Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pergerz Creative Commons License 2017.07.21 0 0 43819

Írj majd rám.van.

 

Előzmény: Bandeee1988 (43818)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 43818

Sziasztok!

 

Van valakinek eladósorban felni közép kupakja? A műanyag, Dacia feliratosra gondolok.

Dacia talin, ha tudnánk csereberélni, az jó lenne. :)

afitos Creative Commons License 2017.07.19 0 0 43817

Ez azért szebb:-) (R15-R17)

Előzmény: plero (43815)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.07.19 0 0 43816

Én egy régi mercedes kisteher első sárvédőinek két sarkát összefordítva csináltam meg a "púpot"

Előzmény: plero (43815)
plero Creative Commons License 2017.07.18 0 0 43815

"Kis kapcsolókar átalakítás"

 

http://users.atw.hu/plenter/kepekdacia/3/116.jpg

Előzmény: Rébék Péter (43814)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.07.18 0 0 43814

R18 NG-s váltók és társai jó dolgok sokféle áttétellel harangot nyelestengellyel kicseréled és már fel is teheted +  kis kapcsolókar átalakítás

Előzmény: pro-volone (43813)
pro-volone Creative Commons License 2017.07.16 0 0 43813
afitos Creative Commons License 2017.07.16 0 0 43812

Néhány fotó a váltó hátsó fedél alatti részéről...

-365-11 leszedett kapcsolófedéllel, viszonylag finom megoldásokkal:

 

 

-A másik kuplungharangú váltó nem Daciáé, de közeli rokoné (R18 1,6ccm)

-Egy-két kép a Magyarországon ismert "régi TLX" váltótípus hátsó fedeléről és távtartó/csapágyrögzítő lemezéről:

Előzmény: Bandeee1988 (43793)
afitos Creative Commons License 2017.07.15 0 0 43811

Szennyezett hűtőrendszer=erősen vízköves, eltömődött hűtő stb.

Előzmény: afitos (43810)
afitos Creative Commons License 2017.07.15 0 0 43810

Szerintem nagyon rossz irányba mozdulnál Opel hűtővel, illetve talán úgy fogalmaznék, hogy akármilyen más típusú autó hűtőjének beépítésével amit a mérete alapján bele lehet faragni.

Én inkább ARO10-ét tennék bele, ami valóban csak hosszméretben nagyobb, de összes többi paraméterében azonos, van rajta betöltőnyílás is ahogy a Dacián. Vagy újabb Magyarországon ugyan már nem forgalmazott, de azért még beszerezhető, 2003-ig gyártásban lévő "klasszikus" Dacia modellek hűtőjét keresném. Az összes többi csak farigcsálás lenne bizonytalan, esetleg rosszabb eredménnyel mint a jelenlegi. A hűtési problémákat szennyezett, vagy tömítetlen, (pl: fűtéscsapnál) szivárgó hűtőrendszer okozza leginkább.

Előzmény: faykristof (43807)
pergerz Creative Commons License 2017.07.14 0 0 43809

(Y) Köszönjük!

 

Előzmény: frakciós (43808)
frakciós Creative Commons License 2017.07.14 0 0 43808

Az idei Balcsis" Dacia találkozó hamarosan aktuális:  Időpont a mostani hónap vagyis július 28-30.

 

A kedvezményes kemping árak, elérhetőségek:

 

1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj
ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt, 700 Ft/gyerek (2-14 éves kor)
Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.

Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.

Lócsi Gabriella
Kempingvezető-helyettes
Recepcióvezető

ZALA CAMPING & BUNGALOWS
H-8360 Keszthely, Entz Géza sétány 1.

Tel:       + 36 83 312 782
Fax:     + 36 83 312 782
Mobil:   + 36 30 6705 337
zala@balatontourist.hu
www.balatontourist.hu
www.facebook.com/balatontourist

faykristof Creative Commons License 2017.07.14 0 0 43807

Üdv!

