Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30489

Elegemlett a trelezésből egy kicsit😊

Szögre akasztottak a kesztyűt egy kicsit.

Eladtam mindent😊

Jövőre vissza térek

Előzmény: ko-ko82 (30470)
BPO-101 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30488

Volt  szerencsém  szombaton látni  ezt... , illetve az  átlósan  felszántott  aszfaltot előtte.

A  Service  feliratú   sárgák  nagyon  nyüzsögtek a  helyszínen, a  kék-fehérek  sehol sem  voltak. Ill. nekem  úgy  tűnt , nem  is  akartak odaérni.

 

Előzmény: FSO Papa (30487)
FSO Papa Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30487

Na nem is személy szerint neked szólt az iromány, sokkal inkább a mentalitásnak.

Nem is hazabeszélni akartam, mert nagyjából évi 1-2 alkalommal vállalok általában bérfuvart. Pont ezek miatt.

Csak nem bírom, amikor mint mindenhol máshol, ebben is megy az "okosság" keresése. Aztán meg ezek lesznek belőle:

 

És ez már zavar, mert így persze, hogy az összes nyugat-európai hatóság előszeretettel baszogatja a keleti országokból érkező trélereseket.

Előzmény: no_holy_shit (30486)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30486

pedig ez az egyetlen alternativ megoldas a Mo-ra jutattasban :-) es hogy megeri-e neki kell vegiggondolnia *

 

ha sokalja a trelerezes arat, mert annyit nem er meg a kocsi,

ha kint nem kap muszakit a kuszob miatt es

ha nem tud szerezni Händlerkennzeichent vagy P-rdsz (ill. nem meri bevallalni a P-t)

 

 

*[szerintem is egyszerubb kifizetni a trelert vagy nem megvenni/ujra eladni a kocsit vagy kint mietwerkstattban ravarrni 2 kuszobot]

 

sokszor a kulonben "egesz jo" kocsi, csak azert lesz 0-val egyenerteku mert az elozo tulaj ki vonta a forgalombol es csak trelerrel vagy Händlerkennzeichen-nel mozgathato... (mas kerdes h egy 500-1000euros autot (ami kulonben nem kap muszakit) a nemet biztositasi/ado-k mellett en is kivonnam a forgalombol es nem is adnam oda senkinek a sajat nevemre szolo biztositassal/rendszammal...) a treleres roman akkor is elviszo 300-euroval olcsobban

Előzmény: FSO Papa (30484)
rvf400 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30485

off

 

ezt a q.e.d. -t nem láttam vagy 35 éve...tisztelet !!!

 

on

 

Előzmény: FSO Papa (30484)
FSO Papa Creative Commons License 2017.09.28 0 1 30484

"vegyel egy meg eppen muszakis kocsit nagy horoggal"

 

Ebből lesz az, amikor 20-25 éves szívódízel, a gyárkapun anno kigördülve is úgy 100 lóerő körül teljesítő, mára igencsak lógóbelű kotlák mögé kötnek laza 2 tonnákat. Mert papír szerint bírja.

 

Ja, attól máris eltekintettünk, hogy:
- kérdezőnek van-e E kategóriás jogosítványa (egytengelyessel csak az 1000 kiló körüli autók vihetők - és a kölcsönzőkben jellemzően inkább kéttengelyeseket tartanak, persze akad kivétel)
- netán számottevő nehéztréleres gyakorlata (nem, az obiban már kétszer kibérelt lady utánfutó az OSB lapok 5km-re történő hazaszállítására NEM ér)
- ideje, kedve hazautazni Magyaro-ra és nem egy 8-10 órás munkanap után áll neki összerakni a szerelvényt, bepakolni, nekiindulni a közel 1000 km-nek - a rakott szerelvény, hiába személyautó húzza, NEM fog 9-10 óra alatt Magyarországra érni Frankfurtból és egy ilyen út önmagában is sokkal fárasztóbb, mint ugyanez kisautóval

 

Na de ha mégis elindult, akkor van az, hogy vajon a frissen vásárolt, ismeretlen eredetű, "még éppen műszakis", valószínűsíthetően nem Premium Selection márkaszerviz-garanciás, assistance szolgáltatással rendelkező vonójármű vajon fogja-e bírni a közel ezer kilométeres utat, két tonna plusz teherrel.

- vezérműszíj nem fog-e épp elpattanni
- generátor nem adja be az unalmast
- esetleg nem kezdi el majd forralni a vizet az enns-i vagy a hochstrass-i nagy emelkedőn és Schwechathoz érve nem lesz-e már alaposan puhára főzve a motor

 

"Mo-n berelsz egy futot"

 

Frankfurt mellől intézkedjen?

- kaució, bérleti díj kifizetése
- bérleti szerződés aláírása

Persze biztos akad rokon/haver, aki ezt elintézi. De ha mégsincs?

