Szia ! Pont ugyan ezt találtam ki én is, úgy, hogy Csing Mai-ban kezdenénk, a nemzetközi járat érkezése után még az nap este repülnénk tovább, utána vissza dél felé BKK ( azt még nem tudom, hogy esti vagy reggeli érkezéssel) és utána le a tengerhez.Programm: búvárkodás. Ami még jó lenne, az egy elefánt park, de még keresgélek.
Szerencsére nem életem egyettlen esélye utazásra( legalább is remélem , a jövőben is utazhatom , mert még nagyon sok a bakancslista ).
A hőforrásokról még nem találtam semmit. Leírnád angolul. Köszönöm
Pont azt próbálom mondani, hogy inkább válassz kevesebb látnivalót, de azt éld meg jobban. Ne akarj mindenáron látnivalót és látnivalót (hacsak nem életed egyetlen dobása lesz az űt és soha többé sehová nincs esélyed eljutni)
Csak egy példa:
Bangkok (4 éj)
Megérkezés napja: többször voltam már úgy, hogy a gép reggel szállt le és délben már a szállodában voltunk Egy első megmártózást biztos megér a délután.
1. teljes nap: Smaragd Buddha temploma/Királyi palota – Wat Pho – Wat Arun este Patpong Night Market
2. teljes nap: Ayutthaya
3. teljes nap: Damnoen Saduak vagy Maekhlong market
A többit engedd el (persze bármelyik felcserélhető más programra)
Chiang Mai (4 éj)
Transzfer napja: itt is érdemes úgy válogatni a repjegyek között, hogy már délelőtt megérkezzetek és a délután tökéletesen alkalmas a belváros/óváros felfedezésére
1. teljes nap: itt is mehet a város felfedezése elsőre
2. nap: Aeany háromszög + White temple
3. nap: hőforrások + karenek
Eddig mind BKK-ban, mind ChM-ban minden egyes nap különbözött egymástól, új és új kalandokat ígér
Tengerpart (6-7) éj
Program tettszóleges és persze jó kontraszt az addigi városi programokkal.
Persze nehogy azt hidd, hogy bele akarok pofázni. Csak egy lehetséges ötlet volt, a többi sokkal inkább rajtad múlik:):):)
Sejtettem :-) Sajnos munka miatt max. 2 hét van mindig, akkor majd mérlegeljük, hogy lehet elég lesz 4-5 nap a tengerparton és legyen inkább több látnivaló. Köszönöm szépen.
"...Mi a véleményetek, 1 hétbe be lehet "zsúfolni" Chiang Mai és környéke (White Temple & Golden Triangle) és BKK, vagy az nagyon rohanós lenne...."
Megint azt mondom, mint Bangkoknál: attól függ, mi a terv Chiang Mai-jal...milyen mélyen akarsz megmerülni... Ha ki sem teszed a lábad a városból, akkor arra bóséggel elég 1-2 nap is (na jó, inkább legalább 2). De ha a Ch M körüli nevezetességeket is akarod látni (Arany háromszög, White temple, hőforrások+Emerald lake és társai), akkor ahogy BKK-nál, úgy itt is azt kell mérlegelned, hogy mit hagysz benn a megnézendók között és mit szelektálsz ki.
Egyébként összességében, ha követed azt a filozófiát, hogy aki sokat markol, keveset fog, azaz aki mindent bele akar zsúfolni az útba, az végül nem fog sok élményt szerezni, azaz a kevesebb több, akkor azt mondom, hogy az egy hét is nagyon kerek tud lenni egy BKk-ChM kombóra. Csak ne akard mindenáron teletömni megnézendő dologgal.
Ja és még csak annyit. Chiang Mai nagyon szép, nagyon klasz.
Azt látom, hogy a reptérről be lehet jutni a városba vonattal.
Úgy olvastam, hogy érdemes a belvárosban szállást foglalni,mert onnan könnyebb elérni a nevezetességeket.
Esetleg ha valakinek van szállás ajánlása, szívesen elfogadom.
Mi a véleményetek, 1 hétbe be lehet "zsúfolni" Chiang Mai és környéke (White Temple & Golden Triangle) és BKK, vagy az nagyon rohanós lenne.
