Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2024.01.06 -2 7 71344

Az nem volt MÁV-os gép.

A KsOD rendelt még a háború alatt 35 db gépet Brotan-Deffner kazánnal,  R-jellegű szerkocsival 451–485 tervezett pályaszámokkal. A háború eseményei miatt azonban végül csak a Floridsdorfi Mozdonygyár építette meg a rá eső tizenhárom példányt 216/2 rendelési számon, de ezeket már a CSD vette át (a KsOd akkor már nem volt abban a helyzetben, hogy kifizesse őket) átmenetileg 651.501–13 pályaszámokon, majd átszámozta a mozdonyokat 623.004–16 számokra, a szerkocsikat 920.201–13 pályaszámokra. Később átvette őket a DRB és az 51.0 sorozatba sorolta be.

Előzmény: Felek Ferenc (71343)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.06 -2 1 71343

Felső kép: MÁV 651, sorozat, talán már CSD állagban (ismerős kép).

Előzmény: Atis57 (71342)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.06 -2 1 71342

Sziasztok !

 

A képeken milyen mozdonyok láthatóak?              köszönettel.

 

 

 

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.05 -3 2 71341

"Az európai játék- és modellvasút gyárak kínálatából egyetlen gőzöst sem magyarosítottam donorhiány miatt."

S-160? BR 52? 

Csak hogy a hatvanas-hetvenes évek jellegzetes MÁV tehervonati gőzöseit említsem...

 

Előzmény: György barát (71329)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.01.04 -3 15 71340

Sosem modelleztem, de jártam a modellező klubba egy ideig a '80-as évek elejétől! Később összebarátkoztam Lányi Ernővel, Károly Imrével, Fekete Lajossal és másokkal az akkor (el)ismert, a mozdonyok történetét kutató és azok modelljeit építgető társaság tagjai közül. Emlékszem még rá, ha valaki kijutott nyugatra, mekkora örömmel hozta és mutatta az ottani modellboltban vásárolt apró mütyűröket (pl. kerékpárok), de arra is, hogy Fekete Lajos - neki, mivel cirkuszosként sokat járt nyugaton, volt lehetősége akkoriban venni egy kis esztergát -, gyártotta a kerékpárokat, kéményeket, mindenféléket, amit esztegálni kellett a többiek modelljeihez is. Könnyű most kijelenteni, hogy ez, meg az már akkor is létezett és könnyű leszólni az akkoriban a témával foglalkozók teljesítményét is a mai viszonyok közepette, az akkori körülmények ismerete nélkül!

Előzmény: György barát (71322)
9393 Creative Commons License 2024.01.03 -1 2 71339

Nagyon köszönöm a képeket!

Előzmény: Szőcsényi Z. (71338)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -3 2 71338

Mivel az olvtárs magyar vonatkozású DV 60-ast keresett, a Südbahn könyvből mindössze kettő képét el is küldtem neki privátban. Plusz egy képet az 1149-esről. Íme egy részlet:

Előzmény: György barát (71335)
9393 Creative Commons License 2024.01.03 0 1 71337

Köszönöm az infókat, más is erre a kér könyvre hívta fel a figyelmemet, már megrendeltem őket.

Előzmény: György barát (71335)
György barát Creative Commons License 2024.01.03 -1 2 71335

Kubinszky: Ungarische Lokomotiven und Triebwagen, 166. oldal. 

Pawlik + Slezak: Südbahn Lokomotiven, 97-99. oldal (7 kép). 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71332)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -1 1 71332

Az olvtárs DV 60-ast keres, nem MÁV 330-ast.

Előzmény: György barát (71330)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.01.03 -1 2 71331

Legfelső képen a MÁV 410,609 pályaszámú masina látható a II. Vh. ideje alatt.

Előzmény: Szőcsényi Z. (71314)
György barát Creative Commons License 2024.01.03 0 2 71330

Az ezüst könyvben két (üzemi) fénykép is van. 

Gyári fotó pedig a MÁVAG jubileumi füzetében. 