 

"berelsz egy futot. azt kiviteted vkivel trelerrel (aki kifele amugy is ures trelerrel megy es felrakja ra). "

 

Ez komoly? Szerinted minden trélerkölcsönző a Németország felé vezető autópályák (oké, szóval az M1) mellett helyezkedik el? És pont nyitva is lesz, amikor a tréleres megy kifelé? (ugyebár sokan reggelre szeretnek Németországba érni). És a tréleres, aki lehet, hogy Baranyaterenye óta már úton van, fáradt, siet, időre megy, esetleg vannak utasai is kifelé, az nekiáll még elbumlizni a kölcsönzőbe, trélert felpakolni, felhúzni, lekötözni? Majd kint még a "Frankfurt környéké"-t pontosítva, lehet, hogy akár kétszer 40-50km-t bumlizni a kérdező lakhelyéig, majd ott leereszteni a trélert a ház elé és davaj tovább? Mindezt pedig minimum bárki két szép szeméért, de mindenesetre elhanyagolható szintű díjért?

És a legfőbb kérdés ezzel kapcsolatban: hol talál ilyen trélerest a kérdező Frankfurtból? Mivel nincs (nekem személy szerint őszinte szív- és zsebfájdalmamra) olyan közismert fórum, ahol a szabad tréleres kapacitásokat lehetne hirdetni.
De ha talál is valakit az interneten keresztül, akkor rábíz vadidegenre egy legalább 5-600 ezer forint piaci árú (ennél olcsóbbal ne induljon neki Ausztria felé) trélert, amiért az ugyebár aláírt bérleti szerződésben (ld. feljebb) teljes anyagi felelősséggel tartozik (vagy az, aki neki aláírta a szerződést)?

 

"elmesz Mo-ra, visszavized a futot es ott 2 kocsi"

 

Pontosan. De szerencsétlen kérdezőnk csak egyet szeretett volna hazavitetni. Lehet, hogy a másodikba estére az asszonyka szépen kipakolja szegény kérdező cuccait egy hálózsákkal egyetemben. De ha egészséges a kapcsolatuk, esetleg a kérdező egyedülálló, stb akkor is kezdheti árulni a ki tudja, általa mennyire ismert típust, amit ennek értelmében ki tudja, mennyire vett meg jó (azaz idehaza is emészthető, eladható) áron. Lehet, hogy hónapokig fogja árulgatni. Vagy nem fogja, mivel ha a pár mondatából jól veszem ki, kint él Németországban, ily módon kétséges, hogy mennyire van kapacitása magyarországi autóeladással foglalkozni.

 

A bérelt trélerhez még egy gondolat: elvileg 3.5 tonna fölötti szerelvény össztömeg esetén, ha nem magáncélú az út, akkor tachográfköteles a vonóautó, mivel az ilyesmi kereskedelmi tevékenységnek minősül. Legalábbis egyre több európai ország kezdi így értelmezni a jogszabályokat és emiatt növekvő lelkesedéssel piszkálgatni a 3.5 tonna alatti kategóriát is. Bérelt tréler esetén kétesélyes, hogy mennyire győzhető meg a magánhasználatról egy éjjeli parkolóhelyen a helyi autópálya-rendőrség, esetleg a BAG, ha netán úgy dönt, hogy kedve támad ellenőrizni.


Sajnos az életben számtalan kiadás ésszerűen gondolkodva nem kerülhető meg. Én is vakarózom, amikor az ügyvéd órabérét vagy iratkészítési tevékenységét fizetem és úgy repkednek a hatszámjegyű összegek, mintha csak zsömlét vennék a közértben. Vagy amikor a burkoló vasal be rajtam négyzetméterenként sokezret, a villanyszerelő meg minden számot felszoroz minimum 220-szal. De ha én vakarom össze az iratot, a bíró kiröhög, ha csempézek, akkor csálé lesz, és jöhet helyreállítani a burkoló és az sokezer per nm, ha pedig villanyt szerelek, akkor megráz. És akkor a koporsós és a sírköves fogja bevasalni az özvegyemen és az árváimon a munkáját, mert ők biztos nem állnak neki.

 

q.e.d.
:)

Előzmény: no_holy_shit (30472)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30483

Hmm .. neked tréleres kell, én meg sose trélereztem :o)

De időnként olvasnak itt tréleresek is :)

 

Teo >

Előzmény: ko-ko82 (30470)
downer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30482

Írj mailt tel. számmal, hogy miről van szó, rákérdezek ha szükséges a szállítónál és utána felhívlak.

Előzmény: forzaitalia (30480)
Lex De Boer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30481

Megkapod a forgalmit.

