Keresés

Részletes keresés

pom-pom57 Creative Commons License 3 napja 0 0 184049

Mélyen tisztelt Hacsek Úr!

 

Lehet Önnek még látszatra igaza van.Én akkor is fafejű  vagyok. Az ortodox edzéselmélet mellett  az Ön összes csúcsát is megdöntöm.Az idő engem fog igazolni 

 

Mai futásomról egy kis anekdota.Kihagytam 2 napot.Azt mondtam.Ez már több a soknál.Büntettem magam ,ezért bepótolom .26,428 km terveztem ideális futóidőben . Kezdés, már nem is tudom ,talán 9:30 után . 5 perces tempókat mentem. 1 kör 6,607 km 33 percesek voltak. .19,8042 km-nél voltam 1:39:20 5.01 tempónál .Erre futottam az utolsó 6:607 km befejező kört 33:50 -re. Ezek után nehéz elképzelni azt,ha még futok 1 kört (ami már több mint 33 km) akkor jön a fal. A végeredmény. 1:13:10   ez 5:02 perc/km !!!!! Átlagpulzusom 164   max 181. Biztos az volt a baj,hogy elfelejtette közölni  az agyam a lábammal ,hogy vegyek vissza a tempóból mert jön a fal.Azt gondolom,ez óriási fejlődés 1 hónap alatt.A legjobb 26,428 km-em 1 hónapja 2:19:02 volt 5:16-os tempóval.Ez majdnem  6 perces javulás.2 korsó sört már megittam. Ugye megérdemlem?

 

 

Lehet az edzéstervem kritizálni ,ennek ellenére  azt gondolom,hogy az  eredményeim tiszteletet érdemelnek az engem  fikázós táborban is.

 

Azzal zárnám soraimat,hogy készüljön fel  lélekben,hogy annyi a 1:44.41 félmaraton idejének november végén. Amennyiben jól emlékszem,abban az évben amikor azt futotta, becsülettel felkészült.Jól tudom akkor még 48 éves sem volt.Én 60 múltam.Jó felkészülést a maratonra. Ne  feledje!! A legjobb  maratonidejét majd jövőre adom át a múltnak.

 

Üdvözlettel:Sajó

 

Utóirat: október első szombatján Sziget-kör csúcsdöntés lesz.  Az Ön csúcsa?Már nem is emlékszem rá. Azt tudom,hogy rosszabb az én 23:55 nél. Így sajnos már kénytelen vagyok az enyémet döntögetni.

 

Előzmény: amatőr (184014)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 184048

Amikor írtad a vásárlást éppen indultam futni, de végig görgettem a kínálatot. Erre a modellre tippeltem volna, de volt még pár más jelöltem is jelződ alapján :)

Még töprengek, hogy kipróbáljak egy Hokát vagy maradjak a Saucony-nál, bár már elkéstem a vásárlással, ezért a maratonra házilagosan kell javítanom a cipőm tompítását, mert 2000 km közelében jár.

Előzmény: Spenót (184037)
gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184047

Tudod, hogy nekem gondjaim voltak a kék színnel, keveredtek a cipők. Most nem fognak, remélem. Az októberi tókerülésre majd ezt a fekete szépséget húzom fel! :)

Előzmény: Spenót (184046)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184046

Én is, de a sima kéket legalább nem akarom lehányni folyton, ha ránézek. :) 

Előzmény: gurtnis (184045)
gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184045

Őszinte leszek, adok (sz@rok) a kinézetre, a látszatra.  :)

Előzmény: Spenót (184044)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184044

Ebből a randából rendeltél?

Előzmény: gurtnis (184042)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184043

Én szeretnék két kört menni, csak nem hiszen, hogy tudnál annyira lassan menni, mint ahogy én tenném. Remélem, lesz még olyan, hogy ráfordulunk a második körre is.

Előzmény: gurtnis (184039)
gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184042

Már megrendeltem :D  659,89 NOK

Előzmény: Spenót (184041)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184041

Ebből a randából pont van, ha jól látom, bár ők UK számozással dolgoznak.7-estől 9-ig van belőle, de a többit is nézd meg.

https://www.sportsshoes.com/product/hok415/hoka-bondi-4-running-shoe-%282e-width%29/

Előzmény: gurtnis (184040)
gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184040

Szóljatok már rám, ha valahol kispénzért van 42 1/3 (vagy 2/3) cipellő. Rendelni kellene, mert mindegyik 1000 feletti aszfalton. 

