Keresés

Részletes keresés

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.03 -1 0 125667

Balaton Mix tavaly se volt már.Amúgy is használhatatlan ha ilyen a menetrend...

A "futva érhető el"az igazából nem valószínű hogy elérhető.A MÁV dél-Balatoni vasútján az az 5 perc késés szinte kódolva van,akkor meg bukik az egész...

 

Előzmény: nidsz (125664)
smith Creative Commons License 2018.05.03 0 0 125666

A futva elérhetőket nyugodtan kihúzhatod, ha nincs előre váltott jegyed a hajóra, ami ugye épp a Balaton Mix lehetett...

Előzmény: nidsz (125664)
gepesz Creative Commons License 2018.05.03 0 0 125665

 ÁÁÁ!

900

:-)))

Előzmény: poor e (125663)
nidsz Creative Commons License 2018.05.03 0 1 125664

valóban, egy plusz reggeli elsőt, és egy plusz esti utolsót elbírna az igény,

amúgy a jelenlegi helyzet szerint a nem csatlakozások: (Fonyód-Badacsony irány, vonatról csatlakozás Siófok felől)

 

9:30-kor indul a hajó, a vonat 9:35-kor ér oda

11:00-kor indul a hajó, a vonat 11:00-kor ér oda

12:20-kor indul a hajó, a vonatok 12:24-kor és 12:35-kor érnek oda

13:40-kor indul a hajó, a vonat 13:35-kor ér oda (futva érhető el)

15:00-kor indul a hajó, a vonat 15:00-kor ér oda

16:40-kor indul a hajó, a vonat 16:35-kor ér oda (futva érhető el)

18:10-kor indul a hajó, a vonat 18:35-kor ér oda, már nem lehet átkelni

 

szomorú az, hogy tavaly óta még Balaton Mix kombinált jegy sincsen

 

 

Előzmény: HG. (125656)
poor e Creative Commons License 2018.05.03 0 0 125663

 Jégtörő VI-ra 800-LE külmotort?

Előzmény: gepesz (125647)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.03 0 2 125662

Előről kissé tömzsinek hat,de féloldalról-szerintem-egész szép.

Bárki ötlete volt,az alsó szint félrehúzható ablakaiért hatalmas piros pont,nagyon jó!

Szintén tetszik hogy nem csak vonalzóval lett tervezve,vvannak íves vonalai.

Az első részen nem tudom mennyire van "üvegházhatás",a felső ablakok alatt. Ha meg van oldva a szellőzés akkor az is kényelmes rész lehet.

Csak egy laikus kérdés:a felső részen nem lehetett volna valami körasztalos megoldás,mint pl a Gulácson?Nekem ezek az egyen BKV székek nem jönnek be.

Végül szintén előnye a hajónak az alsó tér átjárhatósága is,így akár rendezvényre is jó lehet.

A kormányállás beláthatósága(az utas részére) szintén nagyon jó,tapasztalatom szerint sok gyereket leköt az ilyesmi a Balatonon is.

Végül szintén jó hogy a hajó magyar emberek keze munkáját dicséri.

Sok sikert a tulajnak a hajóval,egyszer majd kipróbálom!

Előzmény: Pedrofon (125659)
gumidani Creative Commons License 2018.05.03 -1 1 125661

Gyönyörű felvételek!

Persze, ez Tőled nem meglepetés, de akkor is.

 

Előzmény: Pedrofon (125659)
rezgaras Creative Commons License 2018.05.03 0 0 125660

Kérdés, hogy kik "akarnak"? Nem szeretném féllábon állva megvárni a második balatoni komp indulását (amúgy utaztam már kompon Boglárról Révfülöpre ;-))

 

Előzmény: HG. (125656)
Pedrofon Creative Commons License 2018.05.03 0 4 125659

Május elsején átadták a legújabb magyar hajót a Legenda Kft GONDOLA motorosát. Tegnap lehetőséget kaptunk kipróbálni ezt az egészen különleges és szép hajót. Íme pár fotó:

Konta Creative Commons License 2018.05.03 0 0 125658

A Dombrád- Cigánd közötti 2018-as passnave-s komp menetrendet tudja-e valaki, mert azt tervezem kipróbálni. A passnave menetrendben nincs benne. Köszönöm

siófoki35 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 125657

Tervezem kipróbálni :)

Előzmény: PJ69 (125654)
HG. Creative Commons License 2018.05.03 0 2 125656

Nekem meg az szúr szemet Fonyód-Badacsony relációban, hogy az utolsó hajó kb. verőfényes napsütésben elmegy...

És ide akarnak egy kompot, ahol ennyire nincs utas nyáron kora este? Vagy érdekes módon pont hogy lenne utas, de nincs járat...?

