Keresés

Részletes keresés

bp01 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 35593

Azért ezt a térképes grafikonos táblázatos közlést itthon is megcsinálhatnák. Sokkal jobban átlátható mint a hazai számhalmaz. 

 

A holland számok valóban durvák. Kis terület, magas népsűrűség és motorizáció, gazdag, mobilis népesség. Ennyi és máris tele vannak a 6-8 sávos autópályák :)

Előzmény: Fradista Utazó (35587)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 35592

http://www.heol.hu/heves/kozelet/hamarosan-epul-az-m25-os-ut-705511/

 

Második ütem

A második ütem, az M25 négy kilométer hosszú északi szakasza, ennek egy csomópontja lesz, Andornaktálya Nagytálya felőli végén, az Olajosok útját átvezetik alatta. A közbeszerzést december végén írták ki. Az utat 2018 első negyedévében át szeretnék adni.

A déli ütem a leghosszabb, az M3-hoz külön szintű csomóponttal csatlakozik a Rekettyés pihenőhelytől két kilométerre Miskolc felé (itt természetvédelmi és költségszempontokat is figyelembe vettek), s bővíthető is lesz, ha megépül majd idáig az M8-as. A szakaszon sok műtárgy lesz, a csatlakozás után keresztezi a vasútvonalat, ezután lesz egy vad felüljáró, majd a Laskó-híd következik, illetve a 3-as főút csomópontja, a 3-as kis korrekciójával. Aztán Maklárnál aluljáró mezőgazdasági gépek számára, illetve egy vad aluljáró.

 

 

jó olvasni, hogy gondolnak a folytatásra is, de nekem ebből a képből nem jön le, hogy hogyan....

nagyítható kép:

http://egrisztorik.hu/wp-content/gallery/az-m25-tervei/m25_terv_07.jpg

 

 

Előzmény: trizs77 (35586)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 35591

http://egrisztorik.hu/ket-evet-csuszik-es-fizetos-lesz-az-m25-os-ime-tervrajzok/

 

klima királynak tetszeni fog. Eger északi részén az M25-ösön turbó körforgaom lesz

vagy jobban megnézve ez a vége az M25-nek

http://egrisztorik.hu/wp-content/gallery/az-m25-tervei/m25_terv_08.jpg

Előzmény: trizs77 (35586)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.05 0 1 35590

A magyarorazági forgalomszámlálási eredményeket évente kiadják. Évekre visszamenőleg le lehet menteni innen:

http://internet.kozut.hu/Lapok/forgalomszamlalas.aspx

Előzmény: klimakiraly (35588)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.05 0 1 35589

ahogy kiderült, hogy nem lesz olimpia, hirtelen minden megdrágult...

 

 

http://hvg.hu/cegauto/20170404_Menetkozben_hirtelen_negyszeresere_dragult_az_M25os_egri_autopalya_epitese

Előzmény: trizs77 (35586)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.05 0 0 35588

Ilyen errefelé sose lesz, nehogy kiderüljön hogy szellem utakat építünk. Meg ha jól látom akkor nincsenek is mi számlálóink bekötve sehova. Gondolom floppy discre rögzít némelyikünk még.

Előzmény: Fradista Utazó (35587)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.05 0 0 35587

Holland autópályák forgalma.

 

A színezés kicsit csalóka, mert útpályánként mutatja, és ahol 4 útpálya van, ott lehet, hogy mind a négy egyenként "csak" 50 ezer jármű naponta, de ez mégis 200 ezer összesen. Pl. az A4 Hágában, a 4 útpálya külön-külön 52 + 67 + 68 + 53 ezer jármű napi átlagban. (4×4 sáv, úgyhogy elbírja). 

Bele lehet nagyítani, és bármelyik szakaszt egyenként lekérdezni (rá kell kattintani egy adott pontra, és pár másodpercet várni).

trizs77 Creative Commons License 2017.04.05 0 1 35586

Májusban indul az M25-ös autóút építése

 

2017. április 5. szerda 18:34:59

 

 

Ez kapcsolja majd be Egert a gyorsforgalmi úthálózatba. 2020 elejére készül el.

