engem az érekelne, hogy a motor változatok hogy voltak időrendben? gondolok itt a 325,345,355,és 385 le-s modellekre.gondolom a 385 le-s volt a facelift s verziója, a 325-ös az első széria alapmodellje.a másik kettő közül melyik melyikhez tartozott? német oldalakról nem igazán jön le,mert ők az évjáratot az első forgalomba helyezéshez,és nem a gyártási évhez kötik.köszi!
a mostani autóm előtt egy quattro audim volt,hát nagyon utáltam az összkereket :) csak a farmotor miatt gondoltam rá,de lehetőség szerint ki fogom próbálni minkét verziót.sajnos a lengyel most írt,hogy a korábban linkelt autó 2008-as,így az kiesett.
Már írtam korábban is, hogy szerintem a 400 ló hátsó keréken nagyon jó. Ha most választanék és turbót nem lehet, akkor én egy Carrera 2S-t vennék kéziváltóval. Mindnél van előny és hátrány is...
Az összkereket szerencsére nem lehet érezni normál közlekedésnél. Sokkal inkább hátsókerekesnek érződik az enyém is.
Viszont én néha télen is használom és idén is volt szerencsém friss 10 centis hóban menni vele... nagyon nagy élmény :)
Szóval összegezve nekem a C2S fele hajlana a kezem kézi váltóval. De ízlésről nem vitatkozok, ki kell próbálni mindet és amelyik jobban tetszik :)
Köszönöm.Rengeteget olvastam a témában , és német fórumokról az jött le, hogy a 2008 előtti modellek(996-997) között van rengeteg (szó szerint) motorhibás. Ez annyira engem nem érint, mert ha egyszer rászánom magam,akkor már mindenképpen a faceliftes 2009 utáni modellt szeretnék.A jelenlegi autóm mellé gondoltam,de ehhez még nem vagyok elég erős lelkiekben,egy zsák pénz a garázsban.A másik verzió,hogy Panamerát (kizárólag a 400 lovas V8 volt eszembe) a jelenlegi autóm helyett,és akkor Porsche is van , meg nem is fáj annyiba a csere, de a 911 azért 911, a Panamera meg "csak egy autó" :) Most 5mp/100 a dinamika, ettől szeretnék jobbat , bár limuzinban ez is elég jó, gondolom egy 911 más érzést nyújt. 4mp alá nem tudom szorítani, ahhoz nem elég vastag a pénztárca :) A gtr is eszembe jutott,de mindig német autóm volt, ezért az M3 költségkímélőbb, a 911 pedig régi álom lenne :)
A 4s előny lenne(?) ,mert kicsit félek a farmotor -hátsókerék majdnem 400ló kombótól.Szeretem tolni neki,hiszen arra van,de nem volt még kifejezetten sportautóm.
Lényeg, hogy élvezetes a 355 ló. A boxster is élvezetes és az még "gyengébb". Nem véletlenül szeretik az MX-5-öt is annyira. Például a 600-as sportmotorkat versenypályán sokkal élvezetesebb terelgetni mint az 1000-es gépeket, mert egész egyszerűen tudod forgatni, érzed hogy sport van. Lehet furcsán hangzik, de a turbó néha túl erős az élvezetes hétköznapi közlekedéshez.
A tartósságról annyi, hogy gazda, karbantartás és használat függő. Ezek sportautók. Ha valaki nem törődik vele, akkor pár ezer km alatt vége lesz. Rendszeres karbantartással és értelmes használattal tartós, mivel alaposan túl van méretezve. Viszont ha valaki törődés mellett pályázik vele, akkor ez is elfogy egyszer :)
a 997 szériánál viszonylag sok motorcserés autóról olvasok külföldi fórumokon.mi ennek az oka? melyik motort érdemes megvenni ? persze gondolom a turbót, de ha jól sejtem annak minden költsége a duplája mondjuk az s -hez képest. a 355 lovas nem túl gyenge? mondjuk egy e92 m3-hoz viszonyítva is annak tűnik( a 2 között gondolkozom) érdemesebb inkább a 385 lovasban gondolkodni? megéri a majdnem 3m különbséget?
ez szimpatikus lenne,csak keveslem a pacikat ,bár nincs tapasztalat porsche téren:)
Sziasztok Szegeden keresek szervízt ahol értenek a porschehoz, dgy 996-ost szeretnék venni, és a vásárlás elött szeretném átnézetni. A porsche szegednél hivatalosan nem szervízelnek porschet szal nincs nagy tapasztalatuk. Köszi előre is
Én nyugodt szívvel ajánlanám Móger Csabát, csak Porsche-val és csak léghűtésessel foglalkozik. Nem olcsó, de a megbízhatóság-szakértelem-mínőség hármasa miatt elfogadható.
Én 8 éve hozzá hordom minden évben a 993-omat. Az egyetlen hátrány, hogy Sopronban "rendel".
elso Porsches vagyok ezert nincsen sok tapasztalatom. Van egy 84es Carrera Cabrion es szuksegem lenne hozzaerto szerelore, aki nem orult araok dolgozik, gyors es megbizhato.
Valamint karosszeriassal, aki kelloen preciz es tapasztalt, hogy beallitsa a vaszontetot, az ajtokat es az ablakokat.