Valaki hallott esetleg olyanról, hogy régebbi Opel hűtőradiátor kompatibilis a Dacia-ba?
Ki szeretném ezt deríteni, mert abból egy bontott radiátor nagy érték lenne számomra, azok még vörösrézből készültek, bár feketére vannak fújva, jelenleg is olyan van a kocsimban, de ki tudja, egyszer még tönkremehet majd, az a csoda, hogy ezidáig kibírta...

Másik kérdés: gondolom, egy réz radiátor nem szerencsés, ha fémes kapcsolatban van a kasztnival, hanem csak gumi bakokon keresztül kell rögzítve legyen (máskülönben hamarabb berozsdál a motor belseje)?

Sárgacsikó Creative Commons License 2017.07.13 0 0 43806

Megvan már vagy 5 éve. Balázs féle tuning. De annyiban nem is tuning, hogy volt R12-es amire gyárilag ezt szerelték.

Girling úszónyerges. Csak csavarozni kell, nem kell reszelgetni/kendácsolni.

Lassan lett kész, de sokkal többet állt a polcon.

:)

 

A Pisti? Ide is írt régen, akkor csak én segítettem neki. Már eladta az 1310-est, most Audizik. Ez annyiban jó, hogy ha nálunk lát valamit, akkor én vagyok neki itt a kontakt. Amit pénzzel fizetni kell az a költség. Ami segítség az kölcsönösen segítség. Szerintem így működik és nem az egy egész akárhány tizeddel szorzás.

Előzmény: afitos (43804)
afitos Creative Commons License 2017.07.13 0 0 43805

Ahogy a Facebookon írtam én Kolozsváron voltam bontóban, megvan az elérhetőségük. Csak az a nagy kérdés, hogy a barátod  "Daciás érzelmű" e?

Előzmény: Sárgacsikó (43802)
afitos Creative Commons License 2017.07.13 0 0 43804

Nagyon sejtelmes vagy:-)

Én legalábbis nem tudom beazonosítani, talán csak azt látom, hogy az első kerékagyra passzol a felfogatása, meg hogy modernebb megoldású úszónyerges fék mint a Daciáé...

Lehet többet tudni? Mi is ez pontosan.

Az még látszik hogy neked is bearanyozta a napodat a szépre sikerült sárgahorganyzás

Előzmény: Sárgacsikó (43803)
Sárgacsikó Creative Commons License 2017.07.12 0 0 43803

1

 

Megérte az árát?

Sárgacsikó Creative Commons License 2017.07.12 0 0 43802

Kedves Fórumtársak!

Egy barátom Kolozsváron él. Amennyiben megbízható igény mutatkozik rá, akkor segítene összefogni ezt a hosszú/"Berlina" váltó beszerzés dolgot. Ismer pár Daciascena-ban mozgó erdélyi gyűjtőt is. Talán tudnának segíteni és nem kellene szétforgácsolni a beszerzésre szánt erőket.

 

Kérem gondolkodjatok el rajta, túl az első lelkesedésen is...

afitos Creative Commons License 2017.07.12 0 0 43801

Lehet jobb lenne összedobni az árát és a telket megvenni jelenlegi állapotában. Ásatások során szerintem olyan dolgokat találnánk, amit a jelenlegi bontótulajdonos is elfelejtett régen :-)

Előzmény: RÉMES (43797)
afitos Creative Commons License 2017.07.12 0 0 43800

A 365-11-ről a Román Dacia fórumon többször témázgattak, de már régebben. Például ezeket most találtam:

 Románul:"Mi-am luat si eu aseara o cutie in 5 de pe un break din 98, cod 365-11. Astept sa o montez si sa vad cum se comporta"

 Fordítóprogram: Vettem egy doboz, és én tegnap este májusban szünet 98, 365-11 kódot. Felmentem és várni, hogy hogyan viselkedik.

Jobban lefordítva: Vettem egy sebességváltót egy 98-as évjáratú kombiról, felszerelem kíváncsi vagyok hogy viselkedik.

 

Böngészésem során 98-99-es évjáratú kombikra találtam hivatkozást ilyen hosszú ötössel szerelt váltóval.

