Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

pom-pom57 2014.12.04 Creative Commons License 168431

A Te célod áll hozzám a legközelebb. Már eléggé kiokosodtam ,hogy kell gyorsabban futni 5000 és 10000 kilométert. Hála  a topicnak.

Van egy futótervem,javasolnám neked vedd a télre.

 

1 alkalommal   12 km-t 130-135 pulzus között,lehetőleg figyelj arra hogy ezen belül maradj,ezért  vége felé egy kissé lassabban kell menned,hogy  tartani tudd  ezt a pulzust

 

2. alkalommal   10-12 km 130-135 pulzuson 7 percet,utána 155-160 pulzus között (krilin javaslata) 7 percet,és ezt váltogasd. Amennyiben úgy érzed nem bírod  a tempót a vége felé akkor nyomjál csak 8-9 kilit. Majd megy az feljebb. Lényeg,tartsd  legalább 25 pulzus különbséget mert  ezzel dolgoztatod a szíved.

 

3. alkalommal    8-10 km   csak 150-es pulzuson. Itt is lassabb leszel majd a vége felé,de a pulzust tartsd ne a tempót.

És ezeket  fusd minden másnap,ha nem fáj semmid.

 

 

Amennyiben mindig pont azt a távot futod akkor megfogod tapasztalni,hogy már 2-3 hét után javulni fognak az eredményeid mind a három különböző futásodnál ugyanazzal a pulzus tartományban.

 

Merre is futsz?Milyen magas vagy  és hány éves?( tudom ezeket már kérdeztem)

 

Én ezt fogom a télen futni januártól minden másnap. Tavasszal  jöhetnek a résztávok. Remél amatőr ezt nem olvassa. Ja és a gyömbérteát ne felejtsd!!!

Előzmény: malactarja (168426)
krilin 2014.12.04 Creative Commons License 168430

Egy jó összefoglaló a laktátról:

http://training4endurance.co.uk/physiology-of-endurance/lactate-threshold/

 

Csak egyetlen mondatot hadd ragadjak ki (a cikkben bővebben ki van fejtve):

"There are a number of training methods and intensities that appear to be beneficial to improving the lactate threshold including a high volume of low intensity training, tempo training, high intensity interval training and resistance training."

pom-pom57 2014.12.04 Creative Commons License 168429

És azt is megnézheted 5 év múlva.Szerintem nekem 195-200  körül lehet most. Januárban ezt is megmérem.És majd 5 év múlva amikor a csúcson leszek akkor is mérek egyet ,215-re tervezem.