 

 

Májusban megkezdődik az M25-ös autóút építése.

A több ütemben épülő autóút 2020 elejére készül el, és ezáltal Eger is bekapcsolódik a gyorsforgalmi úthálózatba - tájékoztatott Karcagi Orsolya, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója.

 

Karcagi Orsolya közölte: az uniós és hazai források felhasználásával megvalósuló beruházás során 19 kilométernyi új nyomvonalú 2x2 sávos út épül, közvetlen csatlakozással az M3-as sztrádához, különszintű csomópontokkal és egy új szakasszal, Andornaktálya elkerülő útjával. Az érintett települések ezáltal mentesülnek a naponta áthaladó forgalom zajától, a környezeti ártalmaktól és a tranzit forgalom okozta balesetveszélytől is.

 

Az andornaktályai elkerülő út kivitelezése, valamint a 252-es számú főút rekonstrukciója májusban megkezdődhet, ennek az ütemnek a kivitelezése nettó 5,4 milliárd forintba kerül.

A napokban megjelent kormányhatározat a korábbi - kizárólag az előkészítési feladatokat tartalmazó - uniós támogatás forrását bővítette ki az M25-ös északi ütemének és az andornaktályai elkerülő útnak, valamint a 252-es számú főút rekonstrukciójának kivitelezési költségével 13,6 milliárd forintra.

 

Az előkészítés 4,6 milliárd forint értékben többek között a tervezést, az engedélyeztetést, a területszerzést és a régészeti feltárásokat tartalmazta az M25-ös autóút teljes nyomvonalán.

A 4 kilométer hosszú északi ütem kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás folyamatban van a NIF Zrt.-nél, eredményes eljárás esetén nyáron ott is megindul az építkezés. A befejező, 15 kilométer hosszú déli ütemre vonatkozó kiviteli közbeszerzési eljárás várhatóan májusban jelenhet meg - ismertette az igazgató.

 

MTI

mash.69 Creative Commons License 2017.04.04 0 1 35585

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/04/mar-megvan-a-tervezoje-az-m4-es-esz-az-m8-as-talalkozasi-pontjanak

 

úgy utálom, hogy ezeket a terveket nem teszik fel a netre...

a galvani hídhoz is beérkeztek a tervek, csak zsűrizgetik...

hegyaljai3 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 35584

Majd kiderül a kihirdetett szövegekből, hogy indokolt volt e az optimizmus az útügyi szabályozások megújítása kapcsán:

 

"Bár voltak parázs viták is, de a lényeg, hogy senki sem az egóját próbálta előbbre vinni, hanem a szakma ügyét. Egyébként nagyon tetszett, amikor ilyen vitákat láttam, mert olyan dolgokról beszéltünk, amik az elmúlt húsz évben nem merültek fel ilyen szinten.Most sikerült ezekben is konszenzusra jutni, és ezzel a szürke területeket is a fénybe behúzni.”

 

http://magyarepitok.hu/aktualis/2017/04/tobbe-nem-allhatunk-meg-igy-szuletik-ujja-az-utugyi-szabalyozas

trizs77 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 35583

Nagyon nem érdekelnek a pártpolitikusok.

Legtöbb pártpreferenciáját nem ismerem.

Nem tudom ki az a Ipwisch?

 

----------------

 

a 86-os 2x2 sávosításával viszont egyetértettem, 1995-ben, 2005-ben és 2015-ben is.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (35580)
20-as vonal Creative Commons License 2017.04.03 0 0 35582

Ez jogos,de az M86-os talán itt rossz példa.Én a trizs féle kettős mércére utaltam.

Előzmény: mash.69 (35581)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.03 0 0 35581

nem vágod mi a gond.

az a baj, hogy nem ott épül ahol forgalom is van!

vágod?

Előzmény: 20-as vonal (35580)
20-as vonal Creative Commons License 2017.04.03 0 0 35580

Amikor Ipkovich munkálkodott a dolgon,az renben volt,most a fidesz-Hende akárki megépítette ez már nem?Kettősmérce?

