Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154707

Az akku (majdnem) független a kocsi típusától.

Ebben az évben két akkut cseréltünk, az egyik valamivel négy év alatt volt, a másik nem érte el a hármat. Egyik sem Saab volt.

Előzmény: MrTinkertrain (154706)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154706

Na ez pont 3 éves volt, és nem noname hanem Bosch. Tehát vettem egy noname-et, ami valszeg ugyanazt fogja tudni.:)

Ez ilyen, tudomásul van véve hogy fogyóeszköz, a távirányítóban is kell cserélni néha elemet.

Más autókról meg hallgatok, csak megjegyzem, hogy a volt Saabosok közül már egyre kevesebbeknek van Saabja. A fórum neve lehetne "néha Saab fórum is". 

Előzmény: BmS1 (154701)
h i r d e t é s
BmS1 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154705

Bocsika, rosszul írtam.

 

Az akkuk 30%-a lépi túl a 3 évet!  A többi kuka 3 év alatt!

Előzmény: BmS1 (154701)
korzo Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154704

A Discoból tavaly dobtam ki a gyári 11 éves aksit, pedig minden mérés szerint jó volt még. Csak mivel a D3 elég érzékeny az akkura, jobb a békesség alapon inkább frissítettem.

Előzmény: BmS1 (154701)
Veisace Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154703

Az egész cakk-pakk 40ért vihető... de ennyiért csak az egész... Ha nem kell senkinek megy a vasba.... 

Előzmény: Veisace (154697)
Veisace Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154702

Transporterbe meg Mercibe is láttam már 10éves aksit. 

Előzmény: BmS1 (154701)
BmS1 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154701

A hagyományos un. indítóakkumulátorok napi önkisülését átlag 1%-nak írja a szakirodalom. Ez 38 fok felett felgyorsul. Nem nagy csoda, ha az utcán tartott autó egy hónap után nem indul be. Ráadásul a rövid távokra használt autóknál kicsi a töltési idő, leállítás után a motor hője meg rátesz egy lapáttal az önkisülésre.

(Nem hülyeség a hátsó ülés alatti akku, nem csak a súlyelosztás javítása miatt.)

 

Minden harmadik akku élettartama lépi túl a 3 évet. Amikor látsz egy hétéves, még működő akkut, akkor ez nehezen hihető, pedig ez van.

Előzmény: MrTinkertrain (154696)
BmS1 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154700

Unaloműzőnek jó a Porsche is.....  :-D

Előzmény: BlackStar (154699)
BlackStar Creative Commons License 2017.08.18 0 0 154699

Ilyenekkel provokáljuk a topik legénységét, miközben ilyen drága a bendzin?
na jó, van az almáriumban pont ilyen szép ínyencfalatokra némi üvegben eltéve.
:D
(ez nem a száb topik?)

Előzmény: BmS1 (154662)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154698

Szerintem a Priust fejezzük be mert nem ide való. Rengeteg infó van a neten róla száz szónak is egy a vége: nem merül le a hibrid akksi,  a normál akksi pedig ha lemerül akkor - mert rajta felejtetted a belső világítást vagy rossz már az akksi -   zseb bikával is be lehet indítani a kocsit.

 

Én 1 hónap után most mentem a 9-5 -el egy kört simán beindult mondjuk nekem mindig garázsban áll   nálad más gond van lehet rossz már a pozitív kábeled.

Előzmény: MrTinkertrain (154696)
Veisace Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154697

Hali érdekel valakit saab 9-3 2 lityó turbó motoralkatrészek? Hengerfej, olajteknő, szíjtárcsa, vezérműház, vezérlés cuccok, szelepfedél, kartergázegység olajnívópálca egység, vízpumpa, olajszűrőház, 3db fasza állapotú hajtókar dugattyúval, a dugattyú paláston semmilyen kopás nem  látszik. Turbó kicsit lóg a tengelye azt nem mondom hogy tökéletes. Nagyjából ennyi. 

MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154696

Oké, de mi tudja lemeríteni ha ezek sem?

Amúgy vicces, de most cseréltem akksit a Saabban, az sem szereti, ha 2 hétig áll a 40 fokban:)

Előzmény: FRANKYE (154695)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154695

A hibrid akksit nem tudja lemeríteni egy fogyasztó pl. a gagyi Pajzs riasztó ezért nem merül le 1 év alatt sem.  A 12 voltos le tud merülni de bikázható mint írtam.

 

 

A kis akksi a computerek, riasztó, világítás, rádió stb miatt van.

 

A nagy akksi   tárolja a fékezésből származó energiát, ill. gyorsításkor onnan vesz energiát, indítja b.motort, klíma arról megy ha áll a b.motor, tölti a kis akksit.

Előzmény: MrTinkertrain (154694)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154694

Értem, de mi hajtja?

Azaz mitől merülhet le, ha egyáltalán lemerül? Ha 3 hónapot is bír, akkor ha valami fogyasztó tönkremegy, az le tudja szívni? Vagy? 

 

Előzmény: FRANKYE (154690)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154693

Nem azt mondtam, hogy furcsa, csak kérdeztem, ebben semmi furcsa sincs:)

Előzmény: FRANKYE (154687)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154692

Nem. A hibrid akksi indítja.