Előzmény: Spenót (168421)
pom-pom57 2014.12.04 Creative Commons License 168428

Szinte minden nap. Az a megfelelő mennyiség ha kaparja a torkod.Nekem a teafőzőm kb 3 literes.Van ez a teafűtartó  (csavaros)17 cm az átmérője. Azt teleteszem reszelt gyömbérrel. Csak azért adtam meg a receptet,mert annyira tehetséges futó vagyok. Ezért nem félek attól ,hogy a gyömbértea fogyasztása hatására megversz futásban. Kefirgomba,gyömbértea,gránátalma,spenót,és "Annában" minél több időt eltölteni a receptje a viszonylag gyors futásnak. És csak ezért viszonylag,mert engem nem lehet csak  úgy lehagyni. A  tehetséget mint tényezőt nem írtam oda  mert azzal születni kell. Krilin is megírta,hogy ez nem érdem. Igaza van ,tehát erre nem is vagyok büszke. Módosítom a fogadalmam.60 évesen ( 3 év múlva)  nem a 5 km fogom lefutni 20 perc alatt,hanem a szigetet (5,3 km) nem mindegy,és ezek nagyon visszafogott szerény számítások. Meg lehet majd nézni 3 év múlva mit írtam ide. Számon is lehet kérni rajtam. Nem szoktam csak úgy vaktában  ígérgetni. Annál sokkal szerényebb vagyok. Tudod mi motivál nagyon,hogy ezt megfussam?Van 2 futóedző. Az egyikkel teniszeztem. Azt mondta,hogy soha nem fogom a 5000 métert 20 perc alatt lefutni. A másik aki jelenleg egy patinás MB 1-es csapat erőnléti edzője. Kérdeztem tőle,hogy hány évig tudok fejlődni. Azt mondta buta a kérdésem  ,mert fogalma sincs,de azt tudja,hogy mire nem vagyok képes. Azt is megjegyezte,hogy vén fasz vagyok. Ugyanazt mondta mint a másik okostojás, hogy az 5 kilit soha nem leszek képes 20 perc alatt abszolváni.  Mondtam neki,hogy ő a buta,és biztos nem fogadnám meg edzőmnek.. Ezért van itt a magyar focisták  erőnléte is  ott ahol van. Megsértődött azóta  nem beszélünk. Lényeg,hogy annyira felpaprikázott,hogy bebizonyítom neki,hogy lesz olyan jó az erőnlétem mint egy-néhány  20 éves focistájának. Mezei György csinált  cooper tesztet még annak idején (80-as évek vége felé). Volt olyan válogatott labdarugó aki a 3000 métert nem tudta lefutni 12 perc alatt. Én 2900 métert futottam 12:07 alatt  (57 évesen ) 4 hónapos futómúlttal ,úgy hogy csak heti 15 km-et nyomtam. Most komolyabb alapokra helyezem  a futást. Most úgy felhúztam magam,hogy már januártól  01-től elkezdem a felkészülést. Megfutom én is az évi  2000 kilit.  Évente csak 1perc és 10mp -et kell javulnom 5000 méteren 1 km-en csak 14 másodperc (június 16-án  5 kili  23:24 )Tehát ez nekem nem nagy was its das!!! 

Előzmény: Spenót (168422)
rrroka 2014.12.04 Creative Commons License 168427

Ez akkor közte pihenőkkel volt? Egyébként szerintem érdemes az egyenletességre törekedni, nyilván hosszúfutás közben sem az történik, hogy a kilométereink tempója 1 perces szórást mutat (síkon). :)

Előzmény: malactarja (168426)
malactarja 2014.12.04 Creative Commons License 168426

Köszi!

 

"Elég nagy a szórás a tempóban ez mitől van?"

Az ötödiket direkt megnyomtam, emiatt a hatodikban 200 méter levegőkapkodás volt. A kilencediket magam sem értem. A tizediket megint csúcs közelében futottam. A többi a túlzott tempóból eredő fáradás következménye. Nem volt cél az egyenletes futás, de még nincs is nagy rutinom benne.

Előzmény: rrroka (168418)
krilin 2014.12.04 Creative Commons License 168425

A függőleges a laktát érték, nem a pulzus.

Előzmény: krilin (168417)
Spenót 2014.12.04 Creative Commons License 168424

Amikor a gyömbért vettem, a zöldséges rábeszélt kandírozott gyömbérre is. Vettem 10dkg-t. Szerintem 5évre elég. Annyira csíp... Nemfinom és merő cukor az egész.

Előzmény: Elm (168423)
Elm 2014.12.04 Creative Commons License 168423

Pont az előbb reszeltem le egy nagy gyömbért. Így a fokhagymás reggeli után mondjuk nem is csípős annyira... :o)

A gyömbér mindenre jó, meg még egy kicsit annál is többre, sőt, mindezek ellentétére is. Keress a guglin, azon még jól lehet keresni... :o)

Előzmény: Spenót (168422)
Spenót 2014.12.04 Creative Commons License 168422

Egészen jó ez a gyömbér "tea". Kissé pikánsan csípős, de lehet, hogy használ, mert jobban vagyok. Mondjuk, már amúgy is ideje.

Te megelőzés céljából is iszod? Milyen sűrűn? 

Előzmény: pom-pom57 (168351)
Spenót 2014.12.04 Creative Commons License 168421

Tök jó a fórumon, hogy régi dolgokat vissza lehet keresni. A fészbúkon 500x feljön egy téma és mindig újra és újra megcsócsálják, mert annyira bénán lehet benne keresni.

 

Jó lesz mondjuk 5 év múlva megnézni, hogy PomPom akkori max. pulzusához hogy viszonyul a mostani. :)

Előzmény: Elm (168420)
Elm 2014.12.04 Creative Commons License 168420

Biztos volt, nem vagyok én egy Lui Padre.

