Keresés

Részletes keresés

Law-T Creative Commons License 2016.01.08 0 0 171969

Sziasztok!

 

Mostanában már 10-15 km-t futok edzésenként ált heti kétszer.Mostanában jött elő egy olyan probléma hogy futás után másnap,ha jobban behajlítom a térdem vagy legugolok egy apró kis pattanást érzek az achilleszemnél a sarok felett egy 10cm re.Ez csak a jobb lábamnál van,fájni nem fáj de nem akarok lesérülni.Mi lehet ez?kezdődő gyulladás,megerőltetés?Futhatok így vele rendszeresen?

Futások között hagyok időt regenerálódni egy vagy két napot mindig legalább.

 

Tompus999 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 171968

Kedvet csináltál hozzá :-) Na majd jövőre

Előzmény: rrroka (171967)
rrroka Creative Commons License 2016.01.08 0 0 171967

Mentem egy 3:32-es maratont Gútán -6°C-ban, érdekes volt. Leginkább azt, hogy egy vastag felső+vékony felső kombó bőven elég ilyen inzenzitáshoz.

 

Maratonnal kell kezdeni az évet -6°C-ban - Gútai vízkereszt maraton

Gúta, bár Szlovákiában található, "külföld", valójában nagyon közel van, alig 120 km, ráadásul az M1-esen majd kihalt utakon lehet odajutni nagyjából eltévedés mentesen, bár volt olyan ismerős, akinek ez összejött. 12 perccel rajt előtt beséni egy igen fura lehet, de tény[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Butch Cassidy Creative Commons License 2016.01.07 0 1 171966

A Speedcross lesz az. Igen, remek sárba, meg hóba, cserébe nagyon gyorsan kopik a talpa (főleg betonon). Jégen meg ez se áll meg, de ott úgyis csak a szöges.

Előzmény: Pinyo (171964)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 171965

Na jó, akkor ma is aszfaltosban futok. Majd hétvégén amikorra enyhülést mondanak fölmegyek a hegyre egy jót sarazni. Mondjuk nagoyn örülnék ha legalább szombat délig kitartani a hó, lesz egy frankó 20 kilométeres móka valami Gyermekvasút túra.

Előzmény: rrroka (171963)
Pinyo Creative Commons License 2016.01.05 0 0 171964

Salomonnak van valami ritkás V mintás talpú cipője, ránézésre az jó hóba meg sárba

Előzmény: rrroka (171963)
rrroka Creative Commons License 2016.01.05 0 0 171963

megtelnek a stoplik, és tök ugyanúgy csúszik a terepcsuka is. :)

Előzmény: Tompus999 (171962)
Tompus999 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 171962

Hát ja, erre rájöttem :-) Mondjuk terepcipőben valószínűleg jobb lett volna, így folyamatosan kipörgött a lábam. Nomeg elég sok energia arra ment el, hogy állva maradjak. Viszont nagyon fasza hóban a Dunaparton futni.

Előzmény: rrroka (171961)
rrroka Creative Commons License 2016.01.05 0 0 171961

havon el kell engedni a tempót és erősítő/egyensúly fejlesztő edzésnek felfogni. :)

Előzmény: lkcar (171960)
lkcar Creative Commons License 2016.01.05 0 0 171960

Nagyon rossz havon futni, viszont enyhe idő volt -10 körül volt reggel 7 előtt.

Én keveset futok, de azt (egyenlőre) minden reggel.

Előzmény: rrroka (171959)
rrroka Creative Commons License 2016.01.05 0 0 171959

na, -10 alatt már nem biztos, hogy kimennék futni. :) vasárnap volt egy maraton -6°C-ban, érdekes volt, mert versenytempón nem fáztam egyáltalán. de utána spuri be azonnal.

Előzmény: lkcar (171958)
lkcar Creative Commons License 2016.01.04 0 0 171958

Ma reggel, még csak hideg volt (-17.2) holnap már hó is lesz hozzá.

Amerre futok ott nem is takarítják...

pom-pom57 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 171957

Bene Mátén már én is gondolkoztam (nem rajta állva tettem ezt). Amióta megállapította a reumatológus a röntgenfelvétel alapján a diagnózist és hogy nem futhatok, azóta ugyanazon a pulzuson (155-160) futva - ami nekem érzetre a komfortzóna teteje -  egyre jobb időket érek el. Pár napja 25:24-et futottam 5040 méteren, ami 5:02/km átlagot jelent. ha figyelembe veszem, hogy a legjobb időm 23:10 5000 méteren (azt viszont teljes erővel futottam), akkor a doki véleménye ellentétes, fordítottan arányos a gyógyhatással.

Előzmény: gurtnis (171942)
pom-pom57 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 171956

Ez örömteli hír. Nekem azt mondta a reumatológus, hogy születési rendellenességgel születtem, miszerint csigolyaív-szakadásom van. Ebből következik a csigolya-elcsúszás is. Neked mi a diagnózisod (gerincsérv vagy csigolya-elcsúszás vagy más)? Napi szinten csinálok derékstabilizációs gyakorlatot és hasizom-erősítőt is. Futok, semmi gondom nincs.

Előzmény: Fázisceruza (171955)
Fázisceruza Creative Commons License 2015.12.30 0 1 171955

A derekam nekem is rendszeresen fájt már jóval az előtt is, hogy futni kezdtem volna. Volt, hogy úgy beállt, hogy mozdulni se bírtam, ilyenkor egy kis csontkovácsolás jót tett neki. Aztán vettem egy denevér padot. Amint kezdem érezni a derekamat, fellógatom magam félórára és megszűnnek a panaszok. Szerintem nagyon jó. 

Amúgy a derékfájás és a futás között semmilyen összefüggést nem látok, sőt, talán mióta futok, az óta kevesebb a panaszom ezen a téren.