Előzmény: nidsz (125655)
nidsz Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 125655

ha már témánál vagyunk, nekem az idei főszezoni Fonyód - Badacsony menetrend szúrt szemet. (igaz évek óta ugyanaz).

Az idei vasúti nyári menetrend-tervezet szerint a lehető legrosszabbak lesznek a csatlakozások Siófok felől-felé nézve.

 

Egy az egyben 20 perccel későbbre tolnám az összes Fonyódi indulást pl.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125650)
PJ69 Creative Commons License 2018.05.02 0 2 125654

Dömösi átkelés

 

Előzmény: siófoki35 (125500)
jakyg Creative Commons License 2018.05.02 0 0 125653

Én pont azt mondtam, hogy nem ostobák.

És azt, hogy ők tudják, mikor, miért döntenek úgy.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125650)
jakyg Creative Commons License 2018.05.02 -1 2 125652

A hülyeség is egy jog. Gyakorold hát!

Előzmény: trizs77 (125649)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 125651
Előzmény: 424-zona (125648)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.02 -1 1 125650

Én csak felvázoltam egy a BH megoldásától eltérő megoldást,és mivel az kisebb üzemanyag és személyzet bérköltséggel megvalósítható,ésszerűbbnek neveztem.

És mint írtam a tegnapi nap lebonyolításában főleg a pénztár volt a kritikus pont,ami nem tudott óránként 400-500 embert kiszolgálni.Abban igazad van hogy ez nem saját tapasztalat,de többen is panaszkodtak rá,és a webcamon az egész tegnapi forgalom visszanézhető-ott is látszik a Fonyódi sor.

 

És amúgy egy 300 főt foglalkoztató cég eseteben nem sérteném meg őket azzal hogy általánosítva azt mondjam ostobák.A cég VÉGREHAJTÓ emberei,a hajók-kikötők személyzetei,és a műszaki stáb is azt gondolom negyon jól csinálja amit csinál.

Egyedül a forgalmat szervező emberekre,és a beszerzéseket irányító vezetőkre vagyok pipa,mert előbbiek egyszerűen alkalmatlanok* a feladatra,utóbbiak meg eléggé meggyőződésből tesznek mindent,

gondolok itt pl arra hogy egyetlen vizibuszt se hajlandók megtartani...

 

*Alkalmatlanságuk abban is megnyilvánul,hogy eszük ágában sincs mások véleményét figyelembe venni, főleg nem olyanokét,akik  évek-évtizedek óta a BH felhasználói,és hidd el rengeteg infójuk van a menetrend problémáiról,az utas igényeiről.Gondolok itt pl Zjakabfi tavaly novemberi Garda-Fesztes kérdésére,amit még válaszra se méltatott senki...

 

Végül:INNEN ÜDVÖZLÖK MINDEN BALATONI HAJÓST,HAJÓZÁSI DOLGOZÓT abban a reményben hogy akikkel szemben kritikát fogalmaztam meg,ők egyszer majd rájönnek hogy vagyunk egy páran akikkel együtt lehetne működni a Balatoni Hajózás jobbá tétele érdekében.

 

"Navigare necesse est..."

 

 

 

 

Előzmény: jakyg (125643)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.02 0 1 125649

Sosem értettem, miként lehet felületes információk alapján egy vállalat működését, sőt annak apró, mindennapos döntéseit nagy határozottsággal bírálni?

 

 

-----------------------

 

Mert joga.

 

Ameddig a gondolat rendőrséget be nem vezetik, joga is marad.

 

 

424-zona Creative Commons License 2018.05.02 0 1 125648

Ugye hajónaplót nem kell mellékelnem? Van ám más kikötő is a Balatonon....

Előzmény: Ádám Várkonyi (125641)
gepesz Creative Commons License 2018.05.02 0 0 125647

Fartükörrel sem egy külmotort? :-)

Előzmény: poor e (125646)
poor e Creative Commons License 2018.05.02 0 0 125646

Üdv.2-gépesre nem lehet át építeni,speciális kialakítása van a hajótestnek.

Előzmény: csecsaba2 (125645)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 125645

Sziasztok!

 

A Jégtörő VI.-nál hogy lehet motorteljesítményt növelni? A SKL-6NVD 48-2U lecserélése a Jégtörő II/IV-ben lévő 800 LE-s változatra vagy átépítése 2 gépessé?

(tudom, tunelház, kormány átalakítás)

 

A Jeges géptere hogy viszonyul az egykori Csiribirikéhez méretben?  

 

Illetve, van itt valaki a fórumon aki Csirirbirivel és kis -Jegessel is dolgozott, vontatott?

Előzmény: HG. (125636)
HG. Creative Commons License 2018.05.01 0 3 125644

őőőő, hát azért lehetnek, ..., "ellentmondásos" tapasztalataink e téren...