Előzmény: trizs77 (35572)
dimelo Creative Commons License 2017.04.03 0 0 35579

Örülök, hogy megfogalmazod kételyeidet egy ilyen döntés ésszerűségéről.

 

Sajnos mértékadó körökből hallottam, nem egyszer.

 

Bár a Homolya-gomolyag még számomra megfejthetetlen következményű.

 

VAn egy jelentős változás (10 év késéssel)

Elkezdődött az M4 Üllő-Pilis építése, továbbá az M4-M8 csomópontig bővítés is a láthatáron. (és Tisza-híd szakasz befejezés)

Vagyis 2019-re áll elő az az állapot, hogy már nem beszélhetünk a terelgetés szükségességéről.

Ha csak nem ezeket is leállítják...

 

Miért is építenének 100 km-t az M4-ből, ha el akarnák terelni a kamionokat a még hiányzó 90 km 2x2 sáv miatt?

Remélem ezt a döntéshozók is végiggondolták...

 

Ám, ha még mindig fontosabb a 83, 67, 23, mint az M4 befejezése, akkor passz...

A megtermelt útdíjat arra fordítsák, ami termeli, nem pazarolja.

 

Nem vonnám össze a 25 évben kampányolókat, mert 1997-ig még kormányrendeletben sem szerepet az M4.

Beszélni róla, vagy törvényi lépéseket tenni, az nagy különbség.

 

Másik ok: Ha valaki kormányon támogatja, ellenzékben fúrja, az g.cóság...

Márpedig 2000-ben a Széchenyi-tervben szerepelt az M4 (még Debrecen alatti határmetszéssel: Létavértesnél)

Előzmény: bp01 (35577)
dimelo Creative Commons License 2017.04.03 0 0 35578

Nem, egyáltalán nem nehéz összerakni, hiszen nem a közlekedési indok döntötte el.

 

Csakhogy a Hende-banda nem teljesített jobban, mint a Varga-Fazekas-Szalai trojka Szolnok megyében.

Hozták, amit elvártak tőlük.

 

Nekik (és a térségnek) büntetés az, ami nyugaton jutalom?

 

A 2200 db kamion erős túlzás, mert volt tupír rendesen.

Az igaz, hogy a 88. út Sárvártól 87. csomópontig közelítőleg ennyi, de nem az útvonal átlagában. (86. út: 1806 db tgk.)

 

Ehhez képest: 4. főút

Pest megye:      2085

Szolnok megye: 2698

 

De mint tudhatjuk: a forgalomnagyság nem döntő érv...

Előzmény: trizs77 (35572)
bp01 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35577

Az M4-el 25 éve mindig mindenki kampányol legyen szó bármilyen választásról.

 

Azért környezetvédelmi szempontból erősen kifogásolható lenne napi cirka 2ezer kamiont 75 km-el hosszabb kerülőre terelni egy olyan országban ahol már a nagyobb parkolófelületek okozta környezetterhelést is szem előtt tartják:)

 

Naiv kérdés de megtehetik, hogy az Alföld közepéről a Mátra alatt futó M3-asra kötelezik a tranzitot? Ráfogható a párhuzamosság, de lényegében két külön régióban húzódó utakról van szó. Kb mint az M5 és az M6.

Előzmény: dimelo (35570)
bp01 Creative Commons License 2017.04.02 0 2 35576

Érthetetlen, hogy a világ egyik legnagyobb gazdaságában is folyamatos a munkaerő hiány az építőiparban, annak ellenére hogy évente több százezer munkavállalót szívnak el külföldről (többek között hazánkból is). Pedig gondolom ott sem fizet rosszul az útépítés...

