Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2018.05.12 0 1 39705

Los Angeles közlekedésileg tényleg totálisan el van cseszve.

 

Szerencsére, itt vagyunk mi, magyar fórumozók, megoldjuk. Kb., ahogy Nyikita a kommunizmus felépítését.

Előzmény: Mr Reacher (39693)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.05.12 0 3 39704

"miközben az autósok nagyon nagy többségének amúgy is van matricája, tehát ők nem spórolnak semmit"

Nekik járna lassan egy kártérítés nevű dolog, mert a szolgáltatást, amit megvásároltak a matricával, rohadtul nem kapják meg... mert nyilván nem azért vásároslz autópálya-matricát, hogy felhajthass az útra, hanem azért, hogy azt rendeltetésének, kiépítettségének megfelelően használd.

 

Tipikus példája a koncepciótlan beleszarásnak, a pálya már idén tavasz előtt is gatya állapotban volt, a 2014-es választások előtt is felmerült a háromsávosítás, aztán látjuk, mennyire lett.

 

A felújítási munkák forgalomtechnikája szintén a "beleszarok, majd megy a paraszt lépésben" elv mentén szerveződött, 10-15-20 éve is ismerték már a sávelhúzást (külső sáv javítása esetén leállósáv + keskenyített belső sávba terelés, belső sáv felújítása esetén külső sávba és leállósávba terelés, teljes félpálya-felújítás esetén áthúzás a szembesávba, az ott lévő 3 sávon 2×2 keskenyített sáv létrehozása), ezt a mostani felújítások idejére teljesen elfelejtették, a 3×3 nm-es kátyúk kókányolásához tizenkilométeres dugókat generálnak az elbaszott sávlezárásokkal, a melósok meg a leállósávban parkolnak...

 

Előzmény: Fradista Utazó (39702)
Mézgár Creative Commons License 2018.05.11 0 0 39703

Ha nem csinaljak az a baj, ha csinaljak az a baj.

Előzmény: 08-73 (39697)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.11 0 5 39702

Ha fizetőkapus fizetés lenne, volna logika abban, amit írsz. 

De semmi nem indokolja, hogy ahol amúgy is harminc kilométeres dugó áll, oda még több autót tereljünk azáltal, hogy egy-két napra ingyenessé tesszük (miközben az autósok nagyon nagy többségének amúgy is van matricája, tehát ők nem spórolnak semmit). 

Előzmény: radio100jozsi (39698)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.11 0 1 39701

Úgy látom nem ismered a magyar lélek jellegzetességeit. Ugye eddig nem fizetett még megyei matricát sem. Ezeknek? Hurrá, megszűnt az autópályadíj az M2-esen. Mehetünk arra! :(

Előzmény: radio100jozsi (39698)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.11 0 0 39700

Éjszaka is le van zárva a sáv.

Előzmény: mzdude (39699)
mzdude Creative Commons License 2018.05.11 0 0 39699

Vajon éjszaka is dolgoznak?

Előzmény: 08-73 (39697)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.10 -4 2 39698

Még jó, hogy fizetni kell érte, nem értem, hogy ha rossz az út, és most állandó a dugó a javítgatás miatt, akkor miért nem lehet eltekinteni a díjfizetéstől, ennyire kel a pénz az államkasszába? Amúgy ez igaz az M2-esre is, ott sem értem, hogy az átépítés alatt miért fizetős egy 60-al használható út?

Előzmény: trizs77 (39696)
08-73 Creative Commons License 2018.05.10 -1 2 39697

"Szerda este óta ugyanakkor a fővároshoz közelebbi szakaszon még éjszaka sem ment 10-12 kilométer alá a torlódás hossza."

 

Azért ez hardcore...

Előzmény: trizs77 (39696)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.10 -1 0 39696
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.10 0 0 39695

Az érintett szakasz összesen bő két kilométer hosszú. Tegnap is belinkeltem, de itt van még egyszer.

Természetesen ki lehetne váltani a tömegközlekedés fejlesztésével, bár a kapacitást nézve két párhuzamos metróvonalra, azaz négy vágányra volna szükség. Csak ugye az a kérdés merül fel, hogy a két végén azt a rohadt sok embert hová teszed. 