Mégegy hozzászólás a Román fórumból:

 Románul: "Nu e nicio diferenta intre 365-10 si 365-11 in afara de raportul de demultiplicare al tr.V, care in cazul 365-10 este 0,86 , respectiv 0,76 pt. 365-11 ( cutie "lunga").
Restul treptelor cat si raportul de demultiplicare finala al diferentialului sunt aceleasi. Practic poti face conversia din 365-10 in 365-11 prin inlocuirea pinioanelor tr.V"

 Fordítóprogram: Nincs különbség 365-10 és 365-11 mellett csökkenési arány tr.V hogy ha 365-10 0.86 vagy 0.76 pt. 365-11 (box "hosszú").
A fennmaradó lépések és a végső redukciós aránya eltérés ugyanaz. Alapvetően akkor konvertálni 365-10 és 365-11 helyett fogaskerekek tr.V.

Jobban lefordítva: A 365-10 és a 365-11 típusú váltóban az összes további fokozat áttétele azonos, csak az ötödik fogaskerékpár cseréjével a 365-10-es áttételi aránya 365-11-re módosítható.

Ezt pedig úgyis tudtuk eddig is..

Előzmény: afitos (43799)
afitos Creative Commons License 2017.07.12 0 0 43799

Kíváncsiságból persze levettem a hátsó fedelét. Teljesen más a csapágyak rögzítése, a kapcsolóvilla, a hátsó fedél kialakítása stb. mint amit a "régi" TLX váltó kapcsán én ismertem. A „vaslemez” hátsó közdarab ebbe a váltóba már nincsen beleszerelve. Ötös fokozat fogszám stimmel 29/38. Szemre még nem nyúltak bele ebbe a váltóba. Sajnos fotókat nem készítettem levett fedéllel.

Találtam egy régi pdf-et váltótípusokról, amiben viszont például ez a típusú váltó (365-11) még nincsen benne:

 

 

R12Lucas Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43798

Igen, erre gondoltam. Érdekelne de nem tudom, hogy mennyi lehet az ára. Inkább mondj te egy árat, aztán meglátjuk. 

Előzmény: Rébék Péter (43787)
RÉMES Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43797

Úgy érzem szerveznünk kell egy túrát kolozsvárra! 

 

 

Teherautóval...  :-) 

Előzmény: afitos (43792)
pergerz Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43796

Gumik bírják a savat-meleget,amivel a horganyozási művelet jár,némelyik műanyag sínyli meg a hőt.A spiáter és az alumínium szó szerint el szokott tűnni! :) (olyankor derül ki hogy abból volt! :) :)  )

Előzmény: Bandeee1988 (43795)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43795

Gumiszilentek is bírják a horganyzáshoz használt anyagokat? Sósav pl?

Előzmény: Bandeee1988 (43794)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43794

Szép! Most jön az izgi/legjobb rész! :) Csak ilyenkorra már elfárad kicsit az ember... :)

Előzmény: afitos (43791)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43793

Én is bontottam egy feltehetőleg hosszú 5-ös váltóról egy típustáblát, kíváncsiságból. Itthon lemosva láttam, hogy 365-22-es szerepelt a táblán, ami ha jól tudom, sima mezei 5 sebességes váltót takar (TLX).

 

Pedig Berlina volt, ahol a -feltehetőleg szintén gyári- rudazat 1997 októberi volt. (?)

 

Szóval mit tud az a 365-11? :)

Előzmény: afitos (43792)
afitos Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43792

"Ti kezdtétek", de aztán engem is elragadott a hév:

Olyan szép adat tábla volt a kuplung harangjára rászegecselve, hogy Kolozsváron vettem egy 365.11-es típusú (gyárilag hosszú ötödik fokozattal szerelt) váltót abban a bontóban amiről már írtam.

Néhány fotó a helyről:

 

 

Előzmény: Bandeee1988 (43780)
afitos Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43791

Kincsek amik "bearanyozzák" a napot:

Halleluja! Elkészültek Dacia (és R12) alján található összes szerkezeti rész apró motyói, csavarjai...

 

afitos Creative Commons License 2017.07.11 0 0 43790

Igazán szép és tartalmas túrát tettünk Erdélyben, sajnáljuk, hogy nem tudtál csatlakozni hozzánk.

Előzmény: gobe l (43789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!