Szia!Pár jó tanács,én múlt év végén vettem egy 2006 évj 4S kéziváltós 911et 151ezer km el!Hát mit ne mondjak sokat dilemmáztam kell e nekem egy ilyen autó vagy sem,és útnak indultam,elősször itthon próbáltam a gyengébbik 325 öst autómataváltósat hátsómeghajtással,hát nem jött be,nem tetszett ahogy vált,ment a hátulja nagy gáznál,bár 87ezer volt benne,hát nekem többnek tűnt...aztán beszélgettem több tulajjal is,hogy mit jelent ezekbe a pörgős sport autóknál a sok km er(pl 150ezer)és megoszlottak a vélemények,majd fél évre rá megtaláltam amit kerestem,majd megvettem,nagyon szép szín,világos belső, kéziváltó 4s és 151ezer km(megint dilemma)kimentem Prágába a Porsche szalonba hát sérülve igaz volt,minden gyári javítás,belső hibátlan,gumik újak,igazából nem tudtam csak a km be belekötni,és erre azt mondta az értékesítő,ha most kifizetem, kapok az autóra (motorjára)1 év garanciát,ami most is él!!!Szóval lehet a km en vitatatkozni,én azt mondom,ha találsz olyan amibe beleülsz és megfog,vedd meg,nem fogod eladni,ez tuti!!!Nekem bajom nem volt vele,pedig 7ezres fordulatot sűrűn látja,de élmény vele menni!A szervízről csak annyit ha van jó szerelőd,nem drágább mint egy Audi vagy már kategória...A váltója igaz picit masszív,de meg lehet szokni...a fogyaztása 17 körül van de 11et is mértem,összességébe én azt gondolom,ne a km en aggódj,akinek ilyen autója van vigyáz rá,inkább ezt ki kell fogni...Sok sikert....
ha akarod meg fogadod ha nem nem de kint is vannak marka szervizek ..nezesd at..mert nagyot lehet bukni..azert kint ezeket mashogy hajtjak mint itthon pl nurburgring hetvegen,palyan nincs sok helyen korlatozas..stb..
Hát nagyon szépen köszönöm a válaszokat, örülök hogy nem tántoritottatok el az ötletemtöl. És végre tudom mi mit jelent. Azt gondoltam külföldröl hozok be magamnak, bár igy megnézetni nem tudom senkivel, nekem ezek a dolgok hogy miket nézzek meg rajta, olyan mintha kinaiul volna. Valami német eladó nyilván jól fog járni velem. Sajnos a lélektani 10 milliós határ fölé nem szeretnék menni, igy maradnak a 2005-ös autók. De hátha találok valami megkiméltet, én is csak alkalmanként fogom használni,második kocsiként venném.
A váltóhoz még annyit, hogy ha sokat használod napi rendszerességgel városban, akkor kényelmesebb az automata, de ha csak hobbi, mint például az én esetemben, akkor öröm minden kuplungolás :)
Carrera S: kicsit erősebb motor mint a nem "S"-es. 997 esetében asszem 325 az alap és 355 ló az S-es.
Automata vs kézi:
Erről lehetne nagy vitákat folytatni. Jó mind2, amelyik szimpatikusabb azt vedd meg. Ezt neked kell eldöntened. 2005-ben még nem volt PDK, ezért ezek a tiptronic automaták még nem a gyorsaságukról híresek. Én személy szerint sportautóban kézi váltó párti vagyok, bár vezettem egy 991-et pdk-val... nemrossz-nemrossz, de a kézi valahogy jobban passzol hozzám. Próbáld ki mind2-t és el tudod dönteni. Tény, hogy a kéziváltózás sokkal melósabb és nem lehet már az első alkalommal a gyári 0-100-at produkálni, de ez egy ilyen zene, erre így kell táncolni :)
170e km nem sok, a lényeg a karbantartás és az állapot itt is.
Ha nekem 997ből kellene választani és turbo-t nem lehet, akkor egy Carrera 2 S-t néznék kézivel.
Sziasztok! Új vagyok. Volna pár kérdésem, amire szeretném ha valaki részletesen válaszolna, mert nagyon láma vagyok. 911 vásárlását tervezem, konkrétan 997 amit kinéztem magamnak. Automata váltós érdekelne, és semmiképpen sem cabrio. Kérdésem, hogy szabad e automatát venni, és nem tudom azt sem, mi a carrera2, carrera4 és carrera s. Milyet keressek? Manuálisra is rászánom magam ha azt tanácsolják. 2005-2006 évjárat amit nézegetek. Mikre kell különösen figyelni? 170 ezer kilométerrel szabad megvenni? Bocsánat hogy igy össze vissza kérdezek, ezek jutottak hirtelen eszembe. Minden tanács érdekel, meg szoktam fogadni a hozzáértők segitségét, és légyszives ne azzal kezdjétek hogy "ha még nem volt porschéd akkor nem neked való". Ugyanis valamikor el kell kezdeni. Nagyon köszönöm ha valaki válaszol, a többi,közben felmerülö kérdésemet felteszem még később.
Bármelyik fényezési segédanyagokkal foglalkozó bolt képes kell legyen Neked kikeverni helyben egy "selyemfényű" feketét. Lehetőleg színkód (pl ral) alapján kevertess, hogy ugyanolyat tudjanak majd adni legközelebb is ha kell.
szyoli: Mivel festetted a futómű alkatrészeit a másik kocsin? Porfestésre gondoltam, de anno nem volt porfestés. Viszont selyemfényű fekete festéket csak 1K-sban találtam. Te kétkomponensűt használtál?