Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bivaj17 Creative Commons License 2022.11.02 0 0 68026

Sziasztok van egy kis problémám van egy opel astra g 1.4 16v ki cseréltem az üzemanyag szivattyút es nehezen indul mi lehet a gond.?elsőnek nem csinalta pucre indult másnap már csinalta. De ha be indul meg semi gond. 

hekitomi. Creative Commons License 2022.10.29 0 0 68025

Köszönöm!

Előzmény: 19760622laci (68024)
19760622laci Creative Commons License 2022.10.29 0 0 68024

Az 1 es szonda hibás,P0134=Lambdaszonda (Bank 1. szonda 1) inaktív,mikkor nekem ilyen volt mind 2töt cseréltem,.szándrá a lovét és no gond,a rendszerben benne marad de egy idő múlva törli a rendszer.

Előzmény: hekitomi. (68023)
hekitomi. Creative Commons License 2022.10.28 0 0 68023

Sziasztok!Van egy 2012-es A XER 1.6 H astrám.A hibatároló szerint van egy lambda szonda gondom,egyszer világított a

a lámpa,törölve  lett azóta lámpa nem de a   "pedál diagnosztikával" kiírja a hibakódot.Semmi problémát nem érzek,6 liter alatt a fogyasztás!Szerintetek kell cserélni szondát és ha igen kép alapján melyiket?

Beberke Creative Commons License 2022.10.27 0 0 68022

Üdv! 

Opel Astra  H-n hol találom meg a tolatólámpa kapcsolót, és a tolató lámpa biztosítékát (ha van) 

409 Creative Commons License 2022.10.20 -1 0 68021

A tankhoz leginkább sehol. Az üzaszűrőről venném le a bejövő csövet és az üzapumpát elindítva kinyomatnám.

Előzmény: pajesz66 (68020)
pajesz66 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 68020

Sziasztok!

 

Lenne egy problémám:

Van egy 1.6-os dízel J astrám, amibe sikerült kb.12 liter benzint tankolni..... Az autó hazaért, kb.8 km-re van a kút...

Hol férek hozzá az üzemanyag tankhoz a legkönnyebben, hogy le lehessen üríteni?

Nincs valakinek egy service manualja ehhez a típushoz? Nem találtam, csak oroszul....

 

409 Creative Commons License 2022.10.02 -1 0 68019

 

 Ja, a nyomásnak fel kell épülnie max félmásodperc alatt.

 

A 2-es ponthoz. Ha külső szabályozós, akkor indulás után esnie kell a nyomásnak a szívócsőnyomás értékével. Ezért van rajta a vákuumcső. Ha utána visszaáll a magasabb értékre alapjáraton, akkor kehes lehet a szabályozó.

Előzmény: 409 (68018)
409 Creative Commons License 2022.10.02 -1 0 68018

"Ez a nyomás szabályozó, amit említesz az az, ami a tankban van a visszatérő ágban a fémlapon?

Vagy az, ami a motortérben az utasoldalon és elektromos csati is megy bele?"

 

Most fejből meg nem mondom, hogy a Te autódban melyik van, de kettő lehetőség létezik az Opelnél. Mindenesetre ezek mechanikus működésűek, nincs rajtuk vezeték.

 

1  motortérben a befecskendezőhídon. Ekkor van a hídról egy visszatérő cső is a tankba, a szabályozón pedig egy vákuumcső.

 

2  a tankban. Ekkor nincs visszatérőcső, csak egy cső megy a motorhoz.

 

Az áramfelvétel jó, ilyen szokott lenni hengerenkénti befecskendezés esetében.

 

Lehet a pumpa is beteg, ezért írtam, hogy elsőre a nyomásszabályozót teszteld, az egyszerűbb, ha az 1-es eset áll fent. Ha a tankban van, az bonyodalmasabb. Vannak olyan pumpák, amelyeken biztonsági szelep van a túlnyomás védelem miatt. Ezek, ha kinyitnak, sok esetben nem zárnak vissza rendesen. (Van olyan is ami egyszer használatos, de akkor többé nem lesz nyomás)

 

A tankolás manapság sokaknak ilyen. Nekem is, pedig nem Opel. Valószínűleg az üzemanyagok megnövekedett alkohol tartalma okozza, "lakkososdik" ahol levegővel is érintkezhet, ettől leragad a szellőzőcső szelepe. Nekem az a megoldás jött be, hogy elfordítom 180° környékén a töltőpisztolyt és közepes sebességgel engedem. 