 

Előzmény: 9393 (71328)
György barát Creative Commons License 2024.01.03 -3 2 71329

G 8.1-ből G 8 akkor is hamis, ha egy NDK polgár követte el. 

 

Az európai játék- és modellvasút gyárak kínálatából egyetlen gőzöst sem magyarosítottam donorhiány miatt. 

 

 

Nem kapaszkodom a szőlőért, inkább szamócát nassolok. 😛 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71325)
9393 Creative Commons License 2024.01.03 0 1 71328

Kedves k. novotny! Egy 2010-es bejegyzésében írta, hogy van gyári fotója DV 60-as mozdonyról. Tudunk erről esetleg privátban beszélni, ha itt nem megosztható? Az emai címem publikus. Tisztelettel:9393

Előzmény: k.novotny (37354)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -1 3 71327

Szerintem hagyjuk! A jelenlegi körülmények között is csak egy macskát tudna csinálni a saját bevallása szerint. Nem csoda, hogy savanyú neki a szőlő, ha nem éri el. 

Előzmény: tumikas (71326)
tumikas Creative Commons License 2024.01.03 -1 10 71326

RP-25 kerékpár nem létezik, mint profilszabvány már inkább, ha már ugye pontosak akarunk lenni, és nem a '60-as évek közepe óta hanem már régebb óta, és nem nem volt olyan gyors az elterjedése mint azt hiszitek.

Azokat a MODELLEZŐKET akiket szidtok, nullából teremtettek értéket. Te is nagyon könnyen szólod le Őket, de vajon ha neked kellene azt a kutató munkát végigcsinálnod amit Lányi Ernő és társai végeztek, minden elektronikus segédeszköz nélkül vajon Te képes lennél megcsinálni? Könnyű felböfögni azt hogy de bezzeg volt már RP-25-ös szabványhoz illeszkedő kerékpár nyugaton, miközben itthon egy Piko katalógus is kincs volt, nem beszélve normális szerszámokról. 

Úgyhogy illene lemászni a kilométer magas lóról mert arról lehet nagyon magasat bukni. 

Előzmény: György barát (71322)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 3 71325

Melyik pártkongresszus hozott határozatot, hogy Piko G 8.1 mozdonyból MÁV 410.600-ast kell építeni?”

 

Bizonyára meg fogsz lepődni, hogy ez nem magyar specialitás:

Előzmény: György barát (71322)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 6 71324

Egyszerűbb semmit sem csinálni, nemlétező értékrendre hivatkozva, igaz? A hozzászólásodból következtetve nem sok közöd van a modellezéshez, ami nem baj. Csak azt nem értem, hogy akkor miért okoskodsz?

Előzmény: György barát (71321)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -3 5 71323

RP 25-ös kerék a KGST-ben? Te hány éves vagy??? :D

Egyébként ha már felvetetted: RP 25-ös kerék esetén két nyomkarima is el fog férni kb. 0,8 mm-en? Nemá' :D

És akkor még a szélességi torzításról nem is beszéltünk (RP 25-ös kerekek esetén H0-ban kereken 20 mm széles egy komplett kerékpár. A G8 dugattyúinak tengelytávolsága 2040 mm, H0-ban 23,4 mm. Ja, ezt is megoldod macskával...)

Valahogy sejtettem, hogy György barátnak vagy modelljei, vagy dokumentumai, vagy tolómérője nincsen. De az is lehet, hogy a saját modelljeivel nem kritikus, vagy nem tud rajzot olvasni, vagy nem tudja használni a tolómérőt...

Előzmény: György barát (71322)
György barát Creative Commons License 2024.01.03 -2 2 71322

Az RP 25 kerékpár a 60-as évek (közepe) óta létezik. 

 

Melyik pártkongresszus hozott határozatot, hogy Piko G 8.1 mozdonyból MÁV 410.600-ast kell építeni? 

 

Az én megoldásom: 

fogok egy fekete macskát, az lesz a magyar modell. 😅 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71317)
György barát Creative Commons License 2024.01.03 -2 2 71321

Nem lusta. Éppen elég hasonló szemetet termelt. 