 

2010-ig ilyet:

 

 

2010-2014 kozott ilyet:

 

 

2014-tol ilyet:

 

 

Kivonatni nem kell, a rendszàm a tulajdonosé. Ha van valamin rendszàm, akkor forgalomban van, ha nincs rajta, akkor nincs forgalomban. Ezért fizetjuk minden tulajdonosvàltàskor a forgalombahelyezési adot, ujra és ujra.

 

Ezen kivul kapod még a muszaki érvényességi lapot:

 

 

Plusz a CoC-t, ahogy azt Bil is irta.

 

Előzmény: PyTom (30468)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30480

downer, privátban( telefon) beszélhetünk majd erről? Lehet, szükségem lenne kb ilyen árú szállításra. vagy inkább email? 

Előzmény: downer (30479)
downer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30479

Vele az a szerencsém, hogy kint van Németországban és rendszeresen hoz autókat Romániába, még útba is esek. Hogy Bp. környékére kell hozni vagy a keleti végbe, az nem oszt nem szoroz. Aki meg Bp. környékéről trélerez, annál nagyon nem mindegy hogy még ide és vissza az út az +500 km.

Előzmény: forzaitalia (30478)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30478

azt hiszem, el kell kérjem a tréleresed elérhetőségét:)

Előzmény: downer (30477)
downer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30477

Bérleti díj, üzemanyag, autópálya 100 ezer fölött. A két napos kalandra meg nem annyira vágyom. :)

450 euróért is elhoznák, csak az autó árát nem akarják lejjebb vinni, így nem fér bele a keretbe.

Előzmény: forzaitalia (30476)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30476

autószállító bérlés? 

Előzmény: downer (30475)
downer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30475

Én ahogy érdeklődtem, 100-110 Ft/km-ért mennek a tréleresek, oda-vissza számolva természetesen.

Ha másik, rendes fuvar mellett valaki épp el tudja hozni az autót pluszban, akkor csak a visszfuvarra számolva 130-150 Ft/km.

Persze hogy mindenki ez utóbbi lehetőséget szeretné kihasználni ha van, mert itthonról kiküldeni egy trélert csak egy autóért, az elég költséges.

Aztán az se mindegy, hogy hová kell hozni, a dunántúliak és a budapestiek szerencsésebbek. Én pl, akinek Bécstől még 500 km, akkor mit szóljak? :D

Legutóbb Svájcból, 1200 km-ről kértem ajánlatot egy közeli fuvarostól, 230 ezer. És ez még olcsó is, mert 100 Ft alatt van. 

Előzmény: napoli008 (30467)
bil123 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30474

Az lesz az.

Kapnod kell még egy vizsgapapírt is, amin szerepel a legutolsó vizsgán bejegyzett km óra állás és zárójelben mellette pedig az előző vizsgánál szereplő km állás. Kapsz még elvileg CoC papírt (bár Mo-n nem kell), meg egy CarPass-osat is, amin szerepelnek a km bejegyzések.

Előzmény: PyTom (30473)
PyTom Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30473

Ok, köszi!

Akkor ez a rózsaszín, amit a kereskedő emleget! Rendben.

Előzmény: bil123 (30469)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30472

vegyel egy meg eppen muszakis kocsit nagy horoggal. Mo-n berelsz egy futot. azt kiviteted vkivel trelerrel (aki kifele amugy is ures trelerrel megy es felrakja ra). elmesz Mo-ra, visszavized a futot es ott  2 kocsi

 

(vagy P-s rdsz vagy händlerkennzeichen vagy ügyes TüV)

Előzmény: ko-ko82 (30470)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30471

Sajnos nem ismerem a topikot, így nem tudtam, hogy van olyan, aki vállal tréleres behozatalt, de engem is érdekelne. 

Előzmény: ko-ko82 (30470)
ko-ko82 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30470

Kiutaznom nem kell,mert itt vagyok helyben,az autó pedig itt áll a ház mögött.Az ilyen-olyan rendszám nem jó opció mert nincs rajt müszaki,és a két küszöb miatt nem is lesz rá.Leginkább az "osztozok valakivel" verzió érdekelne vagy a gyüjtö, ezért irtam TeoPapát (vagy BMW-gmbh?) vagy végülis teljesen mindegy.

 

Előzmény: napoli008 (30467)
bil123 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30469

Szia!

 

Egy papírt kapsz, ami egyben mindkettő (forgalmi, törzskönyv), hogy hogy néz ki az függ attól, hogy hány éves az autó, mert változtattak a kinézetén. Ha kereskedésben veszed, akkor ki van vonva, ha magántó,l akkor is egyből elhozhatod, mert leveszi a rendszámot és a többit az eladó intézi.

Előzmény: PyTom (30468)
PyTom Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30468

Sziasztok!