 

 

 

Előzmény: csiburento (68015)
19760622laci Creative Commons License 2022.10.02 0 0 68017

A töltőpisztolyba van egy érzékelő. ha hibás, csinál ilyeneket. De ha más más töltőfejjel is ugyan az a helyzet, akkor valószínűleg az üzemanyagtartály levegőztető csöve el van dugulva a kocsidban. A levegő kiáramlása az üzemanyag betöltését akadályozza, nem folyik le szabadon és ezt érzékeli a töltőfej és lekapcsolja a töltést

Előzmény: csiburento (68016)
csiburento Creative Commons License 2022.10.01 0 0 68016

Éééés, hogy ne legyen egyszerű!

 

Az mennyire jellemző probléma, hogy alig bírom megtankolni az autót, állandóan leold a töltőpisztoly, mintha tele lenne, persze koránt sincs így. Először azt hittem, hogy kút hiba, de sajnos pontosan reprodukálható minden egyes tankolásnál...

csiburento Creative Commons License 2022.10.01 0 0 68015

Sajnos egyedül jobban nem ment, kétemberes mutatványokat nem tudom mindig megugrani... És persze a szerencse sem a társam, hogy éppen jókor, jól álljon a műszer.

Kb azt mutatja, hogy cca 1,2bar-nál indul, addig semmi, amikor már jár, akkor szépen felmegy 3,8bar-ra. Indítás után a megtorpanáskor beesik 3,2bar-ra. (Ekkor egyébként a műszerfal világítása is elhalványodik egy cseppet...)

 

Igen, ez az, amit furcsállottam mérés nélkül is, hogy azonnal eltűnik a nyomás. Más autónál ilyet nem tapasztaltam korábban, ezért is írtam az üzemanyagszűrő csere kapcsán is, hogy szerintem ez így nem rozé, csak ugye eddig nem volt OPEL-es tapasztalatom...

 

Ma kivettem a szivattyúhoz tartozó relét és fixre kötöttem a szivattyút tesztelés céljából. Az alábbiakat tapasztaltam:

1. Ami érdekes, - inkább úgy írom, hogy számomra furcsa, - hogy a nyomás nem zutty fel, hanem bő három, majdnem négy másodpercig tartott, mire, mondhatni komótosan elérte a 3,2bar-t.

2. Fixre kötés utáni indítás során a nyomás vissza esett 2,4bar-ra, persze így könnyen, számomra elvárt módon indult, amikor járt a motor, beállt 3,8bar-ra.

3. Ha már ott tartottam, áramot is mértem, de amire számítottam, nem következett be, mert azt hittem majd jó nagy árammal indul (azonnal cseréltem volna a szivattyút, mert biztos megszorult), ehhez képest szépen épült fel az áramfelvétel a nyomással arányosan, ami a 3,2bar-os érték elérésekor 4,66A-re állt be. Sajnos ezt sem vágom, hogy megfelelő-e ez az érték ebben az autóban.

4. Lényegében teljesen mindegy volt, hogy az akkuról közvetlen, vagy a relédobozból kapta a +12V-ot.

5. Gázadásra (persze terhelés nélküli álló helyzetben) nincs nyomásváltozás. Jó lenne terhelten is nézni, mert akkor kibukna, hogy nem megfelelő a tömegáram, de ezt sem tudom megugrani.

6. A szivattyúnak a hangja nem szimpatikus, persze itt is probléma, hogy nincs OPEL tapasztalat. DAEWOO, CHEVROLET, KIA, SKODA, FIAT határozottan inkább - autótól függően változó - magas hangon, de zümmög (ugye azok hallhatóak a gyújtás ráadására), ez meg inkább sípol, sivít, amit eddig nem hallottam a járó motor miatt...

