Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S.Zola Creative Commons License 2004.01.27 0 0 20
Ha gázzal beindul hidegen, benzinnel is bekéne. Az enyém meg gázzal nem indul el az istennek sem hidegen, van mikor melegen sem, hacsak el nem kapja elsőre. Melyik szervízbe vitted ?
Előzmény: Olyi (19)
Olyi Creative Commons License 2004.01.27 0 0 19
Hi BMW Power.

Úgy ahogy mondod!

Köszi a tippet,el is vittem egy szakszervizbe az autót,mert közben megált a gázüzem is.Helyre is hozták ezt az oldalát a dolognak,de.

Fejlemények:
Elkészült az autó,és azt mondták,hogy azért nem indul benzinnel,mert kevés benne a Kompresszió!!

A kérdésem csak annyi,hogy akkor gázzal,hogy a fenébe megy???

Előzmény: BMW Power (15)
bedrecs Creative Commons License 2004.01.27 0 0 18
Hát ezaz! Nem tudom, hogy hány liter lehet egy palackban, mert asszem kilóra adják...
Meg ami rá van írva, szerintem nem is annyi van benne, de azt tudom, hogy régebben sokan fejték át a gázt.
Krisz
Wartburg311 Creative Commons License 2004.01.27 0 0 17
Már nem éri meg. Számold ki :-)

Szabolcs

Előzmény: bedrecs (16)
bedrecs Creative Commons License 2004.01.27 0 0 16
Sziasztok!
Már régóta járok gázos autóval, az lenne a kérdésem, hogy szerintetek megéri palackból átfejteni a gázt, vagy nem lehet sokat spórolni ahhoz képest, mintha kúton tankolna az ember?
kb. hány liter gáz van egy normális háztartási palckabn?
BMW Power Creative Commons License 2004.01.26 0 0 15
Olyi

Ezt most úgy kell érteni hogy reggel hidegen nem indul benzinnel? Ha igen akkor "szivató" gond van, valszeg a motorhőfokmérő rossz jelet ad, igy a vezérlés nem dúsít, vagy az alapjárati pótlevegó tollatyú/motor nem működik. sajnos nem ismerem a ford 2.0 motort, de ha üzemmelegen jó a benzinüzem is akkor nagy gond nincs.

legvalószínűbb a motorhőfok érzékelő csere.

de ha gázon elindul reggel akkor az jó jel, sokaknál fordítva van.

látogass el egy szerelőhöz, de a gázhoz ne nyúljon!

Előzmény: Olyi (14)
Olyi Creative Commons License 2004.01.25 0 0 14
Hi.

Én még új vagyok a gázautósok népes táborában.
Nekem egy 2.0-ás Scorpiom van.Amikor megvettem,nem is volt vele semmi gond,de elkövettem egy nagy hibát.
Nem próbáltam ki,hogy viselkedik a gép benzin üzemben.Míg meleg a motor nincs is semmi gond,de reggel kezdödnek!
A legnagyobb az,hogy benzinüzemben nincs az az isten,hogy elinduljon,muszáj visza kapcsolni gázra,ha el akarok jutni a munkahelyemre.
Ha esetleg van valakinek valami jó ötlete,hogy mi lehet a gond,szivesen venném.

Bocs a regényért,és a hibákért.

Hali.

BMW Power Creative Commons License 2003.10.07 0 0 13
gizi1

igen ezt én is alátámasztom, nekem is 525i E34 volt gázzal, igaz még a 12 szelepes, az átlag 13.6 volt gázból, benzinen 10-11 vegyesen Bp+vidék.
Szerintem minden a jó beállítás kérdése.
És ami a legjobban tetszett hogy nagy tempónál (160-190) semmi túlfogyasztás nem jelentkezett.

A gáz rendkivűl igényes arra hogy a kaszni súlyához képest megfelelő méretű motorral legyen szerelve a jármű, értsd úgy hogy ugyanez a kaszni mondjuk egy 2.0-ás motorral többet fogyaszt.
Minnél nagyobb a motor annál jobban közelít a benzin és gázfogyasztás mértéke egymáshoz.
Szerintem egy 3.0-ás kocsi pont annyit fogyaszt gázból mint benzinből.
Ezek személyes tapasztalatok.