Előzmény: jakyg (125643)
jakyg Creative Commons License 2018.05.01 -3 0 125643

Sosem értettem, miként lehet felületes információk alapján egy vállalat működését, sőt annak apró, mindennapos döntéseit nagy határozottsággal bírálni. Nem gondolod, hogy ők a jóval több információ birtokában jól döntenek? Nem gondolod, hogy ott sem ostoba emberek vannak?

Előzmény: Ádám Várkonyi (125641)
zjakabfi Creative Commons License 2018.05.01 0 0 125642

Meglepődnék, ha az Ederics Márián maradna, bár minden lehet.

 

Ha tényleg ilyen tömeg volt, akkor valóban kellhetett a Badacsony, főleg ha amúgy is arra volt dolga.

 

Lehet érdemes lenne kint is hagyni már.

 

 

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125641)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.01 -1 0 125641

27-én milyen útja volt a Badacsonynak?A Webcam szerint Badacsonyba csak tegnap járt ki.

Elhiszem hogy este sokan mennek lefele,de meg lehetne úgy is oldani hogy 6-kor lemegy a Füred,7 kor meg a Lelle-Héviz pár,és esetleg az Ederics(7-re átjönne rezsiben Máriáról).

Én azt nem értem,hogy minek kell a Badacsonyt kicitálni,ha úgyse lesz semmi dolga júliusig.

Egyébként azt olvastam hogy nem annyira a hajó-kapacitások,hanem a jegypénztárak voltak ma a szűk keresztmetszetek,főleg Fonyódon,ahol 1 órát kellett sorban állni.

Előzmény: 424-zona (125640)
424-zona Creative Commons License 2018.05.01 0 2 125640

Azért a Badacsonynak volt útja 27. és 30.-án is. Azért amikor csak a Badacsony lement 570-el este 6-kor, aztán még utána a Füred meg a Lelle kétszer, azért egy darabig el várakoztam volna a sok ittassal, amíg végre felférek az egyik Hévíz Keszthelyre május elsején!

Előzmény: Ádám Várkonyi (125638)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 2 125639

 

 

Balaton

 

Felborult és veszteglő hajók a Balatonon

 

2018.05.01.     Hírszerkesztő

 

 

A siófoki vízirendőrök április 30-án 17 óra 4 perckor észlelték, hogy a parttól mintegy 1000 méterre felborult egy vitorlás és három utasa a vízbe esett.

Az egyenruhások azonnal a segítségükre siettek, visszaállították a hajót, majd a bajbajutottakat a szolgálati kisgéphajóba emelték és a járművet a part közelébe vontatták - írja a police.hu

A Zánka előtti vízterületről 2018. április 30-án 17 óra 5 perckor a balatonföldvári vízirendőrök segítettek partot érni annak a három fős társaságnak, akik katamaránjukkal árbóctörést szenvedtek. A hajót és utasait az egyenruhások biztonságban a közeli strand sekély vízéhez szállították.

 

A fonyódi vízirendőrökhöz 2018. április 30-án 19 óra körül érkezett bejelentés arról, hogy a Balatonlelle előtti vízterületen, a parttól közel 1000 méterre egy elektromos hajó motorja hibásodott meg, a jármű öt utasa emiatt segítség nélkül képtelen volt partot érni.  A rendőrök ezért a helyszínre siettek és a járművet, valamint a rajta tartózkodókat biztonságban a kikötőbe vitték.  

 

 

A mentések idején I. és II. fokú viharjelzés volt érvényben.

 

A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság felhívja a figyelmet arra, hogy a vízen, vagy a vízben testi épségünk érdekében különösen fontos betartani a viharjelzési szabályokat, figyelni egymásra, hiszen egy veszélyhelyzet nagyon gyorsan kialakulhat.

 

Elsőfokú viharjelzés esetén a viharjelző percenként 45-öt villan, ebben az esetben úszni, illetve csónakkal és más vízi sporteszközzel csak a parttól számított 500 méteren belül szabad tartózkodni. Másodfokú viharjelzés esetén a viharjelző berendezés percenként 90-szer villan fel, ilyenkor fürödni tilos, valamint szintén nem szabad csónakkal és más vízi sporteszközzel közlekedni (a vitorláshajók kivételével).

 

A viharjelzés figyelembevételével, a jó helyzetértékeléssel és az alapvető biztonsági intézkedések betartásával legtöbbször megelőzhetők a veszélyhelyzetek.

   

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.01 0 0 125638

Bezony,bármiféle ésszerűség sem tud felülkerekedni a Baharton.A következő 2 hónapban a Badinak az égadta világon semmi dolga nem lesz(hétközben a Fürednek se...),de azért kimegy most egy napra.Pedig a Lelle-Héviz páros simán tudná vinni a Badis járatokat...

Előzmény: HG. (125637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!