Amúgy persze nem is emlékztem rá, régebben volt mint 3 nap, ergó már nyilván elfelejtettem. Viszont most, hogy átfutottam, látom mennyire tele van akkor aktuális szar poénokkal, amik ma már alig érthetők, főleg az ifjabbaknak... :o)

Bár félek tőle, ha ma írnám, még rosszabb lenne, és jobban hasonlítana egy átlagos BME-s zárthelyihez... :o)

(na ezt a poént se biztos tudná mindenki értelmezni pár év múlva)

Előzmény: Spenót (168405)
pom-pom57 2014.12.04 Creative Commons License 168419

Én sem úgy gondoltam,hogy  a laktát érték emelkedése magasabb pulzussal jár.Azt értettem ez alatt,hogy később kezdek el savasodni, egy erőteljesebb futás közben .És ugye ettől fogom tudni tartani a 180-as pulzust sokáig. Ezt hatékonyan akkor érem el,ha minél több időt tartózkodom anaerob zónában.

 

Konklúzió: Nem tartózkodom attól,hogy az "Anna" zónában tartózkodjam.

Előzmény: krilin (168417)
rrroka 2014.12.04 Creative Commons License 168418

Gratulálok! :)
Elég nagy a szórás a tempóban ez mitől van? Ha pályán futsz, akkor ha olyan órád van lehet ismétlődő visszaszámláló jelzést beállítani, mondjuk 36 mp-re, és akkor száz méterenként tudod, hogy gyorsabb, vagy lassabb vagy, így lehet az egyenletes tempót gyakorolni.

Előzmény: malactarja (168406)
krilin 2014.12.04 Creative Commons License 168417

De igen, igazad van. Az anaerob zónát nem lehet elhanyagolni 5 km-re felkészülésnél. De szerintem téged ez a veszély eddig sem fenyegetett :-).

 

A laktát szinten történő fejlődést viszont nem úgy kell elképzelni, hogy egyre magasabb pulzuson mérhetőek ugyanazok a laktát értékek.

A többiek is írták, h egy adott laktát szinthez tartozó sebesség fog nőni.

Ha a vízszintes tengely a tempó a függőleges pedig a pulzus, akkor a mért értékek mentén berajzolt laktát görbe a növekvő edzettséggel jobbra fog tolódni.

Pl 4 mmol/l laktát értékhez már nem 10 hanem 11 km/ó fog tartozni.

Előzmény: pom-pom57 (168414)
Csempa 2014.12.03 Creative Commons License 168416

Nekem az jött be, hogy amikor nem sikerült abbahagyni, akkor rágyújtottam és gondolkozni kezdtem a következő lépésen... :)

 

Az előbb írtam meg a leszokásos topicban (nem offolnék egy ilyen hisszú hsz-el itt):

 

http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9015700&la=132716544

Előzmény: malactarja (168415)
malactarja 2014.12.03 Creative Commons License 168415

Köszönöm mindenkinek a gratulációt!

 

Az öt perces kilométerek még nagyon messzinek tűnnek. Igaz, márciusban még a hétpercesek is azok voltak. Irigylem az aerob képességeidet.

Mi a célom? Jó kérdés. Azért kezdtem el, hogy segítsem a fogyásomat. Azóta meg hobbivá lett. Ha nem tudok mozogni 1-2 napig, már nagyon hiányzik.

Mostanában jutott eszembe, hogy egy barátom mesélte, hogy jövőre már ő is szeretne futni a Vivicittán a fiával. A srác 19 éves, és 51:xx-et futott 10km-en. Jó lenne legalább 7-8 kilométerig vele menni. A legjobb persze megverni lenne. :) Mivel nem vagyok hosszútávfutó alkat, így nem valószínű, hogy valaha is maratont fogok futni. Felest is csak nagyon talán. Inkább 5-10 km-en szeretnék gyorsulni. Persze, ehhez is kell a jó alapozás.

 

Csempa: mi a trükkje azon kívül, hogy nem szabad rágyújtani? :) Bármilyen segítséget szívesen fogadok.

