ás után 2 hétig áll, és nem számítok arra, hogy mindig minden pöpecül műxik rajta. Előbb egy öreg Patrol lett az utódja, most egy L300 a jáccós-cuccolós-utifutizós-egyesülős (www.opve.hu) autó. (Bármily meglepő, a Patrol kicsinek bizonyult; nem guruló pingpongasztalt kerestem. Az L300 terepképessége bőven elég nekem, nem triálozni akarok, hanem kirándulni, viszont elképesztő mennyiségű cucc fér bele/rá.)
Én a megtett kb 100.000km alatt sokat gondolkodtam, minek a Jimny. Terepjárónak "puccos", két személynek utazni épphogy elég, munkába járni sokat fogyaszt a kis motor ellenére...szóval alkottak egy olyan autót ami végül is alkalmatlan minden feladatra. De másfél évig gyűjtögettem rá, mert _kellett_ :D És a mai napig úgy vagyok vele, hogy szívesen vennék ismét Jimnyt. De csak az vegyen Jimnyt, aki ezt keresi.
Nagyjából egyetértek Matiz kartáccsal, közel azonos a Jimny-s pályafutásunk. Felfelé sokkal tágasabb, mint az Ignis, vízszintesen szűkebb. Viszont - bár keményebb, - százszor jobb a rugózása, mint az Ignácnak, főleg hátul. Mondjuk, annál mindennek jobb, tán a Marutinak nem. :-)
[Jimny-m volt, mikor kijött az Ignis. Aszondja ismerős szalonos ember, hogy nemecserélemele erre az új terepjáróra a Jimny-t. :-))) ]
Olajcsere diffikben, váltóban: szükség szerint. Mikor kijöttél a patakból. :-)
Ami megdobja a fenntartást, az a terepzés okozta pluszköltségek, még törés nélkül is.
Egyébként egy nagyon jó kis autó, de terepjáró, nem szgk. Én anno alapvetően azért adtam el, mert hosszú vívódás után kétautósultam, személyautóra és terepjáróra, így egyiktől sem várom el a másik jellemzőit.
A dízellel nekem spec. az a bajom, hogy elektronyikás Rönyómotor.