Sziasztok! Remélem jó helyre írok! Szóval, van egy koros 1,4-es R19-es Renault-om. Pár hete nem bírja az alacsony fordulatot, rángat. Értsd ahol eddig kényelmesen kanyarodtam, cammogtam (pl parkolón keresztül, lámpáknál piros miatt) mondjuk hármasban, most annyira rángat hogy vissza kell tenni kettesbe. De magasabb fokozatban is ez a helyzet. Tegnap például szerpentinen lefelé motorfékezni akartam és negyedik fokozatban 50-nél rángatni kezdett. Amint gázt adok megindul, nem fullad, nem torpan. Voltam vele szerelőnél, gyertyalehúzós próbával azt tapasztaltuk hogy 2 henger szinte tökéletesen megy, ott lehúzásra szinte lefulladt a motor, a másik két henger esetében pedig szinte nem is történt változás. Kb mintha 2 hengeres lett volna. Kompresszió mérés szerint megvan bennük a kívánt erő. Vettem új gyertyákat, új gyújtáskábeleket, és elosztó fedelet. Ezek után az említett gyertyalehúzós teszt már valamivel jobb eredményt mutatott a korábban gyengélkedő hengereknél is, igaz csak kis mértékben. 1 gyertya szép világosra ég, másik 3 pedig eléggé kormos. És a motor hangja is néha inkább emlékeztet traktorra mint benzines kocsira. Van valakinek ilyennel tapasztalata esetleg ötlet hogy mit, miket és milyen sorrendben érdemes megnézni és kipróbálni? Szeretném az olcsóbb, legkönnyebben kivitelezhető dolgokkal kezdeni köszi
2005-ös twingóra keresek fűthető-motoros komplett tükröt. Kellene jobbos és balos is. Az a verzió kerestetik, amire rá lehet pattintani a színre fújt betétet.
A tankolásnál az a baj, hogy néha még ki is habzik, 40l fölé nem nagyon tudok menni, pedig úgy tudom 60l-es a tank. És ez nagyon idegesít, de megpróbálom más kútnál, hátha.
... és még: benzinbeöntő cső. Vigyázat, mielőtt nekiestek szétszedni, egyáltalán nem biztos, hogy a kocsiban van a hiba! Nekem a mostani autómnál mindig levágja az automatikus töltést egy bizonyos kútnál, ahol szoktam tankoni. Esetleg másiknál is előfordult, de szó sincs a kocsi hibájáról. Nemcsak a mostani tojónál, más autóknál is hol így hol úgy volt. Az az igazi probléma, amikor nem kap a motor üzemanyagot, mert nem tud a levegő bejutni a helyére. Tréfás tud lenni, amikor szisszen a tanksapka levételkor. De ez se biztos hogy gondként jelentkezni fog, csak esetleg nem tökéletes, ha nem okoz leállást v egyéb gondot, akkor el kell fogadni: ez ilyen.
Magyarul figyeld meg, másutt is jelentkezik-e a probléma. De ha jelentkezik is... na bumm fogom a pisztolyt és kész. Elég macerás szétszedni a tank körüli dolgokat, nem is biztos hozzá kell nyúlni.
"Rossz minőségű fagyálló?" Vagyis nem volt fagyálló... pl. csapvíz? Ha a szétfagyástól, de bármitől (pl.kevés volt benne és megfőzték a motort kicsit v nagyon...) szóval ha hengerfejes, vagyis a motort körülvevő hűtőközeg bejut, akkor nagy bajban vagy, igen komoly javítás vár. Ha tényleg bejut a hűtőfolyadék az égéstérbe, a hűtő beöntőjénél habosodik, az olajbeöntő nyílásnál is egy kicsapódó habos valami jelenik meg. Nem jó előjelek. Viszont nem nekiesni, a hűtősapkát nem szabad lecsavarni forró állapotban, kilő és leforráz. Mindenképp szaki kell.
De az is lehet nincs is baj. A rángatás inkább tűnik elektromos problémának, pl. jómagam is Densora cseréltem a gyári beszállítói trafókat és az akkori, visszatérő problémám megoldódott:-) Szóval nekem is volt ilyen autóm és nagyon szerettem, remélem nyomra bukkantok és sok örömet fog még okozni neked is, ha megoldódik a probléma.
Vettünk egy 2002-es Renault Scenic 1-et. 1.6 16V benzin ~190000km magyar, nem behozott
Ki lett a vezérlés cserélve, 2db trafó, összes gyertya, összes olaj és folyadék. Hátra van még a fékbetét és féktárcsa, klímakompresszor, benzinttöltő cső (vagy mi...nem lehet tankolni bele normálisan, mindig levágja az automatikát.)
DE van egy probléma, ami még nem oldódott meg ezért kíváncsi vagyok találkoztatok-e ezzel, és talán tudjátok a megoldást.
- "Hidegen" hosszan kell indítani, hogy beinduljon, utána pedig rakoncátlankodik az egyik henger alapjáraton. Ha már mentem vele pár km-t akkor pöccre indul. A henger akkor is vacakol. Viszont a vacakolást egy idő után abbahagyja. Talán mikor bemelegszik a motor.