Előzmény: gizi1 (9)
Muster Mark Creative Commons License 2003.10.07 0 0 12
S.Zola:
Azért, mert a gázos buszok eleve gázt is tankolnak, és az üzemanyag-gázban sokkal kevesebb az etilmerkaptán. A fűtőgázban van sok. Ezért van az, hogy a házibütykölő gáztöltők kocsija körül gázszag kering, és ezt a rendőrök nagyon nem tolerálják (balesetveszély + adónemfizetés + kresz-szegés trió miatt).

gizi:
Az meg azért van, mert a PB-gázban szinte semmi etilmerkaptán nincs. De én fűtőgázzal akarok tankolni, és a CNG-re akarom átalakítani a kocsimat. Nem tiszta földgázüzemet akarok, hanem kombinált földgáz + benzin üzemet.

Janibacsi Creative Commons License 2003.10.06 0 0 11
"ja 1991 óta van az autóban a gázszet,és még nem volt benne szűrő sem cserélve"

Mondjuk en ezzel nem dicsekednek...

JAno

Előzmény: gizi1 (9)
S.Zola Creative Commons License 2003.10.06 0 0 10
Ha jól tudom, az etilmerkaptán a szagosítóanyag, miért kellene annak érződnie, a tankoláson kívül ? A gázos buszoknál sem érződik semmi, még a kipufogógázban sem, persze van egy jellegzetes, majdhogynem kellemes szaga, de nem gázsszag, mondjuk azok földgázzal mennek, hogy a fűtőgáz miben különbözik ettől, nem tudom. Egyébként meg ha a rendőr leint, átkapcsolsz benzinre, persze csak ha injektoros az autód. Vagy tiszta földgázüzemet akarsz ?
Előzmény: Muster Mark (8)
gizi1 Creative Commons License 2003.10.06 0 0 9
A823FR444

nekem egy bmw 525ix van átalakítva.2 literrel fogyaszt több gázt mint benzint,amit ha 131 forintal számolok(ennyiért tankoklom a gázt)akkor az azért nem rossz!
abszolut nem büdös az autó környéke,nem lehet érezni a gázszagot!
gázzal jobban megy valamiért az autó,nem olyan lusta tohonya mint benzinnel,jobban harap!
ja 1991 óta van az autóban a gázszet,és még nem volt benne szűrő sem cserélve.ennek ellenére megbízható,sohasem hagyott cserben!

ezeket at adatokat be tudom bizonyítani,és a hitetlenkedőknek meg is mutathatom!!!

Előzmény: A823FR444 (7)
Muster Mark Creative Commons License 2003.10.06 0 0 8
Az a nagy gondom van, hogy nem tetszik, hogy az 50 ft-os benzinért 230 ft-ot kell kifizetnem. Ezért gázüzemű kocsit szeretnék venni, amelyet a háztartási távfűtőgázról is fel tudok tankolni. Ez azért jó, mert rendkívül környezetbarát és igen olcsó, akár tizedére is csökkentheti az üzemanyag-költséget. Sajnos azonban a fűtőgázról üzemeltetett autók körül erős etilmerkaptán-szag terjeng, amit a rendőr, ha észrevesz, valószínűleg azonnali jogosítvány- és rendszámelvétellel honorál.

A fűtőgázról üzemeltetett gázautók kiszerelésének technikája azon alapul, hogy olyan gázpalackot kell beléjük helyezni, amely fala sokkal erősebb a közönséges PB-gáztartályok falánál. Ez azért szükséges, mert a fűtőgáz túlnyomórészt metán lévén, nyomással sem cseppfolyósítható. Ezért a PB-gázpalackokban szokásos 20-40 atm helyett akár 200 atm nyomás is lehet bennük, és még így is kevesebb megtett kilométer jön ki náluk ugyanannyi tartálytérfogatra. Továbbá az autóba szerelt palacknak könnyen és biztonságosan leszerelhetőnek kell lennie, hogy a megvásárolt kompresszorral is fel lehessen tölteni. Továbbá sajnos még egy kompresszort is kell vásárolni a rendes átalakítás mellé, ami elég drága is lehet, különösen, ha a biztonsági megkötéseket is figyelembe vesszük.

Ezzel a megoldással előzetes számításaim szerint akár tizedére is lecsökkenthető az üzemanyag ára, ami "kedves" államunk telhetetlenségét tekintve (Európában nálunk a legdrágább a benzin és az autópálya) részemről igazi - jó értelemben vett - passzív ellenálló, kurucos, robinhoodi magatartásnak tekintek.