Előzmény: pom-pom57 (171938)
mtb Creative Commons License 2015.12.29 0 0 171954

Lassan kezdem már összeszedni magamat, ma is futottam 28-at, így decemberben meglesz a 200 km, de jóval lassabb vagyok, mint azelőtt. Nem sérülésem volt, a terepfutás fórumban írtam, hanem valami rejtélyes gyulladás, vagy mittudomén mi. Semmit nem mutattak ki a vizsgálatok, mégis már kis terhelésnél is folyt rólam a víz, hamar elfáradtam. Ezenkívül meg nátha, megfázás is kínzott még.  Persze nem árt az, ha pihen az ember évente 1-2 hónapot, de én kényszerből tettem. Hogy a hegyek világába mikor próbálok visszatérni, az még kérdéses...

Előzmény: Pinyo (171953)
Pinyo Creative Commons License 2015.12.29 0 0 171953

A mai huszassal decemberben már átléptem a negyvenet. Neked még sérülés?

Előzmény: mtb (171951)
meridas24 Creative Commons License 2015.12.29 0 1 171952

Tisztelt mtb!Nagyon szépen köszönöm a gyors és pontos segítséget!!!

Előzmény: mtb (171949)
mtb Creative Commons License 2015.12.29 0 0 171951

Ennyit tehetek, ha már a futás mostanában nem tartozik az erősségeim közé...

Előzmény: Pinyo (171950)
Pinyo Creative Commons License 2015.12.29 0 0 171950

Látom figyelsz azért :)

Előzmény: mtb (171949)
mtb Creative Commons License 2015.12.29 0 0 171949

A négy érintkező közül a két szélsőn kapja az 5 voltot, a fotón bejelöltem, melyik a mínusz, melyik a plusz.

Előzmény: meridas24 (171948)
meridas24 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 171948

Tisztelt mtb!Szeretném a segítségedet kérni.Kaptam egy lemerűlt 920xt töltő nélkül,ha lehetséges megmérnéd hogy a töltő melyik két érintkezőin mérhető a USB pozitív és negatív 5V, és egy fotón bejelölnéd nekem.Remélem feléleszthető a kütyü.Előre is köszönöm a segítséget!!!

 

Link a képhez:

 

 http://www.trisports.com/garmin-forerunner-920xt-charging-data-cradle.html

Előzmény: mtb (171577)
rrroka Creative Commons License 2015.12.27 0 0 171947

pedig remek példa lett volna! :)

Előzmény: pudingman (171946)
pudingman Creative Commons License 2015.12.27 0 0 171946

Szívesen! Bíztam benne, hogy nem fogod kipróbálni :)

Előzmény: borgyur (171945)
borgyur Creative Commons License 2015.12.27 0 0 171945

Szia, köszönöm a linket, nagyon hasznos.

A helyzet az hogy az ozmózisról eddig nem is hallottam, de most hogy ezt megnéztem nem is fogom

kipróbálni a gél+izotóniás ital mixet.

Előzmény: pudingman (171944)
pudingman Creative Commons License 2015.12.27 0 0 171944

"Végül úgy döntöttem hogy a következő 14 km.-es futásomnál kipróbálom a zselé+izotóniás ital

mixet"

És ezt milyen megfontolásból? Hallottál már az ozmózisról, a sejtmembrán áteresztö képpességröl? 

 

Ezzel a hülyeséggel csak egy hatalmas öngólt fogsz löni. Nincs olyan gyomor, ami ezt kibírná :D

 

14 km-en nincs szükséged szénhidrátra, max. folyadékra, vagy ha már annyira ragaszkodsz, akkor egy 4-5%-osra kevert izotóniás italra. 

 

Itt egy link, 20:36-nál lesz benne szó az ozmózisról. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=f1TIUdSTdjc

Előzmény: borgyur (171941)
rrroka Creative Commons License 2015.12.27 0 0 171943

azt hiszem powerade szokott lenni, és lehet kulaccsal futni.

Előzmény: borgyur (171941)
gurtnis Creative Commons License 2015.12.27 0 0 171942

Tényleg csak röviden:  20 év gyakori becsípődések után, súlyzós gyakorlat:felhúzás közben erős fájdalom, 2-3 hét kínlódás után már lebukfenceltem a lépcsőn, mivel egyszerűen nem éreztem a lábamat. Orvos, megállapítva gerincsérv. Sok-sok torna és utána olvasás közben találtam rá Bene Mátéra, aki másképp közelítette meg a problémát. Szóval életmód és felfogás váltás után, rá 3 hónapra elmentem síelni, s láss csodát a rázkódás sokat segített. 3 év telt el, jobban vagyok, mint eddig az utóbbi években bármikor. :)    Most futni kezdtem el a rossz térdeimmel, pár hónap után elhagytam a térdgumikat, örömmel futok.   Szóval szerintem az internet csodákra képes!  :D

Előzmény: pom-pom57 (171938)
borgyur Creative Commons License 2015.12.27 0 0 171941

Végül úgy döntöttem hogy a következő 14 km.-es futásomnál kipróbálom a zselé+izotóniás ital

mixet, ha bírni fogja a gyomrom nagy baj már nem lehet.

Kérem válaszoljátok meg az alábbit.

A BSI rendezvényein milyen iso. italt adnak a frissítő állomásokon valamint lehet rajtolni és futni 

üveggel a kézben?

Köszi előre is.

Előzmény: Tompus999 (171937)
pom-pom57 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 171940

Köszi a tippet, már meg is rendeltem a könyvet. Egyébként nincsen panaszom futásnál sem és tenisznél sem, utána sincs, csak szeretném, ha nem romlana az állapotom. 

Előzmény: hubba (171939)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!