Előzmény: Spenót (184037)
gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184039

Az idő (történelem) kereke visszafelé szerintem nem forog. Ami elmaradt az el is marad, olyan mint a futóverseny. Ha akkor nem vagy ott, akkor majd jövőre! Tényleg nekem is ilyesmi forgott a fejemben, hogy nem is beszélgettünk. De ez abból adódik, hogy nem akartok velem még egy kört kocogni..........

Előzmény: Spenót (184033)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 3 napja 0 0 184038

ebben megállsz egyenesen, válladra veszel egy deszkát, a gyerekek felülnek a két végére, és remekül tudnak libikókázni

Előzmény: Spenót (184037)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184037

Ez :) 

Előzmény: 9:3-at tippeltem (184036)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 3 napja 0 0 184036

vajon melyik Hoka lehet, ami még egy átlag Hokához képest is ronda?

 

nincs mit

Előzmény: Spenót (184035)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184035

Beugrott egy sportshoes.com reklám és megrendeltem a világ legrondább szélesített Hokáját 22 ezerért. Ezt nem tudtam kihagyni. Az asszony nem csapta rám a telefont, amikor elmondtam neki. :) 

...és a nap is süt. :) 

9:3, köszi a segítséget!

Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184034

Úgy értem, hogy nem a "tömeget" bánom. Az tök jó volt, csak Gurtnis tök jó tippeket szokott adni és ezt most elpofáztam sajnos...

Előzmény: Spenót (184033)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 184033

Ekkora tömegben :) , mint ami most volt, nehezen találtam oda hozzád. Bánom is utólag. Komolyan.

Most azt elmondtad, hogy mit ne csináljak, de akkor te mit tennél?

Hogy legyen a maradék 3 napban résztáv, hosszú, pihenés meg az elmaradt 30perc gyors?

 

Előzmény: gurtnis (184028)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 184032

Végül is a fartlek futások majdnem azt jelentik amit Csempa leírt. Egy hosszabb futásban változó távú/időtartamú és sebességű részeket teszel az egészen könnyű regenerálótól a max intenzitsig. Azt szokták írni a terepviszonyokhoz alkalmazkodva lehet futni, de nyilván sík vidéken is jó módszer mert a sebesség változtatás a lényege nem pulzus alapú edzés. Ahogy itt írják csoportos edzésen az igazi, de azért egyedül is lehet ilyet futni.

 

http://www.runnersworld.hu/edzes/51658-mi-a-kulonbseg-a-fartlek-a-tempo-es-az-interval-kozott 

 

A jelenlegi edzéstervemben a résztávok edzés mellett hol tempó futás hol fartlek futás van heti második gyorsító edzésként.

Előzmény: gurtnis (184030)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 184031

Azt nem mondtam, hogy létezik, csak azt, hogy megyek rajta :)

Előzmény: gurtnis (184030)
gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184030

Érdekes elképzelés, nekem mindenképpen új.  Mivel nem régi motoros vagyok a szakmában, így mindig csupa fül vagyok, figyelek.  Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet, hogy létezik más út is! Komolyan azt gondolom, hogy nem csak egy irány a jó irány. Fussatok örömmel!  :)

Előzmény: Csempa (184029)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 184029

A 19 km-es hosszúmat leszámítva én egybe szoktam gyúrni (néha még a 19-esben is) a különféle futásokat.

Úgy gondolom, hogy a többféle intenzitás egy futáson belül jobban segít a fejlődésben, többféle izomrostot mozgat meg és többféle módon, érdekesebbé teszi a rendszeres edzést, segít megismerni a különböző tempók kapcsán észlelhető fáradási és pihenési sajátosságainkat... Laikusként legalábbis ezt gondolom, és régebben csak LSI-nek hívtam (hosszú lassú interval:), nem tettem különbséget a különböző "betétszámok" között. De az hozzá tartozik a dologhoz, hogy általában 13.5 km futok, és csak nagyon ritkán ez alatt, ebbe a távba pedig simán beleférnek értékelhető hosszan a különböző intenzitások fél szigetkörönként. 