Chiang Mai-ba találtam repjegyet kb. 20.000,- HUF-t
2 Héten mennénk pihenni Phangan-ra. BKK-Koh Samiu repjegy elég drága. (50.000,-). Valahol olvastam, hagy le lehet jutni hajóval is. Ment már azzal valaki? Esetleg egy link. Az alvós vonatot is megnéztem. Érdekesek voltak a képek, ahogy láttam egy egész vagonban vannak ágyak és nem fülkénként. Ez valóban így van? Viatnámban 1 fülke 6 ágy volt . Keresgéljek még esetleg vonatot?
Most jut eszembe, hogy ezek tényleg mekkora élmények tudnak lenni. Egyszer Dominikán utaztunk egy gyűjtőbusszal, kb. 30 ember zsúfolódott be kb. 15 fős buszba. Én egy nagy darab néger ölében landoltam :-) A plafont kellett verni, ha le akartál szállni, és közben ezerrel szolt a merenge . Aztán Mexiko-ban is volt gyűjtő kocsi, ott konkrétan addig szedegette fel a kb. 16 éves kissrác az embereket, hogy én a kipárnázott kéziféken utaztam végig,a sebességmérője nem működött, viszont rettenetesen gyorsan ment. Végig nevettük ott is az utat :-)
A vonaton szerintem ki kell próbálni a 3.osztályt (fapadok szerzetesekkel és egyéb népekkel, ventilátorok a mennyezeten, tyúkok a földön ---egzotikum :O), egy élmény, hátha még beszédbe is tudsz elegyedni egy-egy utassal.
Mindenképp tájékozódj a visszaúti járatokról, az olcsó vonatok ritkábban járnak, beleszaladhatsz egy drága expresszbe estefelé (pl. nekem a pont induló vonat egy vintage gőzős volt kb. 10 EFt-ért, de inkább vacsorával elütöttem még 1 órát a sima gyorsig). Szerintem jegyet elég a helyszínen venni, akkor nem kell feltétlen előre megtervezni a visszaindulás időpontját.
Kerékpár kölcsönzőt az állomással szembeni utcácskákban könnyedén találsz, ellenőrizd a váltó, fék működőképességét, ezek a thaiok szerint nem feltétlen fontos alkatrészei a gépnek :O)))).
Hanoiban is jár a vonat, be is lehet menni a sínekre, a kávézók is nyitva vannak, csak már nem az állomástól északra, hanem délre. Az északi részt valóban lezárták. A train marketen továbbra is zavartalanul jár a vonat.
4 óra átszállás nagyon bőven elég, hacsak valamiért nem késik a géped. Nekünk legutóbb 3,5 óra volt úgy hogy repteret is kellett váltani, de így is 2 órával indulás előtt már DMK-n voltunk.
1. vonat. Akár itt a neten kinézel egy járatot és akár jegyet is foglalhatsz rá.
2. iránytaxi. A Mo Chit buszpályaudvar elől indulnak kisbuszok. Menetrend nincs, amolyan telekocsis a rendszer, amikor összejön egy kisbuszba való ember, már mennek is (max fél óra).
Van persze több verzió is, de azok szót se érdemelnek.
Bangkokból a legolcsóbb a vonat + a helyszínen bicikli. Kicsit drágább a helyszínen taxi, vagy tuk-tuk. Majd árban a következő a végig taxi, és persze a legdrágább, ha utazási irodával mész mikor is ráadásul nem te szabod meg mennyi ideig vagy hol. Hogy melyik felel meg neked a legjobban, ízlések és pofonok kérdése.
El lehet jutni busszal is, továbbá még hajóval is megközelíthető Ayutthaya, bár ha hajó, akkor inkább azt lefelé érdemes igénybe venni a folyón, akár beiktatva a Bang Pa-in palotát...
Szia! Még egy kérdés, pl Ayutthaya-ba hogy megy ki az ember? Vonattal, vagy itt is minden sarkon van iroda, ahol le tudsz foglalni egy csoportos kirándulást? Vagy fogsz egy kocsit 1 napra és megalkuszol a soförrel egy napi díjban? Vietnamban és Indonéziában így csináltuk, reggel jött az ember a kocsival és átbeszéltük, hogy hova vigyen minket ( Bali). Vagy pl. Java-n előre leleveleztem egy ottani irodával a kétnapos Bromo túrát. Várt minket a vasútállomáson és vitt az előre egyeztetett helyekre. Nem vagyunk hátizsákos túristák, a csillogás nem feltétel, de sajnos a motor nálam nem jöhet szóba, mert félek rajta.
