Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30313

Az itteni forgalombahelyezéshez három dolog kell. Fahrzeugschein, fahrzeugbrief(ezek német eredeti okmányok, egyik olyan, mint nálunk a forgalmi, másik A4 méretű lap), ezen kívül kell egy adásvételi szerződés MAGYAR nyelvű (lehet kétnyelvű is persze), amin az eladó AZ, aki a briefben tulajdonos, vevő pedig te vagy (vagy akinek a nevére kerül). Ezen kívül kell biztosítás igazolás, amit nyilván te kötsz meg a regadó kifizetése UTÁN, az okmányirodai ügyintézés ELŐTT.

A bizalmatlansági kérdést meg úgyis meg lehet oldani, hogy köttök egy szerződést, amiben ő vállalja, hogy az autót a nevedre iratva adja át ekkor meg akkor, ennyi meg annyi pénzért. Adsz neki előleget, meg meghatalmazást, aztán amikor kész, akkor mehetsz az autóért, kifizeted a maradékot és csá.

Ha nem akarsz kétszer menni, akkor marad az, amit már írtam korábban.

 

Teo >

Előzmény: nas333333 (30309)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30312

Ne vidd el szegényt az erdőbe. Németországban ha nálad van a schein és a brief, akkor tied az autó, akárki neve van beírva. Magyarországon ez kevés :o

 

Teo >

Előzmény: bil123 (30308)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30311

Úgy lehet megoldani, ahogy írtam.

 

Teo >

Előzmény: nas333333 (30307)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30310

Nem. Megtehetem, hogy én honosítom, vámolom, befizetem a regadót és UTÁNA adom el.

 

Teo >

Előzmény: bil123 (30306)
nas333333 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30309

ok.

és akkor milyen papirokat kell neki pontosan átadnia nekem amivel tudom honositani stb.

 

a német zöld forgalmit azt tegnap láttam, volt még ott egy mappa iratokal de nem néztük át.

 

köszi

Előzmény: bil123 (30308)
bil123 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30308

Most már kezdem érteni :)

 

Igen de ahogy írták is, az állapotfelmérést a megállapodás előtt érdemes csinálni, mert az állapot befolyásolja az hogy miben állapodtok meg, de lehet itt is csak a fogalmakon lovagolunk, mindegy is.

 

Röviden, sehogy. Ez egy bizalmi dolog is egyben, ő el akarja adni, Te meg akarod venni, ha két normális ember csinálja akkor nincs soha gond. Ő is mondhatná, hogy a Te nevedre kerül úgy hogy nincs teljesen kifizetve, Te meg mondhatod hogy miért fizetnél ameddig nincs a neveden. 

 

Ezért is írtam, hogy a legtisztább, hogy kifizeted a kocsit, levonjátok amit ő fizetett volna, megkapod a szerződést meg a német papírokat, onnantól Tied az autó. Ezután elintézed, vagy elintézteted a forgalomba helyezést és kész, de ezt már a saját autódra csinálod igazából, mert egy német autó a tied, ha nálad van a törzskönyv, mindegy kinek a neve van benne.

Előzmény: nas333333 (30307)
nas333333 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30307

úgy néz ki nem jól fejeztem ki magam:

 

az eladó felajánlotta hogy ö állja regadót, igy amikor a nevmre kerül akkor én fiezetem ki de ö adja a pénzt rá.

 

az állapotfelmérést meg én gondoltam hogy csináltatok egyet, mert ismerösök, netes bejegyzések stb., mindenhol azt olvasom hogy csináltassunk állapotfelmérést, nehogy rejtett hibák legyenek.

az eladó azt mondja, neki mind1, bárhova mehetünk vizsgáltatni, a kocsi rendben van.

 

nekem szimplán az volt a kérdés hogy hogyan tudnám megoldani úgy a dolgot hogy ne kelljen 2-3x pestre kocsikáznom, és ne kelljen elöre minden összeget kifizetnem egy kocsiért amin még nincsen magyar rendszám. nehogy kiperkálok egy csomó pénzt, aztán ott állok hogy van egy kocsim amit esetleg valamilyen oknál fogva nem lehet honositani stb.

Előzmény: bil123 (30306)
bil123 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30306

Regadó az új tulaj költsége, akinek Mo-n a nevén lesz az autó.

Előzmény: Teo papa (30304)
bil123 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30305

Ahogy írta, nem nepperről van szó, tehát valószínűleg nem annyira mozog ilyen körökben, problémának tűnik a mozgatás.