Előzmény: Fradista Utazó (35575)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.02 0 1 35575

Munka lenne bőven, inkább az a baj, hogy nincs, aki megcsinálja... Más egyéb okok mellett azért is tart 12 évig, mert az építőipari cégek túl vannak foglalkoztatva, nincs annyi emberük, amennyivel minden munkát rendesen meg tudnának csinálni. Sokszor látod, hogy útépítés, félpályás lezárás, megy a forgalom 2×2 szűk sávon csak az egyik pályán, és nincs ott egyetlen munkás se, senki nem csinál semmit. Hétköznap délelőtt. Mert három helyen építkezik egyszerre ugyanaz a cég, de csak két brigádjuk van. 

Pl. ilyenek miatt is tart az A565-ön egy két kilométeres szakasz felújítása négy hónapja, forgalomkorlátozás mellett. 

Előzmény: klimakiraly (35573)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35574
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35573

Folyamatos munka biztosítva van ... lehet mire végig érnek ezzel a forgalom melletti építéssel(gányolás) addigra megint elporlad valami. :-)

Előzmény: Fradista Utazó (35571)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.02 -2 2 35572

Hé nagyokosok:

miért épült akkor az M86?

 

--------------

 

Azért mert egy akkori kedvenc, főállásban hozta Vas megyét, hozta a Vas megyei szavazatokat.

Mellékállásban minyiszter is volt, de :

 - ahhoz nem értett,

 - nem is nagyon érdekelte,

 

A szavazatokért és megyei pártfunkcik egyöntetű támogatásáért cserébe kérte az M86-t.

 

Oly nehéz ezt összerakni ?

 

-------------------

 

A Kedves vezetőre sok rosszat mondhatunk.

Okkal.

Joggal.

 

De útépítés ügyileg tényleg őszinte.

Ezt nem vitathatjuk el tőle.

 

Ahol lakik a hűbérese, arra mehet az új út.

Ezt legalább kimondta.

Nem kertelt.

 

----------------------

 

Ez Vas megyei pártfunkci nem volt egy észlény (ma sem az) de azzal tudott érvelni, hogy naponta 2200 kamion végigmegy az úton.

Ebben meg igaza volt/van.

 

 

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35571

Bejelentették, hogy a Kreuz Aachen (A4 × A44 × A544) csomópont átépítése a tervezettnél tovább fog tartani. Az átépítést 2009-ben kezdték meg, és az eredeti tervek szerint 2020-ra kellett volna elkészülnie, de a friss bejelentés alapján ez 2021-re tolódik. 

Kétségkívül egy elég komplex átalakítás, és a mostani késedelem is úgy jön össze, hogy egy meglévő hidat a statikai vizsgálat eredményei alapján le kell bontani, és a helyére újat építeni. Az is igaz, hogy folyamatos forgalom mellett építik át (szinte minden munkanap jelentős torlódások mellett). De azért egy csomópont átépítésére tizenkét év így is elég sok időnek tűnik. 

dimelo Creative Commons License 2017.04.02 -1 2 35570

Hogy tudnám feledni ezeket a szavakat?

 

De Szolnokon Szalai polgármester már 2002-ben az M4 autópályával kampányolt, mégsem nyert...

Azután 8 évig szabotálta, most pedig behajlott a kényúrnak és szava sem volt a leállítás miatt,

nem sürgeti az építés újraindítását,

csak magában fohászkodik, hogy 2019 őszére vághassa dicsőülten a szalagot...

 

 

Abcúg...

 

Eközben napi 3000 kamion halad át Fegyvernek-Kenderes településeken, 1800 Püspökladány, Báránd, Földes, 2200 Mezőpeterd településeken.

Az M35-M4 csak Mezőpeterdet menti meg.

 

És majd megint jönnek a bősz zajlobbisták: "el kell terelni" a kamionokat az M35-M3-ra.

 

 

Hé nagyokosok:

miért épült akkor az M86?

Miért nem terelik a kamionokat az M1-M7-re, vagy ahogy legrövidebb - államközi megállapodással - az A2-re?

 

Ja, hogy Szombathely megérdemli...  Szolnok megye nem. És most a többi szakasz mellett élőkről ne is beszéljünk.

 

Ezalatt az M1-M3-M5-M7 után a 4. főútról kaszálják a legtöbb E-útdíjat.