A biztonság kérdését a vonatkozó biztonsági előírások maximális betartásával, pénzt-paripát nem kímélve kívánom megoldani. Mint ahogy itt (http://langlovagok.hu/tuzoltosagrol/gazautok.shtml) is olvasható, az összes vonatkozó előírás betartása mellett a gázautók használata biztonságos. Tehát a házibütykölőkkel ellentétben én - nyilván sok pénzért - erre feljogosított szakszervizben, teljesen legálisan kívánom elvégezni a szükséges változtatásokat.

Sajnos azonban elképzelésemnek egy zűrös pontja van: az, hogy a fűtőgázzal menő autókon érezni lehet az etilmerkaptán rettenetes, a rendőrt azonnali rendszámlevételre ingerlő illatát. Ennek megszüntetésére szeretnék valami tanácsot.

A konkrét elképzelésem az, hogy milyen jó lenne, ha lenne valami anyag, ami reakcióna lép az etilmerkaptánnal, amit a gázpalack töltése előtt abba beletehetnék. De persze bármi más módon is nagyon jó lenne az etilmerkaptán elbontása, szagtalanítása. Ezzel kapcsolatban kérnék tanácsot a nálam okosabbaktól. Köszönöm.

A823FR444 Creative Commons License 2001.01.29 0 0 7
Kedves J.

Szerintem nem személyeskedéssel kéne operálni, mert ez csak téged jellemez.
Azért a jótanácsokat köszi. Csak a tapasztalataimat akartam megosztani azokkal, akik ezen a fórumon keresnek véleményeket a gázautókról. Mivel egy jó darabig használtam ( egy - több szerelő, így a gázos által is nagyon jónak mondott - 2.0 audin )úgy gondolom, véleményem megalapozott, ezért leírhatom.
A szagokra tett apró utalásaidból azt veszem ki, hogy el kéne menned egy szaglásvizsgálatra, hisz lehet szaglószerveid nem funkcionálnak.
(Látod, ez személyeskedés, de legalább megalapozott).
Ha pedig annyira élvezed, járj csak gázzal, jobbat úgysem érdemelsz.

Puszi.

Előzmény: jancsikaaa (5)
A823FR444 Creative Commons License 2001.01.29 0 0 6
Ez itt a reklám helye? Sajnos nem lehet elfogadni a Te okfejtésed, mivel:

Objektívitás megkérdőjelezhető (anyagi motivációk..)

Előzmény: lovato.hu (4)
jancsikaaa Creative Commons License 2001.01.26 0 0 5
A823FR444 Te nagyon hujje!

bar nekem is akadnak gondjaim a gazzal, de
olyat sosem irok le amiben ne lennek teljesen biztos, ellenkezo esetben csak magam egetem (ld. az eseted:)

Bar fordulatingadozasi gondjaim akadnak olykor, de akar hiszed akar nem, meg sosem mondtak sehol hogy budos a kocsim, ellenben a tieddel. (nem lehet hogy gyakrabban kellene lemosnod? -
Aztan lehet hogy nem is a kocsid, de a bennelevo?? :-)

Nem igazan ertem hogy fajhat a motornak ha benzinre kapcsolsz gazozas utan? A csikorgas talan olajhianytol lehet, nem nezted meg a szinted?

Ha meg az a 80l hianyzik a csomagtartodbol, tenyleg valami autot kellene venned, nem kispolat.

azt hiszem ennyit jotanacsnak, a tobbit a masik topicbol is kiszurheti aki akarja.(en is azok elolvasaa utan szereltettem be:)