- a másik, mikor ráadom a gyújtást, de még nem indítok akkor a középső visszapillantónál lévő hangszóró szerűségből búgás hallatszik.
A szerelő egyenlőre azt mondja, hogy rossz minőségű fagyálló volt benne..... ezért lehet hogy hengerfejes, befolyhatott a fagyálló, ezért nem indul könnyen, ha áll az autó. Nem értek hozzá, és nem is tudom mit beszél, de talán ti tudjátok. Eddig mentem vele azóta 600km-t, de fagyálló fogyást nem tapasztaltam.
Fogyasztását is egy kicsit soknak találom. Klímával autópályán 140-nél a computer szerint 10,5. Ez valós lehet?
Egyébként vegyes használat után (autópálya+sima közút a computer 7,4-et ír ki)
Akksi csere után véletlenül rosszul írtam be a rádiókódot és ERROR-t ír ki. Nem engedi még egyszer beírni a kódot. Mit csináljak, vagyem le a sarukat, vagy mit javasoltok?
A véleményetekre vagyok kíváncsi, meg egy kis tanácsra . Tervezem hogy egy Lagunát vásárolnék, a 2005 - 2007 szériából
Diselben gondolkodom . Igaz majd a nyáron lesz esedékes, de szeretnék felkészülni addig. Nagyon sok rosszat hallottam a Francia kocsikról, de azt gondolom minden kocsiban benne van a ? jel még az ujj vasakban is.
Szóval az érdekelne mi a véleményetek a 2.0 diselről? Úgy tudom hogy ez láncos.
Elektronika mennyire megbízható ?
Hosszútávra gondolok, rozsával mennyire kell számolni ?
A hibakódokat csak márkaszervizben érdemes kezeltetni ?
Típus hiba létezik-e ?
Hirtelen ennyi. Hálás lennék nektek, ha adnátok egy két infót a lagunáról, mert nagyon megtetszett a forma a kényelem a hangja, egyszóval az egész autó.
nézz körül itt, pontosan tudni kell a motor tipusát és aszerint keresni.
Ha jól látom a tied 1,4-es benines turbo motor. Ilyesmi van egy kedves ismerősnek és nagyon jó, bár kicsit sokat eszik, de ez egyéni, ekkora motor 130 LE-vel persze.
A 30 e kmenkénti olajcserét felejtsd el :-) Szűrőket is mindig cserélj!
Keress rá az autód márkájára és motortipusára (persze ha nincs meg a gyári kiskönyved, mert abban benne van az előírás, mit kell alkalmazni konkrétan). De kicsit búvárkodsz a neten, sok infó találni.
A forgalmi jó információ forrás, benne van a motor tipusa. De ha végképp nem megy, felhívnám a Renault szervízt, hogy mondják meg mi való bele -vagy útba ejteném és megkérdezném.
De pl. jut eszembe, a szűrőboltban kikeresik a neked kellő szűrőt (szőrőket, lég-pollen, ha van légkondi)) a tipushoz és ott megvan a szükséges/előírt kenőanyag is. Arra is figyelni kell, hogy nem szabad túlönteni, tehát tudni kell a feltöltési mennyiséget is. Ez az első autód? Még nem volt olajcseréd?
Az évenkénti a gyári előírás, ha nem futod le a kmt, akkor is. De minden fórum, szakértő, tulajdonos és a tapasztalat az, hogy a hosszúnak írt szervízperiódus káros, sokkal hasznosabb a használattól függő, de 10-15 ezrenkénti olajcsere. Vitatkozni lehet, de nem érdemes. Vegül is kérdés volt és van egy ilyen vélemény, az enyém, nem csak az enyém, szerintem megalapozott és ehhez tartom magam. Több dolog van, amiről van tapasztalat, szűrőcserék, beleértve az ü.a. szűrőt is, egr szelep tisztítás és társai. Nem véletlen különben hogy a saját kiírás ott van, biztos tud valamit, lehet oka. Figyelembe veendő!
Olajcserével kapcsolatos kérdésem van. 2 éve vettem egy Renault Megane 1.4 Tce 130le autót. Akkor lecseréltem az olajat (ELF). Elvileg 30.000-re garantálják. Azóta csak 15.000 km-t mentem vele. Viszont az autó már kiírta, hogy vigyem szervizbe. Mit tegyek? Mondjuk 20.000-nél mindenképp lecserélném, na de az nálam még lehet, hogy fél év.
Laguna II. grand tour 2007.évj Tolató radar nem működik.
Rükverc, rövid sip, majd véget nem érő hosszú . Szondákat meghallgat bal szélső nem kattog , a többi szonda igen .
Meg szeretném nézni, hogy kilehelte a lelkét, vagy csak valami kábel esetleg csatlakozó hiba.
Hogyan kell lebontani az autó hátulját, hogy hozzáférjek a radarhoz.
Van szerelési könyvem ahol a radart szépen leírják, hogy hogyan kell szerelni , de sajnos a lökhárító leszerelésére egy másik szerelési könyvre hivatkozik ( 396. karosszéria javítási útmutató 55A, külső védőelemek, hátsó lökhárító le és felszerelés), ami nekem nincs meg.