Persze a kontraszelektált zsűritagoktól díjat kapott a kontraszelektált versenyző. 

(IGÉNYTELENSÉG az "alapelv".) 

 

Előzmény: tom sawyer (71316)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 3 71320

Igen, valószínűleg sokkal korábban elkészültek a 410-es modellek, mint 30-40 éve, hiszen az 1986-ban megjelent Károly Imre: Vasútmodellezés c. könyvben már  szerepel kép az egyikről, és emlékeim szerint a 80-as években is közöltek képet a narancssárga Modellezés újság Vasútmodellezés rovatában is képeket Dr. Károly Imre modellekről.

Ez még abban az időben volt, amikor Veller pákához a német nagybácsin keresztül lehetett hozzájutni, rajzokhoz, dokumentumokhoz, fényképekhez hosszas levelezéssel a MAVOE-től, alkatrészekhez bontott mozdonyokból, kocsikból. Egy nyugati gyártmányú gőzmozdony az ára, és a beszerezhetetlensége miatt szóba sem jöhetett alapnak.

Előzmény: tumikas (71318)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 3 71319

Jav.: Te hogyan oldottad volna meg 30-40 éve, kompromisszum nélkül a lenti mozdony H0-ás modelljét?

Előzmény: Szőcsényi Z. (71317)
tumikas Creative Commons License 2024.01.03 -1 5 71318

Az a 30-40 év jó lesz 55-nek is mivel akkor jelent meg a Piko gépe (az akkortájt megjelent FLM is hasonló adottságokkal bír). Bár ugye az igazi szagemberek szerint aki akkor már nem 3D nyomtatott meg CNC esztergált/mart az igénytelen...

Előzmény: Szőcsényi Z. (71317)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -3 2 71317

Akkor csak kíváncsiságképpen: mint aktív modellező, Te hogyan oldottad volna meg 30-40 éve kompromisszum nélkül a lenti modellt bejelölt részét, H0-ban?

Előzmény: tom sawyer (71316)
tom sawyer Creative Commons License 2024.01.03 -3 2 71316

Aktív modellezőként írom, hogy ez nem igaz. A kompromisszumokra történő állandó hivatkozás a lusta modellező mentsvára, hogy mit miért nem akar normálisan megcsinálni... 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71307)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.03 -2 3 71315

A 410.614 kizárható. Annak a védház tetején nincs szellőzője.”

Mivel eredetileg valószínűleg volt szellőző a védház tetején (a fellelhető G8-as képek, és rajzok alapján), és feltehetően így is érkezett az országba (a neten található PKP Tp3-as képek alapján), én nem zárnám ki. A linkelt hsz. két képe a 410,614-es élete utolsó szakaszában készült a diósgyőri LKM-ben, ahol valamilyen helyi ok miatt az A25-ösök tetejéről is lekerült a söntellenállás. Azért, mert a hatvanas évek iparvasúti használatában már nincs meg, 1948 előtt (a máriabesnyői fortepanos kép készítésének idején) még bőven meglehetett az eredetileg a gyárban felszerelt szellőző. 

 

Előzmény: György barát (71294)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 71314

Szerintem itt valamelyiknek nem stimmel a száma.

Állítólag ez a 410,603:

 

Ehhez a mozdonyhoz szintén 410,603 van feltüntetve, pedig nem teljesen ugyanolyan:

 

Ez utóbbi - a szerkocsin található koloncot leszámítva - viszont nagyon hasonlít erre, ami 410,613-asként van azonosítva:

 

(A felvetés nem konkrétan Neked szól, csak az általad belinkelt képek alapján válaszoltam a hozzászólásodra.)

Előzmény: rm40 (71293)
György barát Creative Commons License 2024.01.02 -3 1 71313

Azt leírta Felek Feri #71291-ben. 

(1919-től 1939-ig pedig ČSD ...) 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71312)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.02 -1 1 71312

Éppen csak az 1916-1919 közötti magyar vonatkozás maradt ki. Többek között…

Előzmény: György barát (71308)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!