Futóműnél én is csak lemfördert használok. Vezérlés cserénél gates a szett, plusz gyári vízpumpa plusz gyári termosztát. így kibírja a 120ekm-t.
Gyertya gyári, olaj 5W50 Xado (S8 nagyobb teljesítménye, ezáltal nagyobb hőtermelése miatt).
Plusz ezen is jönnek ki idegesítő problémák, bár töredéke a D3 típusénak.
Amivel szívtam:
Xenon fényszóró szintező. Hátsó csati a mechanikus jekadónál le volt vágva, plusz szar volt mindkettő szintező jeladó.
Hátsó PDC csipogó hibát írt. Nagy szopás árán cseréltem és a hiba maradt. Vezeték ellenőrzés, nincs szakadás. Végül beazonosíthatatlan kontakthiba a vezélő csatijánál.
Apróságok, de bosszantó hibák.
Ami projekt folyamatban van: a jelenlegi gyári 4 dugattyús Brembo (345mm) fék cseréje 8 dugattyús (365mm) Brembora.
Sikerült szereznem vascsonkállványt, aminek ugyanolyan a fékfelfogatási pontja, mint a mostani alunak. Kell hozzá egy adapter, mert nagyobb a lyuktávolsága a 8 dugattyús féknek, viszont az "állása" ugyanolyan. A konzol elkészítésére is lett olyan szakember, aki ilyennel foglalkozik. Minden más megvan, azaz féknyereg, betét, tárcsák.
Projekt összköltsége kb. 350-400eFt (nyereg baráti áron 100/szett; fékbetét volt régről, de kb.40-50eFt, szinte új tárcsa maradt régről, de új ára 100eFt/db, konzol 40-50eFt/szett, csonkállvány 100eFt/szett)
Mindezért olyan lassulást tud majd a gép, hogy öröm lesz tapasztalni. Anno Phaetonban volt ilyen fékem és brutális volt.
Igazából ha lesz idöm/energiám belefogoni, akkor a váltót állapottól függetlenül teljesen felújíttatom, ez a 60000Ft bele van kalkulálva. Igazából az lenne fontos hogy ne legyenek olyan gyenge pontjai ami miatt rendszeresen javítani kell. Gondolok itt olyasmire ami a TFSI motoroknál a vezérmülánc szopóroller. Kicserélik, aztán 80000km után kezdhetik elöröl. A motoron is bekalkulálnék egy vezérléscserét, gondolom motort ki kell szedni hozzá. Úgy rakatnám rendbe hogy azzal utána ne legyenek nagyobb gondok, de ami eleve szar azt nem lehet csak foltozgatni. Erre írtam hogy nem szopórollernek kellene hanem hobbiautónak. Futómüvet Lemförderböl újra lehet rakni, normál használat mellett nem vészes.
A D2-böl melyik a megbízható motor? Egy 4.2 vagy 3.7 benzinesen gondolkodom, amit pöpec állapotra hoznék. Viszont gözöm nincs róla hogy érdemes-e ilyenekkel foglalkozni. Nem szopórollernek hanem hobbi autónak kellene, amit lehetne egy kicsit egyedivé alakítgatni. Egyedi fényezés, belsö etc...
Ő w12-ről kérdezett. Aminek az a fő baja, hogy akár egy kisebb javítás miatt is sokszor ki kell venni a motort mert nem férni hozzá, és az bizony nem olcsó. Úgy általában véve az a8 D3 nem túl megbízható, ettől még jó autó. De erre rátesz egy lapáttal a w12 motor, én nem akarnék ilyet.
Ha aránylag megbízható a8 kell akkor 4.2 benzines BFM motor, amivel alapvetően nincs baj.
Ez gázzal még takarékos is. Viszont magát az autót javítgatni kell. főleg hogy ezek már tizen éves autók.
Ugyanazt gondolom, mint Stetten kolléga: sok tapasztalatból beszélő júzerre ne számíts.....a neten is csak annyit írnak, hogy nincs különösebb széria hibája és a Bentley+Phaeton+A8+Q7-ben leledzenek. Mondjuk a Phaetont kvázi hulladékként kezelik de nem a motor miatt. Az is tuti, hogy a D3 és a D4 között van egy gyenge 7 millás szakadék, amiért mondjuk ezt az autót is sokáig lehet szereltetni. Haverom most költött 780ezret a D4 3.0TDI-re erre másnap meg nem megy az MMI-je....szóval elektronika-mechanika-motor-váltó négyesből szerintem sem a W12 lesz a gyenge láncszem....
Nekem "lekopogom" mákom van a D3 4.2TDI-vel...majd 3 év alatt max 400ezret költöttem szervizre, az is elektronika /lámpa, csomagtér szervó, állófűtés távirányító/ meg futómű és kilyukadt klímahűtő....szóval nem a motor itt a gyenge pont, ha csak attól tartassz, szerintem nyugodtan megveheted.
Én is csak a szervizkönyv miatt járok oda, de borsózik tölük a hátam. Szerintem az utsó olajcserén túl vagyok náluk, föleg hogy most felemelték az árát. Legutóbb 78000Ft-ot fizettem.