Szia! A 15:00 és a 19:00 között 4 óra is megvan. Az pont egy órával több, mint az elrettentésnek szánt 3 óra. Egyszer nekem is volt részem egy 3 órás kűrben BKK-ban, tehát akár reális is lehet, de 4 órával légy teljesen nyugodt.
Hány nap kell? Attól függ milyen nagyon részletesen akarsz elmerülni. Elsőre azt mondanám, legyen legalább 3 teljes napod, azaz 4 éjszakád. MINDENRE ez se lesz elég (királyi palota, Wat Pho, Wat Arun, Patpong piac, Chatuchak piac, aztán Ayutthaya, Damnoen Saduak, Maekhlong Train Market, a lista hosszú, több is mint három nap - direkt, hogy válogatni kelljen -, de az alapok mondjuk 3 napot ad ki, minden továbbival növelhetés az ott tartózkodást)
Végül Szingapúr vs. KL vs. BKK. Igazából egyikre se nagyon hasonlít. KL egy hamar elintézhető, “üres”, kicsit uncsi város, SIN, pedig egy nagyon fancy, de kicsit steril. Nekem mindkettőből hiányzott egy kicsit Ázsia. BKK-ban viszont megvan a kis ”ázsia fűszer” is, miközben tud csilivili-fancy is, meg mocskos büdös ázsiai is lenni. Ha van sorrend, akkor nálam BKK-SIN-KL a sorrend.
Sziasztok! Még csak most kezdem tervezni a Thaiföldi utunkat. Jelenleg olvasom vissza a topikot. A repülőjegyet megvettük BKK-ra. Kérdésem, ha aznap még szeretnénk tovább repülni, akkor ha a nemzetközi járat 15 órakor érkezik ( elvileg), akkor egy 19 órai továbbrepülésre foglalhatok már biztonsággal jegyet (BKK-ról). Azt olvastam, hogy kb. 3 óra is lehet az átszállás BKK-n? Másik kérdésem, mennyi napot hagynátok BKK nevezetességeire? Éjjel 23 órakor indúl a namzetközi járat vissza. Elég előző nap reggel visszarepülni BKK-ra, vagy inkább legyen 3 nap? Singapur-ban 2 napot voltunk, az kevés volt, Kuala-ban többször voltunk, nekem az a város nem jött be annyira. Hajaz BKK valamelyikre hangulatilag?
Elvileg jól gondolod, a Te kontódra kétszer fognak váltani (ha másért nem, mert Európában kell egy technikai keresztárfolyam, ami szükségszerűen az EUR lesz).
Belinkelek Neked egy bangkoki thai bank árfolyamjegyzését (van benne SEK). Ebből meglátod, hogy mennyi bahtot adnának ma a koronádért (közben csekkolhatod, hogy mennyi EUR-t kapnál érte, majd az EUR-ért mennyi bahtot kapnál)
Sziasztok, egy hülye kérdés mert nem értek hozzá. Van maradék halom svéd koronám ami nekem mär nem fog kelleni, ebböl gondoltam THB-t csinälok.
Szerintetetk váltsam Münchenben repülés elött át vagy majd BKK-ban lent a reptéren? Nem vagyok bennfentes, de valami azt sugja, hogy Münchenben elöször EUrra váltják aztán THBra es ketszer vägnak meg, mig Thaiföldön csak 1x? Mär ha vältanak svéd koronát? Valakinek hozzáfüznivaloja? Köszönöm!
a "baj" csak az Bangkokkal, hogy ott nem csak a kötelező látnivalók kötelezők, hanem az hogy ott vagytok...még ha nem is mentek sehová :D de tényleg :)
Konzuliszolgálat szerint jelenleg sem oltási papírok, teszt stb nem kell, sem pedig semmilyen online regisztráció. Ez helytálló infó? Tehát csak utazni kell, nincs beutazási adminisztráció.