 

Hollandia a világ (városállamokat leszámítva) egyik legsűrűbb vasúthálózatával rendelkezik, az Intercity-vonatok több vonalon is 15 percenként járnak egész nap (8 kocsis, emeletes vonatokkal). Hága (ahol az érintett autópályaszakasz fut) központi pályaudvarán (Den Haag Centraal) 12 peronos vágányon 80 ezer utas fordul meg naponta. 

Előzmény: troglodita (39692)
troglodita Creative Commons License 2018.05.10 -1 0 39694
Előzmény: Mr Reacher (39693)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.10 0 0 39693

Los Angeles közlekedésileg tényleg totálisan el van cseszve.

Előzmény: Pompiere (39691)
troglodita Creative Commons License 2018.05.10 0 1 39692

és talán nem volt igaza???

Előzmény: Pompiere (39691)
Pompiere Creative Commons License 2018.05.10 0 5 39691

Nem vagy te is "kicsit" olyan mint Nyikita Hruscsov? Amikor 1959. szeptemberében az Egyesült Államokban járt - egészen pontosan Kaliforniában -  és meglátta a többsávos utakat, rajta a hatalmas forgalommal, akkor azt mondta, hogy ez micsoda pazarlás és inkább irányvonatokat kellene indítani mert az gazdaságosabb lenne.

Előzmény: v_peti (39686)
v_peti Creative Commons License 2018.05.10 -1 0 39690

OFF

A vicces az, hogy ezt a darabot Weöres Sándor színház feldolgozta, némi felcsúti áthallással. ) Meg is van valahol a prospektus a darabról.

ON

Előzmény: Fradista Utazó (39680)
v_peti Creative Commons License 2018.05.10 0 0 39689

Egerszegen ezen kívül a domborzat is belejátszott. Nagykállóról ez viszont nem mondható el.

Előzmény: Mézgár (39682)
v_peti Creative Commons License 2018.05.10 -4 0 39688

Ha belegondolunk abba, hogy ott mennyit keresnek, akkor ez olyan, mintha nálunk 120 Ft lenne a benzinár. Persze, hogy ennyiért mindenki autózik. :(

Előzmény: v_peti (39687)
v_peti Creative Commons License 2018.05.10 -8 0 39687

Adják át az autópályüzemeltetést a Wizzairnak! Olyan díjszabást vezetne be, hogy 3 év múlva a sávok felét beszánthatnák, a cég profitja meg az egekbe szökne!

 

1. Pályadíj utanként lenne.

2. Egyedülautózási felár.

3. Csúcsidei felár.

4. Helybenfizetési pótdíj.

 

Előzmény: v_peti (39686)
v_peti Creative Commons License 2018.05.10 -6 0 39686

Ez már őrültség! Ennyi sáv minek? Miért nem a tömegközlekedést fejlesztik, ahol meg nem megy, ott meg kényszerítsék ki a telekocsizást, azaz olyan autópályadíjakat alkalmazzanak ami figyelembe veszi az autóban ülők számát is!

 

Előzmény: Fradista Utazó (39685)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.09 0 0 39685

A hollandok kerestek megoldásokat aa Hága körüli közlekedési problémákra, de problémákba ütköztek, úgyhogy végül arról határoztak, az A4 autópályát Leidschendam és Rijswijk közt 4, onnét tovább Schiedamig 2 sávval bővítik. 

Ez már önmagában is érdekes hír lenne, de igazán különlegessé az teszi, hogy az említett, összesen mintegy húsz kilométer hosszú szakasz egyik részén, az Ypenburg és a Prins Clausplein csomópontok közt, kb. két kilométer hosszan, jelenleg 16 forgalmi sáv van, a bővítés után pedig a tervek szerint 20 lesz. Legjobb tudomásom szerint ez lesz Európa legszélesebb autópályája. 

rm40 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 39684

Meg pl. állítólag földtulajdonosi érdekek miatt vágták le az egri várról is a Zárkándy-bástyát az Eger–Putnok-vasútvonal építésekor.

Előzmény: Mézgár (39682)
e_laca Creative Commons License 2018.05.09 0 0 39683

Meg Nagykálló is - így lett Nyíregyháza a központ

(állítólag)

Előzmény: Mézgár (39682)
Mézgár Creative Commons License 2018.05.09 0 0 39682

Zalaegerszeg pedig annak idejen azert lobbizott, hogy a 17-es vasutvonal semmikepp se Zalaegerszegen menjen at. Mar akkor is sikerült "jo" döntest hozni.