 

Budapesten akkor fér talán bele egy napba, ha ebből élsz. Van olyan hogy odamész reggel 8-ra, nyitásra az okmányirodába és szólnak hogy elfogyott aznapra a sorszám.

 

Lehet hogy Győrben kellett volna intézni :)

Előzmény: Teo papa (30301)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30304

Regadót az fizeti, akinek a nevén van az autó. A behozott autót bármikor eladhatja a régi tulaj és az eladás utáni dolgokat kell az új tulajnak fizetni. Tehát ha vámolás után adja el, akkor honosítás és regadó régi, többi új tulaj költsége.

 

Teo >

Előzmény: bil123 (30300)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30303

Nem tudom hol van az a mindenhol, ahol azt írják, hogy állapotfelmérés kell. Elég lámák lehetnek :o

Persze ha nem értesz hozzá (ez pedig erősen úgy tűnik), akkor neked van rá szükséged igazán, de ott csináltatod meg, ahol akarod. Ha meg csináltatni akarsz, akkor megállapodás ELŐTT kellett volna, nem utána .. szerintem

 

Teo >

Előzmény: nas333333 (30299)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30302

Hopsza .. benéztem, a regadót is az eladó fizeti. Így jobb :)

 

Teo >

Előzmény: Teo papa (30301)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30301

Hélóó .. nem írtam, hogy a honosításra csak be lehet esni. Kérjen az eladó egy időpontot honosításra, aztán amikorra van idő, akkorra kell odamenni a vevőnek is. Aki ilyen pályán mozog, az tud P-s rendszámot szerezni és azzal mozgatható az autó. Amúgy is az az érzésem, hogy itt egy nepperről beszélünk, mint ahogy már korábban is írták :o

Ez erősen így tűnik a megállapodás alapján is, ugye ő fizeti a honosítást, ami 8000Ft, a vevő meg a regadót, meg illetéket, ami egész más kategória :o

A honosítás után a vámosok normál esetben fél óra, rosszabbikban három. Utána meg az okmányiroda .. szóval szerintem az Pesten is egy napos kalandba belefér, bár én nem pesti vagyok, az igaz. Én már intéztem Pécsett ilyet úgy, hogy 9-re mentem a honosításra, du 2-kor megvolt a rendszámom.

 

Teo >

Előzmény: bil123 (30297)
bil123 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30300

Ezt az állapotfelmérést továbbra se értem, nem értem, mihez kell? Hol írják ezt? A magyarországi forgalomba helyezéshez biztos nem kell.

 

Mi a különbség a szervizben átvizsgálás és az állapotfelmérés között?

 

Regadót befizetni kizárólag a majdani tulajdonos tud vagy az ő megbízásából lehet, kell hozzá az adásvételi szerződés (kivéve ha valaki a saját nevén lévő autót akar saját névre Mo-n forgalomba helyeztetni). Magyarul addig nem lehet befizetni a regadót amíg nincs meg a magyarországi (leendő) tulajdonos.

 

Leírom újra, NINCS eredetvizsga, az csak már Magyarországon forgalomba helyezett autónál van.

 

Az, hogy kinek a terhe, nekem azt jelenti hogy ki fizetni, nem azt hogy ő neki kell intézi személyesen.

 

 

Előzmény: nas333333 (30299)
nas333333 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30299

igen megállapodtung, kiprobáltuk de szervizben még nem voltunk vele, és az ördög nem alszik.

de úgy gondolom hogy nem igazán lehet a kocsival gond. ápoltnak tünik, persze lehet az is hogy valami profi helyen lett kezelve.

 

megállapodni meg ahogy már irtam:

regadó+honositás+eredtvizsga  --->   eladó  terhe

 

vagyonszerzés illeték+forgalmi+rendszám+biztositás  én kötségem.

 

meg az állapotfelmérés, ha szükséges. én nem csináltatnék de mindehol azt irják hogy mindenképpen kell.

 

 

Előzmény: bil123 (30298)
bil123 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30298

Én úgy értettem hogy megállapodtatok hogy megveszed a kocsit, nem teljesen értem ezt az állapot felmérést. 

 

Ha nincs a kocsin rendszám akkor lehet trélerrel vagy P rendszámmal mozgatni.

 

EU-ból importált autóra nem kell eredetvizsga csak honosítás, amit Teo papa is írt.

 

Magát a vételt honosítás előtt vagy után kell megcsinálni, mert utána már kell a vevő neve meg a szerződés.