 

Felpörgeti   kb. 1000ford/percre a b.motort mielőtt benzint és gyújtást ad. Ez azért jó mert van már rendes olajnyomás és nem 2-3-400ford/perc-es sebességgel indul a motor mint más autóknál. Ha forgalomban átmész BP-en 100x is leáll és újraindul a b.motor.

Előzmény: KawaBazsy (154691)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154691

De nem az a 35 Ah-s indítja a benzinmotort? Vagy arról nem lehet beindítani?

Előzmény: FRANKYE (154690)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154690

A "nagy akksi" vagy traction battery a hibrid rendszer akkuja. Ha az lemerül akkor nem tudod házi eszközökkel beindítani mivel 200V-s.

 

Van még egy 35 Ah 12V-s akksi azt be lehet bikázni és az tönkre is megy mint minden savas akkumulátor.

 

Nem akarlak elkeseríteni de a te kocsid előbb fog nem indulni mint egy Prius. :) 

Előzmény: KawaBazsy (154689)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154689

Vhol mintha azt olvastam volna, h a benzinmotornak külön akkuja van.. ezek szerint nem.

Dr T! Van saját gyártású, tip-top bikakábelem, majd szólsz, ha nem indul.. :-)

Előzmény: FRANKYE (154688)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154688

"Ott a benzinmotor.."

 

Ami nem indul be, ha a nagy akksi lemerült azaz az egész autó nem indul.

Előzmény: KawaBazsy (154686)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154687

Nincs ebben semmi furcsa, másoknak is van más típusú kocsija itt a fórumban.

Előzmény: MrTinkertrain (154685)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154686

De mi van, ha lemerülnek? Ott a benzinmotor..

Előzmény: MrTinkertrain (154685)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.17 0 0 154685

Neked van is egy Priusod jól tudom?

Igazság szerint ezt is csak hallottam, de akkor városi legenda...

Előzmény: FRANKYE (154684)
FRANKYE Creative Commons License 2017.08.16 0 0 154684

"félek hogy lemerülnek a cellák'

 

Ne félj mert nem merülnek le hónapok után sem.

Előzmény: MrTinkertrain (154681)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.16 0 0 154683

A cikket annak idején olvastam és az autó is nagyon tetszett, de azért ez a ritkább ennél a típusnál (mármint hogy így egyben marad).

Előzmény: combi27 (154682)
combi27 Creative Commons License 2017.08.16 0 0 154682

Egyébként jó is egy ilyen Mazda mert vagy már háromszor kilakatolták vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer úgy működik, hogy vezetés közben lenézel és a lyukakon látod ha elhagyod a sávot. :)) 

 

 

egyébként erről a Mazdáról van szó...a cikket akkor készítették amikor még az enyém volt... volt rajta itt ott rozsda, a jobb hátső ívet javították, a hátsó tornyokat már én csináltattam meg...de ettől függetlenül minden évben kezelve volt az alváza amíg nálam volt, és a többi részen a festése gyári volt (megmérve a kocsi körbe)

 

https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/mazda_626_2_0_glx_1983_-_hasznaltteszt-10168

Előzmény: MrTinkertrain (154673)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.16 0 0 154681

Hátö...nemrég nagyon közel voltam ahhoz, hogy vegyek egy 2.4-es benzines Volvót, csak mikor rápillantottam a pillanatnyi fogyasztásra és 15.6-ot mutaott, azt már sokallom. Nekem olyan 13 l körül van a lélektani határ. És nem szarrágás miatt, hanem mert egyszerűen ennyi környezettudatosság szorult belém is.

Még mielőtt javaslod: a 3-as Priusok jók, csak drágák meg lopják, nincs garázsom. És van, mikor 2 hétig nem megyek autóval (aztán minden másnap, de ez lényegtelen), és félek hogy lemerülnek a cellák. A 2-es Priusokban meg benne van a Föld-Hold táv úgy háromszor.

 

De nem untatlak, minden autónak van hibája, nyilván azt kell választani, aminek a hibájával együtt tudsz élni. Csak előtte nagyon tájékozódni kell, hogy mi is az a jellemző hiba.

Előzmény: KawaBazsy (154680)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.08.16 0 0 154680

Azé a VR6 elég finom darab, téged meg úgyse érdekel a fogyi. :-) De amúgy ezeket az 1.9 diesellel kell megvenni, az a legtartósabb.

Előzmény: MrTinkertrain (154679)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.08.16 0 0 154679

Ellenben ha folyóhoz érsz, ráállhatsz a kocsival a gumicsónakra és kész a komp.

Ez nekem meg túl nagy. Nem kell egy Sharan, se Vw, mert a Vw-Gruppe benzines motorjai nagyrészt elég harmatos minőségűek, legalábbis az utolsó 15 évben.

Előzmény: KawaBazsy (154678)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.08.16 0 0 154678

Mondjuk az engem is zavar, h kicsi az autóm, vettem egy gumicsónakot, s nem fér bele.. :-)

 

Előzmény: MrTinkertrain (154677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!