Előzmény: Fradista Utazó (39680)
dimelo Creative Commons License 2018.05.09 0 0 39681

Vaskos kötetnyi irodalma van... A rossz példákat át is veszik a jelent kormányzók.

 

Technológiai szempontból volt nagy kihívás: kézzel-talicskával-emberhalállal...

 

Egy aktuális megemlékezés:

http://www.haon.hu/mar-az-elso-teljes-evben-is-tizezrek-utaztak-rajta/3839945

Előzmény: Fradista Utazó (39680)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.09 -2 3 39680

Ismered a Mágnás Miska című színdarabot? Egy híres film is készült belőle. 

Túl a darab nyilvánvaló offtopic politikai üzenetén érdekes az egész történet alapmotívuma: épül a vasút, és a szereplők azért lobbyznak, hogy milyen útvonalon épüljön ki. Százötven éve is, éppúgy, mint a mai útépítéseknél, a résztvevők érdekérvényesítő képességén műlott, hogy hová épüljön a vasút, és hová ne. Csak akkor még nem volt internet, és az akkori Dimelo nem tudott erről kétnaponta írni a fórumra. 

Előzmény: dimelo (39679)
dimelo Creative Commons License 2018.05.09 0 0 39679

A példa tényleg extrém, de tagadhatatlanul racionális.

 

Elég lenne visszamenni a XIX. századi vasútépítésekig, hiszen az előtte lévő évszázadokban és évezredekben összesen nem történt annyi változás, mint azóta...

Ha ükapáink tudták merre menjen a vasút mocsarakon vagy hegyeken át, akkor a jelenkor mit akar feltalálni?

 

Van aki nem tanul, ellenben amit tudott, abból is sokat felejt...

Előzmény: hegyaljai3 (39672)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.08 0 3 39678

Szombaton Zánkán voltam Pestről, lefelé az idén már nagyon bevált M7-8-77-es-Nagyvázsony útvonalon mentünk. Nagyon bevált a 8-as a Várpalota elkerülés óta, semmi forgalom, jól lehet haladni a 8-ason hétvégenként. Vissza a 71-esen jöttünk, mert Balatonfüredre is benéztünk, és utána már napnyugta felé jöttünk haza Pestre, de maradva a 71-710-es úton, majd az M7-esen. Zánka-B.füred között alig voltak, majd B.füredtől már erősebb, de a 72-esre lementek, így a 710-es tök üres volt már. Bár 110-es a tábla, én mentem 120-al (ennyit csal az óra), de még is elhúztak mellettem legalább 130-140-el sorra az autók. Hát egy szintbeni csomópontos, kerítés nélküli főúton, ahol jönnek mennek az állatok, én nem kockáztatnám az életemet pár mp. miatt, de úgy látszik ezzel én a kisebbségbe tartozom manapság már. Amúgy ezért is veszélyes a 8-as 2*2 sávos része, semmi kerítés, az út mentén egyes részeken sűrű erdőség, és középen meg több helyen az a zöld fénytörő, ami még azt is megakadályozza, hogy egy vadállat kiszabaduljon az útról. Sajnos volt is egy gázolt őz az úton pár hete, de rókával többször találkozni sajnos. Vissza térve a 710-re, szépen zajlanak a földmunkák az M7 bekötésnél, már az M7-en is sávelhúzás, és 80 km/h korlátozás van mindkét irányban.

radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.08 0 0 39677

Ezzel már végeznek, pont a múlt héten csinálták, részben lezárás, terelés mellett. Én mikor ott mentem, jöttem, még csak a friss aszfalt volt meg a csomóponti ágakban már. De ennek nulla értéke van a 405-re nézve, mert ez csak csomóponti ágak a 405-40-4-es külön szintű csomópontban.

Előzmény: Mash_bakter (39675)
troglodita Creative Commons License 2018.05.08 0 1 39676

na igen, tiszta véletlenül Aquincum és Óbuda is pont annál a dunai átkelőnél épült, ami két sziget csücskét is érinti és relatív széles, vagyis relatív alacsony a víz arrafelé ,-)))

Előzmény: Fradista Utazó (39674)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!