 

Eggyel több kizsákmányolási módszer Abszurdisztánban...

Előzmény: trizs77 (35569)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35569

A megyeszékhely duma= szavazatszerzés...

 

-------------

 

a Kedves Vezető, nyíltan, kamerába mondta :

 

...."...az útépítések sorrendiségének meghatározásakor vannak forgalmi szempontok és vannak egyéb szempontok...."

 

Egy szót se szólhatunk, hogy miért való előbbre 4114-es út mint a 4-es út ?

Csak.

dimelo Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35568

Nem gondolom, hogy az M43 felesleges lenne, annak helye van,

de a felfújt forgalombecslések hiteltelenséget sugallnak.

És 100 milliókat fizettek ki értük.

 

A KPMG összegzés 200-210. oldalai táján olyan megállapításokat olvashattok, ami leleplezi a kamuzást... utólag.

 

Ha ez az EU számára elfogadható volt, az M4-et pedig "forgalmi okok" miatt nem támogatták, akkor megtalálta a zsák a foltját.

 

 

Ellenben Hu-Go-ból begyűjtött százmilliárdokból poros mellékutakat 2x2 sávosítani, oda már forgalombecslés sem kell?

(23, 67, 83) A megyeszékhely duma= szavazatszerzés...

 

Egy kis matek az M3-ról:

terv: 734 315 jkm/nap = 15 624 szgk./ nap  (47 km)

tény: 258 477 jkm/nap =  5 499 szgk./ nap

 

és a valóság:

OkA 2015   Ny.háza-Vaja: 4 251 szgk./nap

   Vaja - Vásárosnamény:  1 148 szgk./nap

 

Lehet, hogy összeadták a két szakasz adatait, csak épp nem osztották el:(((((

 

Vagyis még az összefoglaló is ordasat csúsztat. (Feltételezem: az adatokat nem hasonlították az Adatbankéhoz)

Előzmény: trizs77 (35567)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35567

Lehet Szegednek ez a forgalom elterelés be is tett , kicsi poros városka lett ... sajnos.

 

------------

 

Nyugodt város lett.

Az megy be akinek ott dolga van.

 

Szeged útjait - ezentúl - leginkább a szegedi forgalom használja.

Hála Istennek.

Előzmény: klimakiraly (35566)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.02 0 0 35566

Hát lehet felül becsülték, de ami itt Szegeden volt. A belvárosban 2x2 sávon, mire Szegedig elértek 2x1 sávon ... hát nem tudom.

 

Biztos van még ilyen város aminek pont arról nem volt elkerülője amerről a forgalom jött. És nem is igen lehetett volna gazdaságosan meg építeni. Ha mostani M43 Tisza mellé még a Marosra is építünk egyet mondjuk Szeged és Deszk között ... nem tudom.

 

A másik oldalon kaptunk, de ott Jugoszlávia -i bohóckodás miatt alig lett forgalom ... meg ugye oda is megkaptuk az M5-t.

 

Lehet Szegednek ez a forgalom elterelés be is tett , kicsi poros városka lett ... sajnos.

Előzmény: dimelo (35563)
dimelo Creative Commons License 2017.04.01 0 0 35565

M3-as autópálya
Az M3-as autópályán a Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti útvonalat 2014-ben adták át.
A személygépkocsi forgalmat 734 315 jkm/nap-ra tervezték a felújított szakaszon 2014-re.
Ezzel szemben a tényadatok szerint csak 258 477 ezer járműkilométer/nap forgalom valósult meg.
Általánosan jellemző, hogy felülbecsülték a forgalmat, mivel a D2 és D4-es kategóriákban is
40-50%-kal több járműre számítottak. Ezzel szemben a D3-as kategóriában 26%-kal alulbecsülték a forgalmat.
2015-ben ezek az arányok nagyjából megmaradtak

Előzmény: mash.69 (35564)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 35564

Ha az M43 forgalmát igy felül becsülték akkor az

M3 forgalmat mennyivel???

Előzmény: dimelo (35563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!