 

 

Előzmény: nas333333 (30296)
bil123 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30297

Ez tök jó amit írtál, bár erősen kétlem hogy ez Bp-en megvan fél nap alatt (inkább 2), de arról volt szó, hogy nincs rajta rendszám. Hogy viszi el a vevő vagy az eladó honosítani?

 

Én mondok egy másik lehetőséget. Megkeresel egy "intéző embert" aki elintézi helyetted az egészet, elutazol Bp-re, kifizeted az autót (levonjátok a honosítást), megkapod a papírokat, aláírja a szerződést akinek a nevére kerül. Utána minden papírt odaadsz ennek az intézőnek, ő elviszi az autót honosítani majd visszaviszi és elintézi a többi papírt, Te pedig megkapod a rendszámot és forgalmit 1-2 nap múlva. Szépen rárakod és mész haza. Lehet hogy két út Bp-re, de még így a legolcsóbb és legegyszerűbb, szerintem, ez saját vélemény. 

 

Jó amit Teo papa írt, csak ott kezdődik, hogy honosításra ha ma kérnél időpontot akkor kb. 10-12 nap múlva kapnál, stb., neki lehet nem Bp-n vannak tapasztalatai. Persze nem kell semmit Bp-n intézni, csak hát ott áll a kocsi rendszám nélkül.

Előzmény: Teo papa (30295)
nas333333 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30296

köszi az infot.

 

állapotfelmérés szükséges? és ha igen akkaor mindenképpen márkaszervizben kell elvégeztetni vagy jó egy átlag szerviz is? illetve amig nincsen rendszáma az autónak addig ezt hogyan kell kivitelezni?

 

továbbá irtad hogy nincs eredetvizsga. ez akkor most nem kell vagy csak addig nincsen amig rám lesz iratva? és ezt nem a vétel elött kéne megcsinálni?

 

köszi

Előzmény: Teo papa (30295)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30295

Halihó. A legegyszerűbb eljárás, hogy csinálja meg a honosítást a saját nevére (ez 8e Ft), eredetvizsga NINCS, aztán menj el, fizesd ki az autót, de egyezz meg vele, hogy megy veled a maradék dolgokat elintézni. Becsattogtok a vámosokhoz, kifizeted kártyával a regadót, utána biztosítást kötsz és mehettek az okmányirodába, ahol nevedre írják és kapsz rendszámot meg forgalmit. Vissza az autóhoz és mehetsz Isten hírével. Biztos, hogy ismeri az eladó ezt a pályát, ergo ezt simán el lehet intézni fél nap alatt

 

Teo >

Előzmény: nas333333 (30294)
nas333333 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30294

a kocsi tegnap óta már magyarországon van, ki van jelentve.

készpénben állapodtunk meg.

 

itt most már csak a honositás és rendszámtábla a kérdés.

a kocsi pesten van rendszám nélkül, én györbe.

 

a honositást, eredetiségi v´zsgát ö állja. a vagyonszerzés+forgalmi a mi részünk. itt csak a kölcsönös bizalmon van szerintem a kérdés:

ha ö nem akarja kifizetni a vagyonszerzési illetéket akkor egyböl honositásnál mi nekünk kéne ott lenni, de ö most hogyan engedje elöleges kifizetés nélkül a mi nevünkre irni akocsit. én meg hogyan fizessem ki neki a kocsit elöre úgy, hogy semmilyen papirom nincsen róla?

 

most akkor mi a teendö?

 

egyébként a kocsit ö vette 2015 juliúsba 4.000 km-rel, azóta ö használja, tegnap láttam a kijelentett forgalmiban ö van beirva és stimmelnek az adatok.

 most 24ezer van benne, alvázszámot adot még ez elején, szervizkönyv másolatot is küldött, 3 gyári kulcs megvan.

 

jól jönne egy kis segitség hogy hogyan legyen tovább.

köszi

Előzmény: bil123 (30293)
bil123 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 30293

Szia!

 

Ha az eladó a saját nevére Mo-n beregisztrálja a kocsit az neki annyiban rossz, hogy neki is kell vagyonszerzési illetéket fizetni, ha utána Te megveszed tőle már magyar rendszámmal akkor természetesen Neked is, csak plusz jön még hozzá egy eredetvizsga is, tehát összességében többe kerül.

 

Ha regisztráció alatt az úgynevezett vizsgát vagy honosítást érti akkor utána Te tudod a regisztrációs adót befizetni és Te mehetsz az okmányirodába a papírokért, ilyenkor a Te nevedre kerül.