7. Teszteltem azt is, nem-e az akku van megroggyanva, másik autóról bikázva is fennáll minden probléma.

8. Teszteltem a testkábelt is, nem találtam sem ellenálllásban, sem feszültségesésben problémát, áthidaló kábelt is beiktattam, az sem segített.

 

 

Ez a nyomás szabályozó, amit említesz az az, ami a tankban van a visszatérő ágban a fémlapon?

Vagy az, ami a motortérben az utasoldalon és elektromos csati is megy bele?

Vagy másutt?

 

Amire én gondolok, hogy a nehezen felépülő nyomás és a nyomásvesztés nem érhet-e össze egyetlen hibás (sokat állt) üzemanyagszivattyúban? Csak azért kérdem, mert úgy emlékszem, hogy a szivattyút megpróbáltam visszafelé szájjal megfújni és mintha simán ment is volna... De ez nem 100%, mert addigra már a szervezetem telítődött benzingőzzel...

Előzmény: 409 (68012)
409 Creative Commons License 2022.10.01 -1 0 68014

 

  "sajnos nagyon összetett a gyújtás szerkezet,"

 

????  Mármint maga a gyújtáskapcsoló betét?  Hááát, az egy végtelenül egyszerű kapcsoló.

Talán öt vezeték megy rá. Neked ebből három kell. 1db nyomógombbal nem tudod elindítani.

Lehúzod a kapcsolóról a csatlakozót (be kell nyomni hozzá a kioldó pöcköt) Összekötöd a vastag pirosat (30-as állandó +12V) a vastag feketével (15-ös gyújtás) ekkor bekapcsoltad a gyújtást. Ezekhez hozzáérinted a maradék vastagot (50-es indító), ami vagy szintén piros, vagy fekete (nem emlékszem), ekkor indítózni fog. Ennyi.

Persze a kormányzár legyen biztonságosan működtethető, ha menni akarsz vele, !! és a kulcs a zárban, hogy működjön az immo.

Előzmény: rencamanias (68013)
rencamanias Creative Commons License 2022.10.01 0 0 68013

Sziasztok!

 

Az Opelomnak a gyújtáskapcsolója szokás szerint tönkrement/F Astra/ zárbetét minden bizonnyal, meg immobiliser , elforog, nem indul szétesett belül,és a legfontosabb , már gyújtás sincs.

 

Kérdésem, hogy hogyan tudnák egy nyomógombot bekötni, hogy el tudjam indítani és haza tudjam hozni. Hogyan tudnám visszahozni a gyújtást?

 

Tisztában vagyok, sajnos nagyon összetett a gyújtás szerkezet, val.szeg szervízbe viszem,így nyilván bajlódni sem akarok vele/

 

Tehát az autó hazahozatala csak a cél, ne ott a parkolóba álljon egy községgel odébb!  Szervízbe mindeképp viszem.

 

Hazahúzni necces, nincs olyan aki bevállalja, meg messze is lenne. Ha elhúzni kell, akkor egyből a szerelő. Az meg hétfőn....

 

Köszi

409 Creative Commons License 2022.10.01 -1 0 68012

 

 Jó lenne látni is, hogy mit mutat az a nyomásmérő.....  ???

 

 Mindenesetre nem jó hogy azonnal leesik a nyomás ahogy leállítod. ~2bar nyomást kellene tartania legalább negyedóráig. Valahol visszaereszt, valószínűleg a nyomásszabályozónál.

Próbáld meg, hogy a leállítás pillanatában (kétemberes feladat) egy fogóval összeszorítod a visszafolyócsövet. Ha ilyenkor nem esik azonnal a nyomás, akkor a nyomásszabályozó enged vissza.

Előzmény: csiburento (68011)
csiburento Creative Commons License 2022.09.30 0 0 68011

Sziasztok! 

 

 

Csatolok egy videót, OPEL ASTRA G CARAVAN 1,4 szokásos indítási nehézséggel. Elég szövevényes úton sikerült össze hoznom egy műszert...

De végre sikerült mérni!

Tanácsot kérnék a látottak alapján. 

Értem, hogy itt nem a gyújtásra indul a szivattyú leállításra azonnal el is enged, csak azt nem, hogy miért ilyen lassan épül fel... Merthogy azt gondolom lassú a nyomás felépülése. 