Előzmény: pom-pom57 (168414)
pom-pom57 2014.12.03 Creative Commons License 168414

Én azt mondtam,hogy a teljesítmény növeléséhez kell anaerob zónában futni.Amennyiben csak aerob vagy zsírégető zónában nyomjuk akkor állóképesebbek leszünk,és gyorsabban futunk egy adott távot 130-as pulzuson.Viszont ilyen alacsony pulzuson nem fogom a laktát szintem minél feljebb tolni ,ami szükséges ,hogy 20 perc alatt fussam az 5 kilométert.Nincs igazam?

Előzmény: krilin (168402)
pom-pom57 2014.12.03 Creative Commons License 168413

Nagyon  gratuláció.És néztem a pulzusodat ez még simán az aerob zónádban van.Lehet nekem is  nagy kihívás lenne.Igaz,hogy a nyár elején futottam 8 km-t 39:35 alatt,de akkor még nem volt pulzusmérő órám.És mindez bizonnyal 160-175  között  futhattam végig.Csak így tovább.Mi a célod?

Előzmény: malactarja (168406)
pom-pom57 2014.12.03 Creative Commons License 168412

Sajnálom,hogy nem értettél meg.Ennél világosabban nem tudok már fogalmazni.Talán többször el kellene olvasnod amit te és amit én írtam. Bízom benne,hogy rájössz,hogy milyen ellenmondást írtál.Részemről is lezárva a téma feléd.

Előzmény: i_z (168404)
Csempa 2014.12.03 Creative Commons License 168411

Köszönöm!

A futás miatt tettem le végleg. Szeretnék majd hétvégenként 2-3 órákat futni hegyi terepen, és ebbe a képpe nem fért bele, hogy közben rágyújtok, vagy az, hogy cigi meg gyújtó van a felsőm zsebemben. ;)

Előzmény: Spenót (168410)
Spenót 2014.12.03 Creative Commons License 168410

Gratula! (a nembagózáshoz)

Előzmény: Csempa (168408)
Spenót 2014.12.03 Creative Commons License 168409

Gratula!

Előzmény: malactarja (168406)
Csempa 2014.12.03 Creative Commons License 168408

Szerintem az alkoholizmus nem megoldás. :)

A háziorvosadat érdemes megkérdezni róla, mert senki fórumos távdiagnózisában nem bíznék, de a háziorvosod is ki fog röhögni valószínűleg.

 

(2 hónapja tettem le a cigit 26 év dohányzás és napi 2 doboz után. Szóval, ha szükséged lesz használhatatlan jótanácsokra ez ügyben, akkor állok rendelkezésedre.:)

Előzmény: malactarja (168406)
malactarja 2014.12.03 Creative Commons License 168407

Ja, még valami. A 10k és 5 perc laza kocogás/nyújtás után kíváncsiságból futottam egy 200-at. Nem mertem 100 százalékosra megnyomni, mert félek, az ízületeim még nem adaptálódtak ehhez kellőképpen, de 90-95 százalékot beleadtam.

37,89-et "repesztettem". Már csak tartani kell további 42 kilométeren. :)

malactarja 2014.12.03 Creative Commons License 168406

Juhé! Megvan az első 1 órán belüli tízezrem. A sár miatt és mert arrafelé volt dolgom, ma pályán futottam. Ilyet nyár eleje óta nem csináltam, így kapóra jött egy felméréshez.

 

pom-pom kedvéért :)

1. 1000m : 5:35,89 (pulzus: 140)

2. 1000m : 5:39,43 (pulzus: 147)

3. 1000m : 5:47,77 (pulzus: 147)

4. 1000m : 5:59,87 (pulzus: 147)

5. 1000m : 5:33,30 (pulzus: 151, max.: 158, 5000m: 28:36,26)

6. 1000m : 6:25,12 (pulzus: 146)

7. 1000m : 5:58,20 (pulzus: 148)

8. 1000m : 6:03,87 (pulzus: 148)

9. 1000m : 7:13,75 (pulzus: 148 Fura, ezt nem éreztem ilyen lassúnak. Lehet, tudat alatt pihentem az utolsóra.)

