Keresés

Részletes keresés

T1OK3 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220031

Kb. '98 körül olvastam egy apróhirdetést, hogy Duna oldalkocsi ingyen elvihető. Sajnos mire felhívtam addigra már nem volt meg, ráadásul még helyben is volt. :-(

Előzmény: Zoli_t5H (220024)
19620405 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220030

Verhetett haccázat ,majd feltűnik Misiert 1 talán hozzáertő buglisnál .

Előzmény: ggabbroo (220029)
ggabbroo Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220029

Az csak egy dolog, hogy gyári fény, de még német export is! :)

Szerintem olcsó volt....

Előzmény: Zoli_t5H (220028)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220028

Sajnos nem én. :-)

Legalább jó szaré'-húgyé' adták?

Eléggé gyári fénynek néz ki.

 

Előzmény: ggabbroo (220027)
ggabbroo Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220027

Ki vette meg ezt a szépséget? 

 

Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220026

Akkor neked nagy disznofarmod lehet. :-)))))))))))))

(Vagy olyan allapotu az OK, amire ra kell locsolni vagy 2-3 kilot).

 

Előzmény: abes (220025)
abes Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220025

40-ért tudok olyat ami szögletes sárvédős.

Teljes felújítást igényel.

Előzmény: kovcshu (220022)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220024

Nehéz lesz, kösd fel a gatyát! Már 10 évvel ezelőtt se lehetett annyiért venni, max akkor, a disznófarmnyi malacod volt.

Jelenleg egy leszuttyadt csónak is 100 körül indul.

 

Előzmény: kovcshu (220022)
bervas Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220023

A dolog áll. El kellene adni a Jawa 638-at, hogy újra legyen hely elővenni, foglalkozni vele.

Előzmény: R100 (220020)
kovcshu Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220022

Sziasztok! Keresek Pannónia t5 h mellé normál de nem felújitott állapotu oldalkocsit reális áron (max 50 ezer vagy csere valamire) 70es évjáratu a gép.

T1OK3 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220021

Én is szívesen olvastam. Még most is könyvjelzőzve van, néha rákattintok.

Előzmény: R100 (220020)
R100 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220020

Tényleg, mi van a T1-el? Nem folytatod? Szerettem olvasni a blogot, de megértem, ha van az az állapot ami után nem szereted írni...

Előzmény: bervas (220015)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220019

Ennyire azért nem sarkos a dolog, mindenképpen értékes egy ilyen korabeli dokumentum, csak figyelembe kell venni, hogy akadnak benne elírások. 

Előzmény: tomit1 (220017)
gyulcsut Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220018

annyira azért nem használhatatlan, csak fenntartásokkal kell kezelni a leírtakat. Előbb 2x mérni, csak aztán vágni.

 

Előzmény: tomit1 (220017)
tomit1 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220017

Apos találta a garázsában pár napja , én örültem mint majom a farkának! Ahh de mindegy a gyerekeimnek jó lesz mese könyvnek. Pedig a sok szép fotó benne. Ez van! :-((( 

Előzmény: Zoli_t5H (220012)
gyulcsut Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220016

azt gondolom én is, hogy a gyári utasításban megadott 11 LE +/- 5% (azaz +/- 0,55 LE) reális és ugyanígy reális lehet megfelelően csökkentve az égéstér térfogatát a 14-15 LE is... a gyári állapotú 20 LE-s motor ugyanezen a technikán ejt engem gondolkodóba...

Offtopic: ifjú koromban apámmal rajzoltunk (na meg számolgattunk is) egy Trabant blokk átalakítást. Ha jól számoltunk, valahol 50-52 LE-t lehet abból kihozni, persze alaposan módosított blokkal és vezérléssel... de az élettartamát és a féktávot a meglevő technikával nem számoltuk ki :-)) Ennek alapján a 20-25 LE nem lehetetlen, de biztosan nem a gyári konfigurációval.

Előzmény: bervas (220015)
bervas Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220015

Én fékpadon mértem a gyári állapotnak megfelelő T1-en a 14 LE-t.

 

Jól sikerült henger-kipufogó párosítással szerintem ez oké. A TLF nagyobb térfogatű égésterével a 11-12 LE is reális lehetett.