 

Úgy rendezitek a vételárat ahogy megállapodtok, szerintem a leggyakoribb magyar és a német autónál is a szerződés aláírásakor készpénzben. Nem tudok ilyen összegbeli korlátozásról se itt se Mo-n.

 

Neked a legegyszerűbb magyar rendszámmal megvenni, mert akkor egyből tudod használni, de ugye ez nem a legolcsóbb.

 

Azt nem tudom hogy itt hagyja-e német rendszámmal az autót, feltéve ha Te intézed a komplett forgalomba helyezést, mert akkor addig fizet amíg a magyar hatóság le nem lesz kedves jelenteni, ami ismerve őket nem biztos hogy gyorsan megy. Én biztos nem fizetnék addig míg ők ezt elintézik.

 

Én is ismerek ilyen embereket akik "hazajárnak" és akkor jókedvükben hoznak egy kocsit ami az övék és Mo-n eladják, mert nincs jobb dolguk. Abszolút életszerűtlen ha belegondolsz, valójában őket hívják kereskedőknek. Aztán lehet ő a kivétel.

Előzmény: nas333333 (30292)
nas333333 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 30292

hello,

 

nem biztos hogy jó helyen járok, de remélem tudtok segiteni:

 

kocsit venék magánszemélytöl (német-magyar), saját autoját árulja, mobile.de találtam rá, mivel hetente haza jár már láttuk és ki is probáltuk a kocsit. megegyeztünk a vételárban, a regisztrációt+vizsgát ö rendezi, a többi minket terhel.

a gond ott van hogy ilyenkor hogyan tovább? célszerü lenne a kocsit egyböl a mi nevünkre irni, hogy ne legyen feleslegesen az ö nevére regisztrálva, aztán egyböl eladja nekünk, vagy hogy megy ez?

továbbá hogyan szokás rendezni a vételárat? eddig az autoink vagy kisebb árúak voltak vagy hitelre lettek vásárolva, de most rendelkezésre áll az összeg készpénzben, ilyenkor mekkora összegért lehet vásárolni, van e korlátozás hogy pl. 8 milliot csak átutalással.

 

mi lenne a legegyszerübb és leg biztosabb eljárás?

köszi

laci

Jack35 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 30291

Sziasztok,

magánként kérdezem, hogy olaszból miért nehéz hozni autót?

FSO Papa Creative Commons License 2017.04.20 0 0 30290

A duplatréler (pláne ha forgózsámolyos) simán megvan 1 tonna is. És igen, az autók valóban egyre nehezebbek (a mérlegen sokkal inkább, mint a gyári papírokon például).

Előzmény: bil123 (30289)
bil123 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 30289

Az rendben hogy húzhat 3,5-öt csak kérdés hogy a dupla tréler, 1db személyautó, meg 1 db nagyobb személyautó belefér-e.

 

A tréler 700 kg mondjuk, a nagyobb személyautó 1800 kg, nem hiszem hogy más belefér az 1 tonnába, mint valami kis autó, ezért gondolom hogy nem volt szabályos.

 

Tőlünk elég sokszor visznek az ügyfeleknek tréleren autót, ők is nehezen férnek sokszor bele a súlyhatárba, pedig nekik nem Touareg-ük van :) Nagyon nehezek az autók, már elég rég. 

Előzmény: őrült elmebeteg (30288)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2017.04.20 0 0 30288

 

 

a tuareg húzhat 3,5 tonnát

 

szabályos

Előzmény: aptohu (30281)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.04.19 0 0 30287

Lényeg, hogy sikerült, én nagyon rég voltam már rendszámért. Hála istennek:))

Előzmény: Teo papa (30286)
Teo papa Creative Commons License 2017.04.19 0 0 30286

Lehet, de nekünk eddig a rendszámot csak akkor adták oda, ha a Zulassungstellében végeztünk a papírozással. De már rájöttünk, hogy ott sem mindenhol ugyanaz a módi :)

 

Teo >

Előzmény: BMW-GMBH (30284)
bil123 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 30285

Ez jól hangzik, reméljük helyes is az információ. Ez hasonlít arra, mint amikor lejelented a kocsit, aznap még közlekedhetsz vele, hiába nincs plakett a rendszámon.

Előzmény: Teo papa (30283)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.04.19 0 0 30284

táblásnál a biztit, meg a rendszámot is oda adják, pár helyen.

 

Előzmény: Teo papa (30283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!