 

https://youtube.com/shorts/IVJ3cQJuTA4?feature=share

 

Ötleteket, tanácsokat, tapasztalatokat előre is köszönöm! 

 

 

Cs., 

sun2992 Creative Commons License 2022.09.27 0 0 68010

Rendben köszönöm szépen a segítséget.

Előzmény: 409 (68009)
409 Creative Commons License 2022.09.27 -1 0 68009

Akkor meg kell keresni a belső biztosítéktáblánál a bejövő állandó és a gyújtás tápot és azokra rákötni. Gondolom akkor van hozzá bekötési rajz/leírás, az alapján.

Előzmény: sun2992 (68008)
sun2992 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 68008

Ehez van készletben kábelezés.

Mindegyik készletbenindul egy piros és fekete kábel, a piros kábelen biztosíték utánna van egy 4 lábú 12v 40A relé amire megy a kapcsoló és egy másik kötegen megy a paplanokhoz. 

Csak azt nem tudom hogy honnét húzzak neki tápot .?

 

Előzmény: 409 (68007)
409 Creative Commons License 2022.09.26 -1 0 68007

Igen. Egy hagyományos 4lábú 12V/40A-es relé jó lesz. (vagy 2db, ha külön akarod a két ülés tápját) +2db kapcsoló, ha azt nem adják a fűtőpanelekkel együtt.

Előzmény: sun2992 (68006)
sun2992 Creative Commons License 2022.09.25 0 0 68006

Értem.

Tehát ez egy plussz relé amit be kell kötni a gyújtáskapcsoló után amitől kap az ülésfütés egy különálló tápot?

Ennek a relének van valami típúsa vagy csak egy bármilyen 12 v os nagyáramú relé?

Azt hittem ilyesmi van a fűnyíró traktorokban is az önindító elött?

Előzmény: 409 (68005)
409 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 68005

 

 Háááát, az többnyire autósboltokban.

Előzmény: sun2992 (68004)
sun2992 Creative Commons License 2022.09.25 0 0 68004

Esetleg tudod pontosan hogy az a relé hol található?

 

Előzmény: 409 (68003)
409 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 68003

Közvetlenül az akkutól jövő tápkebelről, gyújtásra működő nagy áramú relével.

Előzmény: sun2992 (68002)
sun2992 Creative Commons License 2022.09.25 0 0 68002

Sziasztok.

B Zafira.

Utólagos ülésfűtés beszerelésében szeretnék segítséget kérni.

Honnét adnátok tápot a fűtésnek? Persze olyanra gondolok ami gyújtásról vezérelt nem állandó.

És persze ne zavarjon be a canbus rendszernek.

Előre is köszönöm a válaszokat.

409 Creative Commons License 2022.09.20 -3 0 68001

 

 Manapság nincsenek relék meg hasonló dolgok. Vezérlő elektronikák vannak meg szoftverek.

A kapcsolóval parancsot adsz egy vezérlőnek, ha majd lesz kicsi ideje legyen szíves bekapcsolni azt amit kértél*. De ő sem tudja bekapcsolni, hanem BUS-on jelzi egy másik vezérlőnek (átjáró), hogy értesítse a cél vezérlőt a kérésről. Na majd ekkor fog értesülni az ablaktörlőd vezérlője (ami esetleg bele van építve elektronikástól, szoftverestől az ablaktörlő motorba), hogy indulnia, leállni, ..stb kellene.

Hogy útközben hol veszett el a jelzés, azt diagnosztikával is nehéz lesz megtalálni.

Első tipp, kormányvezérlő, ha már ott is furcsák történnek.

 

* ezért van pl. az, hogy megnyomod egy pillanatra a dudát és az akkor szól amikor már elengedted a kapcsolóját.

Előzmény: csalazolee (68000)
csalazolee Creative Commons License 2022.09.19 0 0 68000

Sziasztok!

Adott egy 2017-es Mokka X.
Szombaton úgy döntött, hogy az ablaktörlő megbolondul.
Egyszerűen nem áll vissza az alaphelyzetbe, ha csak lehúzom a bajuszkapcsolót.