Nem nagyon van itt olyan akinek W12-es motorral szerelt A8-a van. Erröl én sem tudok nyilatkozni, de ha D3 akkor inkább a 2008 körüli modelleket nézegesd a legfrissebb Facelift-el. Több dolgot javítottak a korábbi változathoz képest. Az a baj az A8-al is, mint minden öreg prémiummal.Nagyon sok a technika benne, aminek sok a meghibásodási esélye is. Hiába van neked tökéletes motorod, ha leereszt a légrugód, a ház elött marad az autód.
Én nem vennék ingázásra ilyen autót. Az üzemanyag a leg kevesebb, azzal tudsz kalkulálni. A nem várt javításokkal viszont nem. Sem idöben, sem pénzben. A8 szinten könnyen eljuthatsz oda, hogy abból a pénzböl amit a javításra költöttél, magánrepülövel is utazhattál volna.
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék Audi A8 6.0 w12 olyan 2006-2008 körüliek érdekelnének és leginkább a motor megbízhatósága érdekelne...fogyasztással tisztába vagyok alkatrész árakkal is..Audi a6 3.0v6 MTM 285le ebből ülnék át A8-ba!De nekem nagyon fontos a megbízhatóság mivel napi szinten 200km-et pályázok vele!!Leginkább meglévő tulajok véleménye érdekelne de ha nagyon jól értesz hozzá akkor az is:))Köszönöm Szépen mindenkinek a segítséget!!!
Tudnátok ajánlani Szolnok és környékén aki foglalkozik légrugó problémával? Sajnos a Szolnoki szervíz ahol most van, nem boldogulnak vele. Kalibrálni nem lehet, alapbeállitást sem lehet végezni rajta.Emelni emel, hibakódnak beadja hogy nem érzékeli a szintet. Kompreesszor folyamatosan dolgozik, 3-4 percenként.
Megnézettem 3 szerelővel is...volt amelyik simán hülyének nézett és megkérdezte, hogy az index kattogása nem zavar-e? A másik szerint "áááá ezt adjam el azonnal" és épp csak ki nem röhögött....szóval talán kicsit hipohonderbe toltam...
Köszönöm, szint hibám van, kalibrálni sem tudom mert nem emeli meg arra a szintre amire kellene, valószinüsítem hogy a jobb hátsó keréknél van a gont, minden oldalt 390mm a magasság, ott 373mm
tudom, hogy kattannia kell egy kicsit, eddig nem tünt fel ez a hang, de mivel már felfigyeltem rá, idegesít.....nem megy a kocsi stílusához ez a katogás, szóval valamit ártok neki :)
Tudom miről beszélsz. Amikor a fékre lész egy műanyag retesz izé odébb csúszik, hogy tudd az előválasztó kart mozgatni. Ennek a hangját hallod ahogy a végálláshoz ütközik. Még az első 4F-emen szétszedtem emiatt a középkonzolt és egy puha anyagból ragasztottam oda egy darabot utána tompa lett a hang.
Az S8-on is hallom ezt, nem tudom hogy eredetileg van-e ott valami szigetelés ami leesik/kikopik de ha egyszer meghallja az ember ezt a hangot utána már mindig feltűnik.
Nem a váltóból jön, hanem amikor benyomom a fékpedált, akkor ugye old a shift-locker és akkor adja ezt a hangot, mintha a stift lazán odakoccanna valamihez.
A féket nyomogatva tudom így, hülye kifejezéssel de "kocogtatni"........ A váltóhoz nem is nyúlok, az egyébként meg sem rezdül ha D-be vagy R-be teszem csak szépen elindul amerre kell.
Sürgösen nézesd meg szakemberrel. Az ilyen fémes hangok nem a legjobb elöjelek szoktak lenni, és maguktól nem szoktak meggyógyulni. Az is lehet hogy "csak" az olaj a probléma.
Most ültem be kb. 2 hét után a kocsiba /2008-as tiptronic/ és nekem furcsán hangosnak tűnik a váltó reteszelő "click"-je amikor P-ből ki vagy P-be be teszem....mintha koccanna fém a fémen...hülyén hangzik de szinte viszhangzik......és ez eddig nem volt ilyen. Ki tud ott lazulni valami, vagy csak túlparázom? Egyébként minden jól műxik csak ez a hang frusztrál kissé......
Veszprém megye, Ajka, a lakhelyemtől 50 km-re van, de azért hoztam ide, mert a lakhelyemen lévő szerelő akihez korábban hordtam, belenyúlt, szándékosan elcseszett benne 3 dolgot, amire rájöttem, váltottam. Eddig meg voltam velük elégedve, sok munkát bevállalnak, kapkodnak, ennek meg ez lesz a vége.
Megcsináltam, kiszedtem a lámpatestet, nem azt a dugaszt csatlakoztatták hozzá amit kellett volna, felcseréltek két csatit. Visszacseréltem őket minden működik, de sajnos észrevettem, hogy álló helyzetben veszít a hűtővízből, a kiegyenlítő tartálynál mutatja. Azóta amióta meg lett a csere. A két lámpatestet is meg kell majd igazítani,