Már felkapartam a szönyeget, találtam is 1 kisebb lyukat a padlólemezen sajnos, de elvileg javítható, a gumidugók a helyükön vannak mind. :) Ma alaposabban szemügyre vettem az egészet, és arra jutottam, hogy valószínűleg két lemez találkozásánál ázhat be, a tűzfal és a nemtudommilyen lemez között, pont a fütés bevezetése mögött. Az lehetett a másik oldal szerencséje, hogy a vezetőoldalhoz közelebb van a rozsdásodás, így csak oda folyt be. Ilyen szigetelőszallag féleséggel van leragasztva, alatta meg gondolom valamiféle bitumenes tömítés lehetett, de sok nyomát már nem találtam, inkább csak rozsdát, amitől az a szigetelő is levált. Milyen pasztát tudnál ajánlani ami egy jó időre megszűntetné a problémát? Ha a padlólemezt a lyuk befoltozása után Evipassal megküldöm, utána meg alvázvédővel párszor lekenem, az jót tenne neki? :) Az a vicces, hogy már jópár éve ázhat be, de eddig sose jött elő, mert az a vastag papír (?) szigetelőanyag teljesen felszívta, és semmi jelét nem lehetett érzékelni annak, hogy bármi is vizes lenne, eddig vizsgán se szúrták ki, gondolom azért mert az alja mindig alvázvédőzve volt, a padlólemezt meg nehezen tudta megnézni, mert ahhoz szét kell szedni a fél kocsit. Megpróbálok holnap pár képpel szolgálni, hátha úgy jobban érthető, amit itt magyarázok. :)
Egy kis OFF: Esetleg lenne valakinek eladó abból a csodálatos papír szigetelőanyagból formált teknője előre? :)
Aki már vette le az első lökhárítót, esetleg bal első sárvédőt, az tud valami jó módszert a bal oldali lökhárító rögzítő csavar kiszedésére és visszacsavarására? Természetesen a hűtő kiszedése nélkül, mert annak az alsó rögzítő csavarjai összerohadtak az idő folyamán nálam.
Sajnos a csavar pont egy vonalban van a hűtővel. (Lada motoros Aleko.)
Biztos, hogy a gázpedálnál ázik be? Sajnos a gyakori beázási pontok a korrózió miatti lyukakból erednek, amik elbújnak. A taposó textilszőnyeg felszívja a vizet és szétteríti, így abból nem mindig derül ki a beázás pontos helye.
Javaslom, hogy szedd fel a szőnyeget! A rozsdás részeket csavarhúzóval kapargasd meg, hogy nem-e lyukas a lemez.
Gyakori helyek, ahol "betör" a víz:
- Sárvédő doblemez utastér felöli részen lyukas. (Van olyan hely, ahol 2-3 réteg lemez is találkozik, de átlyukad idővel. Általában a műszerfal takarja a lyukat.)
- "A"-oszlop lyukas. (Szintén műszerfal takarhatja vagy az oldalsó borítás.)
- Küszöb lyukas. (Belső küszöb és az aljlemez korrodált, tömítőpaszta az utas felöli részen hiányos. Ha a víz a köszöbnél megjelenik, akkor befelé is terjedhet.)
- Taposólemezen a vízleeresztő gumidugóknál. (Kieseik a dugó vagy körberohadt.)
A lyukakat ideiglenesen lehet orvosolni tömítőpasztával, ha nagy a lyuk, akkor 0,5-1 mm-es PVC lemez és paszta.
Természetesen ezt vizsgán kiszúrják, de amíg nem lakatolod ki, addig nem ázik be.
Nem kérdezted, de hátha valakinek jól jön:
Ha az emelési pontoknál már az emelő benyomja a kasznit, akkor a középső küszöböt is kell lakatolni, nem csak a külsőt. (80%)
Ha a "bölcsőnél" (motor alatti nyulvány) emeled meg a kocsit és valamelyik első ajtó nem jól zár, akkor az A-oszlop szétrohadt. Ha nagyon rossz, akkor alapból is lehet látni az ajtó mozgatásával, hogy a zsanérnál mozog a lemez.
Sajna GDM nem jött be, nem is tud beszerezni a tulaj elmondása szerint. Az Ázsióban egy karmantyú nélküli maradt még meg nekik (régről). Sajnos porvédő és karmantyú az meg nem volt nekik. Ezerkecskének a weboldalát néztem, nem kérdeztem telefonon.
Siófoki bontóból sikerült szerezni, amit már meg is tisztítottam. Ránézésre nem korrodált a dugó és nem eresztette a fékfolyadékot. Beszerelés után meglátjuk...
Ablakok sarkainál, főleg, ha volt szélvédőcsere, akkor általában be szokott ázni. Az alsó sarkok gumija alá (ablakkéder alá, kívülről) tegyél egy picike PVC csövet és meg fog a problémád szünni, mert elvezeti a vizet kifele.
Eddig még nem jártam ebben a fórumban, de egy kis keresés után itt kötöttem ki. Lenne egy kis problémám egy 1993-as Aleko Vivával. Valahol elöl a vezetőülés felőli oldalán a gázpedál környékén beázik, a múlt héten kaptam ki belőle a szőnyeget, és akkor láttam, hogy az alja csupa víz és rozsda.. Valaki járt esetleg ugyan így? Sikerült valahogy megoldani a problémát? Egyszerűen nem tudok rájönni, honnan kapja a vizet... :(
Tud valaki eladó Aleko első fékmunkahengert, jobbost és balost? Esetleg egy bontót, ahol van? Sajnos a légtelenítő csavar beleszakadt, utána a kiszedő szerszám is beletört. :(
Megint haladt a munka a 2140 el:Rugó már a helyén első fék jó de most.................bal hátsó fékmunka hengerre várok mivel most az a változatosság kedvéért az engedi az olajat.
Nem akarok vitatkozni, lehet hogy a 2140-es széria eleje 7 lapos laprugó köteggel készültek . A mi Moszkvánk 79-es és ebben már 6 lapos van . Ez az eredeti laprugó kötege ebben azért vagyok biztos mert új kora óta nállunk van.
Találtam itthon egy Moszkvics kormánykapcsolót, ha jól sejtem, a 2140-es típusé. Eladásra kínálom, az ára 4000Ft. Orosz gyártmány, vadi új, használva, beépítve nem volt.
Személyesen átvehető Miskolcon, vagy postázhatom is (ajánlott feladva, kemény dobozban) 650Ft-os költségen. Akit érdekel, kérem a quarry (kukac) hotmail (pont) hu címen jelezze vásárlási szándékát.