Az opeles szerelő azt mondta, hogy komplett motor csere. Na de a motor megy. Szerintem valami szakaszoló relé lesz a hibás.
Nem lehet csak külön a relét cserélni? Ő azt mondta, hogy komplett lehet cserélni és ez munkadíjjal együtt 200 körül lesz. Na neee már.
Valakinek valami hasonló tapasztalat, hiba?

Most ott tart, hogy ameddig nyomom lefele a bajuszkapcsolót, addig töröl, ha alsó állásba teszem. És ha felfele rakom a kapcsolót, akkor töröl szépen, csak nem áll meg.

Ma volt olyan jelenség is, hogy ahogy nyomkodtam lefele a kart, úgy villogtatta a tompítottat is mellé. Na itt jön a kérdés, hogy mi köze van az ablaktörlőnek a világításhoz? Ezt csak akkor produkálta, mikor a világítás automatára van állítva és nincs felkapcsolva a tompított. A garázsomban most ezt nem csinálta.

Az egészben a legdühítőbb, hogy egy 5 éves autóról beszélünk.




csiburento Creative Commons License 2022.09.18 0 0 67999

Értem, de azt gondolom nálam ennél hamarabb szűnik meg a nyomás, bár lehet ez sem releváns. Ténylegesen az úgy volt, hogy betolattam a garázsba, le terítettem egy takaró fóliát a földre, fogóval és lámpával a kezembe bújtam alá és már bontottam ki az üzemanyagszűrő csöveit. 

Ebből következtetek a nyomástartás hibára, de lehet tényleg téves alapon, mert ez, ha így megfelelő állapot, akkor csak az AC lehet innentől a ludas, de ahhoz csak kéne előbb üzarendszer nyomást mérni... 

 

A kopogás szenzor hibát pillanatnyilag még tárolja, de már nem jön elő aktív hibaként, egyszer sem tilt le az autó. Sajnos nem tudom törölni a hibát, mert az én olvasóm nem is látja.

Nyilván csak találgatás, de azt vélhetőleg tényleg a 4-5 éves benzin és/vagy nem elegendő tömegáramú benzin okozta.

Egyébként eszméletlen sokat javult az autó mozgása. Ki lehet vele lőni, és 3000 1/min körül nem torpan meg (ezt is csinálta).

Egyszóval egész élvezetes most már közlekedni vele. 

Előzmény: 409 (67998)
409 Creative Commons License 2022.09.17 -1 0 67998

 

 Nem kell nyomás alatt maradnia az üzarendszernek, a pumpa tizedmásodpercek alatt létrehozza a szükséges nyomást. Egyik autó sem tartja a nyomást a leállítás után ~félóránál tovább. Addig is csak az üzemi nyomás egy részét.

Mi lett a kopogásszenzor hibakóddal??

Előzmény: csiburento (67997)
csiburento Creative Commons License 2022.09.17 0 0 67997

Egy kis helyzetjelentés:

A szellős cső cseréje óta az autó határozottan jól megy, hibakód nem jött elő, így utolsó lépés gyanánt az üzemanyagszűrő csere is megtörtént. 

 

De, az indítási nehézség továbbra is fennáll és kezd őrületbe kergetni. 

 

Ami érdekes, hogy az üzemanyagcső lebontása a szűrőnél nem okozott nagy spricceléseket, tehát álló helyzetben nincs nyomás alatt a rendszer, ami azt gondolom, hogy nem jó ennél az autónál, mivel csak indítózás közben indul csak az AC, nem gyújtásra...

És itt lenne az a kérdésem, hogy jól gondolom a fenti sorokat, tehát probléma, hogy nincs nyomás alapból? Egyébként a szűrő csere után sem lett rosszabb az indítás, sajnos jobb sem. 

 

Másik kérdés, hogy ez akkor - minekután más nyoma nincs (se szag, se folyadék, se semmi), - az AC ereszt vissza (valamiféle lábszelep), ami hiba? Vagy másutt van valami nyomást tartó szelep, ami hibás lehet, fel lehet akadva?

 

 

Minden ötletet előre is köszönök! 

Előzmény: csiburento (67993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!