Elég sok hozzászólást végig olvastam Belgiumból származó autóbehozatallal kapcsolatban, de erre vonatkozóan nem nagyon találtam infot: a németeknél kivonják az autót a forgalomból, és adják a régi forgalmit. Belgiumban nem adják a régi forgalmit. Milyen papírt kapok? Ill mit kell kérnem, hogy elfogadják a Közlekedési Hatóságnál?

Köszi!

napoli008 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30467

Nos "valaki" :)

 

Lehetőségek!

 

1, Felülsz a vonatra. Frankfurtban leszállsz. Piros rendszám és irány haza!

Vonatjegy+200 eur rendszám+ üzemanyag, étel, ital, matrica! Kb 120 JMF!

 

2, Megkérsz valakit ugorjon már ki érte egy plusz emberrel aki hazavezeti.

Üzemanyag egy autó oda- vissza+200 eur rendszám+ üzemanyag, étel, ital, matrica! Kb 180 JMF!

 

3, Tréler, piaci alapon kb 200 Ft/km. Nem piaci alapon 150 Ft/km.

 

4, Esetleg valaki megy arra és osztozik veled a költségein Pl: Teo papa!

 

Nos mivel nincs rajta műszaki, elvileg semmilyen rendszámot nem kapsz rá. Azaz több alternatíva kiesett. Maradt a tréler. Gyűjtőbe is szerintem 150 alatt nem hozzák haza, de azt nem tudom mennyire nehéz leszervezni.

Előzmény: ko-ko82 (30466)
ko-ko82 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30466

Teo papa,vagy valaki!!!

Érdeklődnék hogy a jelenlegi árak mellett kb. mennyiért lehetne hazahozatni egy Golf 4est Frankfurt a.M. magasságából Veszprém/Ajka környékére?Egy járóképes autórol van szó műszaki nélkül,a táv pedig 910-930 km.Nem sürgős,az sem baj ha gyűjtő,csak ne sérüljön,meg ne tűnjön el róla semmi!

Előre is köszi

 

BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.25 0 0 30465

Lehet 3 nap is, meg 6 hónap is.

 

1-2 hét a jellemző

Előzmény: moltesz3 (30463)
coupe77 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 30464

Német piros szélű rendszámmal lehet legálisan menni Norvégiába ami ugye nem eu?

moltesz3 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 30463

Sziasztok volt e valaki itt akinek típusbővítés miatt nem kapott forgalmit?

Kb menyi idő mire forgalmia  lett. vagyis meddig tart a típusbővítés?

 

előre is köszi a válaszokat. 

downer Creative Commons License 2017.09.04 0 0 30462

A 8 % az ÁFA különbség a német meg a magyar közt. Tehát 18 %-kal többet fizettem, mint Németországban mondjuk EUR1-gyel. De olyat is olvastam már valahol, hogy német gyártmányú autót anélkül sem vámoltattak, mert nem kérdés a német gyártása. :)

Cégként semmire se mész, hiába veszel nettóban kint kereskedőtől, tárgyi eszközként itthon úgyis be kell fizetni az ÁFÁ-ját, ha meg bruttóban veszed kint, akkor úgyse vonhatod le itthon. Unión kívül pedig természetesen nem tudsz nettóban vásárolni.

Megpróbálhatod a fészbukkot, ott sokan tömörülnek ilyen csoportokba.

 

Előzmény: Kék Villám (30461)
Kék Villám Creative Commons License 2017.09.04 0 0 30461

Mi az a 10+8? 10% a vám, ha nincs ilyen papír, legalábbis ezt olvastam. 9-10e EUR számlaértéknél azért már jelentős. Aztán jön még az ÁFA. Ha Magyarországon intézem a vámolást, akkor 27%, ha belépett már az Unióba pl. Németországban, akkor kevesebb. Egyáltalán cégként kell fizetni kinn ÁFÁt? Ha jól tudom Németországban nem. Svájcban? Bár megéri, mert Magyarországon a legmagasabb.

 

Azért érdeklődöm itt, mert nem tudom biztosan. Nem kereskedő vagyok, magamnak lesz. Találtam egy szép autót a német határnál, München mellett meg van egy másik, egy körben megnézném. Ha jobb a svájci, azt hozom el, feltéve ha nem nagy bukta ez az egész import mizéria.

 

Nincs ezen a topikon túl nagy pörgés.:( Van esetleg másik, ahol jobban megy a diskurzus?

Előzmény: downer (30460)
downer Creative Commons License 2017.09.03 0 0 30460

EUR1 nem volt, nem láttam még ilyet. Én kifizettem a 10%-ot is. De én nem nagy értékű autókat vettem, annak a 10 + 8 százaléka talán el se éri azt az összeget, amit kint egy speditőr cég elkér a vámügyintézésért.

Előzmény: Kék Villám (30459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!