Előzmény: gurtnis (184028)
gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184028

A felkészülésünk három fő részből(edzés fajtából) áll. Tempó futás, amivel szoktatjuk a szervezetünket a leendő versenyünk tempójához.  Résztávozásból, amivel gyorsulni próbálunk. És végül, de nem utolsó sorban a hosszú futásból, mellyel (na itt változik a legtöbbet az elképzelés), szóval ki miért.   A többi idő a szuperkompenzáció jegyében telik. Tehát óriási baklövés lenne a precíz Spenóttól egybegyúrni a minőségi edzéseket, melyeket mindig is izolációs gyakorlatként ajánlok neki a közös futásaink alkalmával. de most nagyon látszódik, hogy alig beszélgettünk....  :D 

Előzmény: Csempa (184015)
Mr Long Creative Commons License 3 napja 0 0 184027

hmmm... arra figyeltem egyenletesen fussak, nem emlékszem mi volt a szakszó hétfőn. de egész egyenletes lett, 4:54/5.04/5:01.

Előzmény: gurtnis (184025)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 3 napja 0 0 184026

a kedd-szerdai résztáv, ill. tempós futás után ma lötyögés volt a program, mert a vádlijaim még tegnap is kemények voltak, ami eddig nem fordult még elő.

A mai reggel pozitív tapasztalata, hogy futással is ragyogóan lehet pihenni, csak megfelelően kell távot és iramot választani :)

A max. pulzusom 137 lett, az átlag 125, mindez 6:37-es tempóhoz. Június végén ugyancsak 11 km-en hasonló tempónál 156, ill. 139 volt. Ez azért tetszik.

gurtnis Creative Commons License 3 napja 0 0 184025

De ugye akkor ez nem tempófutás volt, hanem résztávozás?  :)

Előzmény: Mr. Long (184006)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 184024

Csak megerősíteni tudom amit írtál a tempóról.

Itt az én tavaszi félmaraton felkészülésem és előzményei. A 2017.04.23. verseny volt a leggyorsabb átlagtempójú és legmagasabb átlagpulzusú futásom a megelőző 12 hónapot nézve is.

 

 

Előzmény: amatőr (184014)
Pinyo Creative Commons License 3 napja 0 0 184023

Egyébként pozitívan csalódtam benned, amatőr, mert a nyirmogás mögött szorgalmas, elszánt, céljait komolyan vevő jaguár lapul :), egész korrektül behúztad ezt a vízeret.

Előzmény: amatőr (184011)
Pinyo Creative Commons License 3 napja 0 0 184022

Végül sikerült elmennem egy laza 45 perces körre. A félreértések elkerülése végett a tokajit nem egyedül ittam :)

Előzmény: Spenót (184008)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 184021

Gondolom azért tervezi az edzés végére a tempósabb részt, hogy ne teljesen kipihent állapotban fusd. Akkor viszont célszerű lehet hasonló időtartamú könnyű futás után sietni, mint az eredeti napon.  

Előzmény: Spenót (184018)
Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 184020

Akkor nem találtam meg én sem Szilvia eredményét.

 

Ami az edzéstervet illeti, magamról sem tudom előre, hogy egy edzéstervnek az eredménye mi lesz. Nincs edzői képesítésem és sok mintás tapasztalatom. Sífutó korszakomból tudom, hogy azonos edzésmunka jelentős különbségű eredményt hoz a sportoló genetikai adottságaitól függően. Csoportos edzésen mind ugyan azt edzettük éveken keresztül és volt aki gyorsabb volt nálam jelentősen, volt aki lassabb, pedig 1-2 év szórással azonos korúak voltunk és szinte egyszerre kezdünk edzésre járni és extra edzést senki nem csinált közülünk.

 

Ami a hosszú futásokat és a verseny tempót illeti, a félmaraton edzéstervekben szerintem 10km-es futás van a tervezett tempón. Mivel azt nem teljesen kipihent állapotban kell futni, ezért nagyobb terhelés mint versenyen az első 10km.

Én olyan edzett még soha nem voltam, hogy a tervezett versenytempón ne emelkedjen a pulzusom szinte folyamatosan. Ezért aztán a táv első felén a tervezett tempó könnyű futásnak is minősülhet pulzus szempontjából. Így a hosszú futások elején néha még a tervezett versenytempónál is gyorsabb vagyok kicsivel.

Idén talán annyit javult a helyzet, a sok alacsony pulzusú futásnak és kerékpározásnak köszönhetően, hogy talán 10-15 km-t tudok majd a becsült verseny átlag tempón futni a tervezett kezdő pulzuson. De a hétvégi hosszú futásomon kiderül majd milyen átlag tempó lehet reális az októberi maratonra, mert a pulzus tervem már nagyjából összeállt. 

 

Előzmény: pom-pom57 (184010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!