Előzmény: gyulcsut (220013)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220014

Nem igazán tudok mibe belekötni, az eszmefuttatásba sem, hasonló feltételezéssel élnék én is. :-)

(Nincs is hideg, az majd állítólag csak most jön, pedig lassan már inkább melegednie kellene az idönek. :-(  )

 

 

 

 

 

Előzmény: gyulcsut (220013)
gyulcsut Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220013

Már csak okulásképpen összevetettem az említett Balogh-Wohlmut könyv, a Szente Gyula-féle könyv és a gyári használati utasítás (szerencsére nagybátyám megőrizte) adatait a TL-250F tekintetében:

B-W

Teljesítmény 14 LE/5100; kompresszióviszony 1:7,2; Furat/löket 68/60

Szente

Teljesítmény 12 LE/4750; kompresszióviszony 1:7,2; Furat/löket 68/68

Gyári könyv

Teljesítmény 11 LE/4400 (+/-5%); kompresszióviszony 1:6,8; Furat/löket 68/68 (a forgalmiban 12,5 LE szerepel)

 

Azt hiszem a hibák egy részét a helytelen korrektúra hagyta az első könyvben, 1960-ban nyilván az írógépet/kézírást nehéz volt korrektúrázni. A Szente-féle könyvem 10 évvel fiatalabb (1970), lehet ott óvatosabban jártak el. Én az első felújítást kizárólag a gyári használati utasítás alapján csináltam még 1992-93-ban, a sárkány 1993-ban kapott 3betű3szám rendszámot - és azóta pihen zárt helyen.

 

Azt nagyon is elképzelhetőnek tartom, hogy a különböző teljesítményszinteket a kompresszióviszony változásával érték el a különböző változatoknál (TL - 1:6,5; TLF - 1:7,2; T5 - 1:7,5; T8 - 1:8,5; T9 - 1:10), nem elfelejtve az alu hengerfejtömítés kivételével nyerhető növekedést (az USA exportnál kellett is valamit csinálni, mert azok nem nyelték le ha a gép nem tudta a gépkönyvben leírt adatokat az engedélyezésnél). A forgattyús mechanizmus nyilván az összes típusnál ugyanaz, valószínűleg az égésterek térfogatában lehetett különbség - nekem csak 3 hengerfej van itthon, de tavaszig biztosan nem veszek a kezembe hideg vasat a méregetéshez!

 

Zoli, legyél szíves korrigáld az okoskodásom

 

PS: ha kellene valakinek a 3 közül bármelyikből valami, szívesen berakom a szkennerbe a kért dolgokat

Előzmény: Zoli_t5H (220012)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220012

Ebben a könyvben sajna több hiba is van. Nem szabad mindent szentírásnak venni, csak mert korabeli szakirodalom.

 

Előzmény: tomit1 (220011)
tomit1 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220011

innen másoltam , lehet , hogy a nyomdász sietett a büfébe.

Előzmény: kéthengeres (220008)
tankjuferi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220010

A múltkor tettél fel képeket a Vape gyújtás bekötésről, a kis relét a lámpa fejben, mindenféleképp be kell kötni?

Előzmény: p21-feri-tb2 (220004)
SzVZoli Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220009

Köszönöm szépen !

Remélhetőleg így már menni fog ! 

Előzmény: p21-feri-tb2 (220004)
kéthengeres Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220008

Ez annyira hiteles, hogy még a lökethossz se jó...

Előzmény: tomit1 (219993)
pancsipancser Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220007

Szentendrén leszek, úgyhogy hazafelé lehetséges, hogy beugrok hozzád!

Előzmény: sasspali (220006)
sasspali Creative Commons License 2018.01.07 0 0 220006

Holnap nem jársz Üröm fele, kint leszek egész nap!

Előzmény: pancsipancser (220000)
sasspali Creative Commons License 2018.01.07 0 0 220005

Bravó kolléga!!!!!!

 

Előzmény: pancsipancser (220000)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 220004

Ez a gyári. De köztudott, hogy a dinamó G és 61 pontját fordítva kell kötni mert rossz a rajz.

Előzmény: SzVZoli (220003)
SzVZoli Creative Commons License 2018.01.07 0 0 220003

Szép jó estét !

(Sziasztok !)

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni,az egyik ismerősöm nevében !

Aki újdonsült tulajdonosa egy gyönyörű P20-as nak 

Egy gyújtás kapcsolási rajzot szeretnénk kérni ,ugyanis a pancsinál kicserélte a megszakítókat,trafót- kondit,mert úgy gondolta hogy megy ez még úgy neki mint ezelőtt 40 éve legénykorában !

Hát nem sikerült túl jól a beavatkozás , ugyanis mind a 2 megszakítóról ugyan az a henger kapja a szikrát (állítása szerint mindent oda kötött vissza ahol volt )

 

A segítséget előre is köszönöm (köszönjük)

 

Üdv.: Zoli

Retró Tom Creative Commons License 2018.01.07 0 0 220002

Köszönöm az elismerést,részemről megtettem mindent,hogy működőképes és lehetőség szerint precíz legyen.

Blokk vonalba fúrva ,váltó kihézagolva ,Kuplungkosár 12 körmösre átalakítva,a többi meg látszik.....

 

Szóval a P20-ban megvan a 20 le,de az egyhengeres a közelében sincs.Ezzel persze nem az egyhengereseket akarom lenézni,vagy megszólni,ez csak a papíron való össze-vissza irkálásnak szólt!

Előzmény: cbx (219984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!