udv, 1 erdeklodo olvaso

Előzmény: A823FR444 (3)
lovato.hu Creative Commons License 2001.01.25 0 0 4
Szia Te gázgyűlölő. Szerintem egyáltalán nincs igazad! Tudod, ha egyszer nem volt jó az nem azt jelenti, hogy minden nővel rossz lesz. A lényeg, hogy szerintem egy szar autóba szarul lett beszerelve a gáz üzem... A lovato szerint nincs 20% a többletfogyasztás, Ők 10-15%-ra teszik. Egyébként tapasztalatunk szerint ez reális is, de ehhez jól kell beszerelni. A gázos működési zavarok 90%-át alapvetően benzines zavarok okozzák, csak a probléma akkor merül fel amikor benzinben még vonszolja magát az autó minden gond nélkül, de sajnos gázüzemben a gáz fizikai tulajdonságai miatt nem működik, természetesen ez nem a gázrendszer hibája. A büdösségről annyit, hogy egy jól beszerelt autó nem áraszt gázszagot, de érezni. Egy benzines autón is érezni a benzinszagot, vagy az nem bűz? Az autógyárakról annyit, hogy teljesen tájékozatlan vagy, ma egyre inkább foglalkoznak az autógyárak gázüzemű autókkal, a Mercedes, BMW, Honda, Peugeot, Fiat stb készítenek széria gázüzemű autókat, igaz a földgáz üzem egyes országokban nagyobb előtérben van, de a gázüzem jelenleg az egyetlen elérhető és ésszerű alternatíva a környezetvédelmi szempontok szerint. A Hidrogén jelenleg nagyon gyerekcipőben jár, az elektromos hajtás jelenleg globális értelemben a leg környezetszennyezőbb energia (hőerőművek, akkumulátor), ez csak lokálisan használható (buszok). A közeljövőben (kb. 10-15 év) fogadd el, hogy a gázautózás előtérbe fog kerülni. Amiben igazad van, hogy aszervízek sok esetben jobban figyelhetnének, de ennyiből egy komoly alternatívát lefikázni...
Előzmény: A823FR444 (3)
A823FR444 Creative Commons License 2001.01.25 0 0 3
Hát, srácok, én már rengeteget szoptam LPG-vel, ezért ki is szedettem. Most nincs problem a géppel.
Megnéztem a linket, elképesztő, hogy az anyagi haszon érdekében miket tudnak össze-vissza kanyhalni az illetékesek.

1.Gazdaságosság - Ha bárki azt állítja, egy gázos autó 5-10%kal fogyaszt többet, akkor az még nem használt gázos járművet. Több gázos cég (Lovato, Poliauto) saját állítása a 20% körüli fogyasztásnövekedés. Egyébként már a kúti gáz sem olyan olcsó...
2.Megbízhatóság - Szerintem a gázzal járó autók (mivel gyárilag benzinüzemre lettek tervezve, így az elektronika, a vezérlés, az alapanyagok stb.) elég gyéren működnek, főleg a vezérlési elektronikával vannak gondok, ez nehéz (vagy nem) indítást, fordulatszámingadozást eredményez (tapasztalat-egy benzinnel TÖKÉLETES motornál). Ha meg sokat csak gázzal jársz, aztán benzinre kapcsolsz..hát, mit mondjak, érezni, hogy fáj a motornak. Ugyebár nagyon olcsó kenyéren és vizen élni, de azért nem az igazi..

Miután kiszedettem a gázt a kocsimból, szebb a hangja, tök jó az alapjárat, nem BÜDÖS, jobban megy (nem 12%-kal :-)), nyertem még 80 l hlyet a csomagtartómban, igaz ezért km-enként 3-4 Ft pluszt fizetek. Hát, szerintem megéri.
Szóval, LE AZ LPG-vel, de főleg az olyan svindlerekkel, mint aki a linkben ajánlott site-ot készítette.
Vajon az autógyártók miért nem gázüzemmel kísérleteznek, hanem más energiákkal (hidrogén, elektromos)? Azért, mert a gáz SZAR és csúnyán szétkúrja a gépet. Persze a gázbeszerelő miből élne, ha senki sem venné be a kamukat?

Ha fontos az autótok állapota - GAS=RAUS!

Előzmény: Deino (2)
Deino Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2
SimA Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1
Hali!
20 éves Skoda 120L stikában palackbol szopikázza a gázt,230-260km között megyek egy palackal. :-)
Csao!
SimA
tarejos Creative Commons License 2001.01.19 0 0 0
Hát, nekem 0 tapasztalatom van. (B0cs!)
De engem is érdekel.
Deino Creative Commons License 2001.01.19 0 0 topiknyitó
Sziasztok!

Érdekel ki mit tud róluk, mennyit zabál a csomagtartóból, igaz-e, hogy minden Mol-kútnál lehet tankolni, mekkora többletfogyasztást jelent, mekkora teljesítménycsökkenést eredményez, mennyi rá a garancia?
Ja és Nyugat-Európában hol milyen kútnál lehet tankolni?
Aki tud valami info-t, írjon.
Hajrá! :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!