10. 1000m: 5:31,17 (pulzus 153, max.: 161, 10000m: 59:48,37)

 

Jól veszem ki az adatokból, hogy nincs meg az állóképességem a tízezerhez, de lehet, még az öthöz sem?

 

Más. Amikor 120 kg voltam, akkor 125/85 volt a vérnyomásom. Most, hogy 82 vagyok, egyik este (elvileg ekkor a legmagasabb) 118/73-mat mértem. Az utóbbi időben jó párszor előfordult velem, hogy megszédülök, ha gyorsan állok fel. Ez annak tudatában, hogy dohányzom, napi 3 bögre erős kávét megiszom, illetve "agyonsózom" az ételeket, igen fura. Érdemes ezzel dokit zaklatni, vagy csak próbáljak meg többet inni?

Spenót 2014.12.03 Creative Commons License 168405

"a legujabb csucsmodellt, ami mar mobiltelefonnal is kommunikal"

 

2004-ben már volt ilyen pulzusmérő vagy te találtad fel? ;)

Előzmény: Elm (60860)
i_z 2014.12.03 Creative Commons License 168404

Ezzel viszont nem értek egyet, a te következtetésed (és a vitához való hozzáállásod is) olyan, mint pl. ha homokba dugod a fejed még nem lesz éjszaka - csak a föld alatt van sötét.

Mindegy, vagy nem érted, vagy nem akarod érteni, részemről a téma lezárva. :)

Azért még azt az apró félmondatot a figyelmedbe ajánlom, hogy "azóta változtak az edzéseim, sokkal több lett a gyorsasági munka". Szerintem ebben van a lényeg, gondolom azt te is tapasztaltad már, hogy ha gyorsabban/többet futsz, akkor jobban felmegy a pulzusod. :)

Előzmény: pom-pom57 (168397)
krilin 2014.12.03 Creative Commons License 168403

Tehát vérvétel után=véradás után (tehát 500 ml bocsátanak le)

Előzmény: krilin (168402)
krilin 2014.12.03 Creative Commons License 168402

Szerintem ilyen nincs. A szív nem így fejlődik az edzés hatására, hogy gyorsabban ver.

Hanem úgy, hogy egy ütéssel több vért tud átnyomni. Tehát kevesebbet kell ütnie ugyanazon vérmennyiség mozgatásához. Ezért csökken a nyugalmi, ébredési pulzus.

 

Ráadásul ezekhez a szív adaptációkhoz ha jól emlékszem pont nem anaerobban kell edzeni, ezek a zsírégető tartományban is megtörténnek. Mert az ütés 'ereje' valahol ott maximalizálódik. Onnantól már egyszerűen csak többet ver, ugyanakkora 'erővel'.

 

Ennek ellenére el tudok képzelni olyan esetet, hogy valaki nem tudja elérni a futásnál lehetséges max pulzusát mert mondjuk ennek izületi vagy izomzati korlátai vannak.

De az esetek többségére inkább az igaz, amit mások is írtak, hogy egy kezdő könnyen eléri a max pulzust.

 

Mondok egy példát. Amikor én vért adok 3 havonta, akkor utána mindig kicsit kezdő leszek, mert nekem nem jó a kevesebb vér, gyengus a vérem, nem jól adja le az oxigént. Akkor érzem jól magam sport közben ha kicsit több van belőle egy átlagembernél.

Tehát vérvétel után mindig magasabb a pulzusom, és ha vagyok olyan felelőtélen, hogy ilyenkor pl emelkedőn sprintelek, akkor nagyon hamar elérem a max pulzust. Pillanatok alatt ott van a max közelében.

Míg ha több a vérem, amit felfoghatunk úgy is, mint amikor egy egészséges ember edzettebb, akkor kevésbé ugrik fel a pulzus. El tudom érni, csak jobban meg kell dolgozni érte. Kevés vérrel (=kezdő) pillanatok alatt odaér.

 

De ettől még a max pulzusom ugyanaz edzetlenül meg edzetten is egy adott időszakban, mondjuk egy év távlatában.

Előzmény: pom-pom57 (168396)